MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
lambf
Tof dat je hem tof vindt!

Gallow
Kwil nog wel ruilen lambfff, maar moet ik zelf eerst schijfje branden. Kan je er 1 apart leggen?

Dikkop
Net enkele fragmenten beluisterd van The Cherry Point.
Ik vraag me af of jullie dit eigenlijk mooi vinden?
Het klinkt voor mij persoonlijk als lawaai en geruis in de oren. Ik ben hier trouwens niet om dit af te schrijven als geen muziek zijnde. Ik vind het gewoon boeiend dat mensen hier echt van kunnen genieten. Zou iemand kunnen uitleggen wat men hier zo goed aan vindt? Mss kan ik er dan op een andere manier naar luisteren. Ik vind het wel een interessant fenomeen eigenlijk.

sendotsklin
Tja, lastig uit te leggen.
wat ik persoonlijk mooi/goed vind aan noise zijn de interresante texturen in geluid die ontstaan.
uiteraard, op het eerste gehoor voor iemand die niet bekend is met het genre zal het klinken als lawaai en ruis, wat het eigenlijk ook is, maar dan mooie ruis (volg je me nog?)

Het brengt een soort rauw en primitief gevoel met zich mee die muren van geruis en gekraak die op je afkomen, in mijn ogen is er dan ook zeker emotie in noise te verwerken. om even iemand te citeren wiens naam me ontschoten is "the beauty of harmony is even greater when emerging from the din of discordant noise" om daarmee te zeggen, zodra je subtiele wisselingen in geluid en toon etc gaat onderscheiden op een noise plaat ontdek je een heel nieuw sonisch landschap wat eindeloos facinerend is, vergelijkbaar met een pracht van een (voor het grotendeel verborgen) locatie vinden tijdens je vakantie etc..

en om het even heel simpel neer te zetten: die veranderingen van toon en structuur binnen noise zijn ergens vergelijkbaar met de veranderingen die op instrumenten voorkomen in "normale" muziek, zou een band 5 minuten lang 1 akkoord aanslaan en slechts 1 drumbeat aan zou houden zou het ook een saai geheel worden (uitzonderingen daargelaten, het is even een voorbeeld) dus zodra je in die herrie en ruis patronen of ritmes etc gaat ontdekken begint de noise pret pas echt.

nu ben ik er van overtuigd dat er hier op het forum mensen zijn die het beter uit kunnen leggen, maar hopelijk heb je hier iets aan

sxesven

NOISE

ongeveer alles wat noise geweldig maakt is in deze 50 seconden te aanschouwen

Dikkop
Azho sendotsklin.
Het is zeker wat duidelijker nu!
Ik kan er al beter inkomen.
Ik heb dat in (heel wat) mindere mate bij shoegaze.
Dit is toch een stap te ver voor mij.

sxesven schreef:

NOISE

ongeveer alles wat noise geweldig maakt is in deze 50 seconden te aanschouwen

Nu snap ik er totaal weer niets meer van.

sxesven
als ik het samen moet vatten, rauwheid, puurheid, alles-kan-en-iedereen-kan-het mentaliteit

NOISE IST KATHARSIS

en voor mij toch niets zo lekker als feedback screeches of HNW crunch

in Dennis' verhaal kan ik me ook goed vinden (en vergelijkbare posts zijn elders op mume ook wel te vinden), met de kanttekening dat voor mij ook in zeer één-dimensionale, minimale en onveranderlijke noise heel veel pracht zit (veel van de monolitischer HNW).

interesse in noise gaat ook vaak (hoewel niet altijd) gepaard met interesse in bijzonder geluid dat niet per sé harsh, maar outsider, vervreemdend, etc. kan zijn. Gero, Psychodrama, Beast 666 materiaal, FREAKDOM, noise is daar een aspect van (of het is allemaal noise, natuurlijk...)

noise is niet zozeer snappen, het klikt of het klikt niet, denk ik. voor mij was het vanaf de eerste seconde Tauromachine raak.

sxesven
tevens, nieuwe monolithische aktion is er eindelijk, drie nieuwe drl tapes! grijp uw kans nu het nog kan

*MA026 - SVARTVIT / DIE REITENDEN LEICHEN "No Future" C80 Split-Cassette - 4,00 € // 12 copies available*

Side 1 contains a static 40 minutes track by Svartvit. And side 2 has five DRL tracks.
Comes on a black cassette with b&w artwork.

*MA017 - PTOMAIN / DIE REITENDEN LEICHEN - C60 Split-Cassette - 4,00 € // 12 copies available*

On side 1 there is the Ptomain track "Cannibal". A brutal, non-changing wall from Berlin.
Side 2 comes with four DRL tracks of more crumbling, rumbling and hissing Neue Deutsche Stille.
Comes on a white cassette with b&w artwork.

