Overig / Algemeen / Vraag van de dag #2
zoeken in:
1
Magick1
geplaatst: 11 februari 2019, 15:01 uur
Ik speel met het idee voor een nieuw topic, en deze vraag mogen jullie beschouwen als een klein vooronderzoek. Wat is jullie favoriete kindermuziek? Dat mag sowieso muziek zijn waar je zelf mee bent opgegroeid als muziek van na (of voor) je eigen kindertijd. Een toelichting is natuurlijk helemaal leuk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
0
geplaatst: 11 februari 2019, 15:42 uur
Magick1 schreef:
Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
Die vind ik eigenlijk wel een beetje knullig. Geef mij maar de Belgische inzendingen van vooral 2005 en 2006. De drie jaren daarna waren ook nog okay.
0
geplaatst: 11 februari 2019, 17:06 uur
Ik speel met het idee voor een nieuw topic, en deze vraag mogen jullie beschouwen als een klein vooronderzoek. Wat is jullie favoriete kindermuziek? Dat mag sowieso muziek zijn waar je zelf mee bent opgegroeid als muziek van na (of voor) je eigen kindertijd. Een toelichting is natuurlijk helemaal leuk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
Rudi S: Sister Ray van The VU.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
Rudi S: Sister Ray van The VU.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 11 februari 2019, 17:08 uur
Ik speel met het idee voor een nieuw topic, en deze vraag mogen jullie beschouwen als een klein vooronderzoek. Wat is jullie favoriete kindermuziek? Dat mag sowieso muziek zijn waar je zelf mee bent opgegroeid als muziek van na (of voor) je eigen kindertijd. Een toelichting is natuurlijk helemaal leuk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
0
geplaatst: 11 februari 2019, 17:38 uur
Ik speel met het idee voor een nieuw topic, en deze vraag mogen jullie beschouwen als een klein vooronderzoek. Wat is jullie favoriete kindermuziek? Dat mag sowieso muziek zijn waar je zelf mee bent opgegroeid als muziek van na (of voor) je eigen kindertijd. Een toelichting is natuurlijk helemaal leuk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
1
geplaatst: 11 februari 2019, 21:01 uur
Ik speel met het idee voor een nieuw topic, en deze vraag mogen jullie beschouwen als een klein vooronderzoek. Wat is jullie favoriete kindermuziek? Dat mag sowieso muziek zijn waar je zelf mee bent opgegroeid als muziek van na (of voor) je eigen kindertijd. Een toelichting is natuurlijk helemaal leuk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij houdt immers van de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij houdt immers van de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
0
geplaatst: 11 februari 2019, 21:07 uur
Ik speel met het idee voor een nieuw topic, en deze vraag mogen jullie beschouwen als een klein vooronderzoek. Wat is jullie favoriete kindermuziek? Dat mag sowieso muziek zijn waar je zelf mee bent opgegroeid als muziek van na (of voor) je eigen kindertijd. Een toelichting is natuurlijk helemaal leuk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij hoort immers bij de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
In mijn TOP40 van 50 jaar geleden komt overigens net een kinderliedje binnen: The Tra La La Song (One Banana, Two Banana)
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij hoort immers bij de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
In mijn TOP40 van 50 jaar geleden komt overigens net een kinderliedje binnen: The Tra La La Song (One Banana, Two Banana)
0
geplaatst: 11 februari 2019, 23:43 uur
Ik speel met het idee voor een nieuw topic, en deze vraag mogen jullie beschouwen als een klein vooronderzoek. Wat is jullie favoriete kindermuziek? Dat mag sowieso muziek zijn waar je zelf mee bent opgegroeid als muziek van na (of voor) je eigen kindertijd. Een toelichting is natuurlijk helemaal leuk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij hoort immers bij de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
In mijn TOP40 van 50 jaar geleden komt overigens net een kinderliedje binnen: The Tra La La Song (One Banana, Two Banana)
- Film Pegasus: de liedjes uit de jeugdbeweging. Omdat muziek in de kindertijd niet zo zeer een performance moet zijn, maar eenvoudig zelf (mee) te zingen.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij hoort immers bij de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
In mijn TOP40 van 50 jaar geleden komt overigens net een kinderliedje binnen: The Tra La La Song (One Banana, Two Banana)
- Film Pegasus: de liedjes uit de jeugdbeweging. Omdat muziek in de kindertijd niet zo zeer een performance moet zijn, maar eenvoudig zelf (mee) te zingen.
