MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
sendotsklin
Thanks!

Mijn pc is ook langzaam tot zijn einde aan het komen, 3ehands ding. hij loopt nu om de 20 minuten vast en cd's afspelen zit er ook nietmeer in
Ik heb er totaal geen verstand van, dus binnekort maar eens bij mn broertje aankloppen voor wat computer tips haha

sxesven
Zaterdagmiddagfilmpjesdump

sxesven
heh

je wil bijna gillen, 'vijf voor $20 deal!', maar whutevz

echt he. naja in ieder geval heeft ze smaak,

sendotsklin
De nieuwe Sendot Sklin tape is eindelijk af!
ben er zelf enorm tevreden over, het is een C90 in een oplage van 8 stuks.

Kant A bevat 2 tracks van circa 20 minuten, beide zijn opnames van zelfgekraste locked grooves in een Music for the millions 7". eigenlijk had ik gewoon die 7" volgekrast met een schaar en het bleken dus locked grooves te zijn geworden, door mijn krasgeweld wel met een dikke laag crackle en hiss over de bestaande muziek heen.

Kant B bevat een 40 minuten lange loop van radio static/crackle opgenomen in een bos in noorwegen, door de fieldrecording heen heb ik een radio signalen opgevangen..terwijl er in een straal van dik 20 kilometer geen bewoonde wereld was.

De 7" die voor de A kant is gebruikt is na de opnames in stukken gebroken en iedere tape komt met een stukje van deze 7"

De hoesjes zijn al af enkel nog de tapes dubben, maar ik ben er duidelijk zeer enthousiast over

sxesven
Fuck. Yeah.

eh ja, wat Sven zei

sxesven
Vertaling van een tof en behoorlijk in-depth interview met Mikawa van eind 2011:

Any thoughts on the people you've performed with?

Whether it be Sabu [Yoshisaburo Toyozumi] or Kazuo Imai, I don't really understand why such good musicians will play with me. For some reason I get a lot of praise. I never had the chance to meet the late Masayuki Takayanagi, but apparently one time he visited Modern Music in Meidaimae, and a Hijokaidan CD was playing. I'm told that upon hearing it, Takayanagi said “these people really understand music”. Even today, I have no idea how to interpret those words. I think it's just a compliment, but it also makes me wonder if there was something wrong with his ears [laughs]. But even for Hiroshige or for myself, that was quite a listener to be blessed with. Regardless of what we were actually doing [laughs]. Recently I've come to think that perhaps even works created without any skills can be understood by those who will really listen. If it means that people like Imai or Sabu will understand, then it makes me very happy.

Hier in zijn geheel (PDF).

En twee wat kortere (1 en 2) van respectievelijk dit jaar en 2008.

There is no message at all. As I said earlier, I'm from Osaka, so it doesn't go any further than “hey, that's fun”. If you ask me, I don't have any ideas. I'm not particularly introspective, nor do I think too much about such things.

sxesven
Goudmijntje voor de freakdom-liefhebbers:

(afbeelding)
Mar-Tie

Ned was severely bipolar and when he didn't take his medication he became maniacally convinced that he was no longer Ned Martin Stringham (grandpa, husband and father) but Mar-Tie, Country Western Superstar.

Comfort Stand Recordings — Mar-Tie - The Avant-Garde Grandpa - comfortstand.com

jeko
Nieuwe Muzikaal Kabaal batch! Waaronder een Sven's Panic release!

Muzikaal Kabaal

sxesven
Jawohl Hier een excerpt

sendotsklin
Oeh Sendot Sklin tape ruilen voor die Panic 3" ?

jeko
Ja, cool!
Zal hem van de week op de post doen!

sendotsklin
sxesven schreef:
Goudmijntje voor de freakdom-liefhebbers:

(afbeelding)
Mar-Tie

(quote)

Comfort Stand Recordings — Mar-Tie - The Avant-Garde Grandpa - comfortstand.com

Geniale shit is dit!

sxesven
Ja, vette shit hè

Trouwens wel grappig in het kader van de beoogde MuMe-scream-compilatie:

LeRoy Stevens - Favorite Recorded Scream (Vinyl) at Discogs

LeRoy Stevens schreef:
Between October 2008 and March 2009, I visited every record store in Manhattan and asked the employees for their favorite scream from recorded music. Side one of this record is a compilation of the screams; one from each song, edited together and arranged in the order they were submitted. Side two follows the same order as side one, but has ten second spaces between each of the audio tracks.

sendotsklin
Ik begin er nu toch wel van te balen dat ik de The New Blockaders / The Haters / Vomir samenwerking genaamd 'Nichts Fur Niemand' nogsteeds niet heb ontvangen, ik heb hem vorigjaar besteld.

op troniks een topic vol met het zelfde verhaal:
http://chondriticsound.com/...

