MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
jeko
Interviewtje:

Musique Machine

sendotsklin
Leuk interview Jelle!

Deze vanmiddag binnen gekregen, toffe release die ook erg mooi is vormgegeven
http://www.discogs.com/New-...

sendotsklin
http://diskunion.net/rock/c...
De alchemy box is stupid komt dus blijkbaar ook met een t-shirt

jeko
sendotsklin schreef:
Leuk interview Jelle!

Thanks.

Inhoudelijk niet zo bijzonder misschien. Muziek uitleggen is niet bepaald m'n sterkste kant, maar achteraf toch wel leuk om dit interview gedaan te hebben.

sxesven
Leuk interview Prettig leesvoer

Ja, bij diskunion staat idd nog een t-shirt vermeld (bij amazon e.d. niet, dus misschien exclusief oid?), wel cool, dat design dragen de heren al jaren zelf live kan echt niet wachten op deze fucking heerlijke box zeg

nieuwe Incaps 12" ook binnen btw, jeuj

sxesven
Heb een remix geupload die ik destijds op verzoek van Joe/AxemRangers gemaakt heb voor deel twee van The Rodent Is Still Alive (op Cracked Bat), die tot op heden nog niet is uitgekomen. Aangezien het toch maar staat te verstoffen eens op soundcloud gegooid De bedoeling was met één van de tracks van de originele comp een nieuwe track te maken. Ik heb One-Armed Duck Fuckers - My Teeth Are Bleeding gebruikt. Voor de remix heb ik daarnaast een arsenaal aan andere samples gebruikt. Stamt uit (inmiddels) 2009. Hieronder het resultaat + de lijst samples

one-armed duck fuckers - my teeth are bleeding
vicious teengirl - tutampiga
shinya tsukamoto - tetsuo [movie excerpt]
the gerogerigegege - symphony for a new age destruction
hanatarash - frog girl 90000
sutcliffe jugend - fourth victim - with murderous passion
harry pussy - 1986
gudon - cock!
white hospital - body of flesh
penis enlargement - enlarge me
biohazard 2 drama - 2
s.p.i.t.e. - death of wiesenthal
hair stylistics - impression of nasty dread
hanatarash - detroit rock city
genocide organ - the butcher of woodside
the german shepherds - thc
ramleh - nordhausen
torturing nurse - +1+
axemrangers - yasukuni jinja
the cherry point - anguish
hijokaidan - salem's lot
hisayasu sato - naked blood [movie excerpt[
sponge - consideration 2
horsing - unreleased scream
katsuya matsumura - all night long 2: atrocity [movie excerpt]

sxesven
besteld

(afbeelding)

ook als het dan géén jewelcases zijn is het maar te slikken met 2 CD's en 2 DVD's extra materiaal voor die prijs ongeveer €130 inclusief verzenden, benieuwd wat ik bij de postbode bij moet dokken...

sendotsklin
oei waar heb je m besteld

sxesven
Amazon, zit nog te twijfelen of dat het handigst is ivm heffing aangezien amazon er altijd uit wordt gepikt. Misschien nog ff een obscuurdere distro checken

sxesven

(afbeelding)
Little Fictions - Idaho (3" CDr)

I guess you could say little fictions is a pretty phrase for lies, but I like to see it differently. For me, little fictions form the body of narratives that shape us as a human being. And while these may include lies – flat-out, white, etc. – they much more importantly also include stories. No human values the little fiction more than the young human. For children, the world consists almost solely of little fictions. They read children’s books – compact, neat universes of their own – and are told or construct themselves narratives that make life pleasant. A fork is an aeroplane, a puddle an ocean, a twig a sword. Little fictions enhance life, and adults could take note: it is by allowing us to be enveloped, if momentarily, in fiction, that we can float.

Idaho is one of many American states, located in the Pacific Northwest. Its name was apt for this recording not only because America has been the fertile soil for so many fictions, be they little or great – let alone the fact that its mere foundation in many ways owes to the little fictions we call dreams – the state name is a little fiction in itself. Supposedly meaning gem of the mountains in Shosoni, the name was proposed by lobbyist George Willing when a name for the state was sought. Only later he admitted that he had made the name up himself, and that it meant nothing. Yet in that peculiar sense, these five letters actually are a fiction of their own. Meaninglessness loses in the face of imagination. And so Idaho acquired meaning.

For me, little fictions represent our continuing ability to wonder. An ability we should hold dear.

Six and half minutes of restrained HN on a white mini CDr in transparent mini DVD case. Artwork is a simple replication on transparent plastic of an illustration from a children’s book whose English title is Anna’s Secret Friend, by Yoriko Tsutsui. This book, about a little girl who moves to a new house and then starts to find mysterious messages by her door, is a prime example of a little fiction for me. Growing up, it shaped my idea of what the world was and could be. The original illustration was made by Akiko Hayashi, who illustrated many of Yoriko Tsutsui’s children’s books (all equally compelling).

€3,50 inc

sxesven
Die Incapacitants zijn weer lekker bezig zeg

(afbeelding)
Incapacitants - Eat! Meat!! Manifesto!!! (CD)

The Incapacitants are known as one of the masters of Japanese noise music. Their works including an extensive archive of recordings on several formats: tapes, vinyl, CD in various labels like Alchemy Records, Old Europa Cafe, MSNP, etc and now appears on Rape Art Productions. Eat! Meat!! Manifesto!!! contains 3 pieces of pure, dense japanese noise electronics. Amazing piece highly recommended. Cover design by Lasse Marhaug. Limited to 300 copies, full color art works & comes packaged in jewel case.

