MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat drinken we vandaag?

zoeken in:
WVTRVE
Wat drink jij vandaag? Lekker wat fris op het terras, verkoelende water met prik, naborrelen met vrienden, Whiskyavond met een dikke sigaar en lekkere kaasjes, wakker worden met caffeine of lekker aan het theeleuten, melt het hier!

Zit nu aan de Smokey Himalaya thee, een lekkere mix tussen het bittere van de lapsang en het friszoete van de darjeeling. De bitterheid van de lapsang is wel lekker, maar loopt ook vrij vrij abrupt af na de dronk en mist een beetje en diepere definitie die een goede ceylon of sunda purwa wel heeft. Gelukkig zindert de zoetheid van de dardjeeling lekker na in de mond.

Goede avondthee, zal ook lekker smaken naast een notige Whisky met sterk karakter. Sterke 7,5/10.

Ik ben niet zo (of liever: helemaal niet) van de theemelanges maar voor de Smokey Himalaya maak ik weleens een uitzondering. Ik houd erg van darjeeling én van lapsang en de aanvulling met korenbloemen maakt het ook visueel een aantrekkelijke thee.

Mijn thee of choice was vandaag (natuurlijk) mijn grote favoriet Ambootia herfstpluk, een heerlijke darjeeling. Het is niet de sjiekste Ambootia (en hoe die lentepluk bijna een groene thee is, zó helder en zo zacht, is wel prachtig) maar qua smaak voor mij echt perfect. Ik heb standaard maar een paar soorten thee in huis tegenwoordig (lapsang, een pu erh, een Koreaanse oolong, verveine en Ambootia herfstpluk) en de Ambootia drink ik al een jaar of 5 het meest en nagenoeg elke dag.

Verder bij het avondeten een flesje pruimensoju gedeeld met mijn vriendin. Het is natuurlijk echt voor de Westerse markt gemaakt, al die soju met smaakjes, maar deze pruimenversie is echt geniaal.

Het is zaterdagavond, morgen een uur langer slapen omdat de wintertijd in gaat, mijn dochter die het vroegst op staat is uit logeren dus Afflinger Triple.

WVTRVE
exsxesven schreef:
(lapsang, een pu erh, een Koreaanse oolong, verveine en Ambootia herfstpluk) en de Ambootia drink ik al een jaar of 5 het meest en nagenoeg elke dag.

Nice, ik begin ook steeds meer into de oolongs te geraken!

Ik heb jarenlang vooral milky oolong gedronken, dat was voor Ambootia herfstpluk mijn grote favoriet. Als je daarvan een goede kunt vinden is dat echt wel de moeite waard. Ik kocht de mijne altijd gewoon bij Simon Lévelt en die was heel oké (hoewel niet authentiek) maar er moet iets veranderd zijn want het laatste zakje dat ik ervan had heb ik weggegooid, was echt niet te doen. Deze Koreaanse oolong is erg fijn, totaal niet milky natuurlijk, haha, gewoon lekker klassiek. Ook erg geschikt als ongezoete ijsthee in de zomer.

On-topic: vanochtend een potje lapsang.

Koffie

Verder begrijp ik totaal niet waar het hier onder over gaat

Glitch
trebremmit schreef:
Koffie

Dat had mijn post kunnen zijn.

Ik maak de laatste weken regelmatig een matcha latte. Nu bezig aan een potje Orange & sweet spice melange, met gember, anijs en venkel (en sinaasappel dus). Die vind ik zelf echt heel lekker, maar ik heb iets van 14 verse theetjes om uit te kiezen (mijn vrienden weten dat ze me altijd een plezier doen met bijzondere theetjes) dus het is af en toe moeilijk kiezen.

Heb verschillende Japanse theetjes (sencha, kukicha (geroosterde twijgjes), hojicha (geroosterde theeblaadjes), genmaicha (thee met gepofte rijst)) die ik vaak drink bij Japanse diners, verder nog wat chai-theetjes, een oolong, een lapsang, een heel lekkere zachte zwarte thee, wat kruidentheetjes en -melanges, er is altijd genoeg keus.

Haha, nice, ik heb verrassend genoeg weinig met Japanse thee (heb het eigenlijk nooit in huis: mijn favorieten komen uit China, India, Zuid-Korea en Marokko) maar twee jaar terug hebben mijn vriendin en ik een senchaworkshop gevolgd en dat heeft mijn waardering/tolerantie voor sencha wel verhoogd.

Ik had pas trouwens een ubelatte en aangezien alles met paarse aardappel hier thuis favoriet is (taromochi, ube bubble tea - die laatste overigens door mijn vriendin zelf gemaakt altijd) moeten we die thuis maar eens proberen te maken. Superlekker.

