Genres / Overigen / Ska
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2005, 19:15 uur
Ik ken vrijwel niets uit dit genre. Lijkt me leuke muziek en er is vrij weinig over te vinden op MuMe. Als iemand me opweg kan helpen, graag!
0
ElMeroMero
geplaatst: 3 december 2005, 20:44 uur
Oei, er zijn veel keuzes die je kunt maken.
Zo kun je bijvoorbeeld voor stok-oude Jamaïcaanse ska gaan, met name The Skatalites, The Ethiopians, Desmond Dekker of Prince Buster. Deze ska is wat milder en guitiger dan de Two-Tone beweging die begin jaren '80 hoogtij vierde in Engeland heeft gedenkwaardige bands voortgebracht: denk maar aan The Specials, Madness, The Selecter, The (English) Beat en Bad Manners.
Verder hebben we nog de artiesten/bands van een recenter verleden, zoals het Amerikaanse smaldeel van The Toasters, The Trojans, Mighty Mighty Bosstones, Let's Go Bowling, Hepcat of Rude Rich & The High Notes.
Maar erg ver hoef je je portie ska ook niet te zoeken, want in Nederland werd/wordt ook goeie ska gemaakt: Klinkhamer(al een tijdje opgeheven), Let's Quit en Rotterdam Ska Jazz Foundation schijnen ook erg goed te zijn.
Ik hoop dat je hiermee even vooruit kan
Zo kun je bijvoorbeeld voor stok-oude Jamaïcaanse ska gaan, met name The Skatalites, The Ethiopians, Desmond Dekker of Prince Buster. Deze ska is wat milder en guitiger dan de Two-Tone beweging die begin jaren '80 hoogtij vierde in Engeland heeft gedenkwaardige bands voortgebracht: denk maar aan The Specials, Madness, The Selecter, The (English) Beat en Bad Manners.
Verder hebben we nog de artiesten/bands van een recenter verleden, zoals het Amerikaanse smaldeel van The Toasters, The Trojans, Mighty Mighty Bosstones, Let's Go Bowling, Hepcat of Rude Rich & The High Notes.
Maar erg ver hoef je je portie ska ook niet te zoeken, want in Nederland werd/wordt ook goeie ska gemaakt: Klinkhamer(al een tijdje opgeheven), Let's Quit en Rotterdam Ska Jazz Foundation schijnen ook erg goed te zijn.

0
geplaatst: 3 december 2005, 22:01 uur
Hartelijk dank ElMeroMero! Ik Ben dit topic eigenlijk gestart n.a.v. The Specials waarvan ik gisteren voor het eerst een album(specials) heb gehoord, erg leuk 
Ben ook benieuwd naar de stok-oude Jamaïcaanse ska en de ska van eigen bodem.
Hoe staat het met de Ska anno 2005?

Ben ook benieuwd naar de stok-oude Jamaïcaanse ska en de ska van eigen bodem.
Hoe staat het met de Ska anno 2005?
0
Allmusic
geplaatst: 4 december 2005, 10:32 uur
Zelf vind ik Ska-P (Spanje) wel aardig. Ik heb een aantal albums op deze site toegevoegd. Het heeft veel weg van Manu Chao, dus ook rockgeoriënteerd.
0
geplaatst: 26 december 2005, 11:03 uur
Ik ben ook wel erg benieuwd naar wat jullie van Ska/2Tone vinden. Ik heb zelf een CD van de Specials, en dat is gelijk één van de beste die ik heb. Met als positieve uitschieters Ghosttown, Rat Race en War Crimes.
Misschien kent iemand nog meer leuke nummers van The Specials of van Madness (schijnt ook heel goed te zijn) of van andere skabands? Ik vind het vooral leuk als het een pakkende vrolijke melodie heeft.
Misschien kent iemand nog meer leuke nummers van The Specials of van Madness (schijnt ook heel goed te zijn) of van andere skabands? Ik vind het vooral leuk als het een pakkende vrolijke melodie heeft.
0
geplaatst: 18 mei 2006, 14:37 uur
[Hoi ElMero, Klinkhamer bestaat nog wel, ze treden af en toe nog op en staan binnenkort op het straatfestival in Leeuwarden.
quote="ElMeroMero"]Oei, er zijn veel keuzes die je kunt maken.
[/quote]
quote="ElMeroMero"]Oei, er zijn veel keuzes die je kunt maken.
[/quote]
0
geplaatst: 18 mei 2006, 15:14 uur
Allmusic schreef:
Zelf vind ik Ska-P (Spanje) wel aardig.
Zelf vind ik Ska-P (Spanje) wel aardig.
Zij hebben ook het officieuze clublied van Rayo Vallecano gemaakt

