MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Just a joke

zoeken in:
eazyfan schreef:
In De Gloria met de zwarte medemens. Geniaal!

Dat zwart gevoel, dat Afrika gevoel

In de Gloria met de vader op zakenreis is ook lachen. Wat een familiedrama !

AGE-411 schreef:
(quote)

Is dit nederlandse humor ?

Tsja, dan zal 'de Zwarte Mens' ook wel Belgische humor zijn...

eazyfan
herman schreef:
(quote)

Tsja, dan zal 'de Zwarte Mens' ook wel Belgische humor zijn...
Van een Belgische tv-zender en programma ja maar excuseer me namens alle Belgen hier voor AGE-411's domme opmerking En die van de Zwarte Medemens is eigenlijk best discriminerend en bij momenten zelfs grof maar gewoon effe lachen.

Ja, ik kon er niet echt om lachen. Maar dat soort foute humor wordt ook wel in Nederland gemaakt hoor. Veel verkapte discrimatie ook in zogenaamd serieuze programma's, da's net zo erg.

eazyfan
herman schreef:
Ja, ik kon er niet echt om lachen. Maar dat soort foute humor wordt ook wel in Nederland gemaakt hoor. Veel verkapte discrimatie ook in zogenaamd serieuze programma's, da's net zo erg.
Perfect gezegd, nouja af en toe een grapje daarover mag ook wel vind ik zolang men niet overdrijft, bij mijn video (die ik bij nader inzien toch minder vind) vind ik gewoon de misverstanden soms komisch maar véél van die opmerkingen ook maar niks eigenlijk.

Dus voor alle duidelijkheid:
Die video vind ik alles behalve grap om de kleinerende opmerkingen. ben zelf moslim en van een ander land afkomstig... Dus die dingen heb ik zelf meegemaakt en wel het laatste waar ik mee ga spotten/lachen

Foute humor? Is toch niets mis mee. Aangezien In de Gloria precies een programma is waarin de draak wordt gestoken met de typische Vlaming (en het vol zit met zwarte humor), lijkt het me niet fout om eens te lachen met de zwarte medemens. Alhoewel er in die sketch niet wordt gelachen met de zwarte medemens. Er wordt gewoon gelachen met de blanke Vlaming die vooroordelen heeft over de zwarte medemens. Dus eigenlijk wordt de Vlaming in dat filmpje gediscrimineerd, want wij hebben absoluut geen vooroordelen over de zwarte medemens hoor . Dus het is alles behalve discriminatie en bijgevolg alles behalve erg.

Aan dat filmpje van Bart de Graaf met z'n baksteen vond ik trouwens ook niet zo veel aan. Is dit echt kwaliteitsvolle Nederlandse humor? Zo neen, wat is bij julie dan kwaliteitsvolle humor (op televisie) ?

Ik vind Bart de Graaf daar ook niet echt leuk. Nederlandse humor komt net als de Belgische in allerlei soorten en maten.

Ik kijk nu geen TV meer, maar vroeger vond ik Jiskefet wel leuk en een aantal cabaretiers als Theo Maassen en Hans Teeuwen kan ik ook wel erg om lachen. En Mannen van de Radio.

Er was vroeger wel een Belgisch programma dat ik erg leuk vond (ben kwijt hoe het heet, maar zaten veel sketches in), dat later nog door de Nederlandse TV is aangekocht (de NLse versie was niets aan).

Ja Jiskefet is erg berucht blijkbaar, die naam heb ik al zeer vaak gehoord. Ik moet het eens bekijken op Youtube, benieuwd of ik als Vlaming het kan smaken .
Theo Maassen en Hans Teeuwen zijn inderdaad geweldig, kwaliteitsvolle humor uit Nederland vind ik .
Welk Belgisch programma jij bedoelt weet ik wel niet.

Misschien bedoel je Buiten de Zone. Ik weet niet of het ook door Nederlanders werd gemaakt later, maar dat is echt wel een hilarisch programma met sketches! Die In de Gloria sketch vond ik ook niet zo grappig (er zijn er betere), alleen op't laatste als Julbert zegt : "mag ik anders iets vertellen over Roeselare" haha :-p

herman schreef:
Er was vroeger wel een Belgisch programma dat ik erg leuk vond (ben kwijt hoe het heet, maar zaten veel sketches in), dat later nog door de Nederlandse TV is aangekocht (de NLse versie was niets aan).

Het Peulengaleis is nog een bekend komisch programma, maar het zou me verwonderen moest dat aangekocht zijn.

Toon1 schreef:
(quote)

Dat zwart gevoel, dat Afrika gevoel

eazyfan schreef:
In De Gloria met de zwarte medemens. Geniaal!

Nog een van de rubriek "hallo televisie"
Burenruzie

De gekenste sketch van in de gloria (ook met gilbert). De computerles met nen "rute atennenteg"
http://nl.youtube.com/watch...

