Genres / Overigen / Muziek Buiten de Genrehokjes
zoeken in:
2
geplaatst: 23 februari 2024, 11:27 uur
Ik kom nogal eens muziek (outside the mainstream) tegen niet direct te vangen onder een noemer w.b. muziekgenre of stijl, vooralsnog lastig te plaatsen, kenmerken van zowel het ene of andere of toch… apart of te moeilijk.
Gaat hier ook wel verloren in het aanbod, wordt niet gezien en benoemd, om helemaal te vergeten en dat is dan wel jammer…
Gaat hier ook wel verloren in het aanbod, wordt niet gezien en benoemd, om helemaal te vergeten en dat is dan wel jammer…
0
geplaatst: 23 februari 2024, 11:31 uur
Playscapes | Tuulikki Bartosik - tuulikkibartosik.bandcamp.com
Tuulikki Bartosik. com
spot
TIDAL
acccordeon/klassiek/wereld
Tuulikki Bartosik. com
spot
TIDAL
acccordeon/klassiek/wereld
0
geplaatst: 23 februari 2024, 12:06 uur
Ook zeker de moeite:
Dean McPhee - Four Stones (2018) - MusicMeter.nl
(Dub, Modal Jazz, British Folk, Psychedelic Rock, Kosmische and Underground Electronic Music)
Dean McPhee - Four Stones (2018) - MusicMeter.nl
(Dub, Modal Jazz, British Folk, Psychedelic Rock, Kosmische and Underground Electronic Music)
0
geplaatst: 23 februari 2024, 16:20 uur
Tara Clerkin Trio - On the Turning Ground (2023) - MusicMeter.nl
Deze plaat is best maf, het begint met wat rustige jazz klanken, maar daarna wordt er ineens gezongen en lijkt het zelfs de kant op te gaan van shoegaze(?) en het wordt alleen maar beter.
Mijn favoriet van de maand!
spotify
Deze plaat is best maf, het begint met wat rustige jazz klanken, maar daarna wordt er ineens gezongen en lijkt het zelfs de kant op te gaan van shoegaze(?) en het wordt alleen maar beter.
Mijn favoriet van de maand!
spotify
0
geplaatst: 2 maart 2024, 18:06 uur
René Aubry - MusicMeter.nl
Deze gast (Frankrijk) heeft een aparte unieke sound. Je zou het kunnen scharen onder minimal, soundtrack, neo-klassiek/eigentijds/folk kan ook nog). Sfeer gaan hand in hand met melodie en er zit een zeker (aanstekelijk) ritme in. Het heeft ook wel iets sprookjesachtig en betoverends. Als je de biografie op Spotify doorleest snap je enigszins hoe deze sound is ontstaan.
Er is onlangs een retrospectief (1983-2023) verschenen met remastered versies:
spotify
TIDAL
Deze gast (Frankrijk) heeft een aparte unieke sound. Je zou het kunnen scharen onder minimal, soundtrack, neo-klassiek/eigentijds/folk kan ook nog). Sfeer gaan hand in hand met melodie en er zit een zeker (aanstekelijk) ritme in. Het heeft ook wel iets sprookjesachtig en betoverends. Als je de biografie op Spotify doorleest snap je enigszins hoe deze sound is ontstaan.
Er is onlangs een retrospectief (1983-2023) verschenen met remastered versies:
spotify
TIDAL
1
geplaatst: 3 maart 2024, 13:36 uur
Julian Lage - MusicMeter.nl
Deze gitarist heeft hier op MM met een aantal albums 18 stemmen weten te vergaren, het aantal berichten is nul. Staat op deze site geboekt als jazz. Had er nog niet eerder van gehoord, tot vanochtend op Klara (VRT) daar geprogrammeerd tussen wat wij klassiek noemen. Het laatste album misstaat met bepaalde nummers niet tussen rock, jazz of klassiek, maar de muziek haakt niet aan het ‘populaire’, daarvoor is het te weinig ‘herkenbaar’. Maar interessant is het wel, kwestie van er voor open staan.
Speak To Me by Julian Lage on TIDAL
Deze gitarist heeft hier op MM met een aantal albums 18 stemmen weten te vergaren, het aantal berichten is nul. Staat op deze site geboekt als jazz. Had er nog niet eerder van gehoord, tot vanochtend op Klara (VRT) daar geprogrammeerd tussen wat wij klassiek noemen. Het laatste album misstaat met bepaalde nummers niet tussen rock, jazz of klassiek, maar de muziek haakt niet aan het ‘populaire’, daarvoor is het te weinig ‘herkenbaar’. Maar interessant is het wel, kwestie van er voor open staan.