Ik betwijfel ofdat deze ooit nog gaat aankomen, en of de release uberhaubt wel bestaat

sxesven
Sneu Zelf niet besteld maar topic een beetje gevolgd de afgelopen tijd, slecht geregelde shit. Dat het lang duurt vind ik tot daar aan toe - tuurlijk heb je je shit liever snel, maar als het maar in de pipeline zit komt het wel goed. Maar dat tot tien keer 'shipping this week!' en dan weer 100 smoesjes is wel errug lomp. De enige die zijn schijfjes wel zou hebben was Paul/Hypnagogia, die er ook alweer op eBay heeft gezet. Wordt wat aan getwijfeld maar Paul is wel een betrouwbare knakker, pas nog wat Incapacitants van hem gekocht (die helaas wel naar rook roken - zoiets mag je wel vermelden vind ik). Maar netjes aangekregen enzo.

Trouwens een nieuwe Toshiji Mikawa-tape (!) uit

MIKAWA schreef:
It's out from VLZ Produkt.

HISSterik TAPES - vlzprodukts jimdo page!

Ding heet Physical en is een C10. Heb zelf een mailtje gestuurd naar [email protected], kan verder niet echt iets vinden op de website. Die Jah Excretion klinkt trouwens ook erg lekker (samples op de bandcamp), maar goed, heb geen geld voor allemaal.

Weer wat Hijokaidan ontvangen vandaag De oudere werkjes Tapes en Viva Angel en nog The Last Recording Album uit 2004 (van iemand op Special Interests kunnen overnemen voor €30 inc, vond 'm verder alleen op Discogs voor ruim €40 zonder verzendkosten, dus me = blij )

sendotsklin
Erg spijtig inderdaad, maarja we zien wel!

Mooie score die Hijokaidan schijfjes!

kom deze net tegen op discogs, een gero bootleg 7" uit 2012
http://www.discogs.com/buy/...
Heb volgensmij alle tracks al, maar ik zou hem bijna kopen al is het maar om de titel

sxesven
LP zelfs! Ja, had hem ook gezien, ziet er wel leuk uit en titel is idd geniaal, maar niet echt zorgvuldig samengestelde tracklist... (en koop voor €25 dan liever een reguliere CD of 7"). Ben wel benieuwd naar de edits, voornamelijk die van Club Citta. Hoe kun je dat effectief inkorten?

sxesven
In de categorie 'goed nieuws en nog beter nieuws':

Nieuwe Incapacitants s-sided 12" op Cold Spring:

(afbeelding)
Cold Spring are proud to announce a new series of extremely limited monthly 12" vinyl. One-sided vinyl by artists carefully selected by the label, as leading lights in their scene. Each 12" is presented in a white sleeve, with a hand-stamped obi-strip. The first 12" is by Japanese Noise legends Incapacitants. "A Child Who Watched The Sky And So On" is a 20-minute exclusive track for Cold Spring and is limited to just 100 copies. There won`t be any reprint or reissue. No download. First come first served. These vinyls are exclusive to Cold Spring mailorder customers only and are available from nowhere else. One per customer only.

Goed nieuws dus! Net besteld!

W.b. het betere nieuws: op amazon.co.jp staat aangegeven dat op 8 augustus de Alchemy-releases van Incapacitants zullen worden gere-issued door Youth Inc (het label dat ons ook de Merzphysics-box bracht). Aangezien ik (en vele anderen met mij waarschijnlijk ) deze releases graag wil, maar de originelen voor astronomische bedragen worden aangeboden (check Discogs maar eens voor bijvoorbeeld New Movements in CMPD, No Progress of Default Standard) is er nu eindelijk een kans de Incaps-collectie mooi en enigszins betaalbaar uit te breiden Ook is er een sprake van een box waarvan de inhoud niet in detail wordt genoemd maar waarvan de beschrijving (9 originelen + unreleased + live-DVD) suggereert dat deze box alle reissues zal bevatten plus extra material (en dat voor ongeveer €125!). Aangezien ik maar twee van de Alchemy-releases heb (Repo en 73) zou dit een geweldige optie zijn. Hopen dat het wel een mooie box wordt en niet zo'n DVD-doos als Merzphysics. Losse jewelcases aub!

