MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Album van de week uit een exotisch oord

zoeken in:
Ik heb eigelijk enkel nog maar naar Sabreen geluisterd, en daar ook op gestemd. De andere twee heb ik zelfs nog niet gedownload, laat staan geluisterd. Zal er wel eens werk van maken.

Ik heb Suarasma net een stem gegeven...3.5 met potentie om een hoger cijfer te krijgen.

herman en paap laten het voorlopig afweten.

Ik kom morgen met een album (inclusief pindakaas-link).

Sorry dat het zo lang duurt.

ok....1 dagje nog...anders ga ik heel erg voordringen.

Zullen we anders ruilen? Dan kun je nu gewoon.

Goed, ik plaats dan toch maar een album. Ik heb er even over gepiekerd, maar omdat dit topic toch nog een beetje op gang lijkt te moeten komen bewaar ik de transcendente Tibetaanse gezangen wel voor een andere keer.

Heb gekozen voor een toegankelijke (en korte) plaat, te weten:

Fela Kuti & The Africa '70 - Gentleman (1973)

(afbeelding)

Een korte introductie van Fela vind je hier op Wikipedia. Hij heeft een rijk leven gehad, zeker de moeite waard om eens te lezen.

Op last.fm wordt de muziek treffend omschreven:
The musical style performed by Fela Kuti is called Afrobeat, which is essentially a fusion of jazz, funk, psychedelic rock, and traditional African chants and rhythms. It is characterized by having African-style percussion, vocals, and musical structure, along with jazzy, funky horn sections.

Dan weten jullie een beetje wat je kunt verwachten. Het is erg fijne muziek om lekker hard aan te zetten in de woonkamer om er vervolgens bv. de afwas bij te doen. Het zal vermoedelijk lastig zijn je heupen in bedwang te houden als de muziek eenmaal op gang is.

Nog wat linkjes:
Fela Kuti & The Africa '70 - Gentleman (1973) (MuMe)
Confusion / Gentleman: Fela Kuti (Amazon)
Gentleman by Fela Kuti : Reviews and Ratings (RateYourMusic)

Een pindakaas-link is via pm verkrijgbaar.

Interessant! Ik ben érg benieuwd.

Cool, daar wilde ik me al langer eens in verdiepen. Ben benieuwd.

Fela Kuti kende ik al van Zombie en Expensive Shit, en die vind ik geweldig. Ik ben dus zeer benieuwd naar dit album! ^^

Ik heb even iedereen waarvan ik nog geen pm had gehad (en bonothecat, die het album al aan het draaien was, zag ik), ingelicht over het nieuwe album. Wellicht komt er zo wat meer leven in de exotische brouwerij.

En even een overzichtje van de albums van de week uit een exotisch oord tot nu toe:

1. Pia Fraus - In Solarium (Estland) (door Lukas)
2. Sabreen - Ala Fein (Palestina) (door lambf)
3. Suarasama - Fajar di Atas Awan (Indonesië) (door Koenr)
4. Fela Kuti & The Africa '70 - Gentleman (Nigeria) (door herman)

sxesven
Ook hier zeer benieuwd, gauw eens draaien, en meteen de rest er even achteraan

Ik begrijp alleen niet goed waarom Confusion ook in de download link zit? Dat is toch een nummer van een geheel ander album? Ik ben in de war!

Ja, dat vond ik ook al zo raar, maar na enig speurwerk vond ik dat de twee albums Confusion en Gentleman in 1999 samen als één album zijn uitgebracht.

Oké, bedankt. Ik heb Confusion zelf nog niet beluisterd, maar de drie oorspronkelijke nummers die op Gentleman zelf staan wel. Eerste indruk is in ieder geval goed, zal het straks nog eens opzetten.

Devoo schreef:
Ik begrijp alleen niet goed waarom Confusion ook in de download link zit? Dat is toch een nummer van een geheel ander album? Ik ben in de war!

Ah, dat wist ik niet dat die er ook bij zat. Heb hem niet zelf geupload, maar een upload gezocht. En aangezien Confusion (inderdaad is er ook een release met Gentleman en Confusion op 1 schijfje) niet genoemd werd in de bestandsnaam dacht ik dat het wel goed zat.

Als ik me niet vergis staan de nummers van Gentleman ook in een andere volgorde dan de eigenlijk volgorde van het originele album. Even opletten dus.

En als Gentleman je bevalt kun je Confusion altijd nog daarna draaien.

Het enige die verandert aan de volgorde is dat Confusion op 1 staat, en dus de overige songs allemaal een plaatsje zakken. Maar dat is snel opgelost natuurlijk!

Confusion zal ik ook wel eens beluisteren, maar eerst nog enkele keren Gentleman.

Ik hoop dat Fela een beetje is bevallen.

Het wordt al weer bijna tijd voor de plaat van Sven!

Ja, Fela beviel prima. Die Indonesische van Koen heb ik na een kwartiertje afgezet want dat trok ik echt niet. Jammer maar helaas...

herman schreef:
Het wordt al weer bijna tijd voor de plaat van Sven!

Paap moet nog steeds, of geeft ie nog altijd niet thuis?

Inderdaad next!

sxesven
Daar is 'ie dan al, op verzoek - veel plezier ermee, alvast. Moet nu weg maar zal er vanavond misschien nog even een verhaaltje bijgooien.

(afbeelding)
Raein - Ogni Nuovo Inizio (Italië, LP/cassette, 2009; oorspronkelijk uitgebracht als Nati da Altri Padri (webrelease))

Oh, ik heb net een PM naar Paap gestuurd of ie de volgende gaat doen.

sxesven
Ik had ook al een verzoek in m'n inbox, vandaar al gepost. Als Paap er nog tussen wil mag dat gerust hoor.

Hij wacht maar gewoon een week, had ie maar thuis moeten geven toen het z'n beurt was

Heeft niemand die Raein geluisterd?
Leuk plaatje hoor

Staat nog niet op de site?

Raein - Ogni Nuovo Inizio (Italië, LP/cassette, 2009; oorspronkelijk uitgebracht als Nati da Altri Padri (webrelease))

Volgens mij.

sxesven
Precies

Ah, er staat al een tijdje een nieuwe, helemaal over het hoofd gezien!

sxesven schreef:
Moet nu weg maar zal er vanavond misschien nog even een verhaaltje bijgooien.

Het zou leuk zijn als je er alsnog een verhaaltje bijgooit...

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.