Oh, misschien ook wel een goeie plek voor tools enzo. Ik heb een waterkoker van Hario die op de graad precies tussen 60 en 100 graden kan verwarmen, echt ideaal. Had er hiervoor één van een ander merk maar die begon al voordat 'ie een jaar oud was kuren te vertonen, de basis is in zijn algemeenheid met al zijn gevoelige electronica nogal kwetsbaar. De Hario doet het inmiddels een jaar of 3, krijgt nu ook wel wat kuren helaas maar doet het voor nu nog.

trebremmit schreef:
Koffie

Dit.

Vandaag:
1 koffie zwart
1 glas melk
1 glas jus d'orange
1 koffie verkeerd
1 Radler
1 liter water

Zometeen maar eens een kop thee zetten. Verveine vind ik wel lekker trouwens, maar heb ik niet in huis. Als de huidige thee-voorraad weer wat is geslinkt misschien maar eens achteraan.

WVTRVE
exsxesven schreef:
Ik kocht de mijne altijd gewoon bij Simon Lévelt en die was heel oké (hoewel niet authentiek) maar er moet iets veranderd zijn want het laatste zakje dat ik ervan had heb ik weggegooid, was echt niet te doen.

Simon Lévelt is hier ook de standaard keuze omdat die in de stad zit. Altijd mooi als je zit te neuzen in de voorraad en er een "echte kenner" binnenstapt, heel moeilijk kijkt en vervolgens aan de gedroogde theeblaadjes gaat ruiken

Moet zeggen dat ik soms wel bepaalde varianten in hun keuze mis en ik nog nooit door hun Chais overtuigd ben, heb laatst de Indian Chai voor de winter gekocht maar meh, niet vies maar die mag een stuk kruidiger, deze smaakt nogal lafjes.

Als het geld het toelaat ga ik nog wel een keertje bij Yunnan Sourcing of Mountain Stream Teas bestellen, maar ben bang dat het veel te makkelijk is om door al m'n geld heen te blazen.

madmadder schreef:
Die vind ik zelf echt heel lekker, maar ik heb iets van 14 verse theetjes om uit te kiezen (mijn vrienden weten dat ze me altijd een plezier doen met bijzondere theetjes) dus het is af en toe moeilijk kiezen.

Lekkere voorraad dus, mooi!

Nu aan de Ti Kuan Tin oolong thee.

Gorlovka Vodka 100CLl. Natuurlijk met een frisje on the side.

Vandaag op werk groene thee, melk en een blikje groene ijsthee. Verder water. Zometeen een lekker potje thee zetten. Ik denk de sweet chai met cacaoschillen.

Melk
Koffie
Thee
Koffie
Appelsap

Ik heb een heel spannend leven.

Anders ik wel

Koffie (Ispirazione Napoli, Nespresso)
Thee (Earl Grey, op werk)
Thee (Groene, op werk)
Capuccino uit de automaat op werk
Kraanwater
Appelsap (flevosap, van de buren gehad)

Zometeen nog een thee, ik denk Sleepytime van Celestial Seasons.

Okay, als jullie echt alles willen weten:

Dubbelfrisss (appel, nog iets)
Kers / aardbei yoghurtdrink..
River cola.
Melk.
Melk met roosvicee.
River sinas.
Passievrucht / mango yoghurtdrink.
River lemon.
Vodka.

Maar het spannendste laat ik nu wel achterwege...

Deranged
Ik drink voornamelijk water uit de kraan gekoeld in de koelkast dit beschouw ik als een luxe.

Deranged schreef:
Ik drink voornamelijk water uit de kraan gekoeld in de koelkast dit beschouw ik als een luxe.

Dat we hier in Nederland uitstekend drinkwater uit de kraan hebben is natuurlijk ook gewoon een luxe

Deranged
Daarom.

Al het andere is veelal ook gewoon water met iets van vergif erin.

Overbodige luxe niet goed voor ons water is de basis.

Een mens bestaat voor een groot deel uit water net als de aarde.

Schijnbaar.

Tot nu toe:

Water
Koffie, gewoon filterkoffie
Halfvolle melk

Andere vloeistoffen ga ik denk ik niet drinken vandaag. Yolo.

Koffie, roosvicee en karnemelk

Hot topic!

Vandaag begonnen met River lemon soda en River cola en melk met roosvicee.

Op werk thee, pakje karnemelk nog meer thee en water. Net na het sporten een eiwitdrankje. Zometeen na het eten een lekker potje thee (golden monkey denk ik).

dix
Grappig topic. Ik heb vandaag een glas bessensap, veel koffie en een halve liter water op. Maar het moet nog avond worden.

WVTRVE
Charaideo Broken Orange Pekoe

dix
Flesje Pinot Noir.
Bij die lamsbout.
(met z'n tweeën)

Vandaag wederom vloeistoffen van de winkel met als voornamelijke ingrediënten suiker en water.

WVTRVE
Guava wodka samen naast smokey himalaya thee.

Geen fan van vodka.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:02 uur

geplaatst: vandaag om 00:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.