In ieder geval, fuck yay

sendotsklin
Dat is nog eens goed nieuws!!!

"Ook is er een sprake van een box waarvan de inhoud niet in detail wordt genoemd maar waarvan de beschrijving (9 originelen + unreleased + live-DVD) suggereert dat deze box alle reissues zal bevatten plus extra material (en dat voor ongeveer €125!"

kwam dit net tegen, ook behoorlijk geniaal

sxesven
Op amazon is bij de box inmiddels dit plaatje te bewonderen:

(afbeelding)

alchemy box is stupid de genialiteit! Kan nu echt niet meer wachten

sxesven
Dat filmpje ga ik checken als ik terug ben van vakantie btw, kutslecht internet hier en geen wifi

jeko
Nu we toch bezig zijn:

The Future is Stupid Robot in Box

sendotsklin
Haha ja die ben ik ook al een paar keer tegengekomen op ebay als ik zocht op box is stupid

maar alchemy box is stupid
verplichte kost!

jeko
Vomir
Vandaag deze binnen, maar kan weer retour wegens beschadigd.
Elpees over de post blijft helaas moeilijk

sendotsklin
Die heb ik vandaag ook binnengekregen, hier gelukkig wel heel aangekomen..maar het zou voor mij ook helaas niet de eerste keer zijn dat een lp kapot aankomt.
Heb een tijdje bij tnt gewerkt, als je ziet hoe er met sommige pakketten word omgegaan snap je wel waarom die dingen kapot aankomen

Kon ook weer met een gerust hart ademhalen toen ik the well tuned piano heelhuids afgeleverd kreeg!

sendotsklin

(afbeelding)
Het moet toch niet gekker worden, 141 dollar voor 2xC20 tapes

sxesven
hehe, ja rrron heeft ooit dom de tip gegeven om van elk van zijn releases een paar stuks te bewaren zodat ie ze later voor veel geld van de hand kan doen als ze in waarde zijn gestegen - en dat advies heeft 'ie in ieder geval opgevolgd tja, belachelijke prijzen inderdaad... benieuwd of iemand dit ervoor zou geven. dom schijnt het iig niet al te breed te hebben gehad, sliep in de hospital store (die inmiddels gesloten is) usw, dus zal het geld wel nodig hebben...

voor een veel betaalbare €12 kun je de nieuwe Personal Best kopen

(afbeelding)

met o.a. Incapacitants, Phil Blankenship (The Cherry Point, LHD), Maja Ratkje, Earth, etc.

Marhaug Forlag - marhaugforlag.no

+ wat extra details over de Alchemy Is Stupid Box

<%u672A%u767A%u8868CD2%u4F5C%u54C1>
1 %u300ELive INCAPACITANTS 2%u300F(CD)
2 %u300E%u4ECA%u4E95%u548C%u96C4&INCAPACITANTS%u300F(CD)

<%u30E9%u30A4%u30D6%u6620%u50CF2%u4F5C%u54C1>
1 %u300ELIVE IN CABARET FREAK OUT%u300F(DVD)
2 %u300EINCAPACITANTS Random Live Sampler%u300F(DVD)

<%u30AA%u30EA%u30B8%u30CA%u30EB9%u4F5C%u54C1>
1 REPO
2 FEEDBACK OF N.M.S.
3 FABRICATION
4 QUIETUS
5 NO PROGRESS
6 New Movements in CMPD
7 Default Standard
8 LIVE INCAPACITANTS
9 73

alleen nog steeds niet duidelijk hoe het geheel verpakt zal worden... op de Youth Inc website staat nog niks vermeld over de box.

/edit/

ok het japans wordt weer lekker verneukt check hier:

Amazon.co.jp?F ?A???P?~?[???? ~Alchemy Box Is Stupid~ (?I???W?i??9??i+?????CD2??i+???C?u?f??2??i): ???y

sendotsklin
Ziet er tof uit die zine, meteen even besteld

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.