MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Akoestische muziek

zoeken in:
Pim Latuny
Ben laatste tijd helemaal weg van akoestische muziek a la Nick Drake en Will Oldham. Kan iemand mij meer artiesten noemen die qua sfeer en muziek op dezelfde lijn zitten? Bij voorbaat dank!

Ik weet niet wat je onder akoestisch verstaat, maar ik vind dit album zeker een aanrader.

Bobiej
Dit moet je wel waarderen als je Nick Drake goed vind, ik vind Nick Drake en dit album ook geweldig .

Bobiej schreef:
Dit moet je wel waarderen als je Nick Drake goed vind, ik vind Nick Drake en dit album ook geweldig .

ik vind Nick Drake ook heel goed, en dit album ook.

(afbeelding)

Jackson C. Frank - Blues Run the Game

Bobiej
bubbachups schreef:
(quote)

Psst, bubbachups...er staan geen grunts op Damnation .

Pim Latuny
Opeth's Damnation heb ik al . Bedankt in ieder geval mensen!

(afbeelding)

is een 12 snarige acoustische gitaar en een piepklein drumstel acoustisch genoeg voor je Pim?
Dan is deze Today Wonder van Ed Kuepper meer dan een aanrader: eigenlijk een must.

Of probeer deze eens:

(afbeelding)
Fionn Regan - The End of History (2006)

Pim Latuny
Yes! More, more, more!

sxesven
Iron & Wine, Leonard Cohen (bijv. Songs of Leonard Cohen), Jason Molina/Songs: Ohia, de gehele back catalogue van Oldham (Viva Last Blues, Arise Therefore etc.), bepaalde Smog-platen (A River Ain't Too Much to Love), wat werk van Six Organs of Admittance, en dan kun je wel weven vooruit.

Pim Latuny
Dank u allemaal!

*Laura*
Check "The Bony King of Nowhere" maar eens uit: http://www.myspace.com/thebonyking Echt kippevelmuziek!

zijn er nog meer van die albums a la live at the massey hall van neil young
alleen een artiest met een akoestische gitaar

Probeer eens wat werken van Kelly Joe Phelps; beetje blues/americana-achtig...

Davez
rudiger schreef:
zijn er nog meer van die albums a la live at the massey hall van neil young
alleen een artiest met een akoestische gitaar

Jackson Browne heeft 2 live akoestische platen in zijn catalogue.

Verder zijn er natuurlijk heel veel artiesten: John Fahey, Sir Richard Bishop, Sandy Bull, Jack Rose, James Blackshaw, Leo Kottke, Robbie Basho, Steffen Junghans, Six Organs Of Admittance.

Dat zijn voornamelijk instumentale albums

Verder zijn er The Pentangle, Bert Jansch, Jackson C Frank, Bob Dylan, enkele Bruce Springsteen platen, Scott Matthew, Sufjan Stevens, Tom Paxton , Phil Ochs etc etc etc

Ik ben nog een hele goeie vergeten: Peter Mulvey - Notes From Elsewhere

Tommy Emmanuel - hele oeuvre... Erg lekker ontspannend, Andy McKee ook leuk.

Davez
Bedankt voor de tips Louis klinkt zeer interessant

Pim Latuny schreef:
Yes! More, more, more!

niet in NL winkels te vinden maar wel via Amazon te bestellen, als je nog zoekt dan is deze van Tom Hingley (ook lead zanger van inspiral carpets) een van de beste acoustic albums dat ik ooit gehoord heb...

http://www.amazon.co.uk/Keep-Britain-Untidy-Tom-Hingley/dp/B00004UD51/ref=pd_sim_m_h__2

dit album vind ik persoonlijk ook helemaal geweldig....

en deze is ook geweldig

Als je van Nick Drake houdt luister dan 'ns naar John Martyn, deze man heeft Nick Drake persoonlijk gekend en met 'm gespeeld.
Een van z'n beste albums vindt ik Solid Air.
London Conversation zit ook wel in die lijn.
Misschien is Pentangle (met john Renbourn en Bert Jansch)
ook wel iets voor je. Je kunt ze zien op Youtube.
Anders Elliot Smith - Xo misschien?

Stijn_Slayer
Ik ken die artiesten die jij noemt niet, maar misschien vind je Andy McKee wat? Die gast kan ongelofelijk goed gitaar spelen.

NCK
Acoustic Extravaganza van KT Tunstall..!

Carow schreef:
Ik weet niet wat je onder akoestisch verstaat, maar ik vind dit album zeker een aanrader.

Bedankt voor de tip!

Neil Finn Throw your arms around me
Driving me mad

acoustic nummers

En als ipv een gitaar een harp ook goed is kun je misschien eens een keertje een album van Joanna Newsom proberen...
(Werkelijk schitterend mooi spul!!! )

Joanna Newsom - Ys

Joanna Newsom - The Milk-eyed Mender

Heel bijzonder is ook David Ahlen uit Zweden. Hij heeft een zuivere kopstem en prachtige, meditatieve liedjes, die vaak plotseling eindigen. Hij is een klassiek geschoold violist die is gevallen vor de popmuziek.

Ga naar Jong RK: http://jongrk.weebly.com om een paar nummers te horen. Klik door naar Solid Friends

Leonard Cohen. Zijn eerste vier albums, plus Recent Songs, zijn prachtige (vrijwel geheel) akoestische albums.
Dat zijn dus, naast eerder genoemd album, Songs of Leonard Cohen, Songs from a Room, Songs of Love and Hate en New Skin for the Old Ceremony.

John Martyn

Gast
geplaatst: vandaag om 22:01 uur

geplaatst: vandaag om 22:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.