MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Nieuw Nederlands talent

zoeken in:
Het lijkt me leuk om in dit topic Nederlands talent aan te halen, aangezien we toch trots moeten zijn op ons eigen product. Ik trap af met de nieuwste Serious Talent van 3FM ; Dotan.

Hier het eerste liedje van zijn album :

Dotan - This Town

Hmm ja, aardig topic, dat was er volgens mij nog helemaal niet inderdaad.

Dan wil ik ook van de gelegenheid gebruik maken om Johan Borger wat te promoten. Een Nederlands singer-songwriter dat net zijn eerste album, Sometimes heeft uitgebracht.

Johan Borger - Sometimes

Eefje de Visser vind ik hier trouwens ook wel passen. Heb het album nog niet gehoord, maar door het enthousiasme van Slowgaze ben ik wat dingen gaan beluisteren, klonk erg leuk!

Kijk, dat is fijn om te horen. Eefje is uiterst getalenteerd, dat zeker. Johan Borger, de naam ken ik, maar moet zijn werk eigenlijk nog eens opzoeken. Overigens geen idee waar ik zijn naam van ken...

Overigens, recentelijk gezien, The Cosmic Carnival (pop van het goede soort, zit knap in elkaar en is leuk om naar te luisteren) en Lee Mason (singer-songwriter):
YouTube - The Cosmic Carnival @ 3FM
YouTube - Lee Mason, Dish

Laatst ook een nieuwe band gezien uit Nederland. Ze zijn nog relatief onbekend maar hebben wel een interessant verhaal. Ze werken samen met Alan Branch (een producer uit Engeland die samenwerkt en gewerkt heeft met artiesten als U2, Blur, Bjork en Cat Stevens.

Bovenstaande link is een clip met hun single

Deze band heeft trouwens ook een reclamedeal met Toshiba, ook wel apart.

Alweer een tijdje geleden, in 2010, maar talent hebben ze zeker, deze Shaking Godspeed. Heerlijke bluesrock. Als deze livevideo ( anderen zijn er niet ) je bevalt zal ik zeker even op spotify kijken.

In Genres > Overigen > Someday!:

Tof bandje vind ik dit!
YouTube - Someday - Learning To Love (Official Video)

Hmm....echt heel nieuw is het niet, bestaat al een paar jaar, maar volgens mij is A Balladeer zwaar ondererkend...toffe muziek!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:15 uur

geplaatst: vandaag om 20:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.