Overig / Algemeen / Just a joke
zoeken in:
0
geplaatst: 19 september 2012, 14:27 uur
FlyLo schreef:
Sinds de verbaasde reacties op Twitter toen Pau Gasol voor Spanje en tégen de VS speelde op de OS kijk ik nergens meer van op.. Amerikanen krijgen op school trouwens bijna uitsluitend Amerikaanse geschiedenis onderwezen (X procent van de Amerikanen denkt ook dat Europa een land is)
(quote)
Sinds de verbaasde reacties op Twitter toen Pau Gasol voor Spanje en tégen de VS speelde op de OS kijk ik nergens meer van op.. Amerikanen krijgen op school trouwens bijna uitsluitend Amerikaanse geschiedenis onderwezen (X procent van de Amerikanen denkt ook dat Europa een land is)
Sinds ik een uitwisseling heb gehad met een Amerikaanse school op het platteland in Michigan, ben ik nergens verbaasd over. Een kleine greep uit de vragen/opmerkingen die ik daar gehoord heb:
"I really love traditional American food, like hamburgers, pizza en pasta."
"Oh Holland, I've been there once, in Copenhagen."
"Isn't Holland the capital of Amsterdam?"
"Do they have electricity in Holland?"
Nadat we onderlings Nederlands hadden gesproken:
"Do you guys actually have a language? Or do you just make random noises?"
En als klap op de vuurpijl en in het verlengde van de hierboven geposte vraag (ter info: wij zaten in het plaatsje Zeeland, daarnaast lag het plaatsje Holland).
"Well see, we live in Zeeland, and you also have New Zealand. So why isn't the place you come from called New Holland?"
Maar goed, het lesmateriaal dat ze daar op de high schools krijgen is beperkt (geen evolutieleer, alleen Amerikaanse geschiedenis bv.), de leraren mogen niet afwijken van het lespakket of discussies starten en de nieuwskanalen focussen alleen op lokaal nieuws, dus neem het ze eens kwalijk...
0
geplaatst: 19 september 2012, 14:47 uur
Titmeister schreef:
Dat is vanuit de meeste buitenlanden een hele redelijke observatie van het Nederlands. Met onze rare scherpe G, om maar eens wat te noemen.
0
geplaatst: 19 september 2012, 14:58 uur
Dat je het niet verstaat, wil natuurlijk niet zeggen dat het willekeurige geluiden zijn. Chinees klinkt ook als Chinees voor mij, maar dan neemt niet weg dat ik niet veronderstel dat een kwart van de wereldbevolking recreatieve keelklanken naar elkaar uit 

0
geplaatst: 19 september 2012, 16:07 uur
0
geplaatst: 19 september 2012, 19:25 uur
Leuk filmpje! Al is ie niet per se grappig ofzo, wellicht verkeerde topic?
Overigens vind ik het ook raar dat er geen bel gaat op die school.

0
geplaatst: 19 september 2012, 19:27 uur
Arrie schreef:
Leuk filmpje! Al is ie niet per se grappig ofzo, wellicht verkeerde topic?
O nou ik vind hem ontzettend grappig eigenlijk... ook interessant en confronterend, maar ik kan er zeker om lachen. Leuk filmpje! Al is ie niet per se grappig ofzo, wellicht verkeerde topic?

0
geplaatst: 19 september 2012, 19:33 uur
Een klein beetje té geromantiseerd in dat Japanse programma wellicht, alsof kleuterjuffen in die klas nooit enige moeite hoeven te doen om orde te bewaren, maar verder is het wel grappig. Een wat extreme versie van Dalton onderwijs, wat ik ook heb gevolgd. Leuk en aardig, met zelfstandigheid, of het zoveel beter is dan traditioneel zou ik niet durven zeggen. Maar dat is een andere discussie 

0
geplaatst: 19 september 2012, 19:40 uur
Maarre, wat in dat filmpje wordt laten zien is toch gewoon Montessori-onderwijs? Ik heb op een Montessorischool gezeten en dat ging precies zo. Overigens of het een betere vorm van onderwijs is, hangt ook van het kind af, maar dat terzijde.
0
geplaatst: 19 september 2012, 19:41 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
O nou ik vind hem ontzettend grappig eigenlijk... ook interessant en confronterend, maar ik kan er zeker om lachen.
Wat vind je er zo grappig aan dan?
0
geplaatst: 19 september 2012, 19:43 uur
In Japan zijn ze daadwerkelijk zo volgend en gestroomlijnd. Kijk maar eens in de overvolle stations, niet één die in de verkeerde richting loopt en daardoor de andere richting hindert.
0
geplaatst: 19 september 2012, 19:44 uur
'Ze houden uit zichzelf op met praten, de juf kan het af zonder fluitje' en die verwonderde reacties. 