1
geplaatst: 11 februari 2019, 23:50 uur
Ik speel met het idee voor een nieuw topic, en deze vraag mogen jullie beschouwen als een klein vooronderzoek. Wat is jullie favoriete kindermuziek? Dat mag sowieso muziek zijn waar je zelf mee bent opgegroeid als muziek van na (of voor) je eigen kindertijd. Een toelichting is natuurlijk helemaal leuk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij hoort immers bij de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
In mijn TOP40 van 50 jaar geleden komt overigens net een kinderliedje binnen: The Tra La La Song (One Banana, Two Banana)
- Film Pegasus: de liedjes uit de jeugdbeweging. Omdat muziek in de kindertijd niet zo zeer een performance moet zijn, maar eenvoudig zelf (mee) te zingen.
- Gretz: Sinterklaas en de Verdwenen Computerpiet
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij hoort immers bij de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
In mijn TOP40 van 50 jaar geleden komt overigens net een kinderliedje binnen: The Tra La La Song (One Banana, Two Banana)
- Film Pegasus: de liedjes uit de jeugdbeweging. Omdat muziek in de kindertijd niet zo zeer een performance moet zijn, maar eenvoudig zelf (mee) te zingen.
- Gretz: Sinterklaas en de Verdwenen Computerpiet
0
geplaatst: 12 februari 2019, 10:08 uur
Ik speel met het idee voor een nieuw topic, en deze vraag mogen jullie beschouwen als een klein vooronderzoek. Wat is jullie favoriete kindermuziek? Dat mag sowieso muziek zijn waar je zelf mee bent opgegroeid als muziek van na (of voor) je eigen kindertijd. Een toelichting is natuurlijk helemaal leuk.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij hoort immers bij de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
In mijn TOP40 van 50 jaar geleden komt overigens net een kinderliedje binnen: The Tra La La Song (One Banana, Two Banana)
- Film Pegasus: de liedjes uit de jeugdbeweging. Omdat muziek in de kindertijd niet zo zeer een performance moet zijn, maar eenvoudig zelf (mee) te zingen.
- Gretz: Sinterklaas en de Verdwenen Computerpiet
- mjuman: "favoriete kindermuziek" - in mijn jeugd (of wat daarvoor moet gaan) werden kinderen niet gezien als een doelgroep die je apart moest bedienen; liedjes op school moest volstaan (woensdagmiddag verplicht zingen in de schoolaula olv de 'bovenmeester', met strik) en liedjes op de zwart-wit tillevezie; zoals daar zijn:
het ietwat Trumpesque: "Tales Of The Texas Rangers" ~ Intro and Outro - YouTube
Ivanhoe intro - YouTube
Swiebertje - YouTube
Captain Zeppos Theme - YouTube
iets later was daar:
Belle & Sébastien - L'oiseau - YouTube
Ruim een jaar eerder hadden we gelukkig al The Beatles gekregen. Het was redelijk afzien in die goeie ouwe tijd.
- Arrie: als het gaat om muziek die echt bedoeld is voor kinderen, kom ik niet veel verder dan Aqua, Toy-Box en De Smurfen als ik terugdenk aan mijn jeugd. Althans, ik weet niet wat de intenties van Aqua en Toy-Box waren, maar die zwaar aangezette stemmetjes die ze opzetten, in beide gevallen een stoere man tegenover een kinderlijk meisje, en de extreme catchiness maken het voor mij wel kindermuziek. Maar doordat het zo catchy is en eigenlijk al die liedjes wel goed in elkaar zitten, kan ik vooral Aqua nog steeds wel waarderen. De Smurfen is anders, de cd die ik had bestond enkel uit covers van hits van dat moment: Let's Get Loud werd Jij Bent Stout. Als je kind bent, werkt dat omdat de liedjes al sterk zijn en je die bovendien herkent, maar je nu ook teksten hoort die je verstaat en grappig vindt. Maar op oudere leeftijd blijft daar niks meer van over dan die nostalgische waarde. Na mijn eigen jeugd heb ik nog de nodige kindermuziek meegekregen via mijn zusje van zeven jaar jonger: K3 natuurlijk, maar ook Kus en M-Kids. En later High School Musical en dat soort dingen. Daar zitten soms liedjes tussen die toch wel erg goed geschreven zijn: zo is Lekker Ding van Kus een liedje dat nog steeds met enige regelmaat in mijn hoofd op komt duiken en er een hele tijd blijft hangen, omdat het zo'n waanzinnig pakkend liedje is. En ik vind het niet eens vervelend.