Jullie in nederland kennne Urbanus wel. Maar kennnen jullie ook Chris van den durpel?

Em eeft verschillende typetjes (kamiel spiessens, snellen eddy, firmin crets, ...)
Snellen eddy en de nederlanders

En hier speelt em kamiels spiessens, snellen eddy en doet em Ben crabé na (van het programma Blokken). http://nl.youtube.com/watch...

Snellen eddy is sinterklaas

Hitler, De Bloopers

AGE-411 schreef:

De gekenste sketch van in de gloria (ook met gilbert). De computerles met nen "rute atennenteg"
http://nl.youtube.com/watch...

Ik wil wel even vermelden dat de Rute 98-sketch niet uit In de Gloria komt, maar wel uit Alles Kan Beter (Rob Vanoudenhoven zit ook rond die tafel). Maar groot gelijk heb je, die sketch is geweldig (ik lig steeds plat wanneer Gilbert 'Rute 98' uitspreekt, met die armbewegingen erbij )

- Hebt gij gene GSM, herman?
- Nee, da is voor vrouwen, janetten en moslims.

Nog eentje waar chris Herman brusselmans immiteerd.
10 voor taal

Deze vent werd geband van de TV in de jaren 90 voor enkele jaren wegens vulgaire praat.

AGE-411 schreef:

Deze vent werd geband van de TV in de jaren 90 voor enkele jaren wegens vulgaire praat.

In 2002 werd hij nog geband dacht ik, toen hij zetelde in een programma rond de Wereldbeker voetbal van dat jaar. Maar hij werd er al snel uit gezet omdat hij het over beffen had dacht ik.

Toon1 schreef:
(quote)

In 2002 werd hij nog geband dacht ik, toen hij zetelde in een programma rond de Wereldbeker voetbal van dat jaar. Maar hij werd er al snel uit gezet omdat hij het over beffen had dacht ik.

Ja, twas in die praatshow met miss belgium en ze vroegen hem:

"Herman, wat vondt jij van de match deze middag"
- "ik heb de match niet gezien omdat ik op dat moment miss belgium aan het beffen was"
(of zoiets)

AGE-411 schreef:

Ja, twas in die praatshow met miss belgium en ze vroegen hem:

"Herman, wat vondt jij van de match deze middag"
- "ik heb de match niet gezien omdat ik op dat moment miss belgium aan het beffen was"
(of zoiets)

Haha, ja , hilarisch toch, die Herman. Stonden er maar meer clipjes van hem op Youtube.

ik krijg maar niet genoeg van dit topic (en van youtube).

Nog eentje om het af te leren:

Baantjer (aanrader voor de nederlanders op dit forum)

OMG! Op het moment dat ik dit typ beginnen de heruitzendingen van in de gloria.

Ok, hier is een van mijn favoriete sketches van Jiskefet.

Wiedergutmachungsschnitzel

Ook leuk:

De Dierenwinkel (de fret)
De Dierenwinkel (de dierenfilm)

Allemaal al wel dik 10 jaar oud. Die laatste twee blinken toch wel uit in droogheid.

kArIzMa_TuRk
leuk, man!

De Boekenwinkel

"Het moet een boek zijn over iemand die op zoek is ergens naartoe"

Helaas is het niet de hele sketch.

kArIzMa_TuRk
herman schreef:
De Boekenwinkel

"Het moet een boek zijn over iemand die op zoek is ergens naartoe"
- Ik wil een boek voor m'n vriendin, en dat ga jij voor me zoeken, in die ouwe rotzooi hier. Ja, dit is heel belangrijk voor mij, want ik ben 10 jaar met mijn vriendin, ja, en jij gaat een boek zoeken, dat ga je hier uit deze rotzooi trekken en dan ga je dat boek hier voor mij op de toonbank leggen en dan zal ik effe kijken of ik dat ga betalen.

- een open einde

- Moet u geen bon? Nee, stop het maar in je verstopte doos van je.

haha

Jiskefet is echt goed Ik ken er niet veel van, maar wat ik ken vind ik geweldig.
herman schreef:
De Boekenwinkel

Toevallig heb ik die sketch op dvd
herman schreef:

Helaas is het niet de hele sketch.

Neen, er komt nog een stukje achter waar ze een paar boekenrekken omver trekken, omdat het einde niet open genoeg was of zo

kArIzMa_TuRk
Kunst van het weglaten

(afbeelding)

haha

rico-bballer
Vind haar op beide foto's niet mooi .

kArIzMa_TuRk
beide waren mij bekend

http://www.youtube.com/watc...

Voor fans van Engelse humor!

kArIzMa_TuRk
Genesis schreef:
Voor fans van Engelse humor!
Echt droog altijd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:04 uur

geplaatst: vandaag om 09:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.