MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
spit.tsvnami
ThirdEyedCitizen schreef:
Originele noise is in zekere zin overrated, als je kijkt dat een Vomir ook altijd min of meer hetzelfde maakt en er effectief mee wegkomt en zo zijn er veel meer in het wereldje.

Ik vind gewoon dat je noise wat mag opfleuren en het interessant maken met wat geluidseffecten of herkenbare (!) samples en dat het niet altijd gewoon geruis moet zijn.

sendotsklin
Sample van de nieuwe Traitors cassette die zal verschijnen op Kafkex Rex

http://soundcloud.com/trait...

jeko
Ja heerlijk!
Harsh noise wall blijft wonderlijke muziek, ook nauwelijks uit te leggen aan vrienden/kennissen.
En waarom na harsh noise wall release nummer zoveel nog steeds interessant ?
Geen idee eigenlijk!
Heb v/h weekend m'n mooiste wall tot nu toe gemaakt vind ik zelf, zal binnenkort als Chantal - B verschijnen.

tuktak
kwam deze vandaag tegen, niet alleen vanwege de esthetische waarde best kut. zelfs hanatarash heeft op dit label gereleased dus ben er nog niet uit of het serieus of kunst is. had last.fm er maar even voor uitgezet

(afbeelding)

sxesven
dat soort spul was vooral in de jaren 80 heel populair, vooral in de PE-scene dweepte men met nazisymboliek (Volksfront is bekend, Broken Flag heeft zo'n zootje van die dingen, etc). Was in het gros van de gevallen puur om de controverse te doen. Men bedoelde het allemaal niet kwaad maar schopte graag in het rond en dat kon zo niet makkelijker. Ik weet niet of je het een beetje kunt voorstellen, maar goed, zo was het nu eenmaal. Beetje vreemd soort satirisch cynistisch loltrappen. Natuurlijk zijn er ook exponenten die echt extreem rechts zijn (Brethren, Deathkey, Streicher) maar het gros dus niet. Ik denk dat een beetje kunnen relativeren helpt; ik snap dat veel mensen er absoluut geen humor of wat dan ook in kunnen zien maar vind er zelf af en toe heel geslaagd spul bij zitten. Voelt soms ontzettend wrang en in die hoedanigheid wel krachtig. Vind zelf bijvoorbeeld Crusade geweldig.

Dit soort dingen wordt trouwens in de gehele scene kapotgeluisterd, hoor, van de typische PE-skinheads tot doorsnee vredelievende noiseheads. Dat kan dan weer gewoon in noise. Zo heeft RRRon bijvoorbeeld werk van Deathkey uitgebracht, terwijl de goede man zelf in de verste verte zelf niet (extreem) rechts of racistisch is. Zelfde geldt voor Hanatarash op dat label (waarvan Eye weer zo'n volkomen nuchtere knakker is), hoewel het dan wel weer zo is dat de meeste artiesten die je op dit soort tapes vindt komen uit UK/VS en 'foute' landen Japan en Italië.

Ergens op wat Psycodrama-artwork is over een foto van The Gerogerigege heen gekalkt 'Hittee Punkee Chinkee', daarboven van een foto van de mannen met een zwarte kerel en daarbij komisch 'Psycodrama carries a worthless drunk, doped-up smelly, nigger to the city dump'. Tja, allemaal zo fout als maar kan, maar schoppen is toch zo leuk, vooral als iedereen je erom vervolgens maar een aap vindt. Maak je wel naam in de scene. 't Blijft toch noise he.

sendotsklin
Vanaf vandaag verkrijgbaar

(afbeelding)
TRAITORS - Ukobach
3'' cd-r in een zwarte envelop met een stukje "wallpaper" er op.
22 minuten HNW

voor sven al eentje apart gehouden en die voor jelle zit al op de post

bij voorkeur trade, anders 3,50 inclusief verzendkosten

jeko
GAAF

__|____|____|____|____|____|____|
|____|____|____|____|____|____|__
__|____|____|____|____|____|____|
|____|____|____|____|____|____|__

sxesven
yay

jeko
Af en toe krijg ik demo's binnen waarvan ik denk, tjonge jonge wat een bagger! Maar af en toe ook lekker geflipte noise zoals Gravhund die ik binnenkort mag uitbrengen

sendotsklin

(afbeelding)
Hier binnekort op de mat!

