MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Kerstmuziek

zoeken in:
Jona Lewie - Stop the Cavalry

Bach - Matthäus Passion

Jens Lekman - Run Away With Me

lambf
Bishop Of Hexen - The Nightmarish Compositions

sq
Het zou misschien leuk zijn om op je site een linkje te zetten naar dit album. De Cd is nog niet uit, maar ikzelf, en met mij waarschijnlijk veel anderen hier, verwachten eigenlijk dat dit een van de beste kerstalbums allertijden gaat worden.

sq
Pogues - Fairytale of New York
Shawn Phillips - A Christmas Song

Bij Wham krijg ik het kerstgevoel dat hoort bij het verplicht aanhoren van thema-radio op het werk. Als het nummer langskomt, neem ik spontaan een voor mij Arbo-verantwoorde mini-break (buiten bereik van de radio).

Ik neem aan dat je muziek bedoelt geschikt voor het hele gezin? Bonnie Tyler doet het altijd goed bij ons thuis (niet altijd met mijn goedkeuring, maar ach ).

Edit: haar eerste cd dus!

ja idd dat bedoel ik een beetje. beetje vrolijke kerstliedjes. ik heb natuurlijk niet zo veel aan een gewoon nummer met een persoonlijke herrinering, misschien heb ik dit wel een beetje verkeerd vermeld maar zo bedoel ik het

Chris Rea - Driving Home for Christmas

The Ramones - 'Merry Christmas (I Don't Wanna Fight Tonight)' doet het ook altijd leuk binnen familiekringen

Mojo Pin
Het kerstalbum van Bert en Ernie natuurlijk!

berty schreef:
Ikzelf krijg bij Wham - Last Christmas heel erg een kerstgevoel.. en ik zal wel niet de enigste zijn;)

Ikzelf krijg van Wham ook een heel erg gevoel.

Frappant is te zien dat veel Amerikaanse artiesten zich wagen aan een kerstalbum. Bijna elke grote zichzelf respecterende artiest neemt wel eens in zijn carrière een kerstalbum op. Zo hebben bijvoorbeeld Barbra Streisand, Dolly Parton, Neil Diamond, Jessica Simpson, Johnny Cash en the Beach Boys een kerstalbum op hun naam staan. En zelfs artiesten uit het alternatieve segment als Bright Eyes en Sufjan Stevens hebben inmiddels een kerstalbum opgenomen.

Bovengenoemde artiesten kunnen mij van tijd tot tijd wel bekoren, maar mijn favoriete kerstmuziek zit toch in een andere hoek. Zo zijn er bijvoorbeeld de albums van Marah en Reverend Horton Heat. Twee ietwat stevig kerstalbums die ook gevuld zijn met een gezonde dosis humor. Wat bij de meeste standaard sentimele kerstalbums niet het geval is. Het album van John Denver dat hij samen met de Muppets heeft opgenomen behoort ook tot mijn favorieten. (Christmas is Coming van Miss Piggy ). De Muppets hebben overigens dit jaar weer een nieuw kerstalbum uitgebracht. Overige kerstalbums van dit jaar waar ik wel benieuwd naar ben zijn die van Sarah McLachlan, James Taylor en Rhonda Vincent.

Maar het ultieme kerstnummer blijft toch het al eerder genoemde Fairytale of New York van the Pogues en té vroeg overleden Kirsty MacColl.

Ik krijg van Kerst een heel erg gevoel.
Ik deel wel de mening over het nummer van The Pogues. Een juweeltje.

rayman schreef:
Ik krijg van Kerst een heel erg gevoel.

Laten we om te beginnen eens teruggaan naar je jeugd

Laten we er eens goed voor gaan zitten Lebo.

Relax
http://www.musicmeter.nl/album/61962 dit is een volledig kerstalbum, en die ga ik deze kerst draaien als het van me pa mag.

Phil Spectors A Christmas Gift for You is alles wat je nodig hebt met de Kerst.

