Genres / Overigen / Muziek om lekker bij in te slapen
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2011, 22:44 uur
Ola,
Ik kom slecht in slaap en probeer dus vaak in te dutten met een relaxte cd.
Denk aan klassieke muziek, of iets rustigs van Air, Moby, etc. Ik heb een Spotify Unlimited account en heb dus al veel verschillende dingen uitgeprobeerd.
Het is alleen zo dat het me eigenlijk nog steeds niet gelukt is een cd te vinden die hier echt volledig voor geschikt is. Er is altijd ergens halverwege een cd wel weer een nummer waarin het tempo versnelt of waarbij een paar toeters of bellen uit de kast worden getrokken.
Musicmeter is natuurlijk de perfecte plaats om een paar goeie tips op dit gebied te krijgen. Ik ben benieuwd naar jullie mooie, maar rustige aanraders!
Ik kom slecht in slaap en probeer dus vaak in te dutten met een relaxte cd.
Denk aan klassieke muziek, of iets rustigs van Air, Moby, etc. Ik heb een Spotify Unlimited account en heb dus al veel verschillende dingen uitgeprobeerd.
Het is alleen zo dat het me eigenlijk nog steeds niet gelukt is een cd te vinden die hier echt volledig voor geschikt is. Er is altijd ergens halverwege een cd wel weer een nummer waarin het tempo versnelt of waarbij een paar toeters of bellen uit de kast worden getrokken.
Musicmeter is natuurlijk de perfecte plaats om een paar goeie tips op dit gebied te krijgen. Ik ben benieuwd naar jullie mooie, maar rustige aanraders!
0
geplaatst: 11 juni 2011, 22:52 uur
Klassieke pianomuziek doet het meestal wel goed. Probeer Chopin eens, of Satie! Prachtige muziek, waar je heerlijk rustig van wordt.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 22:54 uur
of iets modernere rustige pianomuziek...
Eluvium - An Accidental Memory in the Case of Death
Dustin O'Halloran - Piano Solos (2)
ook is deze jazzplaat ontzettend rustig en kalmerend:
Jan Johansson - Jazz Pa Svenska
Eluvium - An Accidental Memory in the Case of Death
Dustin O'Halloran - Piano Solos (2)
0
geplaatst: 11 juni 2011, 22:56 uur
The Scientist schreef:
Daar heb je gelijk in! Prachtige plaat.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 22:58 uur
AOVV schreef:
Klassieke pianomuziek doet het meestal wel goed. Probeer Chopin eens, of Satie! Prachtige muziek, waar je heerlijk rustig van wordt.
Jep, AOVV, beiden passeren al regelmatig de revue. Maar ook een piano cd of playlist met bijvoorbeeld 10 tot 15 volledig rustgevende nummers is verdomd lastig te vinden. Zelfs iemand als Chopin gooit er wel eens iets te veel frivoliteiten doorheen.
Ik weet ook wel dat ik gewoon eens zou moeten beginnen met het samenstellen van een playlist met specifiek hiervoor geselecteerde nummers, maar eerst nog maar eens kijken of iemand van Musicmeter de ultieme slaapmuziek tip heeft...
0
geplaatst: 11 juni 2011, 23:06 uur
Top, daar komen de tips al.
Ik zal reageren zodra ik iets uitgeprobeerd heb.
Eluvium - An Accidental Memory in the Case of Death vind ik op het eerste gehoor GODDELIJK klinken. Doet me erg denken aan de pianomuziek die Rob Costlow maakt. Toch vind ik het voor mijn doel niet ultiem. An accidental memory heeft voor mij bijvoorbeeld een iets te hoog tempo, en Nepenthe soms iets te harde aanslagen.
Vanaf een stereoinstallatie die op een zeer zacht volume staat is dat misschien niet storend maar vanaf mijn Iphone komt alles vrij hard binnen, hoe zacht ik het volume ook zet.
Ik zal reageren zodra ik iets uitgeprobeerd heb.
Eluvium - An Accidental Memory in the Case of Death vind ik op het eerste gehoor GODDELIJK klinken. Doet me erg denken aan de pianomuziek die Rob Costlow maakt. Toch vind ik het voor mijn doel niet ultiem. An accidental memory heeft voor mij bijvoorbeeld een iets te hoog tempo, en Nepenthe soms iets te harde aanslagen.
Vanaf een stereoinstallatie die op een zeer zacht volume staat is dat misschien niet storend maar vanaf mijn Iphone komt alles vrij hard binnen, hoe zacht ik het volume ook zet.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 23:11 uur
Oef, dit klinkt veelbevolend. Waarschijnlijk straks als ik naar bed ga eens goed uitproberen. Ik weet wel dat ik het laatste nummer (Fine) dan weg ga laten want dat is nou typisch een nummer waarvan ik weer half wakker zou worden (te snel pianospel).