- deric raven: Ik ben een stukje ouder en groeide ook op met De Smurfen (Vader Abraham), verder was het een elpee met Walt Disney klassiekers De Allerbeste Van Walt Disney Deel 1 (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs, Alle 13 Goed voor Kinderen (1975) , Grease en de beginjaren van Kinderen Voor Kinderen. Ook de clip van Love Is All van Roger Glover vond ik geweldig. Verder waren het vooral de carnavals elpees en Dennie Cristian met Wij Zijn Twee Vrienden.
- dix: inderdaad, Roger Glover met die zingende kikker Love Is All
- Graf: Kan me qua kindermuziek eigenlijk alleen herinneren dat we het 2e album van Kinderen voor Kinderen in huis hadden, maar mijn favoriete LP's als kind waren de rode en blauwe verzamelaars van The Beatles
123p: PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEEE! JA IK BEN PLUIZIG EN BLAUOOOOOEEEEEEEEE! HET IS DE KLEUR DIE IK WOUOOOOOOOEEEEEEEE! HET BLAUW WAAR IK ZO VAN HOUOOOOOOEEEEEE!
~Slowgaze: uit nostalgie, die ik dan probeer te vermommen als een ironische hipsterhouding, draai ik nog weleens liedjes van Kinderen voor Kinderen, soms uit mijn eigen jongste jaren, soms van de albums waar mijn zusje regelmatig naar luisterde en waar ik toen eigenlijk al te oud voor was (of in elk geval voelde), en waar ik me dan aan ergerde. Maar nu ben ik blijkbaar oud genoeg om te denken: ja, dat zijn eigenlijk best goede liedjes.
- OWW: ik luisterde als kind eigenlijk niet of nauwelijks naar muziek gemaakt specifiek voor kinderen. Wij hadden wel cassettebandjes van Nils Holgersson ( ) voor tijdens autoreizen maar dat was wat we tegenwoordig luisterboeken zouden noemen. Ik geloof niet dat daar liedjes tussen zaten, iig zeer weinig. Die bandjes werden afgewisseld met 'The Album' & 'Greatest Hits Vol. 2' van ABBA ( ), dat was mijn 'kindermuziek'.
- Magick1: Hoewel ik ze zelf niet meer afspeel, kan ik nog altijd het oeuvre van Samson & Gert apprecieren. Verder vind ik de Belgische Eurosong For Kids-inzending X!nk met het nummer 'De Vriendschapsband' best goed.
- Rudi S: Sister Ray van The VU.
- panjoe: Als kind had ik wel veel gave kindermuziek. Veel van Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, kinderalbums van Klein Orkest en VOF de Kunst... Als ik dan toch een absolute topper moet noemen, ga ik wel voor de kerstplaat van Bert en Ernie. Ik Ben een Kerstbal is legendarisch. En de Pokémon soundtrack, natuurlijk.
- Masimo: Klein Orkest - Roltrap naar de Maan en Haasje en Rammelaar voorgelezen/voorgezongen door Léonie Sazias.
- Teunnis: Als kind luisterde ik vaak naar The Gerogerigegege. Tegenwoordig vind ik dat maar commerciële rommel. Nee, ik luisterde niet zo veel: Kinderen voor Kinderen en ik geloof VOF De Kunst kwamen wel eens voorbij.
- Justus18: Ik vind het een lastige vraag, omdat niet helemaal duidelijk is wat kindermuziek precies is. Van de Fabeltjeskrant vond ik als kind "Hup, daar is Willem Met de Waterpomptang" het beste. Nu vind ik "Het Lied Van Momfer De Mol" het beste, maar dat is nauwelijks een kinderliedje te noemen. Hij hoort immers bij de "ondergrond". Toen ik kind was vond ik (afgezien van popmuziek) "Baloe, de Bruine Beer" het leukste nummer om naar te luisteren. De leukste liedjes om op school te zingen vond ik "Daar Was Laatst een Meisje Loos" en "Papegaaitje Leef Je Nog". Uit de kindertijd van mijn zoon is "Tsjoe Tsjoe Wa" mijn favoriet.
