MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Kerstmuziek

zoeken in:
In Genres > Overigen > Kerstliedjes op de radio....:

Twee zaken:

1) Het is weer bijna kerst.
2) Ik heb vaak de radio aanstaan overdag.

Dit resulteert in het luisteren van kerstliedjes, daar kun je niet omheen. Ik heb daar zo'n teringhekel aan he. Iedereen kent dat gejank van Maria Carey en het gebalk van George Michael onderhand wel en de liedjes zijn gewoon om te kotsen eigenlijk. Helemaal als je er mee doodgegooid wordt vanaf de dag dat de Sint richting Spanje is vertrokken.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Zijn er vervollgens ook mensen die mij een radiostation kunnen geven wat gegarandeerd kerstliedjes vrij is?

Kos
Ik heb niet zo'n hekel aan kerstliedjes op zichzelf, maar aan het feit dat het telkens dezelfde zijn.
Ik heb ze nu al allemaal tig keer gehoord.

Probeer eens wat webradios, die doen meestal niet aan zulke onzin. Of zet je radio gewoon af en speel een CDtje .

Kink FM?

flipsen schreef:

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Nee, ik heb hier 2 witte oordoppen liggen waar geen kerstlied uit komt

Tja ik vind het op zich wel leuk die kerstliedjes, maar de radiostations moeten op zoek gaan naar veeeel meer kerstliedjes zodat je niet zovaak dezelfde hoort. Bijvoorbeeld dat kerstnummer van Smashing Pumpkins hoor je bijna nergens, terwijl het een erg mooi nummer is..

obsessed schreef:

Tja ik vind het op zich wel leuk die kerstliedjes, maar de radiostations moeten op zoek gaan naar veeeel meer kerstliedjes zodat je niet zovaak dezelfde hoort. Bijvoorbeeld dat kerstnummer van Smashing Pumpkins hoor je bijna nergens, terwijl het een erg mooi nummer is..

Ja zoiets zou ik ook goed mee kunnen leven.

De oordopjes tip is wel goed (vooral als ik met de kerst bij mijn ouders ben en zij hebben skyradio altijd op staan en die spannen de kroon wat betreft kerstliedjes ), de CD's draaien tip ook wel. Radio over internet zal niet gaan, ik heb een labtop en die heeft de geluidskwaliteit van een telefoon.
obsessed schreef:

dat kerstnummer van Smashing Pumpkins hoor je bijna nergens, terwijl het een erg mooi nummer is..
The Darknes had toch ook zo'n gaaf kerstliedje? Hoe heette die ook alweer?

Christmas Time heet ie geloof ik.

Overigens vind ik de kerstnummers van Wham! en Carey helemaal niet zo slecht, probleem is idd dat je ze tevaak hoort. En die clips van Wham! zijn toch ook altijd leuk om te bekijken. Vergaap je aan het haar van George Michael en vraag jezelf al wat Andrew Ridgely toch in godsnaam deed bij die band. Volgens mij is er zelfs een clip dat Andrew gitaar staat te spelen. Ik betwijfel of ie het kan.

al die kerstliedjes vind ik prachtig, en ik kan ze niet vaak genoeg horen, dus wat mij betreft laat ze die maar fijn zo vaak mogelijk draaien op die radio

SelmaDuim
" Kerstliedjes op de radion...."

Het zal allemaal wel, ik luister toch nooit radio, dus ik heb er ook geen last van.

SelmaDuim schreef:

" Kerstliedjes op de radion...."
Ah F!@K, daar een typfout, ernstig.

Zou iemand die de middelen ervoor heeft om de titel van een topic te veranderen, mijn blunder willen wegpoetsen?

ElMeroMero
HammerHead schreef:

Het zal allemaal wel, ik luister toch nooit radio, dus ik heb er ook geen last van.

Nou moe zeg, een beetje meer meelevendheid met je lijdende mede- MuMe-gebruiker kan toch wel ?

