MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Vraag van de dag #2

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Zolang het na berijding bereide paard als biefstuk gepresenteerd wordt, kraait er geen haan naar.

Casartelli schreef:
Zolang het na berijding bereide paard als biefstuk gepresenteerd wordt, kraait er geen haan naar.

Daar kan ik nog wel een aardig verhaal over vertellen: op de Lange Elisabethstraat in Utrecht zat, schuin tegenover het destijds alom bekende 'cabaret' Limburgia slagerij De Bruijn, vermaard om zijn uiterst malse paardenbiefstuk. Was aanwezig bij een diner van een maat van me die voor zijn - o.m. Ierse - gasten die steak had klaargemaakt. Zij smickelden wholeheartedly, tot het punt dat hij vroeg of ze wisten wat ze aten: nee geen idee. Bij het noemen van "horse steak" waren de drie Ieren shocked beyond repair. En gastheer vond het komisch. Als je mensen iets voorschotelt, verifieer dan vooraf of ze iets lusten/willen eten. Zelf ooit een uitglijer gehad met lamsrack ("lusten geen lamsvlees") en ossobuco ("wie eet er nou kalfjes").

We dwalen af, maar wat een gedoe is dat met paardenvlees? Ik ben opgegroeid in Wassenaar (met de renbaan van Duindigt) en in het dorp hadden wij een paardenslager. Bij uitzondering (hij was duurder dan de slager in de buurt) haalde mijn moeder daar wel eens worst. Ik vond dat extra lekker.

Mjuman schreef:
Als je mensen iets voorschotelt, verifieer dan vooraf of ze iets lusten/willen eten.

Kan ik mee inkomen, als ik ergens een bloedhekel aan heb is het dat ik niet weet wat ik precies aan het eten ben (ook wel van enige importantie als flexanist zijnde). Zou het om die reden zijn dat ik in Utrecht en Amsterdam meestal in hetzelfde tentje ga eten?

Ik moest even opzoeken wat een flexinist is, had er nog nooit van gehoord.

trebremmit schreef:
Ik moest even opzoeken wat een flexinist is, had er nog nooit van gehoord.

Da's iemand die zich in een bocht wringt om slim te schrijven, maar Greet is ook door een collage van me geworkshopt ("semantisch slingeren voor techno-talers"). Zonder gekheid: da's iemand die culinair gezien aan periodieke onthouding (vlees) doet, maar soms dat vergeet.

Mjuman schreef:
(quote)

Da's iemand die zich in een bocht wringt om slim te schrijven, maar Greet is ook door een collage van me geworkshopt ("semantisch slingeren voor techno-talers"). Zonder gekheid: da's iemand die culinair gezien aan periodieke onthouding (vlees) doet, maar soms dat vergeet.

Typo, flexanist. In mijn geval betekent dit minimaal vegetarisch eten. Op dagen dat het goed uitkomt eet ik volledig veganistisch.

E40
Om eventjes de puntjes op de i te zetten :

Een flexanist is een veganist die af en toe iets van dierlijke oorsprong zal eten en dan heb je ook nog de flexitariër als deeltijdse vegetariër die wel eens een stuk vlees of vis verorbert.

Het ging hier toch over trouwen?

Gretz schreef:
(quote)

Typo, flexanist. In mijn geval betekent dit minimaal vegetarisch eten. Op dagen dat het goed uitkomt eet ik volledig veganistisch.

In het geval van ons Geert dacht ik dat ie gezien de "i" zich vergist had in het suffix, maar de "bindvocaal" bleek onjuist.

Desalniettemin blijft dit een topic vol leuke weetjes, eetgewoonte(s) en zo. Waarbij ik wel wil aantekenen dat eenstemmigheid (der partners) t.a.v. wat er op tafel komt, wel bijdraagt aan relationeel geluk: denk eerlijk gezegd dat ik een puur veganistisch type snel zou proberen te verbouwen, de eerste stap zou dan zijn af en toe een visje het menu insmokkelen. Misschien moet ons Geert dan maar op zoek naar een - goed kunnende koken - dame met Indiase achtergrond, gezien de veelzijdigheid van de niet-vlees dis aldaar.

Ja, leuk die weetjes. Krijg er wel honger van. Misschien een Indiase curry of toch maar een sappige paardenbiefstuk met frietjes?
Ben niet getrouwd zal het dus zelf moeten klaar maken.

Sociaal en Cultureel Planbureau: flexitariërs (minimaal 3 dagen per week geen vlees). 55% van de Nederlanders.

