MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Vraag van de dag #2

zoeken in:
Ozric Spacefolk schreef:
Nee, die Marillion-fan die mij toen te grazen nam, die heeft me een flink trauma gegeven.

Ja dat blijkt...

Je bent toch niet gelijk alle fans over 1 kam aan het scheren heh?

Mijn mening is dat je echt wel iets mag vertellen tijdens een concert maar mensen die tijdens het hele concert staan te ouwehoeren zijn superirritant. Iedereen betaald (gemiddeld genomen) een hoop geld om naar een concert te gaan van een band die veel voor hem of haar betekend en dat er dan een praatclubje voor je staat. Ik snap ook niet dat mensen 50 euro betalen en dan alleen maar aan lullen zijn daar zijn dan toch veel goedkopere opties voor lijkt me. Dan kan je zelf uiteraard ook ergens anders gaan staan maar dat is niet altijd zo eenvoudig.

Ook een irritatiepunt is wat Mjuman zegt van die mensen die het hele concert door een schermpje heen kijken of foto's aan het nemen zijn. Over het algemeen zijn die foto's toch niet om aan te zien. Natuurlijk is het geen probleem als je een foto maakt maar contstant? Kom op zeg... Check de volgende dag google en je ziet de mooiste foto's voorbij komen genomen door "echte" fototoestellen.

chevy93 schreef:
Chevy: Geen specifieke fans, maar meer fans in het algemeen die graag te koop lopen met hun brede smaak ("kijk mij eens alles leuk vinden").

