menu

Genres / Rock / Nederwave, Ultra, etc. (new wave en post-punk in Nederland)

zoeken in:
avatar van Chameleon Day
pygmydanny schreef:
…de laatste Savage Republic en zo.


Zijn die jongens nog actief? Wist ik niet. Savage Republic - Tragic Figures (1982) zou ‘Unknown Pleasures’ waardig zijn, werd destijds betoogd, maar die mening deel ik niet. Heb ze in 86 of 87 nog live gezien. Was zeker leuk….ben volledig off topic.

avatar van Poek
Er wordt trouwens nog steeds New Wave gemaakt in Nederland: "De muziek van MICH is een aangenaam melancholische mix van new wave en postpunk die doet denken aan de vroege The Cure – deprimerende teksten op een bedje vrolijke gitaarmelodieën"

MICH - TivoliVredenburg

avatar van Mjuman
Poek schreef:
Er wordt trouwens nog steeds New Wave gemaakt in Nederland: "De muziek van MICH is een aangenaam melancholische mix van new wave en postpunk die doet denken aan de vroege The Cure – deprimerende teksten op een bedje vrolijke gitaarmelodieën"

MICH - TivoliVredenburg


Als je zoekt vind je altijd look- en/of sound-alikes. Zoals Music | Staatseinde - staatseinde.bandcamp.com

Omwille van de duidelijkheid (afbakening van een genre) wordt new wave gereserveerd voor acts uit de periode voor 1990 - net zoals de term post-punk verwijst naar muziek van na (pak 'em beet) 1980. Een tijd lang vond de term nu wave opgang, maar da's ook niet meer zo zinvol.

Spelen in het stramien van vroeger is vele malen makkelijker dan toen. Simpel voorbeeld: veel geluiden die toen obv van samples en bewerking ervan werden gemaakt zijn nu vaak als pre-sets (in een synth) beschikbaar of als beschikbare uitbreiding ervan op memory card.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
RomanD schreef:
Hallo allemaal. Ik wilde overleggen over radiostations waar je naar postpunk- of rockmuziek kunt luisteren. Ik zal heel dankbaar zijn.


Pinguinradio
Pinguin Radio | Discover new artists and their music! - pinguinradio.com


Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.