MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Ska

zoeken in:

pjh1967 schreef:
Trojan heeft hele leuke boxen (3 cd's voor de prijs van 1) die het hele gebied van reggae, ska en rocksteady bestrijken. Aanraders voor hen die wat meer van de originele ska willen horen. Heb zelf Trojan Ska Box Set volume 1 en 2, Trojan Rude Boy Box Set en Trojan Skinhead Reggae Box Set. Gegarandeerd feest !!!!!

Alleen jammer dat de laatste 2 boxen geen Ska zijn!

Er is nog wel een derde Ska Box.

Ska Rareties.

The Slackers kan ik je absoluut aanraden. Wasted Days is een geweldig album van hun. Dit is overigens wel wat rustigere ska.

Mocht je overigens ska kunnen waarderen waar ook rock doorheenzit, dan raad ik je Jaya the Cat aan, een van mijn favoriete, echt geweldige band is dat.

Skaradix schreef:
(quote)

Alleen jammer dat de laatste 2 boxen geen Ska zijn!

Maar wel lekker !!!

pjh1967 schreef:
(quote)

Maar wel lekker !!!

Maar minder lekker dan de echte Ska!!!

Fza
ElMeroMero schreef:
Desmond Dekker

The Israelites is het beste Ska nummer ooit.

Fza schreef:
(quote)

The Israelites is het beste Ska nummer ooit.

Mag je best wel vinden, maar dat nummer is evenmin Ska!

Nope: Rock Steady

Vrijdag a.s. naar The Skatalites in Doornroosje/Nijmegen

pjh1967 schreef:
Vrijdag a.s. naar The Skatalites in Doornroosje/Nijmegen

En hoe was het?
Nog lekker hard meegezongen met de grootste Bob Marley hit: Simmer Down?

dajando schreef:
Ik ken vrijwel niets uit dit genre. Lijkt me leuke muziek en er is vrij weinig over te vinden op MuMe. Als iemand me opweg kan helpen, graag!

Je MOET echt serieus Zdob Si Zdub eens proberen! Als je goed zoekt op het net dan kun je daar het nieuwste album Ethnomecanica vinden . Helaas niet in Nederlandse winkels te verkrijgen, dus moet het helaas via deze weg.

Maartenn (crew)
Heerlijke Ska is dan toch wel Catch 22, voornamelijk hun album Keasby Nights is voor mij persoonlijk een ware klassieker. Een top album van een band die ook musikaal aardig top in elkaar zit! Een zeer zekere aanrader!!

Ska?

Nee dank u.

Skaradix schreef:
(quote)

En hoe was het?
Nog lekker hard meegezongen met de grootste Bob Marley hit: Simmer Down?

Inderdaad lekker hard meegezongen met Simmer Down.

Het optreden knalde er vanaf de eerste tonen meteen goed in, publiek was in opperbeste stemming en dat sloeg meteen over naar de band (Doornroosje was uitverkocht). Ze hebben ruim 2 uur gespeeld en alle klassiekers kwamen langs (Man in the Street, Music is my Occupation, Phoenix City, El Pussycat, Latin goes Ska, Two for One, Freedom Sounds en natuurlijk Guns of Navarone). Setlist verandert niet veel in de loop der jaren, who cares?

Doreen Shaffer deed ook 6 nummers mee, waaronder bij Simmer Down. Zij is nog steeds The Queen of Ska and RockSteady.

Ik heb ze zelf ook al 5 keer gezien en gehoord.
2 keer een solo-optreden binnen, 3 keer tijdens een groot Reggaefestival open air.
En als Doreen Shaffer opkomt, dat is een mooie afsluiter.
Nice Time, al weer een Bob Marley song!, dit Reggae nummer vind ik zelf na Simmer Down het tweede hoogtepunt van hun optreden.

Sinds mijn eerste kennismaking met The Skatalites probeer ik ze elk jaar wel eens te zien;

2001 - Tivoli Utrecht
2002 - Unitas Wageningen
2003 - Melkweg (The Max) - Amsterdam
2004 - De Kade Zaandam
2005 - Melkweg (oude zaal) Amsterdam
2007 - Doornroosje Nijmegen

In 2006 speelden ze Paradiso maar ik was toen net op vakantie, bummer !!

Grappig, volgens mij was Tivoli de eerste keer dat ik ze zag optreden.
Ik kreeg spontaan de slappe lach toen ze El Pussycat Ska speelden.
Iedereen precies op het juiste moment: MIAUW!
Van de zomer spelen ze volgens mij gratis op een zomerfeest in een brabants dorp. Ik zal het eens opzoeken.

Skaradix schreef:
Van de zomer spelen ze volgens mij gratis op een zomerfeest in een brabants dorp. Ik zal het eens opzoeken.

Klopt, tijdens de zomerfeesten in Bladel

Goed topic, heeft iemand nog wat toegankelijk ska voor op een feestje, moet dit oa draaien op een fuif ergens

brooklyn schreef:
Goed topic, heeft iemand nog wat toegankelijk ska voor op een feestje, moet dit oa draaien op een fuif ergens

Madness, The Specials, The Beat en The Selecter zijn zeer toegankelijk en doen het altijd goed op feestjes.

EVANSHEWSON
Gretha schreef:
the Specials met gangsters,
the Selecter-on my radio
the Selecter-missing words
Madness-emberrasment
Madness- baggy trousers.

Gewèldig goede keuze is dit !

Ik dacht ook nog aan

A Message to you Rudy van The Specials, al is dit natuurlijk een cover, want het origineel is van....

(jeetje, vergeten !)

Wisten jullie dat zelfs The Beatles ooit voor de grap een stukje SKA maakten ,

Het is een stukje in het nummer "You Know my name", een wegwerpdingetje dat destijds als b-kant voor Let it Be moest dienen.
Op die versie zit het stukje ska NIET, maar wel op de langere versie die op één van die Anthology cd's verscheen, Hilarisch om The Beatles ska te horen zingen, echt !

Een opvallend opvallenheidje.
In een kroeg waar ik werk in Duitsland merk ik dat steeds meer mensen gaan dansen als ik Ska opzet. Een paar jaar geleden werd Madness nog afgedaan als "alte mucke", maar sinds kort merk ik dat men steeds enthousiaster wordt.
Ook jonge gasten van 18+ vroegen naar plaatjes van The Specials, Bad Mannerd, The Selecter en Punk Ska van verschillende groepen, en iedereen heeft de film This Is England gezien.

Mogen we hier voorzichtig gaan spreken van een Ska Revival of gaat dat net iets te ver, en had ik vorige week mazzel dat toevallig de goede mensen aanwezig waren?
Wel heeft ons bedrijf volgend jaar Februari een Scooter weekend. Dan komen uit heel Europa "Mods" op de scooter voorbij om een weekendje te Skanken.

Iets om naar uit te kijken! Ik ben nu al muziek aan het verzamelen.

Schnee
ik hoop het niet....

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.