MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Stuarts Dampende Disco Dance

zoeken in:

Nicci

stuart
Thanx voor de diverse bijdragen weer........ik zelf zal nu een video toevoegen die blijkbaar door sommigen als "fout" wordt gezien...(rechtsonder in de video staat nml....Pop Kitsch. ..)

sq
Ik vind Michael Zager helemaal niet zo fout. In elk geval is het dé song waarmee ik destijds (1977) naar de disco ben overgestapt (daarvoor vooral sympho en hardrock).

Maar nu ik weer.. Mooie disco-nostalgie van de trendclub Studio 54, vooral ook gekozen vanwege de achtergrondmuziek: Kat Mandu´s The Break, een echte clubclassic. De producer/componist Lepage zou later succes-act Lime de hitparades inschieten.

[/quote]

stuart

stuart
...I've going nowhere....somebody help me.....

stuart
....She's a very kinky giiirrll....(I really like to taste her.. ..)

YouTube - Rick James - Super Freak: Stereo

stuart
N.a.v. Staying Alive nog even een 'ode' aan de Disco Soundtrack van de film Saturday Night Fever...

Nicci
Zouden we toch bijna deze vergeten!

stuart
Ja, mooi ;... if you don' t know the words, read/sing them along (soortemet van Karaoke)....vooral ook de tekstregels (voor mij): .....You're (de 'girl') a teaser.... you turn 'em on.... Leave 'em burning (de 'guys' ).....and then you' re.......goooone....

stuart
.....Grease is the word, is the time, is the place, is the motion....

stuart

stuart
It's Saturday Night ...Tonight:

...Do a little dance, make a little love.....GET DOWN TONIGHT !!

stuart
....His heart's beatin' like a drum....cos at last he's got this girl home..... Relax baby......now we're all alone...!! (solo)

.

stuart
Bump !!

stuart
...I feel so good....

stuart
Disco versie van een 60's nummer....

sq
Hij staat er weer op (deze wordt regelmatig verwijderd van Youtube)

YouTube - Brooklyn Express- Change Position (SPECIAL DISCO MIX- SPANK)

sq
Hé, die hadden we al?

sq
Ja en deze mag natuurlijk ook niet ontbreken.

Net zomin als deze - van dezelfde groep producers als Change, als ik me niet vergis. In beide gevallen heerlijke funky music:

YouTube - BBQ Band On The Beat

En deze komt uit de Chic-school: een Rodgers-Edwards productie van de zangeres op het eerste Chic-album. Een uit duizenden herkenbare basslijn:

YouTube - Norma Jean - Saturday (B. Edwards, N. Rodgers, B. Carter)

sq
BB&Q band is inderdaad een voortzetting van Change. On the Beat was hun grootste hit, maar veel bekender werd de opvolger Starlette, omdat dat nog jaren daarna elke week was te horen als tune in de top 40 (weet niet of dat nog zo is, ik luister al enige tijd niet meer).
Norma Jean ook leuk, maar niet zo sterk als wat Chic daarna maakte.

YouTube - soul cha cha - van McCoy

Een andere aardige versie was van Eddy & the Soulband in 1984.

YouTube - DJ OzYBoY - Spinners - Working my way back to You - Remix

De originele uitvoering is niet te vinden op Youtube, daarom deze remix.

stuart
Hier een nummer van een Tiener- idool uit de Vs , wiens posters in menig meisjes kamer hing; het jaar 1979 begon goed voor deze 17-jarige jongen, maar nog voor hij 18 werd eind '79 werd zijn leven in één klap op de kop gezet door een auto-ongeluk o.i.v. drank en drugs en was zijn carriere achteraf bekeken eigenlijk al over en begon de neerwaartse spiraal vol drugs en andere persoonlijke problemen......

Nicci
En mijn persoonlijke favoriet:

Een recente favoriet, wel een nummer uit '81.

Deze mag in dit topic ook niet ontbreken: Foxy - Get Off.

en Sister Sledge - He's The Greatest Dancer.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:17 uur

geplaatst: vandaag om 20:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.