MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
Sietse
sxesven schreef:
hehe, niet slecht idd, maar je begrijpt vast dat ik junko niet kan laten schieten

Nou ja, ergens begrijp ik dat wel.

Maar los van de "legendarische" status van mevrouw ga jij volgens mij niet zo heel vaak meer naar concerten is het wel?

Linus Van Pelt
sendotsklin schreef:
(quote)

Ik denk het wel man!
(embed)

Geweldige avond was dat in de meest fijne zaal van Brussel/, geweldige set toen ook van Limpe Fuchs

sendotsklin
Nette review nog naar Junko geweest? ik kon helaas niet

sxesven
nee, ben niet geweest, nog steeds ziek thuis dus nog niet haalbaar voor mij helaas

kwam dit trouwens tegen, swirled tapes, echt supervet

http://eyetoothcollective.tumblr.com/

Wow, ziet er netjes uit!

sendotsklin
Ah balen man , ondertussen wel vooruitgang?

Maar wow wat vet die tapes!
die link kan wel van pas komen in de toekomst #traitorscomeback

sxesven

Cremation Lily klinkt heel tof. snel eens opzoeken!

sxesven
Ja, heel vet, alles wat ik ervan hoor is ook eigenlijk geweldig.

sxesven
wel damn, nieuwe tcp, sold out af helaas

http://maniacsonly.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=5859

sxesven

leuk plaatje ergens tussen pop en noise:

sxesven

Iemand nog wat leuke - gaarne digitaal te verkrijgen - noisereleases van dit jaar gehoord? En welke?

bedoeld om luid te luisteren, steekt verder eigenlijk best subtiel in elkaar, al valt de geluidskwaliteit me online tegen, misschien beter een aanrader (ook) eens te downloaden:

Xenakis - Bohor I

Ik vind dit wel een mooie oude (1962), één van de voorlopende tracks voor industriële en meer noisige muziek (bijv. Hafler Trio) (blijkt op de wikipedia van noise muziek ook genoemd te worden deze gast zie ik na even checken of ik in het juiste topic post). Vrij radicale denker - bekijk zijn muzieknotaties bv eens. Soort industriele ambient/light noise zou je het nu misschien kunnen noemen, al wordt het naar het einde toe flink noisig. Voor de maker was het ook bedoeld dit soort tracks luid (en dynamisch) te draaien. Hou ook wel van het gevoel bij dit soort oude tracks dat zeer onbekend terrein werd verkend (wat het destijds nog meer was) waar je dan als luisteraar een beetje op het gevoel van die tocht wordt meegenomen. Destijds werd het musique concrete / electro-acoustische muziek genoemd, al brak het met het standaard werk daarin.

Onder supervisie van de producer kwam in 1972 een anders gemasterde versie uit, volgens mij is dat deze. De mastering engineer hierover:

I got to work personally with Maestro Xenakis in 1972 when I cut the (US) Nonesuch (H-71246) disk "Iannis Xenakis, Electro-Acoustic Music".
...
I will never forget when Xenakis came to my mastering studio for the session, we had a great time. Under his exact supervision, he had me manually slowly raise the volume of the last few minutes in a giant crescendo! It was difficult to cut into vinyl! This artistic manipulation, under the direction of the composer, was NOT on the original Erato disk, nor do I believe on any subsequent issues! The ending DOES cut off on purpose!

Sietse
Xenakis heeft echt hele mooie dingen gedaan. Plaat waar dit opstaat heb ik ook (in de heruitgave op Recollection GRM) en is echt een aanrader, en verder mag eingelijk gewoon Persepolis niet ontbreken (al zit ik daar ook nog op een goede reissue op vinyl te wachten).

sendotsklin

En mijn eerste noise gerelateerde aankoop in tijden, maar wel meteen eentje die de moeite waard is!
http://www.cdjapan.co.jp/pictures/l/02/33/00CH-1007.jpg?v=1

Hijokaidan

Hoei dat is zeker een mooie box ja! Had hem al eens zien staan op de alchemy site maar daar kost ie omgerekend 240 euro ofzo

Mag ik vragen waar jij hem vandaan hebt?

sendotsklin
Inderdaad redelijk prijzig, Ik heb hem bij Cdjapan gekocht, ik zat er al een tijdje naar te kijken en aangezien ik gisteren een hoop ongebruikte gitaar effecten heb verkocht dacht ik waarom niet he?

Cremation Lily _0_ Wat een fijne nummers maakt die gast.

Hoort niet echt in dit topic thuis maar omdat het dezelfde artiest is, alleen een beetje kut gemasterd:

Sietse
Cremation Lily vrijdag 17 april op SOTU Festival in Amsterdam (samen met wat andere noise acts).

sendotsklin

Leuk avondje noise op SOTU, met Wouter, Sietse, Gijs ook nog gespot.. Vooral Clamor was goed, PE/noise duo met Svartvit erin. Cremation Lily viel tegen: zacht, rare opbouw, brakke overgangen en duf geluid. Ik gok technische problemen, maar de man leek er ook geen zin in te hebben.

Sietse
Dat van Cremation Lily was eigenlijk de hele dag al zo...Hij kwam niet echt over dat ie een goede dag had. Al bij de aankomst was het zo zo...

Clamor was inderdaad erg lekker. Jammer dat ik Invunche niet hebben kunnen zien, maar Cyril M. ging voor mij toch echt voor (en dat was wel een van de tofste dingen van het festival voor mij).

De nieuwe Prurient is trouwens ook wel een aanrader, erg gevarieerd album, al is het meeste niet echt Noise. Als je niet van Prurient met synth houdt kan je hem beter links laten liggen

Frozen Niagara Falls | Profound Lore Records - profoundlorerecords.bandcamp.com

Dragonflies To Sew You Up en de titeltracks

Aaron Midcalf heeft het bij het rechte eind.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:17 uur

geplaatst: vandaag om 20:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.