Wat vind jij goede muziek?
Ow, eigenlijk vind ik alles wel leuk

panjoe (moderator)
Aan de fans van welke artiest erger jij je het meeste en waarom?
--------------------------------------------------------------------------------
- vigil: ik erger me niet echt aan fans, eerder aan de artiesten. Alhoewel een heleboel fans van Marillion zijn wel irritant omdat ze alleen maar de ene zanger kunnen ophemelen en de andere neersabelen (of vice versa)
~Slowgaze heeft een schurfthekel aan veel classic rock-fans die erover janken dat muziek vroeger beter was en alle muziek nu commercieële rotzooi is. Bovendien hebben die mensen vaak een rare rockistische inslag, en janken ze erover dat een gitaar spelen beter betaald zou moeten worden dan dj'en.
- Justus18: Ik erger me altijd aan fans. Berucht zijn de krijsende meisjes bij concerten van The Beatles, maar het gooien van slipjes vind ik nog het allerergste. Dat gebeurt bij meerdere artiesten, zodat ik geen artiest kan aanwijzen
- soledad: geen enkele soort fans irriteren me. Slipjes gooien heb ik helemaal niks op tegen.
- niels94: Fans van artiesten die ik leuk vind, want dan ben ik niet hipster meer
- Ozric: Moeilijke vraag om te beantwoorden. Ik heb iets tegen consumentisme in het algemeen. Maar als iemand ergens heel blij van wordt, hoe kan ik daar dan op tegen zijn? Dat gezegd hebbende; ik heb op FB wel mensen ontvolgd die spammen met hun favo bandjes. Ramones, Kiss, Kyuss. Maar dat komt gewoon door de regelmaat waarme gepost wordt. Verder vind ik metal-fans soms nogal wat oog-klepperig. Prima dat metal de beste muzieksoort ooit is, maar andere stijlen zijn ook prima. Oh ja, en wat vigil zegt en ook wat Slowgaze zegt.
- Uffing: 'Fans' die het nodig vinden tijdens concerten de hele tijd door de muziek heen te moeten blaten. Ongeacht bij welke artiest.
- dix: Aan de fans die bij een optreden tussen de artiest en mij instaan
- Misterfool: Van die Beyonce, Mariah Carey, etc liefhebbers die echt niet kunnen snappen dat je die overdreven manier van zingen niet emotioneel vindt. Ergens ben ik het ook wel met Slowgaze eens, hoewel ik eigenlijk wel een voorkeur heb voor oude muziek en mezelf wel eens gekscherend rockist noem.
- itchy: fans van mark knopfler in het algemeen en Rudiger in het bijzonder.
- Sietse: ik heb gewoon een hekel aan mensen dus schaar daar gewoon alle fans onder
- Casartelli: wat uffing zegt. MusicMeteraars die elke mening die buiten hun eigen straatje valt onder 'rockisme' danwel 'conservatisme' scharen, zijn wel een goede tweede
- Brooklyn: 'muziekliefhebbers' uit de jaren 60, 70, veelal fan van de The Beatles, The Eagles e.d. die klagen dat er tegenwoordig niks goeds meer wordt gemaakt
- Rudi S: fans die serieus geloven dat er na The Eagles nog fatsoenlijke muziek is gemaakt.
- Hypnoblivion: ik heb ataraxie dus ergeren is geen optie. Ik aanschouw enkel met afkeur hoe massale puinhopen van menselijke onkunde vereerd worden.
- Hoi: Ah, mag ik een top-3 maken? Op nummer 1 inderdaad mensen die geloven dat er nu geen goede muziek meer wordt gemaakt en zijn blijven hangen in hun Guns 'n Roses-fase, op nummer 2 mensen die tijdens stille momenten door concerten heenpraten, op nummer 3 mensen die om de anderhalve zin hun minachting voor commerciële muziek anno 2015 moeten spuien (al geef ik toe dat ik een paar jaar geleden ook zo iemand was die dat nodig vond). Oh ja, en nog een nummer 4 omdat mijn nummer 3 misschien nog een beetje op mijn nummer 1 leek: mensen die klepperende eierstokken krijgen van eindeloos gitaargemasturbeer en niet naar ook maar één andere factor in een nummer zoeken.
- Gretz: fans die voor willen dringen en 'fans' die concerttickets voor woekerprijzen proberen te verkopen. En verder sluit ik me aan bij wat Slowgaze, Brooklyn en Hoi al gezegd hebben.
- Rogyros: Ik heb er een hekel aan als mensen het volledige concert enkel bezig zijn met het opnemen op hun mobiel of tablet. Je maakt in wezen weinig mee van het daadwerkelijke concert en ze zijn alleen maar met zichzelf bezig. Vooral bij kleinere poppodia zoals burgerweeshuis in deventer is het vervelend. Dat soort mensen gaan dan ook wel eens hinderlijk in de weg staan, maar dat maakt hen niet uit zolang ze maar kunnen laten zien dat ze er zijn geweest. Soms eisen ze dan ook het contact met de artiest op voor een mooie opname of een leuk kiekje. Dat is dan het enige dat voor hen telt.
Gewoon een keer een foto maken of even een opname vind ik prima. Maar als je alleen maar bezig bent met opnemen, dan denk ik: Ga het concert nu eens zelf beleven en zorg ervoor dat anderen achter je niet verplicht zijn om het concert te zien door jouw tablet die jij continu voor iemands hoofd houdt.
Zo, dat is eruit.
- Chevy: Geen specifieke fans, maar meer fans in het algemeen die graag te koop lopen met hun brede smaak ("kijk mij eens alles leuk vinden") en vaak niet kunnen accepteren dat er mensen zijn die gewoon heel erg van één soort muziek houden.
- panjoe: Niet echt aan de fans van één artiest, maar de antwoorden gaan daar al lang niet meer over. Ik stoor me wel vaak aan mensen die zich zo aan anderen irriteren dat ze vergeten te genieten. Daardoor vergeet ik zelf ook wel eens te genieten. Echt irritant.

vigil schreef:
(quote)

Wat vind jij goede muziek?
Ow, eigenlijk vind ik alles wel leuk

Eerlijk gezegd vind ik dat wel echt altijd een moeilijk vraag om te beantwoorden...

Te koop lopen met iets lijkt me in het algemeen niet positief. Met een brede smaak, tsja, te koop lopen met een enorm beperkte smaak lijkt me niet beter ofzo. Ik vind het vooral stom als mensen het doen overkomen dat hun smaak zo enorm breed is en die uiteindelijk heel beperkt blijkt te zijn.

Maar verder hou ik sowieso niet van 'kijk mij eens'-gedoe.

Edit: oh ik zie nu dat je Chevy selectief hebt geciteerd. Ja, met dat tweede gedeelte erbij snap ik hem beter.

