Genres / Overigen / Muziek uit India
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2011, 17:51 uur
Ik moet muziek regelen op een avond die in het teken staat van India. Nu heb ik niet zo gek veel muziek uit dat land. Ik had al bedacht iets mee te nemen van de volgende artiesten.
Ravi Shankar
Asha Puthli
Panjabi MC
Monsoon
Mahavishnu Orchestra
Dj Prako
Jay Sean
Wie weet nog wat artiesten, artiesten/nummers in de India-sfeer (in bovenstaande lijstje staan ook al artiesten uit VK), nummers over India desnoods, waarmee ik voor de dag kan komen?
Ravi Shankar
Asha Puthli
Panjabi MC
Monsoon
Mahavishnu Orchestra
Dj Prako
Jay Sean
Wie weet nog wat artiesten, artiesten/nummers in de India-sfeer (in bovenstaande lijstje staan ook al artiesten uit VK), nummers over India desnoods, waarmee ik voor de dag kan komen?
0
geplaatst: 24 mei 2011, 18:04 uur
Talvin Singh natuurlijk ...
Check de door hem samengestelde prachtige drum&bass verzamelaar Anokha
0
geplaatst: 24 mei 2011, 18:04 uur
Shivkumar Sharma, Brijbushan Kabra and Hariprasad Chaurasia - Call of the Valley (1967)
Kronos Quartet and Asha Bhosle - You've Stolen My Heart (2005)
Top of the Charts (2007)
Vishal & Shekhar - Om Shanti Om (2007)
En veel Bollywood cd's zijn erg leuk:
Jatin-Lalit & Prasoon Joshi - Fanaa (2006)
Jatin-Lalit, Sandesh Shandilya, Aadesh Shrivastava, Sameer, Anil Pandey - Kabhi Khushi Kabhie Gham... (2001)
Late Madan Mohan & Javed Akhtar - Veer-Zaara (2004)
Top of the Charts (2007)
Jatin-Lalit, Sandesh Shandilya, Aadesh Shrivastava, Sameer, Anil Pandey - Kabhi Khushi Kabhie Gham... (2001)
0
geplaatst: 24 mei 2011, 19:10 uur
Indiase Roots, zie evt bio op Wikipedia. Ja: ik moet t een beetje ruim pakken, anders blijft er te weinig over.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 19:12 uur
dix schreef:
Nooit van gehoord. Zal kijken of ik m kan vinden.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 19:15 uur
aERodynamIC schreef:
Shivkumar Sharma, Brijbushan Kabra and Hariprasad Chaurasia - Call of the Valley (1967)
Top of the Charts (2007)
Top of the Charts (2007)
Fraai rijtje, met Kronos Quartet als verrassende naam daartussen. Dankjewel.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 19:17 uur
Aan de anderen:
Op Stevie Wonder´s ´Secret Life of Plants´ staat een track ´Voyage to India´, en die is ook zeer geschikt voor wat ik zoek.
Zijn er nog andere tips ook in die soort, dus van gevestigde namen die ook iets ´Indiaas´gedaan hebben? Dat is wel zo leuk voor zo´n avond.
Op Stevie Wonder´s ´Secret Life of Plants´ staat een track ´Voyage to India´, en die is ook zeer geschikt voor wat ik zoek.
Zijn er nog andere tips ook in die soort, dus van gevestigde namen die ook iets ´Indiaas´gedaan hebben? Dat is wel zo leuk voor zo´n avond.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 19:20 uur
GOED
Wil ik wel hebben voor mijn collectie ook.(edit) ik zag dat aERo deze ook adviseerde
0
geplaatst: 24 mei 2011, 19:20 uur
sq schreef:
Cornershop - When I Was Born for the 7th Time (1997)
Klein beetje India dan

Madonna met Shanti / Ashtangi van Ray of Light.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 19:42 uur
sq schreef:
Niet een gevestigde naam, maar wel een kleine hit in Nederland
Dr. Bombay - Calcutta
0
geplaatst: 24 mei 2011, 19:45 uur
Dr. Bombay
Jeetje, L_T_B, dat had ik helemaal uit m'n geheugen verdrongen... dankjewel voor de herinnering. 
Jeetje, L_T_B, dat had ik helemaal uit m'n geheugen verdrongen... dankjewel voor de herinnering. 
0
geplaatst: 24 mei 2011, 19:49 uur
Ik zette hem op, en nu realiseer ik me dat ik 3 minuten lang dit ben blijven kijken/luisteren. Bizar.
Hypnose?
Hypnose?
0
geplaatst: 24 mei 2011, 20:02 uur
L_T_B schreef:
[Niet een gevestigde naam, maar wel een kleine hit in Nederland
Dr. Bombay - Calcutta
[Niet een gevestigde naam, maar wel een kleine hit in Nederland
Dr. Bombay - Calcutta
LTB altijd weer verrassend: ski-hut India-style