0
geplaatst: 25 mei 2006, 21:56 uur
heb erg veel ska cd's toasters,mr review,klinkhamer,let's quit,madness,specials,beatbusters,busters,mark foggo enz enz altijd in de zomer draai ik het vaak heerlijk
0
geplaatst: 30 mei 2006, 16:25 uur
Vergeten we ook niet de dames en heren van Venus Hill?
En Jammahtammah (bestaat ook al niet meer) Ska is voor mij de beste anti kater muziek, of bij k.klusjes. bovenstaande bandnamen zijn een goede start. De oude bands zijn voor weinig te koop. Ska is live ook leuk!
Check deze site voor de nl ska scene:http://www.skapeople.nl/home/
En Jammahtammah (bestaat ook al niet meer) Ska is voor mij de beste anti kater muziek, of bij k.klusjes. bovenstaande bandnamen zijn een goede start. De oude bands zijn voor weinig te koop. Ska is live ook leuk!
Check deze site voor de nl ska scene:http://www.skapeople.nl/home/
0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:02 uur
Als je een leuke combinatie wil horen tussen ska en punk kan ik je de band Sublime adviseren. Echt wel goed in z'n genre (voor de rest is het eigenlijk niet echt mijn ding, ska)...
0
geplaatst: 30 mei 2006, 21:32 uur
Mooie skanummers, die ik regelmatig met succes op feestjes draai, zijn
Employees - Pick it up
Beatmasters - Ska Train
Employees - Pick it up
Beatmasters - Ska Train
0
geplaatst: 30 mei 2006, 22:14 uur
hmmz, ik heb wel es gehoord dat Intwine ook een soort ska maakt ofzow...
0
geplaatst: 30 mei 2006, 22:45 uur
Ska is top! Ik ga zelf als ik kan vaak naar ska concerten lekker skanken. Kan een concert dan ook sneller waarderen dan een ska cd. mark foggo speelt vaak in nederland. Hij is een engelsman maar woont in Amsterdam. Tenminste als Verdonk... nou ja, goed. wat ik wil zeggen als hij eens bij je in de buurt speelt moet je zeker gaan! jammahtammah ook vaak live gezien. Maar hun cd;s vindt ik wel wat tegen vallen.
Rancid heeft ook een album met groot ska/punk gehalte
Rancid heeft ook een album met groot ska/punk gehalte
0
geplaatst: 22 juni 2006, 13:16 uur
The Slackers zijn ook goed, two-tone, heel relaxed.
8 september zijn ze in het Paard in Den Haag
gaat iemand daar nog heen?
8 september zijn ze in het Paard in Den Haag
gaat iemand daar nog heen?
0
geplaatst: 22 juli 2006, 14:56 uur
Voor de mensen die het niet kennen, of alleen van de verte: Sublime, sublime ska met een vleugje, raggeau, hiphop, punk en rock...
Zalig!
Zalig!
0
geplaatst: 22 juli 2006, 23:29 uur
Ik ben niet zo'n Ska-kenner, maar de Mad Caddies zijn wel leuk.
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 17:56 uur
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar nofx heeft ook een aantal nummers gemaakt wat voor zo ver ik weet Ska is, met trompetten en saxofonen erbij enzo. Als je wilt kan ik wel wat titels voor je opzoeken?
0
geplaatst: 17 augustus 2006, 11:24 uur
Als je in de buurt bent:
11-09 de melkweg te mokum
13-09 tivoli de helling Utreg: Tokyo Ska Paradise Orchestra!!
Top band!
OP plaat is ska niet altijd goed te verteren. Luister meestal naar jaren zestig ska en rocksteady (bob marley in zijn ska tijd!) Is niet zo glad geproduceerd, hou ik van.
11-09 de melkweg te mokum
13-09 tivoli de helling Utreg: Tokyo Ska Paradise Orchestra!!
Top band!
OP plaat is ska niet altijd goed te verteren. Luister meestal naar jaren zestig ska en rocksteady (bob marley in zijn ska tijd!) Is niet zo glad geproduceerd, hou ik van.
0
geplaatst: 19 augustus 2006, 06:43 uur
Voor het echte authentiek ska werk speelt vrijdag 25-08 Derrick Morgan in De Effenaar in Eindhoven.
En op zondag 17 september speelt The Slackers in Ernestos in Sittard. Een "nieuwere" ska band met wel de ouderwetse sound.
Joseph
En op zondag 17 september speelt The Slackers in Ernestos in Sittard. Een "nieuwere" ska band met wel de ouderwetse sound.
Joseph
0
geplaatst: 3 september 2006, 20:55 uur
the Specials met gangsters,
the Selecter-on my radio
the Selecter-missing words
Madness-emberrasment
Madness- baggy trousers.
the Selecter-on my radio
the Selecter-missing words
Madness-emberrasment
Madness- baggy trousers.
0
geplaatst: 3 september 2006, 21:12 uur
Madness- nightboat
Madness- one step beyond, twee topnummers die ik vergeten was.
Madness- one step beyond, twee topnummers die ik vergeten was.
0
geplaatst: 10 september 2006, 13:34 uur
Heb werkelijk geen ruk in huis van welke ska dan ook. Maar moet wel toegeven dat ik in verlee een aantal waanzinnige ska-party's heb gehad waar heftig op los gedanst werd. Toegegeven was het wel veel ska-punk, maar toch....Er werd ook wel Madness en zelfs Doe maar gedraaid. Waanzinnige herinneringen aan overgehouden.
0
geplaatst: 18 september 2006, 11:18 uur
Ska parties altijd gezellig! Wel lastig om leuke en niet leuke skinheads uit elkaar te houden. (kijken naar de veters in de doc martens kan helpen) Niet leuke kwamen niet zoveel naar ska feestjes.
De ska boys uit tokio hebben zelfs Raymann is laat gehaald! Jurgen
De ska boys uit tokio hebben zelfs Raymann is laat gehaald! Jurgen

