Genres / Rock / Rockumentaries
zoeken in:
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:19 uur
Zeker een aanrader, heb hem nu ook gezien en het is een indrukwekkende documentaire in het verlengde van The kids Are Alright. Een mooi overzicht van de gehele carrière van The Who en de verschillende personen (Keith Moon en John Entwistle) die ze hebben verloren in de loop der jaren.
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:23 uur
Vanavond werd de documentaire Jimi Hendrix: Hear My Train a Comin' uitgezonden op Nederland 3, het gaf een goed uitgewerkt overzicht van de korte tijdsduur dat Jimi uitgroeide tot één van de beste gitaristen ooit.
0
geplaatst: 11 augustus 2014, 18:39 uur
Ik zie dat een van de meest vermakelijke rockumentaries ooit hier nog helemaal niet genoemd is 
Staat in 8 delen op Youtube en is zeer de moeite waard.
Verslag van NOFX hun wereldtournee in 2008, met landen als Chili, Peru, Brazilie, Japan, Rusland, Israel en Zuid Afrika.
Landen waar ze veelal nooit geweest waren en waar ze alles weer zelf moesten regelen, net als in hun beginjaren.
Dit levert zeer chaotische en veelal komische situaties op, zeker als manager Kent met drank op in beeld komt.
Lokale ''shady-ass promoters'' beloven van alles en komen niets na.
Op een locatie blijkt niet eens een zaal geboekt te zijn om op te treden.
En dus moeten de mannen binnen een dag een zaal vinden en ouderwets flyeren om publiek te krijgen.
In Peru moet de crew een lokale vrachtwagenchauffeur omkopen om hun en alle instrumenten veilig door politie heen te loodsen. Dit nadat blijkt dat de locatie van de show geen eten, drinken, backstage area en stroom heeft.
En zo gaat het maar door

Staat in 8 delen op Youtube en is zeer de moeite waard.
Verslag van NOFX hun wereldtournee in 2008, met landen als Chili, Peru, Brazilie, Japan, Rusland, Israel en Zuid Afrika.
Landen waar ze veelal nooit geweest waren en waar ze alles weer zelf moesten regelen, net als in hun beginjaren.
Dit levert zeer chaotische en veelal komische situaties op, zeker als manager Kent met drank op in beeld komt.
Lokale ''shady-ass promoters'' beloven van alles en komen niets na.
Op een locatie blijkt niet eens een zaal geboekt te zijn om op te treden.
En dus moeten de mannen binnen een dag een zaal vinden en ouderwets flyeren om publiek te krijgen.
In Peru moet de crew een lokale vrachtwagenchauffeur omkopen om hun en alle instrumenten veilig door politie heen te loodsen. Dit nadat blijkt dat de locatie van de show geen eten, drinken, backstage area en stroom heeft.
En zo gaat het maar door

0
geplaatst: 16 augustus 2014, 09:40 uur
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 10:26 uur
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 12:39 uur
iggy schreef:
Yep
Yep
Graag gedaan.
Ken weinig bands die zoveel plezier hebben en uitstralen als NOFX.
Onderstaand filmpje bewijst dat nog maar eens.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 12:55 uur
De muziek zegt me verder niet veel om eerlijk te zijn. Maar de docu vond ik vermakelijk om te zien. Chasing the green dragon ha ha.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 16:39 uur
Gisteren Once Upon A Time In Norway:... bekeken. Zeg: 'Mayhem' in een artikel of documentaire en je weet dat het overbekende riedeltje over de getroubleerde zanger Dead en de moord op Euronymous tot in den treure uitgekauwd wordt. Nooit gaat het eens over de interessante ontwikkeling die de band in muzikaal opzicht doormaakte. Vanwege het genuanceerde en redelijk intelligente relaas van oud-drummer Kjetil Manheim en het ietwat cynische commentaar van insider Anders Odden is deze docu toch redelijk interessant. Deze gasten schetsen toch een ander beeld van de doorgaans zo legendarisch geachte Euronymous.
0
buizen
geplaatst: 16 augustus 2014, 20:02 uur
Vanavond inderdaad Queen in the picture.
Nl3, documentaire van 2 uur.
Nl3, documentaire van 2 uur.
0
geplaatst: 17 september 2014, 13:47 uur
Hierbij deel 2 in de reeks van 10 muziekdocumentaires die je gezien moet hebben, met deze keer uitgelicht:
The Doors: When You’re Strange
Monterey Pop Festival
Jimi Hendrix: Voodoo Child
Rush: Beyond the Lighted Stage
This Is Spinal Tap
History of The Eagles
Neil Young: Heart of Gold
Queen: Days of Our Lives
George Harrison: Living in the Material World
Pink Floyd: Live at Pompeii
The Doors: When You’re Strange
Monterey Pop Festival
Jimi Hendrix: Voodoo Child
Rush: Beyond the Lighted Stage
This Is Spinal Tap
History of The Eagles
Neil Young: Heart of Gold
Queen: Days of Our Lives
George Harrison: Living in the Material World
Pink Floyd: Live at Pompeii
0
geplaatst: 4 oktober 2014, 23:47 uur
Ik vond recentelijk de rockumentary 'Searching For Sugar Man' heel erg indrukwekkend. Niet zo lang geleden was er op BBC 4 een documentaire over Gene Clark, 'The Byrd Who Flew Alone'. Die vond ik ook heel mooi.
En tot slot kan ik jullie 'The Passing Show - The Life And Times Of Ronnie Lane' aanraden. Stamt alweer uit 2006 maar voor iets goeds is het nooit te laat.
En tot slot kan ik jullie 'The Passing Show - The Life And Times Of Ronnie Lane' aanraden. Stamt alweer uit 2006 maar voor iets goeds is het nooit te laat.
0
geplaatst: 5 oktober 2014, 12:01 uur
Nu zag ik dat 'Searching For Sugar Man' eerder al genoemd werd door Stijn Slayer.
Excuses daarvoor.
Excuses daarvoor.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 13:40 uur
Stijn_Slayer zei:
Ik probeer om te vermijden dat ik iets herkauw wat een ander al heeft verteld. Lukt niet altijd maar blijft mijn streven
Dat maakt toch niet uit?
Ik probeer om te vermijden dat ik iets herkauw wat een ander al heeft verteld. Lukt niet altijd maar blijft mijn streven

