Overig / Algemeen / Just a joke
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2011, 19:01 uur
Ferre Clabau schreef:
Komt er nog 'es bij dat de lading sarcasme in C&H veel meer is dan 'pis-en-poep' grappen. Net alsof iemand zou zeggen dat Southpark geen achterliggende moraal heeft. Oké, iemand die geen ironie snapt denkt dat mss wel - you get my point!
Ja hoor, South Park is een goede serie dankzij de achterliggende moraal. Komt er nog 'es bij dat de lading sarcasme in C&H veel meer is dan 'pis-en-poep' grappen. Net alsof iemand zou zeggen dat Southpark geen achterliggende moraal heeft. Oké, iemand die geen ironie snapt denkt dat mss wel - you get my point!
De moraal in South Park is altijd common sense/de mainstream opinie. Als er ooit een voorbeeld was van goede 'poep-en-pis' humor is het South Park, met name in de oudere seizoenen. Daarbij komt nog een veel groter satirisch element, maar het draait in ieder geval niet om de moraal op zich.Maar C&H is gewoon een beetje achterhaald als je het mij vraagt.
0
Yann Samsa
geplaatst: 12 maart 2011, 21:34 uur
@GarnalenPeller: Er zit wel degelijk moraal in South Park. Maar om het niet te cliché en te duidelijk over te laten komen lachen ze er, nadat het punt duidelijk werd gemaakt, zelf mee. Maar wees gerust: aanmoedigen tot zelfbewustzijn, creatief denken, kritische blik tgn Amerika en religie. Het zit er allemaal in. Wat niet wegneemt dat de eerdere aflevering wel meer 'poep-en-pis' humor is, maar dan wel vermakelijke. Cartman has an anal prob 
Ik wil die T-shirt niet. Ik wil de T-shirts met de ontwerpen van Bardt1980

Ik wil die T-shirt niet. Ik wil de T-shirts met de ontwerpen van Bardt1980

0
geplaatst: 12 maart 2011, 21:41 uur
Southpark wordt naar mijn mening met de seizoenen beter, meer mensen die dat ook vinden?
En vooral Cartman is steeds grappiger geworden. Gisteren was die aflevering op tv van "The Passion". Echt geniaal
En vooral Cartman is steeds grappiger geworden. Gisteren was die aflevering op tv van "The Passion". Echt geniaal

0
geplaatst: 12 maart 2011, 21:44 uur
De moraal van het verhaal in South Park is eigenlijk dat er helemaal geen moraal is; de makers van de serie doen gewoon lekker hun eigen ding, en dat vind ik fantastisch!
0
geplaatst: 13 maart 2011, 02:15 uur
Ferre Clabau schreef:
@GarnalenPeller: Er zit wel degelijk moraal in South Park. Maar om het niet te cliché en te duidelijk over te laten komen lachen ze er, nadat het punt duidelijk werd gemaakt, zelf mee.
Ik zeg niet dat het er niet in zit, maar dat het niet de main-point is. We zijn het geloof ik eens, tenzij je vindt dat South Park er verschrikkelijk controversiele moralen op na houdt.@GarnalenPeller: Er zit wel degelijk moraal in South Park. Maar om het niet te cliché en te duidelijk over te laten komen lachen ze er, nadat het punt duidelijk werd gemaakt, zelf mee.
0
Yann Samsa
geplaatst: 13 maart 2011, 10:19 uur
Daar heb je gelijk in. Maar 'controversiële moralen'? Kan dat dan? Een moraal is net als een waarde meestal behoorlijk universeel. Ik zie niet in hoe een moreel extreem controversieel kan zijn; is het dan nog een moraal?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 maart 2011, 11:20 uur
South Park wordt vaak weggezet als ordinair en asociaal, maar die serie is wel ontiegelijk scherp en op de hoogte. Priesters, olieramp, etc.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 12:14 uur
Ataloona schreef:
Southpark wordt naar mijn mening met de seizoenen beter, meer mensen die dat ook vinden?

Het eerste doel van Soutpark is humor, maar er zit wel degelijk een boodschap achter de meeste afleveringen. Zoals inderdaad de priesters en BP, maar ook zijn er heel veel afleveringen met kritiek op de bekrompen Amerikaanse cultuur. En ja, dat is misschien een beetje cliché.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 13 maart 2011, 12:38 uur
Ik vind het altijd grappig hoe South Park de actualiteit gebruikt in hun afleveringen. De laatste paar seizoen heb ik wel een beetje het gevoel dat ze, meer dan eerst, volgens een standaardformule werken: men neme een actueel fenomeen waar je je over verbaast, dan combineer je dit met een ander actueel fenomeen en uiteindelijk bedenk je een verhaal eromheen waarmee je het zo belachelijk mogelijk kan maken... Bij de oudere series gebeurde dat ook wel, maar toen was het vaak toch meer een op zichzelf staand verhaal (waarin dan wel vaak werd verwezen naar actualiteiten m.b.v. cultural references en metaforen etc.). Kijk maar eens naar mijn favoriete aflevering, Scott Tenorman Must Die... Zulke verhalen zie je niet veel meer bij South Park, 't is toch meer een soort van persiflageprogramma geworden.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 14:07 uur
Ik moet bij de avatar van Sandokan-veld altijd denken aan onderstaande strip.

0
Yann Samsa
geplaatst: 13 maart 2011, 17:21 uur
AOVV & Kronos schreef:
Stond laatst in HUMO, heb je 'm daar vandaan, Kronos?
Stond laatst in HUMO, heb je 'm daar vandaan, Kronos?
HUMO Heerst!
0
geplaatst: 13 maart 2011, 17:23 uur
Inderdaad! Het werk van Jeroom met name, daardoor lig ik niet zelden in een deuk.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 17:56 uur
Oh fijn, nu denkt iedereen voortaan aan een hondenlul bij mijn avatar. En bedankt he, Kronos? 
Jeroom is vaak wel echt bruut grappig inderdaad.

Jeroom is vaak wel echt bruut grappig inderdaad.

0
geplaatst: 13 maart 2011, 17:57 uur
0
geplaatst: 13 maart 2011, 18:01 uur
Ferre Clabau schreef:
HUMO Heerst!
Wat is HUMO in godsnaam? Moet ik dat kennen (ik denk het wel)?(quote)
HUMO Heerst!
EDIT: Ik zie het al, iets Belgenlands

0
Yann Samsa
geplaatst: 13 maart 2011, 18:33 uur
AOVV schreef:
Inderdaad! Het werk van Jeroom met name, daardoor lig ik niet zelden in een deuk.
Nog net iets grappiger vind ik 'Ridder Bauknecht' Inderdaad! Het werk van Jeroom met name, daardoor lig ik niet zelden in een deuk.

@jasper: meer dan enkel een geliefd en variërend weekblad. Zo heb je de HUMO's Popoll, de HUMO Rock Rally (zowat iedere gekende Belgische rockband werd bekend daardoor), hun vele samenwerkingen met het geniale productiehuis Woestijnvis, en mede door hen groeide zowel Werchter als Pukkelpop uit tot sterke en gevestigde namen in de festivalwereld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.