Ozric Spacefolk
Ik vind ook alles wel leuk. Maar dat is toch niet zo het probleem?

Ik vind het moeilijker dat mensen bijvoorbeeld metal, of hiphop, of edm staan te bashen, zonder aangeefbare reden. Gewoon omdat dat 'geen muziek' is.

Arrie schreef:
Ik vind het vooral stom als mensen het doen overkomen dat hun smaak zo enorm breed is en die uiteindelijk heel beperkt blijkt te zijn.

Dat bedoel ik ook eigenlijk, dat is echt zo'n standaard antwoord van iemand die geen reet verstand heeft van muziek en af en toe wel eens een leuk deuntje in de top 40 voorbij hoort komen.

Natuurlijk niks mis mee want je kan niet verwachten dat iedereen muziek"verslaafd" is maar geef dan een ander antwoord.

Ozric Spacefolk schreef:
Ik vind ook alles wel leuk. Maar dat is toch niet zo het probleem?

Ik vind het moeilijker dat mensen bijvoorbeeld metal, of hiphop, of edm staan te bashen, zonder aangeefbare reden. Gewoon omdat dat 'geen muziek' is.

Ja, dat! En uiteindelijk blijkt hun kennis over dat genre dan ook zeer beperkt...

Arrie schreef:

Te koop lopen met iets lijkt me in het algemeen niet positief.

Als verkoper heb je dan weer weinig keuze natuurlijk.
En een brede smaak, ach als ik een liedje goed vind dan maakt het genre natuurlijk niet uit, uiteindelijk gaat het toch om de tune.

Rudi S schreef:
(quote)

Als verkoper heb je weinig keuze natuurlijk.

Ik besef nu wel dat de uitdrukking misschien niet per definitie negatief is. Maar het heeft inderdaad zo'n 'kijk mij eens'-gevoel en daar ben ik niet gek op.

Arrie schreef:
Ik besef nu wel dat de uitdrukking misschien niet per definitie negatief is. Maar het heeft inderdaad zo'n 'kijk mij eens'-gevoel en daar ben ik niet gek op.

Dan is Paradiso onherroepelijk not your place 2B.
Meezingende fans is nog zo'n hoge irritofactor, zeker als ze vals in je oor schreeuwen.
Een heel andere ergernis: bij jazz, het ondertussen uiterst obligate applaus na élke solo (dus ook een matige)

panjoe - genieten is wél part of the deal, maar uitsluitend nadat je hebt geverifieerd hoe live gespeeld wordt tov het album, wat de veranderingen zijn, hoe consequent die zijn doorgevoerd, wat de verrijkingen, wat de misperen - kortom ná de evaluatie, geen slappe hedonistische fun: no pain, no gain

dix
Ozric Spacefolk schreef:
Mij ook nog de les lezen.

Story of your life wellicht?

Sietse
Ach ja, van die mensen die beweren echt alles leuk te vinden.

Ahh, oke. Hier nog een leuke CD van Merzbow voor je...

Gaan mensen hier altijd naar akoestische concerten? Heb zelf nooit last van pratende mensen, ze komen amper boven de muziek uit tijdens een optreden.

Ozric Spacefolk
dix schreef:
(quote)

Nope. Alleen jij en die ene Marillion-fan. Zou zo maar kunnen dat jullie dezelfde persoon zijn.

Sietse
dix schreef:
(quote)

hahahaha

dix schreef:
(quote)

Sietse
trebremmit schreef:
Gaan mensen hier altijd naar akoestische concerten? Heb zelf nooit last van pratende mensen, ze komen amper boven de muziek uit tijdens een optreden.

Uhm nee, maar ik ga wel veel naar vrij stille concerten. Maar dat zie je nogal vaak in de drone, ambient, sound-art en field-recordings wereld.
Daar door het concert lullen is gewoon daadwerkelijk het concert voor de rest van de zaal bederven.

Zelf laatst een optreden gegeven waar ze bij de bar halverwege het optreden zelfs de koelkasten uit hebben gedaan omdat ze niet meer zeker wisten of het de muziek was of de koelkast dat ze hoorden zo zacht speelde ik.