Speak To Me by Julian Lage on TIDAL
0
geplaatst: 23 maart 2024, 11:17 uur
“Post-classical”, “neo-classical”, “non-classical” : nobody knows…. you?
Echo Collective: heeft nieuwe EP uit. Aanrader,
mooie klank(en), hypnotiserende soundscapes.
Mirror Image by Echo Collective, Margaret Hermant, Neil Leiter - songwhip.com
Echo Collective - Mirror Image (2024) - MusicMeter.nl
Echo Collective: heeft nieuwe EP uit. Aanrader,
mooie klank(en), hypnotiserende soundscapes.
Mirror Image by Echo Collective, Margaret Hermant, Neil Leiter - songwhip.com
Echo Collective - Mirror Image (2024) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 25 maart 2024, 20:40 uur
Deze fraaie soundtrack van Blaudzun is w.b. muziek lastig ergens in te delen en in ieder geval minder herkenbaar vanuit het pop-perspectief. Gevolg laat zich raden, er is hiervoor maar weinig belangstelling.
Blaudzun laat hier horen dat hij muzikaal gezien tot meer in staat is. Ik hoorde op de de radio dat hij ook muziek heeft gemaakt voor de nieuwe film: ‘the waste land’ van Chris Teerink.
Musik ungeklärter Herkunft (Original Soundtrack) by Blaudzun - songwhip.com
Blaudzun - Musik Ungeklärter Herkunft (2019) - MusicMeter.nl
Blaudzun laat hier horen dat hij muzikaal gezien tot meer in staat is. Ik hoorde op de de radio dat hij ook muziek heeft gemaakt voor de nieuwe film: ‘the waste land’ van Chris Teerink.
Musik ungeklärter Herkunft (Original Soundtrack) by Blaudzun - songwhip.com
Blaudzun - Musik Ungeklärter Herkunft (2019) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 27 maart 2024, 13:35 uur
'jazz meets classic' of 'classic meets jazz'.
Hier de titeltrack van het gelijknamige album (en het hele album, give it a try!).
Passacaglia by Adam Baldych, Leszek Możdżer, Adam Bałdych & Leszek Mozdzer - songwhip.com
(Een passacaglia is een muziekvorm die in de 17e eeuw in Spanje ontstond en vaak gebaseerd is op een grondbas en geschreven in drievoudige meter (metrum?). Het werd oorspronkelijk geschreven ter begeleiding van een soort Spaanse dans.)
Hier de titeltrack van het gelijknamige album (en het hele album, give it a try!).
Passacaglia by Adam Baldych, Leszek Możdżer, Adam Bałdych & Leszek Mozdzer - songwhip.com
(Een passacaglia is een muziekvorm die in de 17e eeuw in Spanje ontstond en vaak gebaseerd is op een grondbas en geschreven in drievoudige meter (metrum?). Het werd oorspronkelijk geschreven ter begeleiding van een soort Spaanse dans.)
0
geplaatst: 1 april 2024, 15:29 uur
The Memory Band …. die waren we vergeten.
The Memory Band - MusicMeter.nl
nieuw album:
Never The Same Way Twice by The Memory Band - songwhip.com
The Memory Band - MusicMeter.nl
nieuw album:
Never The Same Way Twice by The Memory Band - songwhip.com
0
geplaatst: 23 april 2024, 18:48 uur
Laat ik het maar hier kwijt, deze EP van o.a. Mixmaster Morris, en wat mij betreft zeer geslaagd. Mixmaster Morris is heel lang actief, heeft allerlei genres doorlopen met illustere gasten : Sun Ra, Captain Beefheart, Meat Beat Manifesto, the Orb, Alphex Twins en op deze EP met Jonah Sharp ...en Haruomi Hosono (die ken ik van YMO Yellow Magic Orchestra):
Quiet Logic by Mixmaster Morris, Jonah Sharp, Haruomi Hosono (2024) - songwhip.com
Quiet Logic by Mixmaster Morris, Jonah Sharp, Haruomi Hosono (2024) - songwhip.com
* denotes required fields.