MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst bekeken film

zoeken in:

ohmusica
M O O N A G E * D A Y D R E A M

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/560.jpg

op 35mm. Uit dat middenstuk hadden ze wel een minuut of 40 kunnen knippen, maar verder vermakelijk.

AOVV schreef:
(afbeelding)

Schitterende film, onverbloemd en rauw. De regisseur heeft het verhaal goed aangevoeld naar mijn mening, de beeldvoering is ook grauw, de kleuren wat flets, alsof er een filter van grijstinten voor de lens hing tijdens het filmen. Sterk acteerwerk (veel naturel), veel mooie muziek ook (naast de talloze klassieke pianostukken ook nog, als klap op de vuurpijl, een prachtige fado van Amália Rodrigues over de end credits).

Koenr, deze zal je al wel kennen, zeker?

Late reactie, maar uiteraard. En Amália is altijd +1.

Karim's meest recente film - O Marinheiro das Montanhas - vind ik nóg mooier. Heel fraai persoonlijk portret.

Koenr schreef:
(afbeelding)

op 35mm. Uit dat middenstuk hadden ze wel een minuut of 40 kunnen knippen, maar verder vermakelijk.

Grote guilty pleasure hier

"Here's my invitation"

Gisteravond

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1533.jpg?cb=1581958111

Vermakelijke avonturenfilm, sterke (charismatische) prestaties van Hepburn en Bogart.

AOVV schreef:
Gisteravond

(afbeelding)

Vermakelijke avonturenfilm, sterke (charismatische) prestaties van Hepburn en Bogart.

En? Wat mij betreft een klassieker die de tand des tijds niet al te best heeft doorstaan. Kon hem met moeite uitzitten zonder in te dutten (al was dat alweer een jaar of 10 geleden).

Ik denk dat de film wel sterker was geweest als de twee elkaar tot het eind op de zenuwen hadden gewerkt in plaats van halfweg helemaal naar elkaar toe te groeien, GrafGantz.

madmadder schreef:
(afbeelding)

Waar heb je die bekeken? Wil 'm erg graag zien.

Arno schreef:
(quote)
Waar heb je die bekeken? Wil 'm erg graag zien.

Is nu te huur voor 0,99 euro bij Pathé thuis.

madmadder schreef:
(quote)

Is nu te huur voor 0,99 euro bij Pathé thuis.
Verdorie, gaat niet in België. En bij Telenet kost ie 5,99 zag ik net.

Arno schreef:
(quote)
Verdorie, gaat niet in België. En bij Telenet kost ie 5,99 zag ik net.

Ohh dat is balen. Was ook toevallig dat ik ‘m zag bij movie of the week toen ik zocht naar horrors voor in oktober. Bij Google play is-ie voor 3,99 te huur. Verder nog te zien via Picl (4,99), maar dat is denk ik ook niet in België?

madmadder schreef:
(quote)

Ohh dat is balen. Was ook toevallig dat ik ‘m zag bij movie of the week toen ik zocht naar horrors voor in oktober. Bij Google play is-ie voor 3,99 te huur. Verder nog te zien via Picl (4,99), maar dat is denk ik ook niet in België?
Blijkbaar wel. Maar nog nooit iets bekeken van Picl. Ik wacht nog even af.

Hereditary toevallig ook gisteravond gekeken.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.