Casartelli (moderator)
Sietse schreef:
Zelf laatst een optreden gegeven waar ze bij de bar halverwege het optreden zelfs de koelkasten uit hebben gedaan omdat ze niet meer zeker wisten of het de muziek was of de koelkast dat ze hoorden zo zacht speelde ik.

Waardoor je de facto met lauw bier het concert voor de rest verpest hebt...

Eerst luister je naar het geluid van een koelkast, en je moet je mond houden en daarna zit je lauw bier te drinken.

Casartelli schreef:
(quote)

Waardoor je de facto met lauw bier het concert voor de rest verpest hebt...

Het is nog erger.
http://www.want.nl/wp-content/uploads/2012/08/Marshall.jpg

Sietse schreef:
Ach ja, van die mensen die beweren echt alles leuk te vinden.

Ahh, oke. Hier nog een leuke CD van Merzbow voor je...

dix
Ozric Spacefolk schreef:
Zou zo maar kunnen dat jullie dezelfde persoon zijn.

Ha ha ha ... my black ass.

Maar die marillion kerel had waarschijnlijk gewoon gelijk en was juist jóu populistische gezwets zat. Dan mag je een lesje geleerd worden, met woorden wel te verstaan. Overigens is het wel errég makkelijk om je gedrag te vergoeielijken onder het mom van de collectief na te streven 'gezelligheid'. Over populisme gesproken.

Kijk, ik schiet de 190 ruim voorbij. Dus ga ik niet vooraan staan bij een optreden, hooguit bij de toegiften. maar bij de bar blijf ik wel uit de buurt, het is namelijk te verwachten dat daar meer gepraat wordt. Al is het maar om dat daar bestellingen worden uitgewisseld.

Als ik dan zo ergens op twee derde van het podium en een derde van de bar de gehele examenweek van mijn buren moet aanhoren, ja dan geef ik ze nog een Duits mondeling in de vorm van een sympathiek 'Haltsmaul'. Vrijheid is ook ruimte laten en keuzes maken. Zíj hebben de keuze om het gesprek in de lobby te voeren, ik heb niet de keuze om het concert daar aan te horen. Wél heb ik de keuze om me met mijn 95 kg op de eerste rij te begeven maar dat doe ik fatsoenshalve niet zo gauw. Maar als ik jou begrijp dan zou dat jou keuze zijn en dat is een egoïstische. Net als een ander verbaal te terroriseren met je onbenullige belevenissen. Praten is het roken van de 21ste eeuw, verslaafden denken dat een ander daar geen last van heeft..