Nou ja, en voor het beeld natuurlijk Beyoncé in een kerstpakje.

sq schreef:
Het zou misschien leuk zijn om op je site een linkje te zetten naar dit album. De Cd is nog niet uit, maar ikzelf, en met mij waarschijnlijk veel anderen hier, verwachten eigenlijk dat dit een van de beste kerstalbums allertijden gaat worden.

Welnee: dat verwacht ik helemaal niet, dat weet ik al heel lang!!!!

De eerste 3 cd's uit de box zwerven al heel lang rond op het net (dus vorige kerst zat ik al aan de Sufjan) en nummers 4 en 5 zijn (net als de eerste 3) al te beluisteren via de website van het platenlabel

het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als jullie je even aan melden op mijn forum en daar jullie meningen en suggesties geven (A) want het is lastig om een forum een (en zowiezo de website) beetje actief te krijgen.. www.onlinekerst.nl is nog niet klaar en dus is het forum daar via ook nog niet te berijken, maar wel via http://forum.brinkkie.com

ik bedank jullie alvast vriendelijk!!

mvg Berty

Van de nummers Britney - Santa can you hear me, Georgina Verbaan - This christmas en natuurlijk die van Mariah Carey, daar word ik vrolijk van en krijg ik het kerstgevoel.

Jona Lewie - Stop the Cavalry, voor mij het ultieme kerstnummer. Die van The Pogues is ook ijzersterk

Verder is Wintersong van Sarah McLachlan zeker wel een aanrader.

CAPIpsv
Top 1 kerstnummer

Bandaid - Do they know,,,, ( die versie van de 80's)

Er is net een nieuwe kerst cd uit van Robin Gibb

fastpulseboy
Slayer - Reign in Blood

fastpulseboy schreef:
Slayer - Reign in Blood

Leuk, dat is toch dat nummer met die belletjes en triangel op het laatst.

Mijn jaarlijks terugkerend kerstnummertje is eigenlijk helemaal geen kerstnummer. Het nummer van 'Orchestral manouvres in the dark' genaamd 'The beginning and the end' op 'Architecture and morality'. Machtig mooie plaat vind ik dat, maar dat nummer is voor mij een song die ik met kerst uit de kast haal, en mij nog altijd een dosis kippevel weet te bezorgen. Verder zijn m'n Kerstjes: Wham-Las Christmas, John Lennon-Christmas(war is over) en toch ook wel Frankie GTH-Power of love. En ik wil niet ouderwets doen, maar de 'feeling' krijg ik toch wel met vroegeren als bijv. Bing Crosby en Doris Day.

Suggestie:

(afbeelding)

Via:
www.mosaicrecords.com
www.truebluemusic.com

Fifty-six years in the making, the earliest track on THE ULITMATE JAZZ CHRISTMAS ALBUM is Nat King Cole's rare 1946 original trio version of "The Christmas Song"; the most recent track is Norah Jones' poignant version of Horace Silver's beautiful "Peace," a 2002 track from the EP that Norah Jones recorded upon signing with Blue Note Records. Jazz has never been a slave to convention and this collection includes other contemporary pieces like Duke Pearson's haunting "Christo Redenter" by Donald Byrd with a vocal choir, Thad Jones's touching "A Child Is Born" by the orchestra he co-led with Mel Lewis and Johnny Moore's ultra-cool "Merry Christmas Baby" sung by Charles Brown. And when it comes to holiday classics, Count Basie, Eliane Elias, Duke Pearson and Booker Ervin swing them and Nancy Wilson and Lou Rawls sing them as never before. Unlike most Christmas collections, there's not a corny tune to make you reach for the skip button. It is, after all, the ultimate jazz Christmas album.

DonDijk
jaja...het is weer zover.nog even en we worden doodgegooid.meestal begint het met mariah carey en wham en de rest volgt.
bestaan er mooie kerstnummers volgens jullie?zo ja,vertel.....

Hét ultieme kerstnummer:

The White Stripes - Candy Cane Children

Voor je het weet komt er alweer een re-release van dat afrijselijke Last Chrismas van Wham!

helleeeeeep !!!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:06 uur

geplaatst: vandaag om 20:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.