Normaal zet ik ook nooit zelf radio op ware het niet dat mijn collega's het fijn vinden dat ding af en toe aan te zetten. En ja hoor, die luie dj's van Sky Radio en Radio 538 nemen meteen van deze kans misbruik om dag na dag na dag Mariah Carey, George Michael, Band Aid en - lieve God, beware het - de Tokkies de zaal in te pompen. Slade en Flappie van Wim T. Schippers (toch?) gaan dan nog wel, maar de rest doet ondertussen na de zoveelste keer airplay mijn tenen pijnlijk krommen.

Dan nog veel liever de traditionele kerstmisliedjes zoals Stille Nacht enzovoorts.

Kortom, ik heb hem voor de verandering maar eens op Radio Veronica gezet, en gelukkig waren de eerste nummers van U2 en The Pretenders. Eindelijk kon ik opgelucht adem halen....

Hopelijk blijven mijn collega's de komende dagen met hun vieze vuile fikken van de radio af zodat ik bij binnenkomst komende dinsdag niet onplezierig verrast wordt met een portie onverdunde Mariah Carey-stront.

Dan sta ik namelijk niet meer voor mijn eigen daden in.

Flappie is van Youp van 't Hek.

flipsen schreef:

Zou iemand die de middelen ervoor heeft om de titel van een topic te veranderen, mijn blunder willen wegpoetsen?

Bij deze

ElMeroMero
starbright boy schreef:

Flappie is van Youp van 't Hek.

Ach ja natuurlijk. Dan had ik iig het goed dat ik het fout had .

Sowieso bedankt voor de verbetering, starbright boy.

Flappie - Youp van 't Hek:

Het was kerstochtend 1961
Ik weet 't nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg
Moeder zij dat ik niet in de schuur mocht komen
En als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg
Zij wist ook niet waar Flappie uit kon hangen
Ze zou 't pappa vragen, maar omdat die bezig was
In het fietsenschuurtje moest ik maar een uurtje goed naar Flappie zoeken
Hij liep vast wel ergens op het gras

refrein:

Maar ik had 't hok toch goed dichtgedaan, zoals ik dat elke avond deed
Ik was de vorige avond zelfs nog teruggegaan
Ik weet ook niet waarom ik dat deed, 'k had heel lang voor 't hok gestaan Alsof ik wist wat ik nu weet

Het was eerste kerstdag 1961
Wij naar Flappie zoeken, vader die zocht gewoon mee
Bij de bomen en 't water, maar niet in dat fietsenschuurtje
Want daar kon 'ie toch niet zitten? En ik schudde nee
We zochten samen, samen tot de koffie
De familie aan de koffie, maar ik hoefde niet
Ik dacht aan Flappie en dat 't 's nachts zo koud kon vriezen
M'n hoofdje stil gebogen, dikke tranen van verdriet

herhaal refrein

Het was eerste kerstdag 1961
Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zoveel
Ik dacht aan Flappie, m'n eigen kleine Flappie
Waar zou die lopen? Geen hap ging door me keel
Toen na de soep het hoofdgerecht zou komen
Sprak m'n vader uiterst grappig: Kijk Youp, daar is Flappie dan!
Ik zie de zilv'ren schaal nog en daar lag 'ie in drie stukken
Voor 't eerst zag ik m'n vader als 'n vreselijke man

En ik ben gillend en stampend naar bed gegaan
Heb eerst een uur liggen huilen op de sprei
Nog een keer scheldend bovenaan de trap gestaan
En geschreeuwd: Flappie was van mij!
'k Heb heel lang voor 't raam gestaan
Maar 't hok stond er maar verlaten bij

Het was tweede kerstdag 1961
Moeder weet 't nog zo goed, vaders bed was leeg
En ik zei dat zij niet in de schuur mocht komen
En als ze lief ging spelen, dat ze dan wat lekkers kreeg

Blijft leuk

Blijft idd geweldig!

Urbanus heeft later met Loemoemba een zelfde soort lied qua afloop gemaakt.