0
geplaatst: 18 november 2014, 00:44 uur
Edgeplay: A film about the Runaways. Je zet een paar vrouwen bij elkaar en zien waar het op uitdraait
0
geplaatst: 3 december 2014, 08:41 uur
Dit valt niet echt onder het kopje rockumentaries maar ik wil jullie dit niet onthouden......
Telstar: The Story Of Joe Meek.
Een fantastische film over een Britse producer uit begin zestiger jaren. Onlangs gezien op BBC 3 en nu bij Amazon besteld.
Telstar: The Story Of Joe Meek.
Een fantastische film over een Britse producer uit begin zestiger jaren. Onlangs gezien op BBC 3 en nu bij Amazon besteld.
0
geplaatst: 3 december 2014, 09:14 uur
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:14 uur
Gisteren nog op NPO Cultura:
Don't Stop The Show - Golden Earring. Deze keer de uitgebreide versie. Heb 'm voor de zoveelste keer bekeken. Blijft goed.
Don't Stop The Show - Golden Earring. Deze keer de uitgebreide versie. Heb 'm voor de zoveelste keer bekeken. Blijft goed.
0
geplaatst: 3 december 2014, 22:15 uur
"Last Days Here" gaat over Bobby Liebling, zanger van de legendarische jaren '70 rockband Pentagram. Laten we het er maar op houden dat ze 'underground' gebleven is en dat Bobby niet geheel stabiel is. Pentagram is een geweldige band en deze rockumentary is even aandoenlijk als nostalgisch. Wat een held.
Hierbij de trailer: Last days here official tra...
0
Milotic
geplaatst: 30 december 2014, 22:11 uur
Erg lang, maar zeker het bekijken waard! Days Of Our Lives, over Queen.
0
geplaatst: 8 januari 2015, 00:46 uur
Big Star: Nothing Can Hurt Me (2012)
Ook een aanrader, ook echt een tragisch verhaal achter de band.
Big Star: Nothing Can Hurt Me - Official Trailer - YouTube
0
geplaatst: 4 februari 2015, 00:01 uur
Niet een rockumentary maar een autobiografische speelfilm is Almost Famous 1973: De 15-jarige William wordt door Rolling Stone Magazine gevraagd een stuk te schrijven over de populaire rockgroep Stillwater. Hij gaat enkele dagen met ze op tour en raakt bevriend met een aantal groupies van de band. Almost Famous (2000) - MovieMeter.nl
0
geplaatst: 4 februari 2015, 09:08 uur
cornucopia schreef:
"Last Days Here" gaat over Bobby Liebling, zanger van de legendarische jaren '70 rockband Pentagram. Laten we het er maar op houden dat ze 'underground' gebleven is en dat Bobby niet geheel stabiel is. Pentagram is een geweldige band en deze rockumentary is even aandoenlijk als nostalgisch. Wat een held.
Inderdaad een schitterende documentaire die een goed beeld geeft van de persoonlijkheid Bobby Liebling. Van een junk tot een persoon die er weer zin in heeft het beste van zijn tijd te maken. Een mooi voorbeeld van een docu die de band weer zijn verdiende bekendheid heeft gegeven.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 09:12 uur
Obscure Thing schreef:
Deze muziekdocumentaire geeft een scherp beeld van de band Big Star en de hoogwaardige muziek die de band in de jaren 70 uitbracht. Jammer genoeg een tragisch einde door de onenigheid tussen Chris en Alex.
* denotes required fields.