MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
Stiekem is het volledig digitaal haha

Muurtje bouwen van m'n field recording met de effecten van Adobe Audition Heb (nog) geen gear om analoog harde geluidjes te maken.

sxesven
oh ja, Hard Panning is binnenkort eindelijk uit

plus deze op komst

Sietse
sxesven schreef:
harsh noise eh

Harsh noise kun je ook "iets zachter" afspelen (zodat niet alles in mijn geluidskaart rood uitslaat)

quote van de maand

sxesven
Sietse schreef:
(quote)

Harsh noise kun je ook "iets zachter" afspelen (zodat niet alles in mijn geluidskaart rood uitslaat)

hehe sorry, ik heb mijn noise recentelijk liefst MSNP-stijl, alles in het rood watjes maken maar gebruik van de volumeknop op hun installatie

Sietse
Alles opnemen terwijl het rood uitslaat is natuurlijk niets mis mee...maar dan nog ff masteren voor algemeen gebruik heh...Als ik wil dat alles rood uitslaat zet ik het volume wel omhoog (en dat is bij mij heel erg hard, niet alleen voor de buren, maar voor het gehele plein waar ik aan woon ).

Sietse
Eindelijk een toffe Boiler Room (de reacties zijn ook erg leuk om te lezen).

jeko
WTF?! Boiler Room, this is not music, this is not a live set, this is not to dance. This is only noise. Please, filter them... I dont care if Merzbow is famous, he is not a musician

jeko
Wel een goede set overigens. Hopelijk gaat MA op deze voet verder.

sxesven
sxesven schreef:
Had 'm toch al gemaakt voor Woutur, dus kan ie hier ook wel

(afbeelding)
various - Burst (s-sided C60)
contemporary (harsh) noise

00:00-01:15 - Vat - Inspecting the Genitals [excerpt]
01:15-02:38 - Dave Phillips - I Question My Reality [excerpt]
02:38-03:58 - Developer - Untitled [excerpt]
03:58-06:41 - Paranoid Time - Wired
06:41-12:23 - Jaakko Vanhala - Secret Dream [excerpt]
12:23-15:11 - Purgist - Temporal
15:11-18:18 - Kazuma Kubota - Solitary Butterfly [excerpt]
18:18-22:24 - Fecalove - Four Legged Caucasian/Versilia Teen Machine [excerpt]
22:24-28:05 - The Vomit Arsonist - Go Without
28:05-29:53 - Tourette - Untitled [excerpt]

Enjoy

Vandaag Burst 2 in elkaar gedraaid en bovendien beide mixen op Mixcloud beschikbaar gemaakt, dus nu gewoon vanuit de luie stoel te streamen

http://i.imgur.com/6eW6S6W.png
various - Burst 2
contemporary (harsh) noise

00:00 - Hal Hutchinson - Metalwork Installation I
04:56 - Jake Vida - Of Heart's Desire [excerpt]
06:56 - Lettera 22 - Untitled (True Form Side A) [excerpt]
10:24 - Hostage Pageant - Untitled (Hostage Pageant/Deceiver Split)
13:18 - John Wiese - Mirror I [excerpt]
17:28 - Pain Jerk - Unreleased Piece 2011
20:20 - A Snake in the Garden - Untitled (Displacement Side B)
25:18 - Ahlzagailzehguh - Hard Time [excerpt]
26:10 - Wrong Hole - I [excerpt]
27:17 - Alleypisser - Sonate for A [excerpt]

Hier te streamen:

BURST 2
BURST

sendotsklin
Ok het is geen noise, maar relevant genoeg om hier te dumpen

THE HUMANS bandcamp

Momenteel enkel als download verkrijgbaar, maar wellicht dat ik er in de toekomst nog een fysieke release van maak

Sietse
Yannick Franck (Môrthul zijn video)

Die heeft echt een paar hele mooie albums gemaakt en mag ik in december samen mee optreden in BIMHUIS

En wellicht ook interessant...

A Day Of Noise in Eindhoven op 25 oktober. Dit is een dag waar in het kader van Dutch Design Week wordt gekeken naar "noise in design, daily life and music".
In een programma samengesteld door Sonic Acts zitten oa. een workshop, lezingen en live performances allemaal in het kader van noise.

Meer info hier:
A Day of Noise – Hillel Schwartz, Remco van Bladel, Gijs Gieskes and Andre Avelas | Sonic Acts Portal - sonicacts.com

Sietse
En hier nog een leuke (gratis te downloaden) compilatie met zachte noise (eat your heart out)

Soft Noise Wall | uninvited records - uninvitedrecords.bandcamp.com

sxesven
15 nov Junko op een Harbinger-feestje in Belgique

Linus Van Pelt
sxesven schreef:
15 nov Junko op een Harbinger-feestje in Belgique

Kortrijk, hel op aarde om heen te komen en vooral vandaan te komen als je geen auto heb en de volgende dag moet werken.

Sietse
Mixcloud met dezelfde muziek als gisteren tijdens mij DJ set bij A Day Of Noise, maar dan vandaag ff in elkaar gemixt.

http://www.mixcloud.com/movingfurniturerecords/sonic-acts-a-day-of-noise/

sxesven
Nice, binnenkort eens draaien, beetje buiten mijn general interessegebied w.b. noise maar zitten wel wat namen tussen die ik ook kan hebben. Ben benieuwd.

Teasertje van iets waar ik atm mee bezig ben:

http://i.imgur.com/Rvk3oDQ.png

also, whehe: » Swift Noise Compilation – Because it happened! (submit now!) Ivory Bunker - blog.ivorybunker.com

Sietse
sxesven schreef:
Nice, binnenkort eens draaien, beetje buiten mijn general interessegebied w.b. noise maar zitten wel wat namen tussen die ik ook kan hebben. Ben benieuwd.

Tsja, geen harsh noise inderdaad (hoogste DMDN wat daarbij in de buurt komt), maar hopelijk haal je er wat leuke dingen uit

sxesven
Oh ja, nieuwe 2CD van Mikawa met Contradictory Bridge materiaal

T.Mikawa* - ????? -I, Noise- ?????????? ~In Search Of Ostensible Noise~ (CD, Album) at Discogs

Hehe, Vomir altijd
Al vond ik op Proanomie de bonustrack volgens mij wel fijner dan de originele..

sendotsklin

sxesven
ja, vet, ik zag het ga jij dennis?

oh ja wtffffffffffffffff

Juntaro definitely recently played onstage with GRIM in Tokyo, though is apparently planning on doing Gero live again too. if so, who knows, maybe he could even make it out of Japan eh?

this just announced at Steinklang Industries in upcoming releases for late 2014/early 2015 :

SK91
THE NEW BLOCKADERS / THE GEROGERIGEGEGE - Art Is Over
split LP lim.150
split LP + collaboration 10" box lim.100

Ow snap

Sietse
Handige dag...not.

Ik zit toch op Rewire dat weekend vrees ik..

Gert Jan Prins is trouwens ook zeker de moeite waard (al heb ik hem ondertussen vaak genoeg gezien hier in Amsterdam).

sxesven
junko, no contest bro

Sietse
Gratis naar Rewire als gast van het festival, no contest bro

sxesven
hehe, niet slecht idd, maar je begrijpt vast dat ik junko niet kan laten schieten

sendotsklin
sxesven schreef:
ja, vet, ik zag het ga jij dennis?

Ik denk het wel man!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.