Overig / Algemeen / MuMe Poëzie Topic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:02 uur
Poezie album
Goed geluimd.
Zolder opgeruimd.
Tussen schoolboeken eindelijk gevonden.
Mijn jeugdzonde.
Wat blijft de Penthouse een mooi poesiealbum.
Goed geluimd.
Zolder opgeruimd.
Tussen schoolboeken eindelijk gevonden.
Mijn jeugdzonde.
Wat blijft de Penthouse een mooi poesiealbum.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 2 januari 2011, 21:03 uur
@ die langzaam kijkende kerel
Modern is een beetje onzin. Jij houd het ghetto. I like that.
Hoe dan ook.. Je eerste gedicht wist mijn plasser wel tot leven te brengen. Het is mooi geschreven en ook herkenbaar. Volgens mij zijn wij allebei arm.
Modern is een beetje onzin. Jij houd het ghetto. I like that.
Hoe dan ook.. Je eerste gedicht wist mijn plasser wel tot leven te brengen. Het is mooi geschreven en ook herkenbaar. Volgens mij zijn wij allebei arm.

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 2 januari 2011, 21:50 uur
Ik doe eens mee!
dood
dood jij bent een gedicht
het is mij beloofd door een gedicht dat zij mij zal ontmoeten
als leed in slaap wordt gesust in verdrinkende golven
als de maan met een bleek gezicht de horizon bereikt
als de dag nog in het water wandelt en de nacht nabij de kust rust
noch duisternis noch licht noch nacht noch dag
als het lichaam leeg is en de ziel snakt naar adem
ik zal het gedicht aan haar belofte houden

dood
dood jij bent een gedicht
het is mij beloofd door een gedicht dat zij mij zal ontmoeten
als leed in slaap wordt gesust in verdrinkende golven
als de maan met een bleek gezicht de horizon bereikt
als de dag nog in het water wandelt en de nacht nabij de kust rust
noch duisternis noch licht noch nacht noch dag
als het lichaam leeg is en de ziel snakt naar adem
ik zal het gedicht aan haar belofte houden

0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:01 uur
Ik moet zeggen dat dat een prima gedicht is, vooral de eerste twee regels zijn sterk. Er zit een soort herhalende logica in die goed werkt.
Bedankt voor je nogal apart geformuleerde compliment, maar toch. En waarom denk je dat we allebei arm zijn? Ik ben dandy.
Bedankt voor je nogal apart geformuleerde compliment, maar toch. En waarom denk je dat we allebei arm zijn? Ik ben dandy.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 2 januari 2011, 22:10 uur
Dat je dandy bent kan ik ruiken, maar wij zijn arme zielen, Slowgaze. Toegetakeld door liefde. Vreselijk.
Bedankt dat je mijn gedicht waardeert. Alleen jammer dat je geforceerd wordt om dat te vinden. Van wie moet je dat eigenlijk zeggen?
Bedankt dat je mijn gedicht waardeert. Alleen jammer dat je geforceerd wordt om dat te vinden. Van wie moet je dat eigenlijk zeggen?
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:11 uur
Pink Floyd
Bekijk de donkere kant van de maan door een roze bril.
Waardoor hij schittert als een gekke diamant.
Bekijk de donkere kant van de maan door een roze bril.
Waardoor hij schittert als een gekke diamant.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:15 uur
Ik zag dat er iets niet klopte aan de zin, maar kon de fout niet ontdekken.
Aangepast.
Aangepast.

0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:17 uur
2011
Goede voornemens zijn bitches,
als een kudde uilen.
Kukeleku.
Februari is skeer.
Wordt het landschap weer opgevuld,
door ronkende vleesetende mieren.
Tot die tijd: treurigheid.
Goede voornemens zijn bitches,
als een kudde uilen.
Kukeleku.
Februari is skeer.
Wordt het landschap weer opgevuld,
door ronkende vleesetende mieren.
Tot die tijd: treurigheid.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 2 januari 2011, 22:21 uur
Het roept bij mij totaal geen gevoel op. Vind het woordgebruik ook nergens mooi, sterk etc. Beeldspraak voelt wat onwennig aan. Derhalve is mijn oordeel matig en je gedicht ook.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:22 uur

Heb mijn gedicht nog wel wat aangepast. Zo is het duidelijk beter.

0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:24 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Het roept bij mij totaal geen gevoel op. Vind het woordgebruik ook nergens mooi, sterk etc. Beeldspraak voelt wat onwennig aan. Derhalve is mijn oordeel matig en je gedicht ook.
Ik vind je gedicht over de dood beter.

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 2 januari 2011, 22:31 uur
Ik vind dat je dit topic verpest RaP. Dat is zonde. En deric raven is flauw! 