--------------------------------------------------------------------------------
- vigil: ik erger me niet echt aan fans, eerder aan de artiesten. Alhoewel een heleboel fans van Marillion zijn wel irritant omdat ze alleen maar de ene zanger kunnen ophemelen en de andere neersabelen (of vice versa)
~Slowgaze heeft een schurfthekel aan veel classic rock-fans die erover janken dat muziek vroeger beter was en alle muziek nu commercieële rotzooi is. Bovendien hebben die mensen vaak een rare rockistische inslag, en janken ze erover dat een gitaar spelen beter betaald zou moeten worden dan dj'en.
- Justus18: Ik erger me altijd aan fans. Berucht zijn de krijsende meisjes bij concerten van The Beatles, maar het gooien van slipjes vind ik nog het allerergste. Dat gebeurt bij meerdere artiesten, zodat ik geen artiest kan aanwijzen
- soledad: geen enkele soort fans irriteren me. Slipjes gooien heb ik helemaal niks op tegen.
- niels94: Fans van artiesten die ik leuk vind, want dan ben ik niet hipster meer
- Ozric: Moeilijke vraag om te beantwoorden. Ik heb iets tegen consumentisme in het algemeen. Maar als iemand ergens heel blij van wordt, hoe kan ik daar dan op tegen zijn? Dat gezegd hebbende; ik heb op FB wel mensen ontvolgd die spammen met hun favo bandjes. Ramones, Kiss, Kyuss. Maar dat komt gewoon door de regelmaat waarme gepost wordt. Verder vind ik metal-fans soms nogal wat oog-klepperig. Prima dat metal de beste muzieksoort ooit is, maar andere stijlen zijn ook prima. Oh ja, en wat vigil zegt en ook wat Slowgaze zegt.
- Uffing: 'Fans' die het nodig vinden tijdens concerten de hele tijd door de muziek heen te moeten blaten. Ongeacht bij welke artiest.
- dix: Aan de fans die bij een optreden tussen de artiest en mij instaan
- Misterfool: Van die Beyonce, Mariah Carey, etc liefhebbers die echt niet kunnen snappen dat je die overdreven manier van zingen niet emotioneel vindt. Ergens ben ik het ook wel met Slowgaze eens, hoewel ik eigenlijk wel een voorkeur heb voor oude muziek en mezelf wel eens gekscherend rockist noem.
- itchy: fans van mark knopfler in het algemeen en Rudiger in het bijzonder.
- Sietse: ik heb gewoon een hekel aan mensen dus schaar daar gewoon alle fans onder
- Casartelli: wat uffing zegt. MusicMeteraars die elke mening die buiten hun eigen straatje valt onder 'rockisme' danwel 'conservatisme' scharen, zijn wel een goede tweede
- Brooklyn: 'muziekliefhebbers' uit de jaren 60, 70, veelal fan van de The Beatles, The Eagles e.d. die klagen dat er tegenwoordig niks goeds meer wordt gemaakt
- Rudi S: fans die serieus geloven dat er na The Eagles nog fatsoenlijke muziek is gemaakt.
- Hypnoblivion: ik heb ataraxie dus ergeren is geen optie. Ik aanschouw enkel met afkeur hoe massale puinhopen van menselijke onkunde vereerd worden.
- Hoi: Ah, mag ik een top-3 maken? Op nummer 1 inderdaad mensen die geloven dat er nu geen goede muziek meer wordt gemaakt en zijn blijven hangen in hun Guns 'n Roses-fase, op nummer 2 mensen die tijdens stille momenten door concerten heenpraten, op nummer 3 mensen die om de anderhalve zin hun minachting voor commerciële muziek anno 2015 moeten spuien (al geef ik toe dat ik een paar jaar geleden ook zo iemand was die dat nodig vond). Oh ja, en nog een nummer 4 omdat mijn nummer 3 misschien nog een beetje op mijn nummer 1 leek: mensen die klepperende eierstokken krijgen van eindeloos gitaargemasturbeer en niet naar ook maar één andere factor in een nummer zoeken.
- Gretz: fans die voor willen dringen en 'fans' die concerttickets voor woekerprijzen proberen te verkopen. En verder sluit ik me aan bij wat Slowgaze, Brooklyn en Hoi al gezegd hebben.
- Rogyros: Ik heb er een hekel aan als mensen het volledige concert enkel bezig zijn met het opnemen op hun mobiel of tablet. Je maakt in wezen weinig mee van het daadwerkelijke concert en ze zijn alleen maar met zichzelf bezig. Vooral bij kleinere poppodia zoals burgerweeshuis in deventer is het vervelend. Dat soort mensen gaan dan ook wel eens hinderlijk in de weg staan, maar dat maakt hen niet uit zolang ze maar kunnen laten zien dat ze er zijn geweest. Soms eisen ze dan ook het contact met de artiest op voor een mooie opname of een leuk kiekje. Dat is dan het enige dat voor hen telt.
Gewoon een keer een foto maken of even een opname vind ik prima. Maar als je alleen maar bezig bent met opnemen, dan denk ik: Ga het concert nu eens zelf beleven en zorg ervoor dat anderen achter je niet verplicht zijn om het concert te zien door jouw tablet die jij continu voor iemands hoofd houdt.
Zo, dat is eruit.
- Chevy: Geen specifieke fans, maar meer fans in het algemeen die graag te koop lopen met hun brede smaak ("kijk mij eens alles leuk vinden") en vaak niet kunnen accepteren dat er mensen zijn die gewoon heel erg van één soort muziek houden.
- panjoe: Niet echt aan de fans van één artiest, maar de antwoorden gaan daar al lang niet meer over. Ik stoor me wel vaak aan mensen die zich zo aan anderen irriteren dat ze vergeten te genieten. Daardoor vergeet ik zelf ook wel eens te genieten. Echt irritant.
- Sunderland: alle fans langer dan 1,80m die mij het zicht op het podium ontnemen.

