MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
jeko
Goed

Ben ook weer wat met eigen projectjes bezig, van de week een Zoom H1 Handy recorder gekocht!
Erg gebruiksvriendelijk apparaatje met een prima resultaat. Leuk voor buiten en binnen opname's , field en homerecordings

(afbeelding)

sxesven
Tof, kosda?

Hmm is eigenlijk nog wel een idee zoiets te kopen, hoewel ik nu wel heb geleerd de distortion van mijn opname device in mijn voordeel te gebruiken haha

jeko
Onder andere gebruikt voor deze track:

Pippi en andere vage gasten

Gallow
halleuw, ben er een behoorlijk tijdje uit geweest, wegens wat persoonlijke zaken. Heb in de tussentijd wat geïnvesteerd in nieuw opname apparatuur dus ben gelijk maar een nieuw projectje begonnen: zon Goed om te zien dat het hier nog levend is

jeko schreef:
van de week een Zoom H1 Handy recorder gekocht!

Heb ik ook een behoorlijke tijd in gebruik gehad, maar gaf mij toch niet het gewenste resultaat, bovendien begon mij het gekloot met sd kaartjes op de zenuwen te werken. Voor veldnoise ljkt het me inderdaad wel handig.

sendotsklin
Ah das wel handig zon digitale recorder, ik zit nogsteeds met een portable microcassette recorder, heeft ook zon kwaliteiten, alleen zijn die cassettes niet aan te slepen

toch eens kijken of dat wat is, vooral voor sendot sklin opnames erg handig lijkt me

sendotsklin
Kwam er gisteren achter dat er sinds deze maand een nieuwe kringloopwinkel zit in Ridderkerk, vandaag even langsgeweest.

(afbeelding)

sxesven
potver

Gallow
Haha, die verkoper zal ook wel gedacht hebben

die maakt vast noise

sendotsklin
Haha ik kreeg inderdaad een rare blik toegeworpen toen ik ging afrekenen
Ik heb in ieder geval weer een nieuwe recycled cassette leverancier, voor maar 10 cent per stuk en een behoorlijk grote collectie tapes in de winkel.

jeko
Dat cassetterecordje is wel stoer

Edit:

drie nieuwe muka's:

Muzikaal Kabaal

sxesven
Ter info, Lake Shark Harsh Noise heeft spring sale - per item één van gelijke of mindere waarde gratis. Aangezien het altijd toch wel pricy is en de verzendkosten er ook niet om liegen een mooie kans er eens wat te bestellen. Ik heb net even gemaild voor deze twee:

Vast Glory - Untitled (C60)
Ian McDonald is one of Canada's unsung heroes of harsh sound manipulation, proving his skills through various abrasive projects in Vancouver, BC, including the most recent PE project with Josh Rose (Sick Buildings) titled BLOUSE. Ian's harsh noise detailing backing Josh's confrontative live actions was studied, concentrated, and extremely powerful in it's presentation and sense of monument. Since then, Ian moved to Eastern Canada and had pre-recorded material featured at a live show back in Vancouver under the project title VAST GLORY. There were dynamic live acts all evening, but nothing compared to Ian's pre-recorded material simply played through the PA; it's density and powerful sense of landscape was flooring. I was lucky enough to have Ian agree to do an untitled VAST GLORY c60 for Lake Shark Harsh Noise and my anticipation for the material was well rewarded. Via different massive, moving, and generative cascading lines of textured fuzz, Ian manages to construct a story line not unlike Andrei Tarkovsky's SOLARIS; the concentration of the ocean staring back at the viewer, a creation of story and drama via sweeping areas of distortion. This hour of material is simply a contemporary masterpiece; comparable to epic works such as Sutcliffe Jugend's 'Fall of Nature', Deathpile's 'GR', or even MB's 'SFAG', but via purer techniques of fuzz and distortion to achieve even the same powerful declaration of storytelling through abrasive and layered sound. A stunning work that forces the listener to fully contemplate harsh textural fuzz sound and it's capacity for monumental and dramatic landscapes. A stunning work.

Makkelijk een van de briljantste dingen van vorig jaar; vrij essentieel voor iedereen met een interesse in HNW. Als je m wil previewen, staat ergens op een blogje ter download als ik het goed heb.

