MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Album van de week uit een exotisch oord

zoeken in:
Wie is er aan de beurt. Er is alweer negen dagen geleden dat er een nieuwe gepost werd. Raein vind ik muzikaal best erg leuk....maar dat geschreeuw mag iets minder.

Ik ben aan de beurt, maar als Paap nog voor wil piepen om zijn beurt nog in te halen, moet ie dat even snel laten weten!

Anders post ik morgen mijn album van de week

Paap heb ik hier niet meer gezien. Dus hier dan mijn keuze

(afbeelding)

Květy - Kocourek a Horecka

Een Tsechisch duo dat mij wel kan bekoren. Zie hier een beschrijving in het Nederlands. Dat kunnen andere mensen veel beter dan ik

Er wordt vermoedelijk Tsjechisch gezongen, dus de meesten hoeven niet bang te zijn er iets van te verstaan. Het is goed toegankelijke muziek, waarbij wel wat ge-experimenteerd wordt, maar het blijven te allen tijde liedjes. Vergelijk het wat dat betreft met een band als Deus. Zonder dat het daarop lijkt overigens.

Veel plezier ermee.

We zijn weer een dikke week verder. Kvety, de toevoeging van Jazper twee keer beluisterd, en dik in orde bevonden!

Bonothecat heeft me even fijntjes aan helpen herinneren dat ik aan de beurt ben voor een exoot.
Aangezien het keihard herfst is en de klok net een uurtje is gegaan, is het tijd voor absoluut zomers werk!
Mijn keuze viel in eerste instantie op:
Vintage Hawaiian Music: Steel Guitar Masters 1928-1934

(afbeelding)

Maar dit album is hier op de site niet terug te vinden (ik heb inmiddels wel een toevoegactie gedaan). Zodoende wil ik als modern en op MuMe aanwezig alternatief voorstellen:

El Guincho - Alegranza (2007)

(afbeelding)
Klinkt als een tropicalia-liefdesbaby van Noah Lennox (Panda Bear) en Bradford Cox (Atlas Sound).

Allebei met een blogsearch te vinden en anders heb ik wel een link voor je via pm.

Die Hawaiiaanse monorommel is inmiddels als toevoeging geaccepteerd. Dat is snel gegaan zeg.

Vintage Hawaiian Music: Steel Guitar Masters 1928-1934 (1989)

De animo voor dit toch leuke topic lijkt wat afnemende...

Ik ga de 2 plaatjes van we tigers maar eens proberen

Ik vind het nog steeds een uitstekend topic! Ik heb tot nu toe alle cd's beluisterd. El Guicho vond ik iets minder geslaagd, maar ben zeker benieuwd naar de volgende toevoeging hier!

we tigers schreef:
Bonothecat heeft me even fijntjes aan helpen herinneren dat ik aan de beurt ben voor een exoot.

Ook mij heeft hij op zijn verplichting gewezen.

(afbeelding)

The Transsylvanians - Jó!

The Transsylvanians zijn een Hongaars/Duits/Russische band. Ze spelen traditionele Hongaarse folksongs, gecombineerd met punk, gypsy techno en klassieke (Bela Bartok) muziek. Hun teksten verhalen over oorlog en vrede, liefde en jaloezie, en ademen bovenal ongebreidelde levenslust. De groep bestaat uit zangeres en contrabassiste Szilvana, violist András Tiborcz, gitarist Hendrik Maass en drummer Thomas Leisner.

Nog even 8 uurtjes wat projecten financieel beeheersbaar houden, en dan het weekend in....eerste actie The Transsylvanians opsporen.

Het is hier weer oorverdovend stil

Tja, ook al sta ik niet op de gastenlijst... bij gebrek aan animo doe ik maar een gooi. Het is allemaal onmogelijk te googlen, want alles wat je zult tegenkomen is in het Russisch. Ik probeer dus maar zoveel mogelijk op te schrijven wat ik nog weet (te vinden).

Het is een band van Yegor Letov, een Russische punklegende (van Grazhdanskaya Oborona). De bandnaam betekent zoveel als Igor and the Fuckups. Deze bandnaam heeft hij zo gekozen om gebruik te maken van de censuur in de media daar, en dus te voorkomen dat de muziek op de radio zou worden gedraaid.

Yegor Letov was in de jaren '80 lekker aan het trappen tegen het communisme en het Russische systeem over het algemeen, maar is later 180 graden gedraaid. In de jaren '90 was hij medeoprichter van de Nationaal-Bolsjewistische Partij.

Wat voor muziek is het? Het valt het best te omschrijven als lo-fi Russische psychedelische post-punk. Op rateyourmusic.com wordt het de hemel ingeprezen door de 50 russen die er op gestemd hebben.

Egor i Opizdenevshije - Sto Let Odinochestva (1993)

(afbeelding)

Jammer dat dit topic het niet meer doet. Zijn er mensen die nog belangstelling hebben?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:17 uur

geplaatst: vandaag om 20:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.