MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Spreuken en wijsheden

zoeken in:
In de afgelopen maanden hebben we met elkaar een bijzonder experiment doorgemaakt.
Een tijd van bezinning. Gedwongen weliswaar, maar dan toch met het idee met z'n allen in het zelfde schuitje te zitten. Ik zal de bijbehorende nieuwsprakigheden maar even achterwege laten. We kennen het nu wel.

Tijd voor bezinning dus. Een momentje van 'waar doe ik het allemaal voor'. Heilzaam en ook wel bitter nodig in ons op hol geslagen wereldje.

De poëzie die een rol toiletpapier kan oproepen ga ik niet overtreffen. Ik houd het liever bij de gedachtenwereld waar niemand bij kan. Spreuken en wijsheden. Aloude en platgetreden versies daarvan of splinternieuw bedachte. Reflecties op de waarheid. Wat is waarheid?

Niet te hoogdravend. Leven en liefde is al ingewikkeld genoeg.

Van een vriendin kreeg ik vanmorgen deze:

Geluk zoeken heeft weinig zin,
je draagt het bij je, binnenin,
geen enkel mens kan daar ooit bij,
behalve eentje, dat ben jij.

Ik ben er blij mee. Vooral omdat het voor mij bedoeld was.

Oost West, Thuis Best, bleek afgelopen maanden ook prima te voldoen.

Ik zie wel wie hier iets mee kan. Met of zonder muziek.

Moeten we nu wijsheden droppen?

"Eet af en toe een appel, anders word je kaal"

Thudd
Kun je rekenen? ... Reken er maar niet op!

Oscar Wilde heeft een hoop mooie en wijze oneliners. Een paar van z'n beste:

"Everything in the world is about sex — except sex. Sex is about power."

"Men always want to be a woman’s first love. What women like is to be a man’s last romance."

"Life is too important to be taken seriously."

"Life is a nightmare that prevents one from sleeping."

Half van mijzelf:

“Aan de rand van de afgrond heb je het mooiste uitzicht.“

En een wijsheid voor het lezen van notities:

“Niet alleen lezen wat er staat, maar vooral ook lezen wat er niet staat.“

(Mijn stelling daarbij is dat je de notitie beter begrijpt en beter de zwakke plekken daarin duidt als je de elementen/invalshoeken/woordkeuze vindt die niet beschreven zijn.)

"Er gaat niets boven het terugkeren naar een plaats die ongewijzigd blijft om vervolgens te ondervinden dat jijzelf veranderd bent."

Nelson Mandela

Gast
geplaatst: vandaag om 17:27 uur

geplaatst: vandaag om 17:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.