Nu te pre-orderen bij Rape Art.

sxesven
Lekker middagje zo Hijokaidan - Last Recording Album, Incapacitants - Zashikiwarashi Effect en (nu) Incapacitants - El Shanbara Therminosis gedraaid en ondertussen Personal Best #2 gelezen heerlijk alleen het Incapacitants-interview nog te goed, lest best

jeko
Hm, ben even wat berichtjes a/h doorspitten en vroeg mij af of Little Fictions een project van jou is Sven?

Edit: Ja dus en gelijk maar besteld

sxesven
Inderdaad En thanks

Binnenkort nog een HNW 3" van een ander zijproject, keeping u allen posted...

sxesven
Nieuw plekje voor shirts, nog niet heel veel, maar die Atrax Morgue is wel tof:

TOTALBLACK on Etsy

(afbeelding)

jeko
Nog nooit van Atrax Morgue gehoord!

Weet niet of deze al eens gepost is! Zitten iig ook wel een paar noise shirts tussen.
Niet heel goedkoop helaas!

Night Channels

jeko
Net bezorgd! Bij sommigen wel bekend denk ik.

(afbeelding)

sxesven
Tof!

jeko schreef:
Nog nooit van Atrax Morgue gehoord!

Bijzonder project wel, voornamelijk PE van een Italiaan die een paar jaar terug zelfmoord heeft gepleegd. Heb zelf alleen een 7", maar op basis van dat materiaal en zijn status de moeite van het erin verdiepen nog wel eens waard. Van de 7" die ik heb (echt wel geniale shit):

En ja, Night Channels is leuk, heb ik een tijdje terug nog naar gelinked ook Wat wel tof is dat je de ontwerpen op een shirtkleur naar keuze kunt laten printen. Helaas wel duur inderdaad, net als de meeste bootleg shirtsites.

sxesven
coole bonen

paranoid time, wat een dik project he

en hele koele sickness set:

sxesven
Iemand misschien trouwens nog een walkman over? Mijne zijn alle drie kaduuk kan ruilen tegen noise of betalen

jeko
Niet bij de plaatselijke kringloop?

sxesven
Moet ik nog checken, nog geen tijd gehad als het zo kan vind ik het ook best

sendotsklin
jeko schreef:
Net bezorgd! Bij sommigen wel bekend denk ik.

(afbeelding)

toffe dingen zijn dat, ik heb er ook 2..de delay versie en de normale, kunnen nog best noisy klinken !

yay Sickness. Iets experimenteler dan anders wel

sxesven
sxesven schreef:
Personal Best #2 gelezen heerlijk alleen het Incapacitants-interview nog te goed, lest best

wel klein beetje spijtig dat het interview uit 2007 bleek te stammen natuurlijk, NO PROGRESS, dus de fuk maakt het uit, maar beetje gelul over de laatste plannen zou wel leuk geweest zijn, zeker gezien het topjaar dat de mannen hebben. Evengoed weer heerlijk Incaps-stijl, intens genietbaar rnet ongeveer een miljoen toffe quotes en anekdotes

Fumio Kosaki: Incapacitants is basically Mikawa's band. I am merely Ukkari Hachibei. I'm just clinging onto him, apologizing all the way. Ukkari Hachibei is this character in Mito Komon which is a Japanese period drama. He's the guy following the clan around, making blunders. That's who I think I am. I am Hijokaidan's own Ukkari Hachibei. But during a performance, as I'm making those crazy booming sounds, if I peek on my side, I'll see Mikawa making awesome faces.

Toshiji Mikawa: My face is saying: "What are the two of us getting so excited about?"

Fumio Kosakai: ...so then I'll think: "Oh, it's on!"

en ja, er staat eerst Incaps en dan Hijokaidan ongetwijfeld is het interview onder de invloed van sake afgenomen, dus er zal hier en daar wel een potje van zijn gemaakt

sendotsklin

Kan niet wachten tot ik die zine binnen heb haha

sxesven
coole bonen was vandaag op familiebezoek in godknowswhere en aldaar even de locale kringloop ingestapt, alwaar ik dit geniale ding aantrof

(afbeelding)

cassetterecorder met losse mic, nog nieuw in de doos, retecoole shit moeten alleen vijf dikke vette batterijen in, dus die moet ik nog aanschaffen. Misschien kan er een adapter op oid, zou wel handig zijn. Coole shit though, kan ik mijn noise 'aux room' opnemen ipv via de amp

daarnaast nog een simpelere cassetterecorder van grundig met line-in functie, vooral gekocht voor de playbackmogelijkheid eigenlijk, heb wel wat geprobeerd op te nemen en is wel aardig maar ik mis toch het ruimtegeluid

maar sven kan tapes luisteren dus en is blij, nog iets van 50 onbeluisterde tapes liggen nu VAT - PISS SLIT = fucking vette metal abuse HN!

/edit/

nu Neuropapste - Acht Stunden/Fucker Pays the Bill, vage experimentele synthpop met een geniale b-side aanstekelijke beat en wat gemompel en gegil erover

sendotsklin
Shit, die cassette recorder is geniaal!!

Gaaf, doet me een beetje denken aan zo'n casetteding waar we de Engelse les op luisterden vroeger. En eh ja, dat was toen al achterhaald. Dan spreek ik over 2001, waar iedere leerling een tapedeck kreeg, met een koptelefoon, daar kon je dan je mondeling mee oefenen. Iedereen een pc geven met een cd(rom) was natuurlijk te duur. Plus het lesmateriaal was dusdanig oud, dat het nog op tape stond.

Herkenbaar verhaal voor velen ok waarschijnlijk. Maargoed, dat was dus precies zo'n geval

sendotsklin
Haha ja erg herkenbaar! die hadden wij ook nog op school destijds.
een tijdje terug zon cassette voor 10 cent gekocht bij de kringloop, precies zo eentje als die ik op school had haha!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:43 uur

geplaatst: vandaag om 07:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.