MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
sxesven
heb al een paar tracks ontvangen, degenen die nog niet gestuurd hebben, kom maar op met die shit

re: de HN comp, het kan misschien ook nog een leuk idee zijn een microcomp te maken met een paar uberkorte tracks, zes keer 30 seconden ofzo, voor een leuke C3 think about it...

Sietse
sendotsklin schreef:
vet! vocal noise is altijd interresant!

en hier een filmpje van het meest indrukwekkende (noise)concert wat ik heb bijgewoond.

Dave Philips
(embed)

ik moet toegeven, na een minuut of 5 ben ik weggelopen, ik trok de intens nare sfeer die werd neergezet echt niet. heb buiten de zaal verder geluisterd, toen was het wat beter te verdragen dan in combinatie met die projecties op de achtergrond

Die beelden is inderdaad niet iets waar je graag naar kijkt...

btw. als je graag noise met stemgeluiden (en andere body sounds wil) zou je eens het oudere werk van Daniel Menche moeten checken. Die heeft heel veel gedaan met versterkte bloedsomloop en dingen met de stem, maar dan opgepikt op de keel en niet de mond..

Sietse
En ook dit...
People who do noise documentaire

jeko
sxesven schreef:

re: de HN comp, het kan misschien ook nog een leuk idee zijn een microcomp te maken met een paar uberkorte tracks, zes keer 30 seconden ofzo, voor een leuke C3 think about it...

Is dat dan i.p.v. de harssh noise tape? Of zou dit dan een extra tape worden!
Wel een tof idee hoor!

People who do noise ga ik v/d week eens op m'n gemak bekijken, ben wel benieuwd.

sendotsklin
Na een middag noise lusiteren/traden bij mij thuis met sven en veel ideen uitgewisseld te hebben is nu inderdaad het idee een HN comp te maken met tracks van 30 seconden, en deze eventueel uit te laten brengen door RRRecords (als ron hier interesse in heeft) en anders inderdaad gewoon zelf doen op meerdere kleuren cassette

jeko
RRRecords is natuurlijk ook wel vet

O en na het zien van Dave Philips, weet ik weer waarom ik vegetariër ben.

sendotsklin
jeko schreef:
O en na het zien van Dave Philips, weet ik weer waarom ik vegetariër ben.

Same here, ik kan zijn gedachte achter de preformance zeker waarderen, alleen toen het plots onverwacht op een enorm scherm in mn gezicht werd gedrukt was het me net iets te confonterend

sendotsklin
TRAITORS - 19-07-11 MACHINEKAMER by traitors noise on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Mijn track voor de HN tape, en hoe letterlijk gaan we 30 seconden nemen?
ik zit nu aan de 36 seconden

sxesven
Een beetje afwijken moet wel kunnen, laten we zeggen 40 seconden als max? Ik zit ook aan de 33 seconden ofzo.

De 3-minuten-tape is idd het nieuwe harsh-noise-comp-idee; ik ga binnenkort Ron even mailen om te checken of ie er iets mee kan. Het idee is om het uit te laten brengen als Recycled tape maar dan i.p.v. veel noise en een beetje restmuziek juist een hele hoop restmuziek met in het midden van beide kanten ongeveer anderhalve minuut herrie. De vraag is wel of een verzamelaar kan in de Recycled-serie (tot dusver alleen solo-releases), we kunnen overwegen er een projectnaam aan te hangen voor de volledige 3 minuten (mogelijk Machinekamer, bijvoorbeeld) die als artiest optreed. Mocht er geen interesse zijn dan kunnen we de tape zelf laten doen; het is dan inderdaad misschien leuk om de tape op allerhande verschillende kleurtjes tape te persen en er bijvoorbeeld ook per tape artwork voor te maken, waarbij elke artiest dat voor zijn eigen exemplaren doet (desnoods bijvoorbeeld op een kleurplaatmanier, met een template voor al het artwork die je vervolgens zelf kunt 'inkleuren' naar eigen inzicht). Een lekker chaotische release die ongeveer compleet het tegenovergestelde van de HNW-tape wordt.

De HN-tape kan evt ook nog wel gebeuren, maar als de Recycled-optie niet werkt dan wordt het wel kiezen, denk ik (drie tapes is weer duurder en de slijtbaarheid is vrees ik nog beperkter). Ik voel persoonlijk wel voor de C3(-ish) ipv van volledige tape; sowieso juist interessant om binnen zo'n klein frame een compositie neer te zetten. De animo voor een full-length HN tape lijkt ook wat kleiner. Voice thine opinions

Gallow
Klinkt goed ik zal er morgen eens aan beginnen.

lambf
Ben ook wel voor het c3/30 (40?) seconden concept te vinden

Ik vind zowel dit idee als het oorspronkelijke full-length idee wel leuk, ik wil wel meedoen

jeko
Hier nog een free download, die wel de moeite waard is naar mijn mening.

Inmiddels een hoog d.i.y. gehalte dit topic

sxesven
horsing - Nothing to Hear by Panic/Plague on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

HN/sample madness onder een aanzwellende muur gekraak.

Tevens, koel, heb een Ekunhaashaastaack split met Dead Body Collection in de kast staan die ik nog eens moet draaien... Deze eens downloaden!

sxesven
de uitstekende track van jelle al mogen ontvangen

jeko
Gaaf allemaal en iedereen heeft ook zijn eigen stijl en geluid! Ik zie het helemaal zitten de HNW / HN comp.

sxesven
yay, dikke track

Die naam...

jeko
Goed bezig both!

lambf
joah gaaf.

jeko
Nieuw spelendingetje:

(afbeelding)

sxesven
Supertof! Zelf net wat contactmics aangeschaft

jeko
Gaaf!

lambf

(afbeelding)

Heb nog 3 exemplaren.

Te ruil of €2 ppd.

sxesven
leuk schijfje lo-fi noise heb m alvast op Discogs gezet btw: Nènè - Nervecontrol (CDr) at Discogs

Gast
geplaatst: vandaag om 12:21 uur

geplaatst: vandaag om 12:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.