En Nee, ik kende het niet en Ja, dat ga ik zeker draaien

Madonna trouwens ook een goede. Had ik zelf wel kunnen bedenken, maar deed dat dus nog niet.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 20:27 uur
sq schreef:
(quote)
Talvin Singh is niet obscuur hoor ... Hij speelt tabla, maar is heel actief in de londense dance scene. Z'n platen werden in NL ook altijd breed gedistribueerd.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 20:29 uur
sq schreef:
Aan de anderen:
Aan de anderen:
uh ... Kula Shaker ?
Kutplaat, maar waarschijnlijk precies wat je zoekt.en voor de 'betere' camp ...
0
geplaatst: 24 mei 2011, 20:30 uur
Devendra Barnhart wellicht?
Die heeft wel 'ns wat met die sfeertjes..
Die heeft wel 'ns wat met die sfeertjes..
0
geplaatst: 24 mei 2011, 20:34 uur
0
geplaatst: 24 mei 2011, 22:00 uur
Ik kom toevallig net van een (geweldige) vakantie in India en ik moet zeggen dat de muziek daar me niet erg beviel. Erg grote gelijkenis met de hitparade van hier, maar dan lijkt het wat op een parodie; Alle macho-eigenschappen worden extra vergroot en de vrouwtjes hupsen nog loopser door de clips dan hier. Maar het autotune-gebruik was even groot als in onze hitparade, zo niet groter.
Al moet ik zeggen dat ik de ''klassieke'' Indiase muziek wel mooi vind en ik me niet in de Indiase undergroundscene heb verdiept.
Al moet ik zeggen dat ik de ''klassieke'' Indiase muziek wel mooi vind en ik me niet in de Indiase undergroundscene heb verdiept.

0
geplaatst: 24 mei 2011, 22:14 uur
Goede tips hiertussen weer. Nina Hagen ga ik zeker proberen. Husan was ik vergeten maar is zeer geschikt. Enduser, mij volledig onbekend, klinkt ook ok. En voor de wat minder vanzelfsprekende genres, ook die loop ik na. Ik merkte zojuist dat ik nog Shpongle was vergeten. Nooit geweten dat dat uit India kwam.
Dank aan iedereen en ik ga morgen verder luisteren!
Dank aan iedereen en ik ga morgen verder luisteren!
0
geplaatst: 25 mei 2011, 16:09 uur
Bijna alles wel gevonden.. Steintryggur alleen een stukje van gehoord, en die wil ik nog wel helemaal hebben maar dat blijkt toch wel moeilijk. Benny Lava is me niet helemaal duidelijk wat dat moet zijn en stukjes Youtube doen me niet echt veel verlangen om verder te zoeken. Ook 'Top of the Charts (aERo) niet gevonden, maar wel een andere leuke verzamelaar: The Rough Guide to Bhangra (2000).
Enduser en vond ik mooi stoer, past wel bij Shpongle. M.I.A. vond ik verrassend passend, Nina Hagen viel me het meeste tegen. Om Shanti Om is staat als een huis maar is nauwelijks serieus te accepteren; geinig voor eventjes.
Echt leuke ontdekkingen zijn zeker Call of the Valley, de Fanaa soundtrack staan ook zeker leuke stukken op en ik kwam waarachtig nog een album tegen van Ravi Shankar met Philip Glass; dat is nog eens aangenaam smokkelen!
Dank allemaal!
Enduser en vond ik mooi stoer, past wel bij Shpongle. M.I.A. vond ik verrassend passend, Nina Hagen viel me het meeste tegen. Om Shanti Om is staat als een huis maar is nauwelijks serieus te accepteren; geinig voor eventjes.
Echt leuke ontdekkingen zijn zeker Call of the Valley, de Fanaa soundtrack staan ook zeker leuke stukken op en ik kwam waarachtig nog een album tegen van Ravi Shankar met Philip Glass; dat is nog eens aangenaam smokkelen!
Dank allemaal!
0
geplaatst: 25 mei 2011, 16:29 uur
Je kunt eventueel ook de soundtrack van The Darjeeling Limited even bekijken. Staan ook heel wat Indiase nummers op.
The Darjeeling Limited (2007)
The Darjeeling Limited (2007)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 juni 2011, 18:15 uur
Waarschijnlijk al veel te laat, maar hier mijn lijstje:
Ali Akhbar Khan
Amjad Ali Khan
Bhimsen Joshi
G.S. Sachdev
Hariprasad Chaurasia
K. Sridhar