Mjuman schreef:

Misschien moet ons Geert dan maar op zoek naar een - goed kunnende koken - dame met Indiase achtergrond,

Oei,

Sylvana Simons: Thais eten halen omdat Thaise mensen lekker koken, is racisme – De Dagelijkse Standaard - dagelijksestandaard.nl

Ik dacht eerst dat dit een artikel van de speld was. Sylvana is ook echt een wandelende karikatuur van zichzelf geworden en daarmee de belichaming van de hedendaagse doorgeslagen politieke correctheid.

Mjuman schreef:
Desalniettemin blijft dit een topic vol leuke weetjes, eetgewoonte(s) en zo. Waarbij ik wel wil aantekenen dat eenstemmigheid (der partners) t.a.v. wat er op tafel komt, wel bijdraagt aan relationeel geluk: denk eerlijk gezegd dat ik een puur veganistisch type snel zou proberen te verbouwen, de eerste stap zou dan zijn af en toe een visje het menu insmokkelen. Misschien moet ons Geert dan maar op zoek naar een - goed kunnende koken - dame met Indiase achtergrond, gezien de veelzijdigheid van de niet-vlees dis aldaar.

Grappig dat je dit zegt, want ik was er in m'n jonge jaren lange tijd heilig van overtuigd dat eenstemmigheid qua eetgewoontes voor mij persoonlijk toch wel een redelijk harde eis was voor het slagen van een langdurige relatie. M.a.w. het kwam er op neer dat ik een vrouw al snel véél minder interessant vond als ze nog gewoon vlees bleek te eten ?

Intussen ben ik daar gelukkig minder dogmatisch in geworden, omdat er ook nog genoeg prima tussenvormen bestaan. Veel vrouwen in m'n omgeving eten al grotendeels vegetarisch (vaak nog aan en toe vis) en vinden vlees niet zo'n grote meerwaarde meer. Die moet ik nog wel verder kunnen indoctrineren

Eenstemmigheid inzake een bepaalde favoriete band is de laatste jaren meer een dingetje geworden ? Nu moet je deze voorwaarde uiteraard ook met paar korreltjes zout nemen, maar een gedeelde geloofsovertuiging zou ik wel een enorme plus vinden ??

En de Indiase keuken is heerlijk ja, 1 van m'n favorieten. Maar helaas val ik niet direct op dames met Indiase achtergrond

Ik heb van de week al zappend per ongeluk drie minuten of zo van een of ander interview met haar (bij de EO?) gezien - wat een zelfingenomen tuthola ("het goddelijke in ieder individu") - 'k heb 't gauw afgezet; ik moest nog eten

Cellulord schreef:
(quote)

Ooit zal het huidige tijdperk ook tot de oertijd behoren en dan vraagt waarschijnlijk een A.I. je ten huwelijk
Ik acht de kans groter dat de A.I. zo geavanceerd is dat die je niet meer hoeft te vragen, omdat die al weet wat het antwoord is. Je hoeft alleen nog maar te tekenen bij het kruisje.

Mjuman schreef:
Zonder gekheid: da's iemand die culinair gezien aan periodieke onthouding (vlees) doet, maar soms dat vergeet.
Ah, jij bedoelt de vergetariër.

aerobag schreef:
(quote)

Sylvana is ook echt een wandelende karikatuur van zichzelf geworden

huh

jordidj1 schreef:
(quote)

huh

Klopt gewoon hoor. Zichzelf kan ook voor vrouwen.

Arrie schreef:
(quote)

Klopt gewoon hoor. Zichzelf kan ook voor vrouwen.

Sorry het is laat

Vreemde discussie wel, als je kijkt naar mijn vraag

Een vrouw die een man ten huwelijk vraagt. Wat zeggen jullie ervan? Arrie, Gretz en ik hebben er al felle discussies over gehad.