In mijn TOP40 van 50 jaar geleden komt overigens net een kinderliedje binnen: The Tra La La Song (One Banana, Two Banana)
- Film Pegasus: de liedjes uit de jeugdbeweging. Omdat muziek in de kindertijd niet zo zeer een performance moet zijn, maar eenvoudig zelf (mee) te zingen.
- Gretz: Sinterklaas en de Verdwenen Computerpiet
- mjuman: "favoriete kindermuziek" - in mijn jeugd (of wat daarvoor moet gaan) werden kinderen niet gezien als een doelgroep die je apart moest bedienen; liedjes op school moest volstaan (woensdagmiddag verplicht zingen in de schoolaula olv de 'bovenmeester', met strik) en liedjes op de zwart-wit tillevezie; zoals daar zijn:
het ietwat Trumpesque: "Tales Of The Texas Rangers" ~ Intro and Outro - YouTube
Ivanhoe intro - YouTube
Swiebertje - YouTube
Captain Zeppos Theme - YouTube
iets later was daar:
Belle & Sébastien - L'oiseau - YouTube
Ruim een jaar eerder hadden we gelukkig al The Beatles gekregen. Het was redelijk afzien in die goeie ouwe tijd.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 15:02 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
0
geplaatst: 13 februari 2019, 15:09 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 15:56 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
0
geplaatst: 13 februari 2019, 16:25 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Toverbal
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Toverbal
0
geplaatst: 13 februari 2019, 16:41 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Toverbal
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Toverbal
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
1
geplaatst: 13 februari 2019, 16:46 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
Die track heet natuurlijk gewoon verliefdheid, was niet helemaal scherp. Aangepast.
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
Die track heet natuurlijk gewoon verliefdheid, was niet helemaal scherp. Aangepast.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 17:12 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
0
geplaatst: 13 februari 2019, 17:13 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
0
geplaatst: 13 februari 2019, 17:19 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
0
geplaatst: 13 februari 2019, 18:43 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
0
geplaatst: 13 februari 2019, 19:26 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
0
geplaatst: 13 februari 2019, 19:57 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
1
geplaatst: 13 februari 2019, 20:04 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
0
geplaatst: 13 februari 2019, 20:07 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
0
geplaatst: 13 februari 2019, 20:44 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 20:51 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
- mjuman: geen twijfel; deze, magisch (kippenvel): Cocteau Twins Seekers Who Are Lovers {Live on the White room} + - YouTube straks rode chocolade hart aan m'n lief - wil mijn eigen graag houden
Puristen vinden deze versie, zonder tape-foefels, mooier Cocteau Twins - Seekers Who Are Lovers (Live BBC) - YouTube
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
- mjuman: geen twijfel; deze, magisch (kippenvel): Cocteau Twins Seekers Who Are Lovers {Live on the White room} + - YouTube straks rode chocolade hart aan m'n lief - wil mijn eigen graag houden
Puristen vinden deze versie, zonder tape-foefels, mooier Cocteau Twins - Seekers Who Are Lovers (Live BBC) - YouTube
0
geplaatst: 13 februari 2019, 21:08 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
- mjuman: geen twijfel; deze, magisch (kippenvel): Cocteau Twins Seekers Who Are Lovers {Live on the White room} + - YouTube straks rode chocolade hart aan m'n lief - wil mijn eigen graag houden
Puristen vinden deze versie, zonder tape-foefels, mooier Cocteau Twins - Seekers Who Are Lovers (Live BBC) - YouTube
- perrospicados: Bob Dylan - Wedding song natuurlijk!!
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
- mjuman: geen twijfel; deze, magisch (kippenvel): Cocteau Twins Seekers Who Are Lovers {Live on the White room} + - YouTube straks rode chocolade hart aan m'n lief - wil mijn eigen graag houden
Puristen vinden deze versie, zonder tape-foefels, mooier Cocteau Twins - Seekers Who Are Lovers (Live BBC) - YouTube
- perrospicados: Bob Dylan - Wedding song natuurlijk!!
