MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
sendotsklin
leuk om te lezen je tapelog!

sendotsklin

(afbeelding)
WEREWOLF JERUSALEM "The Occupants" 10xCDR set out now.
All new material. Comes in poly-vinyl box with inserts.
Edition of 13.

Zojuist besteld

jeko
Nice Hopelijk niet te veel betaald! Vind hem nogal een afzetter over het algemeen!

Ben me een beetje a'h verdiepen in het noisecore gebeuren(niet zonder reden ) en vroeg me af of dit een beetje een representatief lijstje is:

noisecore custom chart

sxesven
Hmm, niet bepaald vrees ik Veel non-gerelateerde dingen (hardcore bv) en er staat heel veel noiserock in. Waar je aan moet denken bij noisecore:

- bepaalde Gero (materiaal in de lijn van Mother Fellatio, Yellow Trash Bazooka, etc.)
- Deche-Charge
- 7 Minutes of Nausea
- CSMD
- Gorgonized Dorks
- Gore Beyond Necropsy
- Nikudorei
- Pissdeads

De term wordt helaas allesbehalve consistent gebruikt. Als je ook bijvoorbeeld op last.fm bij de tag kijkt staat er echt zoveel tussen dat geen noisecore is... De beschrijving aldaar klopt wel:

Noisecore is a term normally attributed to fast, aggressive, lo fi and often incomprehensibly noisy hardcore or grindcore with extremely short tracks. It grew out of the hardcore and early grindcore scenes of the mid to late 80s and became somewhat of a subgenre of its own.

Vaak (maar niet altijd) is het ernstig amuzikaal en - zoals Dennis van de week terecht opmerkte - onderscheidt dat het vaak nog van bijvoorbeeld grindcore.

jeko
Ok thanks!, Maar eens wat gaan pindakazen dan!

sxesven schreef:
Hmm, niet bepaald vrees ik

+1. Er staat veel grindcore, mathcore, metalcore en hardcore in. Die genres zijn te goed om noisecore te zijn.

jeko
Kijk zo leer ik er nog eens wat bij op m'n oude dag

Edit: was nummer 7 van deze verzamelaar ook niet een poging

DDC

Edit 2: Deze ook nog gevonden in mijn verzameling:

(afbeelding)

(afbeelding)

sxesven
jeko schreef:
Edit: was nummer 7 van deze verzamelaar ook niet een poging

DDC

Ha, jazeker, was ik alweer straal vergeten das lang geleden

sendotsklin
@ Jelle :
75 euro shipped, opzich nog wel te doen voor 10 cd's
Richard is vooral op discogs vaak belachelijk duur, werewolf jerusalem is altijd wel vet..maar mocht ik deze release niets vinden dan kan ik hem altijd zonder al te veel verlies weer op discogs gooien.

Sven zet daar al een mooi lijstje neer qua noisecore, ik wil Permanent Death nog even toevoegen
een van mijn favorieten in het genre

De zang staat bij P.D. releases altijd zo extreem hard in de mix haha OEEEHHH

sxesven
sendotsklin schreef:
75 euro shipped, opzich nog wel te doen voor 10 cd's

Deze valt nog wel mee inderdaad, op zich is nieuw spul redelijk geprijsd (hoewel aan de dure kant, zeker gezien de kwaliteit van wat RR vaak levert... en wat kosten per saldo 10 CDr'etjes nu... maar goed, to each his own, en RR prijst liever wat duurder). Box ziet er tof uit en muzikaal is het vaak gewoon cool spul, dus wat dat betreft gewoon een goede aanschaf

De woekerprijzen voor 'oud' spul echter, god, elke keer dat ik op Discogs browse irriteert het me weer mateloos. Nu deze bijvoorbeeld:

Vomir - Maisonbruitarchive (2005 - 2007): buy 4xCDr, Comp, Ltd at Discogs

Kostte bij Alex toen €20 ofzo? Ondanks de vrij ruime oplage ging 'ie natuurlijk als warme broodjes, en terecht. Heb er zelf geen, ben er niet rouwig om, maar had 'm voor €20 tzt nog weleens aangeschaft misschien. Nee, dan Richard, die staat vooraan in de rij bij elke release en knalt hem drie maanden later voor 500% de prijs op Discogs. Wat een grafkanker, jammer dat dit soort bullshit in een scene als deze moet gebeuren

Destijds heeft hij bij mij nog de eerste twee releases op Plague gereserveerd (Panic en Female Harakiri) maar nooit gekocht - ben er achteraf blij om, anders stonden ze nu vast voor $20+ ongeluisterd op Discogs

sxesven
Hoe ziet het er ook uit jongens, DIY esthetiek yes please, maar dit is toch te belachelijk voor woorden

(afbeelding)
Torturing Nurse - Rare Torturing (CDr) at Discogs

betaal je dan $45 voor

echt spijtig, had een leuk label dit gedaan dan was het een release om aan te schaffen, nu mag ie van mij in RR zn kast wegrotten

sendotsklin
Helemaal waar, een diepe zucht blijft vaak niet achterwegen als ik op discogs zijn prijzen voorbij zie komen, ook voor zijn eigen oudere releases zulke prijzen vragen snap ik al helemaal niet