*MA029 - DIE REITENDEN LEICHEN "Bored & Dirty" - C30 Cassette - 4,00 € // 20 copies available*

Two tracks of new DRL wall crushing and crumbling. Neue Deutsche Stille dedicated to the almighty Darkthrone. Heil Bedem!
Comes on red cassette, with red cassette-case and b&w artwork on red paper.

jeko
sxesven schreef:

Leuk en aardig maar website is under construction! En dat is al weken zo. Waar bestel jij deze Sven?

sendotsklin
Ik ga maar eens een bestelling plaatsen bij iheartnoise

dit heb ik tot nu toe uitgekozen:

Kapotte Muziek - Praag/Rotterdam CD
The Rita - Thousands of Dead Gods CD
The Cherry Point - Black Witchery CD
John Wiese - Teenage Hallucination: 1992-1999 CD
Government Alpha - Venomous Cumulus Cloud CD
Gate to Gate - I Turn Black Keys CD

uiteraard zonde om zo een bestelling te plaatsen met die 5 voor 20 actie, dus hebben jullie nog 4 aanraders voor me

Gallow
Alles van dat label is tof, maar sowieso LHD, Knurl, Oscilating Inards en Lasse Marhaug, om er zo maar gelijk 4 te noemen.

sxesven
LHD - Curtains is inderdaad essentieel (een van mijn favoriete HN-platen ooit), Oscillating Innards eveneens fantastisch. Die Marhaug vind ik wel oké hoewel ik nooit echt een klik met Marhaugs materiaal heb. Knurl is heel goed maar die op Troniks vind ik niet zijn beste. Ook heel goed zijn:

Tourette -Jardin du Sommeil
The Rita - Bodies Bear Trace of Carnal Violence (misschien nog beter dan Thousands of Dead Gods)
Sewer Election - Sex/Death

Total Slitting of Throats is een legendarische HNW-comp, maar echt alleen aan te raden als je HNW-fanaat bent. Extreem monolithisch.

sendotsklin
Tourette - Jardin Du Sommeil CD
Kapotte Muziek - Praag/Rotterdam CD
The Rita - Thousands of Dead Gods CD
The Cherry Point - Black Witchery CD
John Wiese - Teenage Hallucination: 1992-1999 CD
Government Alpha - Venomous Cumulus Cloud CD
Gate to Gate - I Turn Black Keys CD
LHD - Opaque CD
Sewer Election - Sex / Death CD
Oscillating Innards - Nadir Emergence CD

dit is m geworden

sendotsklin
Mocht er trouwens nog iemand interesse hebben:
TRAITORS - 1 (cass)
TRAITORS - 2 (cass)

beide gelimiteerd tot 10 stuks, van 1 heb ik er nog 4 over
en van 2 heb ik er nog 6

3 euro inclusief verzendkosten, en trades zijn meer dan welkom!

sxesven
Uitstekend lijstje

Gallow
sxesven schreef:
Total Slitting of Throats is een legendarische HNW-comp, maar echt alleen aan te raden als je HNW-fanaat bent. Extreem monolithisch.

Ik kreeg die gratis bij mijn aankoop, maar weet niet of dat altijd is.

Nee, ik had geen extra's helaas.

sxesven
Is bij Troniks geen standard practice inderdaad. Gijs Phil heeft een brocrush op je.

lambf
sxesven schreef:
Gijs Phil heeft een brocrush op je.

True story.

Gallow
Geil, ik zal er eens misbruik van gaan maken.

sxesven
Vetjes, verkoop jezelf voor nog een exemplaar Hairy Ghosts R Dead pretty please.

Officieuze comp(s) deadline is maandag, dus iedereen die nog wil bijdragen of zijn huidige bijdrage wil veranderen kan dat nog doen. Daarna ga ik beginnen met samenstellen.

RE: de 3-minuten-comp, ik ben nog steeds erg gecharmeerd van het idee om hem op RRR uitgebracht te krijgen maar denk dat het leuker is (en geef het meer kans) als we niet Rrron een mailtje sturen maar een exemplaar van de cassette maken en die in stijl fysiek opsturen. Zelf dus een kut-tapeje kopen, die halverwege aan beide kanten 1:30 dubben, recycled-hoesje erbij, etc. Idee?

sendotsklin
ik heb inderdaad nog wat dingen aangepast, zal je vanavond wel ff de nieuwe tracks mailen!

en top idee om ron gewoon een tape in recycled stijl op te sturen ik ben voor!

jeko
sendotsklin schreef:

en top idee om ron gewoon een tape in recycled stijl op te sturen ik ben voor!

Kan ik me ook wel in vinden.

sxesven
Cool! Misschien leuk om er van iedereen een A4-tje bij te doen met eigen werk (collage, mooie brief, whatever), Ron kennende vindt 'ie dat fantastisch.