0
geplaatst: 19 september 2012, 19:47 uur
Sommige dingen kloppen totaal niet met mijn ervaringen. Dat kringetje dan weer wel.
0
geplaatst: 19 september 2012, 19:47 uur
Arrie schreef:
Maarre, wat in dat filmpje wordt laten zien is toch gewoon Montessori-onderwijs? Ik heb op een Montessorischool gezeten en dat ging precies zo. Overigens of het een betere vorm van onderwijs is, hangt ook van het kind af, maar dat terzijde.
Extremere is dan ook een veel te 'extreem' (hihi) woord, zit me af te vragen waarom ik dat woord gekozen heb
Een íets verder gaande dan. Denk ik toch. Het lijkt wel erg op dalton in elk geval, maar dan met drie klassen in één e.d.
0
geplaatst: 19 september 2012, 19:57 uur
Ik reageerde niet op jouw bericht, maar wat in dat filmpje wordt laten zien is gewoon Montessori-onderwijs. Maar ze hebben het over een methode van Dr. Schaepman (die ik verder alleen ken omdat er een straat naar hem is vernoemd).
0
geplaatst: 19 september 2012, 21:29 uur
Wikipedia schreef:
Jenaplanonderwijs is een vorm van vernieuwingsonderwijs. In de praktijk zijn de meest opvallende kenmerken van het Jenaplansysteem dat meerdere leerjaren gemengd worden in een klas, die vervolgens weer in verschillende klassen wordt gesplitst. Daarnaast is zelfstandigheid belangrijk in het Jenaplan-onderwijs, in combinatie met het werken in en presteren als groep. In het Jenaplanonderwijs staan kringen, viering, werken en spelen centraal.
Die laatste regel herken ik wel vooral in het filmpje.Jenaplanonderwijs is een vorm van vernieuwingsonderwijs. In de praktijk zijn de meest opvallende kenmerken van het Jenaplansysteem dat meerdere leerjaren gemengd worden in een klas, die vervolgens weer in verschillende klassen wordt gesplitst. Daarnaast is zelfstandigheid belangrijk in het Jenaplan-onderwijs, in combinatie met het werken in en presteren als groep. In het Jenaplanonderwijs staan kringen, viering, werken en spelen centraal.
Montessori heeft gemeen dat leeftijdsgroepen door elkaar zitten, maar Montessori-onderwijs is ook vooral herkenbaar aan het specifieke materiaalgebruik.
0
Misterfool
geplaatst: 20 september 2012, 21:45 uur

In tijden niet zo gelachen om een post in het just a joke topic.
0
geplaatst: 21 september 2012, 10:26 uur
Ooit in een internationale gezelschap gezeten met een aantal Peruanen. Sommigen hunner drukten bewondering uit voor Hitler. Ik knikte en zei: "I can understand that; in Europe Cortez is highly appreciated".
(Voor lieden met een gebrek aan historische kennis: Cortez - the Killer, Neil Young - slachtte het merendeel van de oorspronkelijke bevolving, o.a. Maya's, af in Latijns Amerika.
En dat Hitler-knutselwerk is al zo oud als de weg naar Rome, minstens 3-4 jaar, gebaseerd op Der Untergang - o.a. in de vorm van een uitje (naar speeltuin, dierentuin etc) - mop met een fikse baard.
[reading alert]Ok - een ouderwetsche tekstmop:
Irish sales tactics:
A man is applying for a job at a department store in Dublin. The applicant has to do a a two hour sales test. Within these hours he manages to sell a packet of tampons, a fishing rod, fishing accessories, a boat and a trailer to a single customer.
The manager is flabbergasted and asks the applicant how he managed to do such an comprehensive sale.
He says: “It was relatively simple; this guy walks in, asks for a packet of tampons, aggravated. I hand him the tampons and say: - your weekend is fucked, mate, you might as well go fishing – and then I sell him the rod and show him the accessories and he buys these. Then I say – now you have the right gear to go fishing for big, big salmon in the estuary of the Liffey. Says he “but I don’t have a boat”, so I sell him the boat and finally I sell him the trailer to transport the boat. [/reading alert}
(Voor lieden met een gebrek aan historische kennis: Cortez - the Killer, Neil Young - slachtte het merendeel van de oorspronkelijke bevolving, o.a. Maya's, af in Latijns Amerika.
En dat Hitler-knutselwerk is al zo oud als de weg naar Rome, minstens 3-4 jaar, gebaseerd op Der Untergang - o.a. in de vorm van een uitje (naar speeltuin, dierentuin etc) - mop met een fikse baard.
[reading alert]Ok - een ouderwetsche tekstmop:
Irish sales tactics:
A man is applying for a job at a department store in Dublin. The applicant has to do a a two hour sales test. Within these hours he manages to sell a packet of tampons, a fishing rod, fishing accessories, a boat and a trailer to a single customer.
The manager is flabbergasted and asks the applicant how he managed to do such an comprehensive sale.
He says: “It was relatively simple; this guy walks in, asks for a packet of tampons, aggravated. I hand him the tampons and say: - your weekend is fucked, mate, you might as well go fishing – and then I sell him the rod and show him the accessories and he buys these. Then I say – now you have the right gear to go fishing for big, big salmon in the estuary of the Liffey. Says he “but I don’t have a boat”, so I sell him the boat and finally I sell him the trailer to transport the boat. [/reading alert}
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.