Genres / Overigen / Akoestische muziek
zoeken in:
0
Pim Latuny
geplaatst: 17 maart 2007, 16:31 uur
Ben laatste tijd helemaal weg van akoestische muziek a la Nick Drake en Will Oldham. Kan iemand mij meer artiesten noemen die qua sfeer en muziek op dezelfde lijn zitten? Bij voorbaat dank!
0
geplaatst: 17 maart 2007, 16:34 uur
Ik weet niet wat je onder akoestisch verstaat, maar ik vind dit album zeker een aanrader.
0
Bobiej
geplaatst: 17 maart 2007, 17:29 uur
Dit moet je wel waarderen als je Nick Drake goed vind, ik vind Nick Drake en dit album ook geweldig
.
.
0
geplaatst: 17 maart 2007, 17:45 uur
Bobiej schreef:
Dit moet je wel waarderen als je Nick Drake goed vind, ik vind Nick Drake en dit album ook geweldig
.
.
0
geplaatst: 17 maart 2007, 17:46 uur
0
Bobiej
geplaatst: 17 maart 2007, 18:05 uur
bubbachups schreef:

(quote)

Psst, bubbachups...er staan geen grunts op Damnation
.
0
Pim Latuny
geplaatst: 18 maart 2007, 15:20 uur
Opeth's Damnation heb ik al
. Bedankt in ieder geval mensen!
. Bedankt in ieder geval mensen!
0
geplaatst: 21 maart 2007, 01:46 uur

is een 12 snarige acoustische gitaar en een piepklein drumstel acoustisch genoeg voor je Pim?
Dan is deze Today Wonder van Ed Kuepper meer dan een aanrader: eigenlijk een must.
0
sxesven
geplaatst: 23 maart 2007, 18:25 uur
Iron & Wine, Leonard Cohen (bijv. Songs of Leonard Cohen), Jason Molina/Songs: Ohia, de gehele back catalogue van Oldham (Viva Last Blues, Arise Therefore etc.), bepaalde Smog-platen (A River Ain't Too Much to Love), wat werk van Six Organs of Admittance, en dan kun je wel weven vooruit. 

0
*Laura*
geplaatst: 24 maart 2007, 18:01 uur
Check "The Bony King of Nowhere" maar eens uit: http://www.myspace.com/thebonyking Echt kippevelmuziek! 

0
geplaatst: 17 juni 2007, 18:02 uur
zijn er nog meer van die albums a la live at the massey hall van neil young
alleen een artiest met een akoestische gitaar
0
geplaatst: 26 juni 2007, 23:15 uur
Probeer eens wat werken van Kelly Joe Phelps; beetje blues/americana-achtig...
0
Davez
geplaatst: 13 juni 2008, 16:11 uur
rudiger schreef:
Jackson Browne heeft 2 live akoestische platen in zijn catalogue.
Verder zijn er natuurlijk heel veel artiesten: John Fahey, Sir Richard Bishop, Sandy Bull, Jack Rose, James Blackshaw, Leo Kottke, Robbie Basho, Steffen Junghans, Six Organs Of Admittance.
Dat zijn voornamelijk instumentale albums
Verder zijn er The Pentangle, Bert Jansch, Jackson C Frank, Bob Dylan, enkele Bruce Springsteen platen, Scott Matthew, Sufjan Stevens, Tom Paxton , Phil Ochs etc etc etc
Ik ben nog een hele goeie vergeten: Peter Mulvey - Notes From Elsewhere
0
geplaatst: 13 juni 2008, 16:44 uur
Tommy Emmanuel - hele oeuvre... Erg lekker ontspannend, Andy McKee ook leuk.
0
geplaatst: 14 juli 2008, 18:35 uur
Pim Latuny schreef:
Yes! More, more, more!
Yes! More, more, more!
niet in NL winkels te vinden maar wel via Amazon te bestellen, als je nog zoekt dan is deze van Tom Hingley (ook lead zanger van inspiral carpets) een van de beste acoustic albums dat ik ooit gehoord heb...
http://www.amazon.co.uk/Keep-Britain-Untidy-Tom-Hingley/dp/B00004UD51/ref=pd_sim_m_h__2
0
geplaatst: 30 juli 2008, 01:16 uur
Als je van Nick Drake houdt luister dan 'ns naar John Martyn, deze man heeft Nick Drake persoonlijk gekend en met 'm gespeeld.
Een van z'n beste albums vindt ik Solid Air.
London Conversation zit ook wel in die lijn.
Misschien is Pentangle (met john Renbourn en Bert Jansch)
ook wel iets voor je. Je kunt ze zien op Youtube.
Anders Elliot Smith - Xo misschien?
Een van z'n beste albums vindt ik Solid Air.
London Conversation zit ook wel in die lijn.
Misschien is Pentangle (met john Renbourn en Bert Jansch)
ook wel iets voor je. Je kunt ze zien op Youtube.
Anders Elliot Smith - Xo misschien?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 augustus 2008, 19:02 uur
Ik ken die artiesten die jij noemt niet, maar misschien vind je Andy McKee wat? Die gast kan ongelofelijk goed gitaar spelen.
0
geplaatst: 7 december 2008, 21:01 uur
Carow schreef:
Ik weet niet wat je onder akoestisch verstaat, maar ik vind dit album zeker een aanrader.
Bedankt voor de tip!

0
geplaatst: 2 november 2009, 16:19 uur
Neil Finn Throw your arms around me
Driving me mad
acoustic nummers
Driving me mad
acoustic nummers
0
geplaatst: 4 november 2009, 09:23 uur
En als ipv een gitaar een harp ook goed is kun je misschien eens een keertje een album van Joanna Newsom proberen...
(Werkelijk schitterend mooi spul!!!
)
Joanna Newsom - Ys
Joanna Newsom - The Milk-eyed Mender
(Werkelijk schitterend mooi spul!!!
)Joanna Newsom - Ys
Joanna Newsom - The Milk-eyed Mender
0
geplaatst: 23 september 2010, 12:55 uur
Heel bijzonder is ook David Ahlen uit Zweden. Hij heeft een zuivere kopstem en prachtige, meditatieve liedjes, die vaak plotseling eindigen. Hij is een klassiek geschoold violist die is gevallen vor de popmuziek.
Ga naar Jong RK: http://jongrk.weebly.com om een paar nummers te horen. Klik door naar Solid Friends
Ga naar Jong RK: http://jongrk.weebly.com om een paar nummers te horen. Klik door naar Solid Friends
0
geplaatst: 4 december 2010, 14:37 uur
Leonard Cohen. Zijn eerste vier albums, plus Recent Songs, zijn prachtige (vrijwel geheel) akoestische albums.
Dat zijn dus, naast eerder genoemd album, Songs of Leonard Cohen, Songs from a Room, Songs of Love and Hate en New Skin for the Old Ceremony.
Dat zijn dus, naast eerder genoemd album, Songs of Leonard Cohen, Songs from a Room, Songs of Love and Hate en New Skin for the Old Ceremony.
* denotes required fields.