Overig / Algemeen / Kerst/Nieuwjaar-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2008, 14:22 uur
Tis weliswaar een nieuw jaar maar sommige dingen veranderen nooit 

0
geplaatst: 1 januari 2008, 15:56 uur
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Van het vuurwerk was inderdaad minder te zien dan andere jaren door die mist. Gelukkig zat er in onze straat een vuurwerkhandelaar die alles de lucht in stak dat hij niet kon verkopen, en dat was nogal wat.
Van het vuurwerk was inderdaad minder te zien dan andere jaren door die mist. Gelukkig zat er in onze straat een vuurwerkhandelaar die alles de lucht in stak dat hij niet kon verkopen, en dat was nogal wat.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 1 januari 2008, 15:59 uur
Nederlanders en vuurwerk; onlosmakend met elkaar verbonden.
Zo gek krijg je de meeste Belgen niet, om ook zelf nog eens geld aan vuurwerk uit te geven, wàt een idee!
Het is een echte Nederlandse traditie, geloof ik.
Ik heb wel naar het vuurwerk gekeken, dat door ons stadje, Lokeren werd afgestoken.
Ik ken haast GEEN Vlamingen die zelf vuurwerk afsteken, zo zijn er toch grote culturele verschillen tussen noord en zuid, al betreft het maar een bij ons onbestaande vuurwerktraditie.
Nog allen een gelukkig en muzikaalst 2008
Zo gek krijg je de meeste Belgen niet, om ook zelf nog eens geld aan vuurwerk uit te geven, wàt een idee!
Ik heb wel naar het vuurwerk gekeken, dat door ons stadje, Lokeren werd afgestoken.
Ik ken haast GEEN Vlamingen die zelf vuurwerk afsteken, zo zijn er toch grote culturele verschillen tussen noord en zuid, al betreft het maar een bij ons onbestaande vuurwerktraditie.
0
geplaatst: 1 januari 2008, 16:18 uur
EVANSHEWSON schreef:
Ik wil even zo vrij zijn dit puur op jouw buurt & omgeving te steken
Waar ik woon, zag je overal rondom ons vuurwerk afgaan (door gewone mensen dus). Zelfs het groepje mensen waarmee ik vierde stak wat vuurwerk af (zeer veilig overigens, omdat het halve brandweerkorps meevierde
). Dus het lijkt me meer streekgebonden dan Noord-Zuid verschil (lelijk woord in België trouwens
) denk ik.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 1 januari 2008, 21:19 uur
iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar
0
geplaatst: 2 januari 2008, 01:13 uur
EVANSHEWSON schreef:
Ik weet niet hoe het in Lokeren zit, maar hier (Melsen, kleine deelgemeente van Merelbeke) was het vuurwerkgebruik echt spectaculair.
Waar wij feest vierden (een oom) heb je vanop straat (waar geen auto passeerde op dat half uur dat we buiten stonden) een prachtig uitzicht over de hele streek. Bebouwde kom stopt aan hun huis, en een prachtig uitzicht over de rustige valei.

Tot wanneer het 0:00 werd en er achter de heuvel aan de andere kant klank en licht was dat het geen naam had.

Verdubbeling van het in de lucht geschoten vuurwerk.

Kwestie van 2008 goed in te zetten.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 2 januari 2008, 08:47 uur
Allez, leuk, maar wij kennen dat hier niet zo. Ik heb vrienden in Arnhem en ik sta elk jaar weer verbaasd hoe vrienden en kennissen van hen al over het aankopen van vuurwerk bezig zijn tegen elkaar, hoeveel ze gaan inkopen, welk soort (??) vuurwerk ze gaan inslaan, etc.
Ik heb dat in Vlaanderen echt nooit meegemaakt, misschien is de jongere generatie er nu wel mee bezig, maar dan is dat geheel van Nederland OVERGEWAAID, mensen van mijn generatie hebben echt nooit zelf vuurwerk afgestoken, een uitzondering niet te na gesproken is natuurlijk altijd mogelijk.
Neen, vuurwerk, daar ging je naar kijken, iedere gemeente of stad had bij speciale gelegenheden vuurwerk.
Ik KEN ook in mijn persoonlijke vriendenkring, of zelfs in de familie geen mensen die zelf ooit met vuurwerk bezig waren.
Hé, begrijp me niet verkeerd, ik heb daar niets tegen, het is gewoon een VASTSTELLING hoe verschillend de culturen in noord en zuid soms zijn, da's alles. En de verwondering natuurlijk daarover.
Maar het zou best kunnen dat er tegenwoordig al véél meer jonge Vlamingen hun geld spenderen aan het aankopen van vuurwerk, ik heb daar geen idee van, toen wij jong waren behoorde dat niet tot het straatbeeld, zeg maar.
Ik heb dat in Vlaanderen echt nooit meegemaakt, misschien is de jongere generatie er nu wel mee bezig, maar dan is dat geheel van Nederland OVERGEWAAID, mensen van mijn generatie hebben echt nooit zelf vuurwerk afgestoken, een uitzondering niet te na gesproken is natuurlijk altijd mogelijk.
Neen, vuurwerk, daar ging je naar kijken, iedere gemeente of stad had bij speciale gelegenheden vuurwerk.
Ik KEN ook in mijn persoonlijke vriendenkring, of zelfs in de familie geen mensen die zelf ooit met vuurwerk bezig waren.
Hé, begrijp me niet verkeerd, ik heb daar niets tegen, het is gewoon een VASTSTELLING hoe verschillend de culturen in noord en zuid soms zijn, da's alles. En de verwondering natuurlijk daarover.
Maar het zou best kunnen dat er tegenwoordig al véél meer jonge Vlamingen hun geld spenderen aan het aankopen van vuurwerk, ik heb daar geen idee van, toen wij jong waren behoorde dat niet tot het straatbeeld, zeg maar.
0
geplaatst: 2 januari 2008, 13:11 uur
Ook ik wens iedereen het allerbeste voor 2008 en dat het maar een mooi muziekjaar mag worden!
0
geplaatst: 4 januari 2008, 14:18 uur
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
(Ik weet zelf wel niet meer hoe ik het gevierd heb, ik was al zat + stoned om half 12
)
(Ik weet zelf wel niet meer hoe ik het gevierd heb, ik was al zat + stoned om half 12
)
0
geplaatst: 11 februari 2008, 00:50 uur
Voordat ik het vergeet: iedereen alvast prettige Kerstdagen en een goed nieuw jaar.
0
geplaatst: 25 december 2008, 15:02 uur
Iedereen Prettige Kerstdagen en een Gelukkig en Muziekaal 2009... 

* denotes required fields.