+

The Rita - Retrospective (DVD)
A data DVD containing the lossless files from the masters from the original retrospective on harsh head rituals, plus Shin O.C.D. Accompanied by twelve 5.5×8.5 index cards with art work and original release information offset printed on card stock. All packaged in a heavy duty 6×9 4mil zip lock bag.

The idea was to get this material in as many hands as possible, with the widest distribution, with an extremely low price, while not doing “another box set” and to stay in print for a long time. Even though there’s been problems with distribution due to extremely high postage rates in Canada, we hope to hit the rest of goals hard.

Contains both wav and mp3 versions of:

Creature Drowning You
Cartilage Deposit
Refulcilized
Living Dead Girl
Possessed Nun Sleaze
Crusty Etruscans
Unreleased Track From Antibody Split
Rebianchilized
Shin O.C.D.

Data-DVD met 9 oude Rita-releases, bij elkaar 5,5 uur aan materiaal. Heb ze nu beide voor $24, dus da's wel netjes

sendotsklin
jeko schreef:
Dat cassetterecordje is wel stoer

Edit:

drie nieuwe muka's:

Muzikaal Kabaal

Haha je blijft maar gaan!
binnekort ff traden, wil ze alle 3 wel weer

tuktak
die vast glory a kant is wel mijn ding jah!

jeko
The Rita - Retrospective (DVD) (ook) besteld Ben wel benieuwd.

Edit: Noise buit van vandaag:

(afbeelding)

sendotsklin
Nice!!

Mijn buit van vandaag:

(afbeelding)
Zoom H2N fieldrecorder

en een Haters t-shirt

(afbeelding)

jeko
Wow die zoom is te vet!!!

sxesven
noisefanatics.com • View topic - LHD - EVEN STILL 2CD - chondriticsound.com

wootwootwoot

/edit/

meteen maar even besteld dus, samen met:

white gold - white gold
sissy spacek - harm
damion romero - negative

sxesven
Phil schreef:
I am now sold out of:

TOTAL SLITTING OF THROATS CD
WHITE GOLD - White Gold CD
JOHN WIESE - Teenage Hallucination CD

white gold ff net op tjjd besteld euj

sendotsklin
mooi, want White Gold is zeker de moeite waard

jeko
Weer een prachtig Urine Soaked Rag pakketje in de bus!

(afbeelding)

sxesven
mooi spulletje jelle

paar dingetjes binnen traitors - crepuscule + de love katy tape op kafkex + de fantastische zine Void Sacrifice - jammer dat ie zo dun was miste alleen de FoA/JNC tape, dus maar even gemaild naar Evan

kan niet wachten op die fucking LHD comp... LHD

jeko
The Rita pakketje binnen!

(afbeelding)

sxesven
NICE

immaculate affection tapes gaan trouwens eindelijk eens uitkomen, maar dan via Vagary (voorheen Sweet Solitude, het label van James 'Love Katy/Small Hours' Killick)

(afbeelding)

(afbeelding)

Heb ik dan je hele Buffy serie gemist? Bandcamp zegt van wel, vreemd..

Hier ben ik, zoals eerder gezegd, geen fan van. Mooie meid opzich wel, maja Glee, the horror.

sxesven
Buffy zit nog in de pijplijn helaas, wil het nog steeds graag zelf doen maar misschien is het iets waar James zich tzt wel aan wil wagen, aangezien het de richting is die hij met Vagary op wil - HNW met 'luchtigere' thema's (Love Katy, Carrie). Als ze het licht zien hoor je het direct

Gallow
tof pedaaltje op de kop getikt ouwe dod noisegate

(afbeelding)

Helemaal geen zin om nu noise te maken de afgelopen dagen. Luisteren is een ander verhaal, maar wat betreft opname werkt het bij mij toch vaak beter met verveling, depressie, woede of verdriet in het spel. Herkenbaar?

sendotsklin
zeker, nu met dit zonnige weer. en goeie vibes om me heen is de zin om noise te maken ook helemaal weg. Precies wat je zegt, mijn noise inspiratie komt toch meestal voort uit negatieve emoties, hoe cliche dat ook mag klinken.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:06 uur

geplaatst: vandaag om 20:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.