menu

Mijn Updates +
Genres / Overigen / Muziek om lekker bij in te slapen

zoeken in:
De Pop Ambient serie van het Kompakt label.

A Remark You Made is wel een lekker nummertje dat de slaap kan bevorderen.

Jonn Serrie - And the stars go with you

dit is 'm

Don Cappuccino schreef:
De laatste van Sigur Rós. Dan lig je na vier nummers al te ronken omdat het zo saai is.

Heb ooit met () geprobeerd om mee in slaap te vallen. Absoluut GEEN aanrader, brengt denk teveel emoties met zich mee en is voor mij ook niet rustgevend. Seabear is misschien wel een aanrader om bij in slaap te dommelen

KLF Chill Out
Aphex Twin Ambient-Works-85-92 ?
Bill Callahan Sometimes I Wish We Were an Eagle ?
Gas
Mogwai
Plastikman
Trentemøller
Amon Tobin

Henny Vrienten - Nacht (de soundtrack)
The xx - xx
alle cd's van Antony and the johnsons

Murcof
Tortoise
Boards of Canada

Ik val bij geen enkele muziek in slaap. In een vergevorderd stadium lijkt het net op de volume knop richting 10 wordt gedraaid en klinkt alle muziek als een kakofonie in mijn oren. Ik val wel in slaap tijdens het kijken van een film.

ben benieuwd hoe het je vergaat jp en of er tips waren die bij je beklijven.

ik ken het probleem zeker, vooral na een eerste slaap - toiletgang - en dan...

muziek helpt mij, maar idd wat de ene nacht perfect werkte (100th window, five leaves left, there's love in you) werkt soms helemaal niet.

wat bij mij vrijwel altijd werkt (maar je wilt soms weleens iets anders) is jan swerts. en satie idd.

Miles Davis - In a Silent Way. Verder werkt Radiohead - The King of Limbs ook goed bij mij.

D'r zijn van die dagen dat ik ertoe neig een metametaperspectief aan te nemen, zoals vandaag op dit topic. Dan vraag ik me af wat the man upstairs van dit soort bespiegelingen zou denken - of ie zich dan afvraagt of het niet tijd is voor mens 2.0?

Muziek om bij in slaap te vallen En dan de suggesties hier - Radiohead - daar word ik zo depri van dat je niet lekker slaapt en In a Silent Way is een prima bottle companion. Ik doe wel eens een hazenslaapje als ik de nacht tevoren tekort gekomen ben - bijv. Biosphere - Microgravity en Sven Väth - L'Esperanza (lange versie) verkwikken me dan. Maar om te slapen heb ik geen muziek nodig - de beste tip die ik je kan geven is gewoon te gaan slapen wanneer je moe bent; kan je soms wel eens lang doorgaan, maar dat heeft ook z'n voordelen.

Radiohead, - kmotter nietandenken; evenmin als Plastikman daar kan ik juist actief van worden

Mills Brothers, hele repertoire.

Ik neem liever een paar borrels.
Maar On An Island van David Gilmour is wel een luistertrip van waar de oogleden wel snel zwaar worden.

Even reclame maken , mijn mixen staan op mixcloud, mijn laatste is wel rustig.

The Wu Li corp. 4, The color is now by Legranddave | Mixcloud

Mijn vrouw vind die saai en slaapverwekkend, ik vind ze gewoon mooi

Mjuman schreef:
D'r zijn van die dagen dat ik ertoe neig een metametaperspectief aan te nemen, zoals vandaag op dit topic. Dan vraag ik me af wat the man upstairs van dit soort bespiegelingen zou denken - of ie zich dan afvraagt of het niet tijd is voor mens 2.0?

Muziek om bij in slaap te vallen En dan de suggesties hier - Radiohead - daar word ik zo depri van dat je niet lekker slaapt en In a Silent Way is een prima bottle companion. Ik doe wel eens een hazenslaapje als ik de nacht tevoren tekort gekomen ben - bijv. Biosphere - Microgravity en Sven Väth - L'Esperanza (lange versie) verkwikken me dan. Maar om te slapen heb ik geen muziek nodig - de beste tip die ik je kan geven is gewoon te gaan slapen wanneer je moe bent; kan je soms wel eens lang doorgaan, maar dat heeft ook z'n voordelen.

Radiohead, - kmotter nietandenken; evenmin als Plastikman daar kan ik juist actief van worden

Meta? Aldus sprak ....

bennerd (moderator)
Bij het lezen van de toptitel denk ik direct aan Boards of Canada, William Basinski en de Selected Ambient Works van Aphex Twin. Ook Tim Heckers Haunt Me, Haunt Me Do It Again is er een waar ik maar twee nummers bewust van meemaak.

Kind of Blue van Miles Davis wil ook wel werken. Maar ik kan in feite met nog redelijk wat muziek in slaap vallen, soms tot mijn grote verbazing. Zo zat ik overlaatst weg te dommelen bij The Healing Process van Despised Icon. Nochtans best actieve muziek.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:02 uur

geplaatst: vandaag om 19:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.