jeko
Hee daar zag ik net Where is This - Rue Des Lombards voorbijkomen op het HNW forum.
En dacht dat artwork lijkt wel Svenisch en ja hoor klopt!

jeko
Weer wat nieuw HNW spul te koop / ruil:

Muzikaal Kabaal - muzikaalkabaal.blogspot.com

sendotsklin
Gaaf!
doe mij ze alle 3 maar!

jeko
Gaat hard zo, Thanks!

Stuur ze zsm naar je toe!

jeko
vomir

Dit soort prijzen hebben weinig met noise te maken

sendotsklin schreef:
(afbeelding)
Hier binnekort op de mat!

Die kanji heb je gewoon zelf verzonnen?

sxesven
dat staat echt zo op de hoes

@jelle: da's dus richard ramirez met z'n absurde woekerprijzen

Oh laat maar, ik las over dat Gerogerigegege heen, en omdat hier vaak eigen dingen worden geplaatst, dacht ik eventjes dat het zijn eigen werk was.

Wel raar, ziet eruit als een verzonnen kanji ofzo. Zou niet weten welke het is.

sendotsklin
Traitors - recluse

Traitors review op musique machine, niet al te lovend..maar ik lig er niet wakker van ga gewoon door met wat ik vet vind

2MY
Sinds niels94 een noisetrack in het Alternative Top 152 topic postte, toch wat gefascineerd geraakt door dit bizarre genre...

Samen met neefje en nichtje een poging ondernomen om iets noise-achtig te maken, maar ik vrees dat er nog te veel ritme/melodie in zit...

Gaarne feedback (en probeer het desnoods te vermommen als opbouwende kritiek - hoewel het natuurlijk eigenlijk gigantisch cool is) op deze wereldtrack:

jeko
sendotsklin schreef:
Traitors - recluse

Traitors review op musique machine, niet al te lovend..maar ik lig er niet wakker van ga gewoon door met wat ik vet vind

That's the spirit

(afbeelding)

@2mY: Het is meer Harsh Industrial, ook een leuk genre, maar best wel anders. Niet direct slecht, maar die beats maken het wat gladder.

2MY
Ah, nog een onbekend genre. Maar als ik op eerder gepostte zaken afga, dan heeft echte noise dus geen ritme of echte herkenbare melodie?

Sorry als ik wat nooberig overkom, kben gewoon geïnteresseerd

Volgens mij kán het wel hoor, zo heeft Prurient ook wel degelijk herkenbare melodie en kun je op platen van the Gerogerigegege bijvoorbeeld soms zelfs drumpartijen horen. Maar misschien is dat dan weer geen 'pure' noise of iets dergelijks. Zegt een medenoob trouwens Ga Yasukuni Jinja van the Gerogerigegege maar eens beluisteren, dát is herrie

jeko
Net binnen:

(afbeelding)

sxesven
Hier ook, en heb drie exemplaren te ruil, dus wie wil kan me contacteren.

Misschien heb ik iets gemist, maar gaat Metselwerken nog uitkomen...?

jeko
Verzameling noise cassettes tot nu toe:

(afbeelding)

sxesven
heuj wat een cool idee, ga ik ook doen

zie ik daar een cannibal ritual tape? *jaloers*

wat is die met die kwal ook weer? verder veel bekends zit wel wat overlap tussen

jeko
Kwal is Boar/Circuit Wound/ Skin Graft/ A Snake in the Garden (Phage Tapes)

en idd cannibal ritual.

Ben benieuwd naar jouw pics.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:36 uur

geplaatst: vandaag om 13:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.