Sunderland schreef:
-
- Sunderland: alle fans langer dan 1,80m die mij het zicht ontnemen.

Al eens aan hoge hakken gedacht

Dat gefotografeer en gefilm met smartphones is tov een paar jaar geleden met zo n 80% afgenomen. Veelal blijft het nu nog bij een enkel kiekje.

Ozric Spacefolk
dix schreef:
(quote)

Ha ha ha ... my black ass.

Maar die marillion kerel had waarschijnlijk gewoon gelijk en was juist jóu populistische gezwets zat. Dan mag je een lesje geleerd worden, met woorden wel te verstaan. Overigens is het wel errég makkelijk om je gedrag te vergoeielijken onder het mom van de collectief na te streven 'gezelligheid'. Over populisme gesproken.

Kijk, ik schiet de 190 ruim voorbij. Dus ga ik niet vooraan staan bij een optreden, hooguit bij de toegiften. maar bij de bar blijf ik wel uit de buurt, het is namelijk te verwachten dat daar meer gepraat wordt. Al is het maar om dat daar bestellingen worden uitgewisseld.

Als ik dan zo ergens op twee derde van het podium en een derde van de bar de gehele examenweek van mijn buren moet aanhoren, ja dan geef ik ze nog een Duits mondeling in de vorm van een sympathiek 'Haltsmaul'. Vrijheid is ook ruimte laten en keuzes maken. Zíj hebben de keuze om het gesprek in de lobby te voeren, ik heb niet de keuze om het concert daar aan te horen. Wél heb ik de keuze om me met mijn 95 kg op de eerste rij te begeven maar dat doe ik fatsoenshalve niet zo gauw. Maar als ik jou begrijp dan zou dat jou keuze zijn en dat is een egoïstische. Net als een ander verbaal te terroriseren met je onbenullige belevenissen. Praten is het roken van de 21ste eeuw.

Ik leg het nog éénmaal uit, want je schijnt het niet te snappen.

Ik was bij een optreden van Marillion. Daar kwam in een vriendin tegen van vroeger. Ik liep met haar naar de bar, alwaar we vriendelijkheden uitwisselden. Dat schoot bij een meneer in het verkeerde keelgat. Samen met de vrouw uit de bioscoop en jij hier op het forum, komt het mij nooit voor, dat iemand last van mij heeft. Het klinkt opschepperig en streberig, maar zo is het nu éénmaal.

Het woordje populisme gebruikte ik omdat jij de gemeenplaats 'vrijheid van meningsuiting etc.' gebruikte.

Wist je trouwens dat ik bijna nooit last van anderen heb. Soms verbaas ik me wel, zoals die Marillion-kerel. Ik ben dan zo van de kaart, dat ik niets durf te zeggen. Daarom grapte ik ook dat het een trauma is, want we zijn er nu al twee dagen over bezig.

Mijn advies is om er gewoon over op te houden. Want mijn oorspronkelijke bericht was er meer op gericht, om elkaar gewoon te respecteren en dat elkaar vermanen net zo ergelijk kan zijn, als hardop praten. Ik zal de laatste zijn om iemands avond te verpesten.

Het spijt mij ten zeerste dat ik een verkeerde indruk heb gewekt bij velen. En ik wens iedereen alsnog een prachtige dag.

Rudi S schreef:
Al eens aan hoge hakken gedacht
plastic bekers prikken? nee dank je!

dix
Ozric Spacefolk schreef:
Mij ook nog de les lezen.
Ozric Spacefolk schreef:
Ik leg het nog éénmaal uit, want je schijnt het niet te snappen.

iemand nog peultjes?

panjoe (moderator)
Het is duidelijk de hoogste tijd voor een nieuwe vraag.

Tip een album uit 2014 of 2015 dat op MusicMeter relatief onderbelicht wordt. Met andere woorden, welk recent album verdient in jouw ogen een plek in de spotlight?

Ozric Spacefolk
Tip een album uit 2014 of 2015 dat op MusicMeter relatief onderbelicht wordt. Met andere woorden, welk recent album verdient in jouw ogen een plek in de spotlight?

Ozric: Deze prachtige EP: Kate Boy - Kate Boy (2015)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:03 uur

geplaatst: vandaag om 12:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.