Algemenere bijdrage, heb pas de eerste batch op Shit Music for Shit People binnen gekregen en twee van de drie zijn kleine aanradertjes. De full-length van Uniform Power is een soort hilarische PE/Throbbing Gristle-achtige shit met noise, ritmische shit en vocalen. Erg leuk. Nog toffer is de liveregistratie van een minifestival met naar mijn weten de eerste keer dat een liveregistratie van Svartvit wordt uitgebracht (zo geweldig als zijn walls zijn, nog geweldiger zijn zijn performances). Geluid is intens kut maar desalnietteplus helemaal goed. Ook leuke sets van Becoming Flesh Mountain en nxfxtxex. De laatste in de batch is een 3" van nxfxtxex genaamd Press Shuffle and Play, niet echt een nieuw concept en de 99 trackjes aan veelal halfbakken noise zijn niet echt boeiend. Veel digitale shit met gehaper en gestotter, kut dus. In ieder geval wel een veelbelovende eerste batch. Je kunt Eli/nxfxtxex mailen op [email protected] om een trade op te zetten (en hij ruilt voor werkelijk alles, als het maar noise is).

Puur freakdom en geen noise wil ik toch Psycodrama's Large Whisky Drinkin Men op Beast 666 nog een keertje aanraden, wat gemakkelijk één van de meest briljante tapes is die ik heb. Dronken gelal en geschreeuw over synth tunes die zo uit een keyboard getrokken worden, een stortvloed aan fragmenten en af en toe vliegt het uit de bocht - zo kut als dat misschien lijkt zo fantastisch is die tape. Voor wie onbekend is met Psycodrama sowieso erg de moeite waard eens in te verdiepen, gestoord collectiefje dat bestond uit twee gestoorde homoseksuele knakkers die zich op artwork zonder uitzondering profileerden als racistische, heteroseksuele dronkenlappen from down South. De korte tekst op de insert bij LWDM is prachtig:

PSYCODRAMA
THE
HETEROSEXUALS

WE LIKE WOMIN, I SING SONGS ABOUT MY WIFE + KIDS WHILE BUBBA DRINKS BEER + EATS MASKING TAPE OFF THE FLOOR. HE CAN ALSO EAT BUGS + SPIT 'BACCER JUICE 20 FOOT. HE REALLY LIKES WOMIN, NEITHER ONE OF HAVE ANY OF THESE DAMN SEXAL PREFERENCES, WE LIKE WOMIN. I GOT A PICTURE OF A PURTY WOMIN NAME OF GLEN MEADMORE, SO I ASKED HER TO BE MY WIFE. SHE SAID "I DU", SO SHE'S GONNA BE MY PREGNENT WOMIN. SHE GONNA PLAY GUITAR + SING "COAL MINERS DAUGHTER". EVEN IF SHE'S PREGNENT, I'M STILL GONNA MAKE HER WASH CLOTHES, CLEAN THE TOILETS + BRING ME WHISKEY + BEER FOR MY BUDDY, BUBBA. THEN, SHE DIES AND DEATH IS MY WOMIN.

Mandatory!

Als laatste nog even een lans breken voor de twee TRAITORS tapes van Dennis, beide super en vooral 1 is helemaal geweldig. Get that shit!

sendotsklin
sxesven schreef:
Puur freakdom en geen noise wil ik toch Psycodrama's Large Whisky Drinkin Men op Beast 666 nog een keertje aanraden

staat hier al in bestelling, nu nog wachten tot hij klaar is met de tapes dubben maar ben benieuwd!!

Nog een aanrader van mijn kant, Flowerday

ik kreeg Girl on film gratis van rrron bij mn bestelling, en wat een heerlijke tape!
snoeiharde walls.

er zijn op dit moment 2 tapes uit van dit project:
Snuff Victim
Girl On Film

sxesven
Oeh, die Snuff Victim heb ik al een keer of wat in mijn discogs-mandje gehad, alleen nog niet gekocht, maar eens doen dan

lambf
sxesven schreef:
Officieuze comp(s) deadline is maandag, dus iedereen die nog wil bijdragen of zijn huidige bijdrage wil veranderen kan dat nog doen. Daarna ga ik beginnen met samenstellen.

Kan de deadline ook naar dinsdag verschoven worden ? (ugh, te brak om aan noise te werken nu haha)

jeko
Flowerday ziet er ook wel goed uit eveneens die SMFSP releases maar ik stop even met aankopen! Veel te veel te koop, wat leuk boeiend en waarschijnlijk tof is! Aaarghhh!!!

Hou ik trouwens niet lang vol, weet ik nu al

jeko
Aanradertje: HNW Fest free download!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:43 uur

geplaatst: vandaag om 15:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.