Maargoed, muzikaal gezien is zijn werk meestal dik in orde, de subscription series 3" die ik iedere maand ontvang zijn tot nu toe ook allemaal erg gaaf!

sxesven
wat ben ik bitter vanavond, misschien omdat ik een matige HNW tape zit te luisteren

iig inspiratie voor H5 & TN6 dit, ik zie de songitels al voor me

1. Way To Buy Insanely Limited Releases And Sell Them On Discogs At Ridiculously Inflated Prices
2. Your Noise Wall Gitches Like Fuck So I Guess You Didn't Even Listen To it Yourself
3. DIY Aesthetics Are No Excuse For This Piece Of Expensive Shit

nee grapje, we moeten niet bitter worden

sxesven
sendotsklin schreef:
Maargoed, muzikaal gezien is zijn werk meestal dik in orde, de subscription series 3" die ik iedere maand ontvang zijn tot nu toe ook allemaal erg gaaf!

Helemaal met je eens hoor, heb een aantal RR dingen staan en ze zijn allemaal dik in orde. Hij kan goed noise maken, zou alleen fijn zijn als ie zich met de rest niet bemoeide

Factoid of the Day trouwens,

Wisten jullie dat... Richard Ramirez ook modeontwerper is?
index - richardsaenz.com

(if you're wondering - ja, dit is echt RR, nee, Saenz is niet z'n echte achternaam, da's Ramirez, en nee, hij wil schijnbaar niet dat dit heel erg common knowledge wordt, althans zo zei hij een tijdje terug op Troniks)

/edit/

staat 'ie

(afbeelding)

sendotsklin
Haha je bent flink op dreef vanavond zeg

Je zou zeggen dat iemand die ook fashion designer is, ook wel vette hoesjes voor releases in elkaar zou zetten

sendotsklin

Voor vandaag: Fear Of My Body - Piss Off
Noise project van Permanent Death zanger Tony Schepkens (R.I.P)

*edit* hmm youtube embedden lukt niet,

sxesven
Richard zegt altijd dat iemand anders (een zgn pro) de ontwerpen maakt

en klinkt misschien lullig maar die kleding is volgens mij net zo fideel als de hoesjes

sendotsklin
haha shit ik was een minuut te vroeg
aangezien jij nu om 23:52 hebt gepost, aan jou de eer om het voort te zetten

jeko
Dank heren Dennis en Sven voor de TRAITORS / horsing split tape

sendotsklin
Enjoy!

het is nog pre-HNW Traitors, maar het is echt wel een toffe split geworden

jeko
Maar uiteindelijk toch gekomen

Zojuist besteld. Heerlijke lange cassette release.

(afbeelding)

sendotsklin
Same here, altijd vette releases op kafkex

Ook hier de tapes binnen. ccol!

sendotsklin
Geen pure noisecore, maar wat is dit een heerlijk schijfje zeg!!

sxesven
Soon (hopelijk werkt m'n dubapparatuur goed), en slightly off-topic, maar omdat WWT:

(afbeelding)

The latest WOW WAR TECHNO brings us a C60 full of conventional ambient verging on the decidedly kitsch and gruesomely new age. As WOW WAR TECHNO is comfortable in breaking every common convention known to mang, this comfortable adherence to convention is the latest and boldest in casual flauntings of establishment. Lacking both original thought and original work, Crescent Sun Reveals Transistors contains two nearly half-hour droney ambient tracks, both of which consist wholly of found sounds and drones constructed from WOW WAR TECHNO's personal solo piano music collection. To top things off, the album samples a surprise bonus track which is sure to melt hearts.

Gorgeous music for gorgeous people. Full-color artwork. €3,50 NL/€4,00 EU/€4,50 ROW.

U wordt op de hoogte gehouden

sendotsklin
Goed bezig! die moet ik hebben!

jeko
Fantastisch, prachtig en schitterend

sendotsklin
http://www.discogs.com/Roro...

Deze vandaag binnen gekregen, Roro Perrot is net als zijn cd van vorigjaar ultra shit folk, om het in zijn eigen woorden uit te drukken, Romain die op een akoestische gitaar wat rammelt en daarbij schreeuwt en rare geluiden maakt. een stuk vermakelijker dan de beschrijving klinkt moet ik zetten

Op de B kant van deze LP staat het voor mij voorheen onbekende KZ9, verdomme wat een pot geniale noisecore word me hier onverwachts voorgeschoteld, een live opname uit 2009.
Titels als Yes we can, Noise we can, Noise dio can en cock n roll worden opgevolgd door een 1234 schreeuw en een paar seconden brakke noisecore met geweldige screams, dit doet me denken aan tokyo anal dynamite

Ik ben weer blij

sxesven
hey awesome kz9 is toch de band van fabio/toxic industries? klinkt geweldig iig

/edit/

inderdaad ja, met geniale shit als dit

KZ9 - See You In Valhalla Mighty Mu?ammar Al-Qadhdh?f?! (Cassette) at Discogs

Heb dit topic de laatste tijd een beetje gevolgd en een paar leuke dingen ontdekt.

Vind alleen de smileydichtheid hier zo hoog dat ik me afvraag of het hier echt om de muziek gaat...........

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.