0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:32 uur
Ik vind jou een zuurpruim die heel de site verpest. Maar hoor je mij zeuren? En deric raven is een held.
0
Misterfool
geplaatst: 2 januari 2011, 22:40 uur
Zeemanszang
Altijd maar varen. Bewegen op het tij.
Mijn huis is nergens, mijn huis is hier.
Omgeven door dodend leven. Voorbij
De dunne streep tussen zon en schaduw.
Schommellevens verwoest in stormige satiren
Veroordeelt tot eeuwige eenzaamheid.
Alleen altijd alleen op dit onmogelijk te bestieren
Schip, met spaanders
Van mijn onmogelijke persoonlijkheid.
Alleen verzwolgen door het onwendbare noodlot kan ik rust vinden
Een vrij oude van mij. Veelste hoogdravend. Nu probeer ik meer afwisseling te vinden tussen grote dichterlijke zinnen en gewoon taalgebruik. Dit is nog te gekunsteld.
Altijd maar varen. Bewegen op het tij.
Mijn huis is nergens, mijn huis is hier.
Omgeven door dodend leven. Voorbij
De dunne streep tussen zon en schaduw.
Schommellevens verwoest in stormige satiren
Veroordeelt tot eeuwige eenzaamheid.
Alleen altijd alleen op dit onmogelijk te bestieren
Schip, met spaanders
Van mijn onmogelijke persoonlijkheid.
Alleen verzwolgen door het onwendbare noodlot kan ik rust vinden
Een vrij oude van mij. Veelste hoogdravend. Nu probeer ik meer afwisseling te vinden tussen grote dichterlijke zinnen en gewoon taalgebruik. Dit is nog te gekunsteld.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:47 uur
Luke probeert een Slauerhoff te doen, maar dan valt dit nog wel mee. In een ander gedicht citeerde je hem zo wat toch? 't is op zich wel een redelijk gedicht, prima alliteraties, maar zoals je zelf ook zegt, taalgebruik wordt al snel iets te geforceerd.
0
Misterfool
geplaatst: 2 januari 2011, 22:49 uur
Nee, dat was volgens mij deze. Verzwolgend door onwendbaar noodlot was haast een rechtstreeks quote meen ik me te herinneren.
0
haveman
geplaatst: 2 januari 2011, 22:50 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Ik vind dat je dit topic verpest RaP. Dat is zonde.
Ik vind dat je dit topic verpest RaP. Dat is zonde.
Ik vermoed dat R&P alleen maar zo hoog mogelijk in de top van aantal geplaatste berichten wil komen. Dat hoop ik tenminste voor hem. Als dat niet de reden is van het plaatsen van de meest onzinnige berichten(niet alleen hier) heeft ie echt een probleem.
Na een tijdje ga je zijn geplaatste berichten automatisch overslaan. Er is dus hoop.

0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:57 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind jou een zuurpruim die heel de site verpest. Maar hoor je mij zeuren? En deric raven is een held.
Ik vermoed dat Ulfat-e-Zulmat alleen maar zo hoog mogelijk in de top van aantal geplaatste berichten wil komen. Dat hoop ik tenminste voor hem. Als dat niet de reden is van het plaatsen van de meest onzinnige berichten(niet alleen hier) heeft ie echt een probleem.
Na een tijdje ga je zijn geplaatste berichten automatisch overslaan. Er is dus hoop.

@Misterfool: Mijn huis is nergens, mijn huis is hier.. Hmm, ik vind 't een mooie zin.

0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:04 uur
Misterfool schreef:
Nee, dat was volgens mij deze. Verzwolgend door onwendbaar noodlot was haast een rechtstreeks quote meen ik me te herinneren.
't was een andere, waarin je "De Wooningloze" en "Het Einde" wel erg duidelijk in parafraseerde.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 11:20 uur
Masimo schreef:
Ik vermoed dat Ulfat-e-Zulmat alleen maar zo hoog mogelijk in de top van aantal geplaatste berichten wil komen. Dat hoop ik tenminste voor hem. Als dat niet de reden is van het plaatsen van de meest onzinnige berichten(niet alleen hier) heeft ie echt een probleem.
@Misterfool: Mijn huis is nergens, mijn huis is hier.. Hmm, ik vind 't een mooie zin.
(quote)

De zin 'Mijn huis is nergens, mijn huis is hier...' klinkt als een songtekst van Blof.

0
geplaatst: 3 januari 2011, 11:34 uur
Gelukkig kwam ik nog snel door de stortlading nieuwe poëzie die hier gepost is.
er zitten goede tussen (Deric raven) en R&P, daar heb ik al eerder mijn mening over gegeven.
Misschien wordt het toch nog wat met dit eerst zo niet-druk-bezochte topic.
er zitten goede tussen (Deric raven) en R&P, daar heb ik al eerder mijn mening over gegeven.
Misschien wordt het toch nog wat met dit eerst zo niet-druk-bezochte topic.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 13:43 uur
Rhythm & Poetry schreef:
De zin 'Mijn huis is nergens, mijn huis is hier...' klinkt als een songtekst van Blof.
Daar kon ik stiekem wel weer om lachen.

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 3 januari 2011, 20:36 uur
OldSkool schreef:
er zitten goede tussen...
er zitten goede tussen...
Bedankt.

0
geplaatst: 3 januari 2011, 20:43 uur
Of Ulfat-e-Zulmat is een oud-gebande user of Ulfat-e-Zulmat is een aandachtsgeiler (of beiden).
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 3 januari 2011, 20:47 uur
Ik ben gewoon een beetje onzeker als het aankomt op mijn poëzie. 

0
geplaatst: 3 januari 2011, 21:16 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Of Ulfat-e-Zulmat is een oud-gebande user of Ulfat-e-Zulmat is een aandachtsgeiler (of beiden).
Kom nou, hier is zo'n beetje iedereen die regelmatig post een aandachtshoerrrrr. Ik in elk geval wel.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 januari 2011, 21:24 uur
Het woordje 'voorbij' heb je hier wel erg sterk neergezet.
Omgeven door dodend leven, de volgende stap is dat het leven/de handeling/etc. voorbij is.
Maar dan lijkt dat net een soort illusie, want hij hoort toch meer bij de volgende zin omdat er geen punt achter staat.
Natuurlijk is dit een hele bekende truc, maar hij is wel goed toegepast.

* denotes required fields.