0
geplaatst: 11 juni 2011, 23:17 uur
Pffff. Hier begin ik net aan maar ik durf er niet eens vluchtig doorheen te zappen. Wat ik bij het eerste nummer hoor is echt van GROTE schoonheid.
Edit: tweede en derde nummer klinken ook goed maar zijn om bij in slaap te vallen voor mij waarschijnlijk net iets te druk.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 23:54 uur
AOVV schreef:
Satie!
Satie!
Perfecte tip !
Luister momenteel naar het volgende album:

1. Satie: Gymnopédies (3) for Piano
2. Satie: Gnossiennes (6) for Piano
3. Satie: Petite ouverture à danser
4. Satie: Prélude de la porte héroïque du ciel
5. Satie: Danses gothiques
6. Satie: Ogives (4) for Piano
7. Satie: Sarabandes (3) for Piano
8. Satie: Sonneries (3) de la Rose + Croix
9. Satie: Pièces froides
10. Satie: Prière
11. Satie: Préludes (4) for Piano
2. Satie: Gnossiennes (6) for Piano
3. Satie: Petite ouverture à danser
4. Satie: Prélude de la porte héroïque du ciel
5. Satie: Danses gothiques
6. Satie: Ogives (4) for Piano
7. Satie: Sarabandes (3) for Piano
8. Satie: Sonneries (3) de la Rose + Croix
9. Satie: Pièces froides
10. Satie: Prière
11. Satie: Préludes (4) for Piano
Reinbert de Leeuw + Erik Satie =

0
tip_of.yourstar
geplaatst: 12 juni 2011, 09:36 uur
Fôrdlandia van Jóhann Jóhannsson is een plaat die graag beluister als ik bed lig. Zeer geschikt om lekker bij in te dommelen en dan, ver weg, nog die mooie melodieën te horen.
0
geplaatst: 12 juni 2011, 10:50 uur
Moby is inderdaad erg geschikt om in slaap te vallen. Misschien moet je eens de Ambient-versie van Wait For Me eens proberen.
0
geplaatst: 12 juni 2011, 10:54 uur
0
geplaatst: 12 juni 2011, 12:18 uur
Bedankt voor de tips iedereen. Ik heb dankzij jullie al een paar mooie pareltjes ontdekt (geschikt voor veel meer momenten dan tijdens het indommelen). Afgelopen nacht in slaap gevallen met Wintermusik van Nils Frahm. Lang geleden dat ik met zo'n gelukzalig gevoel vertrokken ben.
Suggesties zijn nog altijd welkom, ik zal binnenkort wel weer laten horen hoe alles mij bevalt.
Suggesties zijn nog altijd welkom, ik zal binnenkort wel weer laten horen hoe alles mij bevalt.
0
geplaatst: 21 juli 2012, 02:37 uur
The Q4 - Sound Surroundings (2010)
Is erg relaxed. Wel een beetje een 'regenachtige zondag'-album maar wel relaxed. Wordt alleen wel in gerapt.
Apollo Brown - Clouds (2011)
Dit heeft nauwlijks tempoversnellingen over het album en erg laidback. Ook het proberen waard.
Wel allebei instrumentale hiphop. Moet je van houden.
Is erg relaxed. Wel een beetje een 'regenachtige zondag'-album maar wel relaxed. Wordt alleen wel in gerapt.
Apollo Brown - Clouds (2011)
Dit heeft nauwlijks tempoversnellingen over het album en erg laidback. Ook het proberen waard.
Wel allebei instrumentale hiphop. Moet je van houden.
0
geplaatst: 21 juli 2012, 08:29 uur
Julee Cruise
Chrysta Bell
Lisa Hannigan
Norah Jones
Lisa Gerrard
Chrysta Bell
Lisa Hannigan
Norah Jones
Lisa Gerrard
0
geplaatst: 24 juli 2012, 07:54 uur
Is ie nou nog niet ingeslapen? Wellicht biedt een spuitje uitkomst.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 16:16 uur
De laatste van Sigur Rós. Dan lig je na vier nummers al te ronken omdat het zo saai is.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 17:04 uur
Calculating Infinity van Dillinger Escape Plan. Heerlijk wegdroomplaatje.
0
geplaatst: 24 juli 2012, 20:38 uur
Dit kwam ik laatst tegen: Slome song - Video | Quest Braintainment
0
geplaatst: 16 maart 2013, 08:58 uur
kobe bryant fan schreef:
Biosphere of Stars of the Lid, beiden erg rustige Ambient.
Biosphere of Stars of the Lid, beiden erg rustige Ambient.
+ 1
Check Thomas Koner magnus opus Daikan
Thomas Köner - Daikan (CD, Album) at Discogs
YouTube - Thomas Köner - Daikan
( youtube kwaliteit is wel heel erg slecht )
0
Yann Samsa
geplaatst: 10 april 2013, 21:58 uur
Topic voor een muzikale euthanasie, net wat we nog niet hadden op MuMe.
* denotes required fields.