menu

Overig / Algemeen / Vraag van de dag #2

zoeken in:
Favoriete filmquote?

- ArthurDZ: Eentje die ik in het dagelijkse leven best vaak eruit flap: "very naaaaice" (uit Borat, inclusief accent). Maar als het gaat om, dit raakt me keer op keer: dan elke zin van het afscheid tussen Humphrey Bogart en Ingrid Bergman in Cassablanca.
- Koenr: Uit The Warped Ones: "Only guys who can't appreciate jazz get into fights"
- Don Cappuccino: ''These go to eleven.''
- ZAP!: "I am what I am: Back of beyond, right? Same as always. I'm in the back of beyond." (Things to Do in Denver When You're Dead)
- dix: Heineken? Fuck That Shit! (Dennis Hopper in Blue Velvet van David Lynch)
- Gretz: Uit Inglourious Basterds (2009) – That's a Bingo! (Col. Hans Landa)
- Ataloona: "We'll always have Paris."
- Rudi S: Toto, I've a feeling we're not in Kansas anymore.
- Thudd: 'Game over man! We're fucked!' (Aliens, 1986).
- yyy: "The things you own end up owning you." (Fight Club)
- vigil: Buurman, wat doet u nu?
- Etta: “what are we going to do with this one, Frank? “. “ Now that you've called me by name?”
- Jordi: “Yer a wizard, Harry”.
- Venceremos: "Give me the keys, you fuckin' cocksucker." x 4
- madmadder: "Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?"
- GrafGantz: "We're in a bit of tight spot" (O Brother, Where Art Thou?)
- Poles Apart: "Here's another fine mess you've gotten me in to" (verschillende Laurel & Hardy films).
- BrotherJohn: "He fixes the cable?"
- trebremmit: "Fuck you. That's my name"
- Shaky: "We'll tear your soul apart!"
- Hedser: "Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
- Kronos: "Sometimes there's so much beauty in the world, I feel like I can't take it, and my heart is just going to cave in." (American Beauty)

Favoriete filmquote?

- ArthurDZ: Eentje die ik in het dagelijkse leven best vaak eruit flap: "very naaaaice" (uit Borat, inclusief accent). Maar als het gaat om, dit raakt me keer op keer: dan elke zin van het afscheid tussen Humphrey Bogart en Ingrid Bergman in Cassablanca.
- Koenr: Uit The Warped Ones: "Only guys who can't appreciate jazz get into fights"
- ZAP!: "I am what I am: Back of beyond, right? Same as always. I'm in the back of beyond." (Things to Do in Denver When You're Dead)
- Etta: “what are we going to do with this one, Frank? “. “ Now that you've called me by name?”
- madmadder: "Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?"
- Poles Apart: "Here's another fine mess you've gotten me in to" (verschillende Laurel & Hardy films).
- Kronos: "Sometimes there's so much beauty in the world, I feel like I can't take it, and my heart is just going to cave in." (American Beauty)
- Barney Rubble: Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift...that's why it is called the present.

Favoriete filmquote?

- Barney Rubble: Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today is a gift...that's why they call it the present.
- mjuman: "Here's looking at you kid" (ook in: Roxy Music) en "I feel this is the beginning of a beautiful friendship"; "To good old D.H. Lawrence, nik, nik nik" is ook een fijne

dix
Hedser schreef:

In welke film heeft Edgar Davids dan gespeeld?

Favoriete filmquote?

- Barney Rubble: Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today is a gift...that's why they call it the present.
- mjuman: "Here's looking at you kid" (ook in: Roxy Music) en "I feel this is the beginning of a beautiful friendship"; "To good old D.H. Lawrence, nik, nik nik" is ook een fijne
- aerobag: "I... drink... your... milkshake. I drink it up!"

Favoriete filmquote?

- perrospicados: "I will look for you....I will find you.....and I will kill you (standaard uitspraak voor de vriendjes van mijn dochter als ze het in hun hoofd zouden halen om lelijk tegen haar te doen

Favoriete filmquote?

- perrospicados: "I will look for you....I will find you.....and I will kill you (standaard uitspraak voor de vriendjes van mijn dochter als ze het in hun hoofd zouden halen om lelijk tegen haar te doen
- AOVV: "This Is Not ‘Nam. This Is Bowling. There Are Rules.” (Walter Sobchak in The Big Lebowski)

Favoriete filmquote?

- AOVV: "This Is Not ‘Nam. This Is Bowling. There Are Rules.” (Walter Sobchak in The Big Lebowski)
- zaaf: "If the rule you followed brought you to this, of what use was the rule?" (Anton Chigurh)

Favoriete filmquote?

