MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Just a joke

zoeken in:
panjoe (moderator)

(afbeelding)

Maar dit is feitelijk onjuist omdat Judas zich al had verhangen op het moment dat Jezus gekruisigd werd, maar dat terzijde. Bovendien is Judas een neger. Dit is niet racistisch bedoeld.

Slowgaze schreef:
Maar dit is feitelijk onjuist omdat Judas zich al had verhangen op het moment dat Jezus gekruisigd werd, maar dat terzijde.

Heel scherp mijn waarde Slowgaze. Fail van de cartoonist.

Een krappe 2000 jaar geleden hadden ze ook helemaal geen mobiele telefoons.

Nou ja, volgens het evangelie volgens Lucas waren er twee apostelen genaamd 'Judas', dus de bijbelkennis van Slowgaze laat hier toch te wensen over hoor: wiki

Kun je dat van die telefoons misschien ook nog even nazoeken? Dan kunnen we daarna aan het woord beginnen.

2MY

Africa for Norway

Ulfat-e-Zulmat
Slowgaze schreef:
Maar dit is feitelijk onjuist omdat Judas zich al had verhangen op het moment dat Jezus gekruisigd werd, maar dat terzijde.

Heel de bijbel is feitelijk onjuist.

Onweerwolf
2MY schreef:
(embed)

Africa for Norway

Hehe, gaafjes.

Sandokan-veld schreef:
Nou ja, volgens het evangelie volgens Lucas waren er twee apostelen genaamd 'Judas', dus de bijbelkennis van Slowgaze laat hier toch te wensen over hoor: wiki

Sandûh, ik ben katholiek opgevoed en je weet toch dat wij katholieken de Bijbel niet lezen, maar zelf maar wat bedenken?

Als we geen Pokémontopique mogen, wil ik een Bijbeltopique. Mag dat, Herman?

Ulfat-e-Zulmat schreef:
(quote)

Da's minimaal 50% onjuist - alleen het NT wordt getypeerd als 'apokrief' en dan nog niet eens in zijn geheel. Biblos = ook boek; het oudste boek ter wereld afwijzen, is uitgaand van de geletterdheid van mening rappeur een major fallacy

Onweerwolf
Mjuman schreef:
(quote)

Da's minimaal 50% onjuist - alleen het NT wordt getypeerd als 'apokrief' en dan nog niet eens in zijn geheel. Biblos = ook boek; het oudste boek ter wereld afwijzen, is uitgaand van de geletterdheid van mening rappeur een major fallacy

Ulfat stelt volgens mij dat de inhoud volledig onjuist is en heeft het niet over de vraag of kan worden vastgesteld wie de auteurs waren.

Onweerwolf schreef:
Ulfat stelt volgens mij dat de inhoud volledig onjuist is en heeft het niet over de vraag of kan worden vastgesteld wie de auteurs waren.

Als you mij naar de letter gaat 'quoten' - om Jacques Plafond maar weer eens van stal te halen - ontgaat you de geest van de tekst.

Mij ging het erom dat een user die rap/hiphop veelal bij zijn faves heeft, geen oog heeft voor de kracht van het geschreven woord - de tegenpool van het gesproken woord, a.k.a. rap, dat aan kracht wint naarmate de luisteraar zich eea kan verbeelden (een van de kenmerken van het geschreven woord). Kortom, rap en tekst zijn yin en yang. Fictionele teksten hoeven ook niet altijd de lakmoestets van de waarheidsvinding te doorstaan. Hanteer absolute-waardestrepen bij een document als de bijbel en zie de term "juist" verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Onweerwolf
Ik vind het prima, ik geef slechts aan dat waarheid van een tekst niet staat of valt bij het vaststellen van de auteur zoals je doet suggereren.

Dat terzijde zie ik de yin en yang niet tussen gesproken en geschreven woord voor zover je het hebt over verbeeldingskracht.

(ik weet het we zijn off-topic, maar ik wil nog graag even reageren)

Onweerwolf schreef:
Ik vind het prima, ik geef slechts aan dat waarheid van een tekst niet staat of valt bij het vaststellen van de auteur zoals je doet suggereren.

Dat terzijde zie ik de yin en yang niet tussen gesproken en geschreven woord voor zover je het hebt over verbeeldingskracht.

Dat eerste punt snap ik, daarom gaf ik ook aan dat je de bijbel ook kunt lezen als een fictioneel iets (literair werk) met intrensieke kwaliteiten - en literaire werken onderwerp je niet aan de waarheidstoets (i.e. juist of niet juist) - daaraan voldoen heel veel literaire werken niet; dat is niet de manier om ze 'te wegen' het verhaal en het 'genieten' ervan staat centraal. En literaire werken willen we nu eenmaal graag aan een (bekende) auteur toeschrijven. Denk ook aan het debat over wie Shakespeare nu eigenlijk was (of wellicht zelfs waren)

Yin en yang: waarom zouden de boekjes bij cd's anders veelal de teksten van de songs bevatten?

Ulfat-e-Zulmat
Mjuman schreef:
Mij ging het erom dat een user die rap/hiphop veelal bij zijn faves heeft, geen oog heeft voor de kracht van het geschreven woord -

's Nachts, als ik niet kan slapen, masturbeer ik - maar soms lees ik dan Nietzsche. De kracht van het geschreven woord heeft ook op deze hiphopper enige uitwerking; ik word er helemaal stijf van.

panjoe (moderator)

Flawless logic:

(afbeelding)

Ulfat-e-Zulmat schreef:
(quote)

Niet waar, alles wat in de Bijbel staat is echt gebeurd hoor. Men is alleen de dinosaurussen en het homohuwelijk vergeten, maar dat is vast ook allemaal gebeurd.

Ulfat-e-Zulmat schreef:
(quote)

's Nachts, als ik niet kan slapen, masturbeer ik - maar soms lees ik dan Nietzsche. De kracht van het geschreven woord heeft ook op deze hiphopper enige uitwerking; ik word er helemaal stijf van.

Ulfat-e-Zulmat schreef:
(quote)

Dit is geen grap maar ik moest hier echt om lachen:

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Die zou ik ook niet dragen, inderdaad. Die schedels.

Waar kan je die bestellen?

Hij is alleen in Engeland te bestellen en daar is de eerste batch al uitverkocht.

Ik had dit ook al gezien, dat ziet er toch niet uit

Die is echt super gaaf

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.