0
geplaatst: 14 februari 2019, 08:21 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
- mjuman: geen twijfel; deze, magisch (kippenvel): Cocteau Twins Seekers Who Are Lovers {Live on the White room} + - YouTube straks rode chocolade hart aan m'n lief - wil mijn eigen graag houden
Puristen vinden deze versie, zonder tape-foefels, mooier Cocteau Twins - Seekers Who Are Lovers (Live BBC) - YouTube
- perrospicados: Bob Dylan - Wedding song natuurlijk!!
- Rogyros: Minnie Riperton - Loving You. Dat nummer is voor mij de perfecte omschrijving van hoe ik verliefdheid ervaar.
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
- mjuman: geen twijfel; deze, magisch (kippenvel): Cocteau Twins Seekers Who Are Lovers {Live on the White room} + - YouTube straks rode chocolade hart aan m'n lief - wil mijn eigen graag houden
Puristen vinden deze versie, zonder tape-foefels, mooier Cocteau Twins - Seekers Who Are Lovers (Live BBC) - YouTube
- perrospicados: Bob Dylan - Wedding song natuurlijk!!
- Rogyros: Minnie Riperton - Loving You. Dat nummer is voor mij de perfecte omschrijving van hoe ik verliefdheid ervaar.
0
geplaatst: 14 februari 2019, 08:26 uur
Kramer schreef:
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen.
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen.
Dat zijn 600.000.000.000.000.000.000 liedjes. Jij kent er best veel, Kramer.
0
geplaatst: 14 februari 2019, 09:36 uur
Morgen is het Valentijnsdag, de mooiste dag van het jaar natuurlijk. Wat is jullie favoriete nummer over de liefde?
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
- mjuman: geen twijfel; deze, magisch (kippenvel): Cocteau Twins Seekers Who Are Lovers {Live on the White room} + - YouTube straks rode chocolade hart aan m'n lief - wil mijn eigen graag houden
Puristen vinden deze versie, zonder tape-foefels, mooier Cocteau Twins - Seekers Who Are Lovers (Live BBC) - YouTube
- perrospicados: Bob Dylan - Wedding song natuurlijk!!
- Rogyros: Minnie Riperton - Loving You. Dat nummer is voor mij de perfecte omschrijving van hoe ik verliefdheid ervaar.
- Film Pegasus: Billy Joel - She's always a woman
- Kramer: ik vind het lastig om uit de zeshonderduizendmiljoenmiljard er één te kiezen. Vandaag ga ik voor There Is A Light That Never Goes Out van The Smiths.
- Graf: Jose Nunez ft Taina - Bilingual (Dirty Mix)
- Arrie: Jordy van Loon - Verliefdheid
- Ploppesteksel: Hiatus Kaiyote - Nakamarra is het eerste wat me te binnenschiet.
- Rudi S: Captain Beefheart , Making Love to a Vampire with a Monkey on My Knee
- Koenr: Joni Mitchell - A Case of You
- itchy: Sonic Youth - Kotton Krown xxx
- Justus18: Comedian Harmonists - Mein Lieber Schatz, Bist Du Aus Spanien
- luigifort: Die van mijn lief en mij is All of My Heart van ABC, ook al is t een break up song, Valenpijn dus eigenlijk
-shinybeast: Songs:Ohia- Being in Love
- dix: Marco Borsato - Binnen. Er gaat geen toelichting volgen op deze keuze
- deric raven: Nick Cave & Kylie Minogue- Where The Wild Roses Grow
- Edgar18: honderd en een keuzes, vandaag ga ik voor Try a Little Tenderness van Otis Redding.
- mjuman: geen twijfel; deze, magisch (kippenvel): Cocteau Twins Seekers Who Are Lovers {Live on the White room} + - YouTube straks rode chocolade hart aan m'n lief - wil mijn eigen graag houden
Puristen vinden deze versie, zonder tape-foefels, mooier Cocteau Twins - Seekers Who Are Lovers (Live BBC) - YouTube
- perrospicados: Bob Dylan - Wedding song natuurlijk!!
- Rogyros: Minnie Riperton - Loving You. Dat nummer is voor mij de perfecte omschrijving van hoe ik verliefdheid ervaar.
- Film Pegasus: Billy Joel - She's always a woman
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.