0
geplaatst: 28 september 2006, 15:27 uur
Leuk topic, zal ook eens wat ontstoffen...
Ik was in die periode gek op Bad manners (Fatty), the Specials en the Selecter.
En zoals de meeste Rude-boys uit die tijd was ook ik vreselijk pissed over de komst van Madness, deze trokken het hele genre rechtstreeks de commercie in
Heerlijk, waar je je toen druk over kon maken
Ik was in die periode gek op Bad manners (Fatty), the Specials en the Selecter.
En zoals de meeste Rude-boys uit die tijd was ook ik vreselijk pissed over de komst van Madness, deze trokken het hele genre rechtstreeks de commercie in

Heerlijk, waar je je toen druk over kon maken
0
geplaatst: 21 november 2006, 22:39 uur
Trojan heeft hele leuke boxen (3 cd's voor de prijs van 1) die het hele gebied van reggae, ska en rocksteady bestrijken. Aanraders voor hen die wat meer van de originele ska willen horen. Heb zelf Trojan Ska Box Set volume 1 en 2, Trojan Rude Boy Box Set en Trojan Skinhead Reggae Box Set. Gegarandeerd feest !!!!!
0
geplaatst: 21 november 2006, 22:42 uur
Ook leuk, en uit Nederland;
Rude Rich and the High Notes
The Upsessions
Rude Rich and the High Notes
The Upsessions
0
geplaatst: 14 maart 2007, 05:28 uur
http://www.youtube.com/watch?v=GlM3tw1jlPw
Wie vindt net als ik de echte jamaicaanse 1960 Ska de beste muziek ooit?
Ik ben dus redelijk bezeten van de echte orginele Ska, minstens 40 jaar oude muzieksoort, ik verzamel Ska-CD's.
Van vroeger heb ik ook nog een redelijke collectie LP's, ooit zal ik deze hele verzameling digitaliseren.
Ik wil dit topic graag gebruiken voor de uitwisseling van informatie over Ska.
Graag wel binnen deze beperkingen.
Het komt uit Jamaica.
De orginele opnamen zijn van voor 1967.
Wie vindt net als ik de echte jamaicaanse 1960 Ska de beste muziek ooit?
Ik ben dus redelijk bezeten van de echte orginele Ska, minstens 40 jaar oude muzieksoort, ik verzamel Ska-CD's.
Van vroeger heb ik ook nog een redelijke collectie LP's, ooit zal ik deze hele verzameling digitaliseren.
Ik wil dit topic graag gebruiken voor de uitwisseling van informatie over Ska.
Graag wel binnen deze beperkingen.
Het komt uit Jamaica.
De orginele opnamen zijn van voor 1967.
* denotes required fields.