- zaaf: "If the rule you followed brought you to this, of what use was the rule?" (Anton Chigurh)
- Boenga: "Put him in the van", bij de arrestatie van King Arthur in The Holy Grail.

Favoriete filmquote?

- Boenga: "Put him in the van", bij de arrestatie van King Arthur in The Holy Grail.
- Sunderland: "I am serious, and don't call me Shirley!"

Favoriete filmquote?

~Slowgaze: 'the rug that ties the room together' is wel echt een van m'n favoriete metaforen geworden, maar het allerbeste filmcitaat ooit is natuurlijk 'On Wednesdays we wear pink.'

Favoriete filmquote?

~Slowgaze: 'the rug that ties the room together' is wel echt een van m'n favoriete metaforen geworden, maar het allerbeste filmcitaat ooit is natuurlijk 'On Wednesdays we wear pink.'
- Spoon: "Show me the money!!"

Favoriete filmquote?

- Justus18: "Go ahead, punk. Make my day"

Favoriete filmquote?

- luigifort: "Wie kann es sein, daß ich, der ich bin,
bevor ich wurde, nicht war."

Favoriete filmquote?

- McSavah: "Oh hi Mark"

McSavah schreef:
"Oh hi Mark"

ik moest hardop lachen

Favoriete filmquote?

- Lontanovicolo: vooral de waanzin waarmee hij het uitsprak:
I Love the Smell of Napalm in the Morning - Robert Duvall in Apolcalypse Now

Favoriete filmquote?

- Rogyros: "The name is Bond. James Bond." Ik ben wel van de Bond quotes. De leukste vind ik eigenlijk de variatie op Wodka Martini. Shaken, not stirred in Casino Royale:
Bond: Wodka Martini. Barman: Shaken or stirred? Bond: Do I look like I give a damn?

Favoriete filmquote?

- Rogyros: "The name is Bond. James Bond." Ik ben wel van de Bond quotes. De leukste vind ik eigenlijk de variatie op Wodka Martini. Shaken, not stirred in Casino Royale:
Bond: Wodka Martini. Barman: Shaken or stirred? Bond: Do I look like I give a damn?
Dungeon: Keep the Change You Filthy Animal

McSavah schreef:

Quote is nog beter met de onsamenhangende aanleiding
I DID NOT HIT HER, I DID NOT. oh hi Mark

Maar die hele film is natuurlijk een grote wandelende quote

Thudd
Favoriete filmquote?

Dungeon: Keep the Change You Filthy Animal.
-2e maal Thudd: 'Make me a hinch.'

Ik hoorde net het nummer Mercedes Benz van Janis Joplin. Ik ervaar haar stem als een sprinkhanenplaag. Welke stem trek jij écht niet?

Ik hoorde net het nummer Mercedes Benz van Janis Joplin. Ik ervaar haar stem als een sprinkhanenplaag. Welke stem trek jij écht niet?

-SprayIt-: Dinand Woesthoff

-Ataloona: itchy's stem bij Band of Susans - Hope Against Hope (1988)

itchy schreef:
Ik hoorde net het nummer Mercedes Benz van Janis Joplin. Ik ervaar haar stem als een sprinkhanenplaag.

-Ataloona: itchy's stem bij Band of Susans - Hope Against Hope (1988)
- Sunderland: Tom Waits, en vast nog wel een paar andere...

- -SprayIt-: Dinand Woesthoff
- Ataloona: itchy's stem bij Band of Susans - Hope Against Hope (1988)
- Ploppesteksel: Adele is het verschrikkelijkste wat je een mens kan aandoen.

- Justus18: op dit moment geen enkele, maar in het verleden wel moeite gehad met Bob Dylan. Zelfs de zang bij Arcade Fire kan ik tegenwoordig hebben

- Justus18: op dit moment geen enkele, maar in het verleden wel moeite gehad met Bob Dylan. Zelfs de zang bij Arcade Fire kan ik tegenwoordig hebben.
- mjuman: Joanna Newsom is de eerste die bij me opkomt. Ook de stem van Susanne Sundfør (m.n. op de eerste albums) met die lange hoge halen zorgt af en toe voor mentale onrust. Janis Joplin kan ik daarentegen goed hebben (zeker Kozmic Blues).

- Justus18: op dit moment geen enkele, maar in het verleden wel moeite gehad met Bob Dylan. Zelfs de zang bij Arcade Fire kan ik tegenwoordig hebben.
- mjuman: Joanna Newsom is de eerste die bij me opkomt. Ook de stem van Susanne Sundfør (m.n. op de eerste albums) met die lange hoge halen zorgt af en toe voor mentale onrust. Janis Joplin kan ik daarentegen goed hebben (zeker Kozmic Blues).
- Arrie: Anastacia

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:50 uur

geplaatst: vandaag om 08:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.