Lieve Loemoemba

Morgenochtend moet m'n hondje dood,
in 't asiel 'n spuitje krijgen.
Pa zegt dat hij veel te oud geworden is en dat ik moet luisteren en zwijgen.

Maar Loemoemba is nog helemaal niet oud,
nog niet half zo oud als pa,
hij begrijpt al wat 'k alleen aan hem vertel
en hij loopt me overal na.

Later, als ik groot geworden ben
en mijn pa ouwe van dagen,
zal ik pa in 'n grote rieten mand
naar 't asiel voor mensen dragen.

Dokter, papa plast voortdurend in z'n bed,
hij wordt morsig en hij beeft,
hij voert niks meer uit, het is misschien wel goed
dat U hem een spuitje geeft.

Het was weer zover, Skyradio moest aan tijdens de kerst... zucht.

Dit topic kan gelukkig weer een jaartje dicht nu. Geen kerstliedjes irritatie meer.

Alsof je er met deze muziek een kerstgevoel van zou krijgen.
Echt niet.
Dit jaar alweer geen witte kerst.
En alweer zit ik kilo's voer naar binnen te stauwen.
Vogend jaar is naar een ver en warm land een beach party houden met zwoele muziek
Wel zo fijn

Jongens Jongens, ff een weekje of drie door de zure appel heen bijten. Ik vind het ook K#t nummers maar ze werken wel sfeerverhogend. Dus ff door bijten, kerst-kado's in ontvangst nemen, ze zelf het schompes eten en een Dilirium zuipen aan de gluwijn, het is zo weer nieuw jaar geweest zijn we er weer voor 49 weken vanaf.

sq
Klinkt als een afdoende methode, Eddie. Maar op mijn werk kan ik deze niet al te ruimhartig toepassen.

Als aanvullend arbeidsonstandighedenbeleid heb ik daarom een therapie ingesteld die voorschrijft dat je 5 minuten je werkplek moet verlaten als ´Last Christmas´ uit de radio komt. Verder wel eens met je argument van sfeerverhoging die veel goed maakt en ook bij mij wel werkt. Buiten deze tijd van het jaar lust ik bijvoorbeeld ook geen Gluhwijn.

Kijk dat bedoel ik, ik vergeet zelfs het bestaan van gluwien na 31-12, Last Christmas is inderdaad wel heel erg en het zou mij niet verbazen als het ooit via een CAO tot BVMV (betaald vijf minuten verlof) benoemd word

Ik vind Flappie erg grappig, McCartney's Wonderful Christmas Time loopt me de spuigaten uit. So This Is Xmas van Lennon vindt ik wel top. Run Rudpolh Run hoor je nooit maar die vind ik ook wel lekker.

lepo schreef:
Alsof je er met deze muziek een kerstgevoel van zou krijgen.
Echt niet.
Dit jaar alweer geen witte kerst.
En alweer zit ik kilo's voer naar binnen te stauwen.
Vogend jaar is naar een ver en warm land een beach party houden met zwoele muziek
Wel zo fijn

Zo is het maar net, kom net gisteren uit Senegal en kerst met wat djembé's en een zwarte parel op een strand doorbrengen was voor mij een acceptabele vervanging voor je klemvreten onder een plastic boom

Dat heb je goed gedaan Lebowski, dat heb je ZEEEEER goed gedaan. Ik ben me iedere ochtend weer stuk aan het ergeren over het feit dat die broeken zo lastig dicht gaan.

Hallo mensen! Ik ben bezig met een website over kerst, en op deze website wil ik gewoon alles wat maar met kerst te maken heeft en een beetje kerstsfeer bezit gebruiken.

Nu zou ik graag van jullie horen welke nummer(s) jullie nou echt het(!) kerstgevoel geeft.

Ikzelf krijg bij Wham - Last Christmas heel erg een kerstgevoel.. en ik zal wel niet de enigste zijn;)

Ik hoop dat jullie eruit komen en alvast bedankt.

Nick Cave - The Ship Song

Ruby1966
Frankie Goes To Hollywood - The Power of Love

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.