-123p: Het zou Geert in elk geval een hoop gezooi schelen in de toekomst
- Arrie: ik vind trouwen al ouderwets maar dit beeld ervan nog ouderwetser. Het is 2019, dus kan gewoon en is niks mis mee. Waarom die oude genderpatronen in stand houden?
- Gretz: Poet en Arrie hebben beiden gelijk. Ik heb een broertje dood aan vastgeroeste, stereotype genderrollen die alleen maar leiden tot meer onbegrip. Het is imo voor onze moderne samenleving het beste wanneer mannen, vrouwen (en al wat daar tussenin zit) zich zo vrij mogelijk kunnen bewegen, zonder veroordeeld te worden. Dus ja, initiatief kan net zo goed van de vrouw komen. Net zoals het anno 2019 ook niet meer gewoon is dat de man voor het volledige inkomen zorgt
- Rudi S: die volgorde kan niet eens omdat de man dan nog niet bij schoonvader langs is geweest voor toestemming.
- Kronos: Maar Rudi toch. Toen ik in het huwelijksbootje stapje (inmiddels is het een vergaan wrak) was dat al anders. Mijn lief en ik zeiden gewoon tegen onze ouders dat we gingen en dat zij moesten betalen.
- Cellulord: Trouwen? Niets voor mij. Maar ja, ieder zijn ding. En natuurlijk mag een vrouw dat vragen. Ik heb nooit verstaan waarom dat niet kan/kon. Als het om het aanvragen van de echtscheiding gaat schijnt het geen probleem te zijn . Als meer vouwen de huweliiksaanvraag doen zijn er misschien ook minder scheidingen.
- Justus18: Het Complete Trouwboek van Elisabeth Mollema (BZZTôH; eerste druk 1993) vermeldt dat "tegenwoordig" de vrouw ook de man ten huwelijk kan vragen. De traditionele volgorde is echter dat de man eerst de beoogd schoonvader om toestemming vraagt. In het boek staan verder tips om het op een originele manier aan te pakken, waaronder de tip om in de rust van een voetbalwedstrijd de microfoon van de stadionspeaker te lenen. Na het zien van het filmpje van Rudi S lijkt mij dat niet zo'n bruikbare tip. Zelf zijn mijn vrouw en ik praktisch omgegaan met het boek. Zo traditioneel mogelijk waar het kan, want dat vonden we allebei leuk, maar afwijkingen waren geoorloofd. Zo heb ik pas nadat mijn vrouw het ja-woord gaf het gesprek met mijn schoonvader gevoerd.
- dix: Ik ben blij dat ik het niet zover heb laten komen.
- Casartelli: ik kan hier nu iets heel politiek corrects noteren, maar ik geloof dat men het in de (niet zo heel talrijke) huwelijken om mij heen ook nog niet zo ver heeft laten komen.
-Rufus: Man en Vrouw zijn voor mij compleet gelijkwaardig. Desalnietemin lijkt het mij dat een vrouw het fijner vind als de man haar ten huwelijk vraagt.
- itchy : gewoon doen joh
- mjuman: als een vrouw de rekening oppikt in een restaurant, en dat zie ik wel gebeuren - waarom zou dat dan niet kunnen? In het geval der genoemden ben ik geneigd te denken: blijven hopen, boys
- Jordi: vrouwen mogen best op de knieën gaan ( ), maar een huwelijksverzoek vind ik toch een mannelijk iets vinden. Ik vind het gewoon er raar uitzien, maar misschien ben ik er te christelijk hiervoor.
- Film Pegasus: maakt niet uit wie het initiatief neemt. Zal in een relatie voor een stuk zich wel uitwijzen zeker? Of dat nu de man is of de vrouw. En of het nu man/vrouw, man/man of vrouw/vrouw is. Het gaat om de liefde en de wil om dat te bevestigen. Die ouwe regels komen nog uit de oertijd.
- Rogyros: Natuurlijk kan dat. Ik zie het probleem niet. Behalve dan dat ikzelf blij ben dat ik mijn vrouw gevraagd heb een niet andersom. Ouderwets dingetje idd. Mijn vrouw zou mij ook nooit gevraagd hebben, zij vond het romantisch als ik haar zou vragen. Mijn schoonvader heb ik overigens niets gevraagd. Dat vind ik dan weer te ouderwets. Zijn dochter was meerderjarig, dus hij heeft er weinig over te zeggen. Mijn schoonouders waren desondanks wel blij met het huwelijk. Alweer bijna zestien jaar geleden.

jordidj1 schreef:
(quote)

Vreemde discussie wel, als je kijkt naar mijn vraag

Die vraag heeft de boel hier dan ook compleet ontregeld.

Een vrouw die een man ten huwelijk vraagt. Wat zeggen jullie ervan? Arrie, Gretz en ik hebben er al felle discussies over gehad.

-123p: Het zou Geert in elk geval een hoop gezooi schelen in de toekomst
- Arrie: ik vind trouwen al ouderwets maar dit beeld ervan nog ouderwetser. Het is 2019, dus kan gewoon en is niks mis mee. Waarom die oude genderpatronen in stand houden?
- Gretz: Poet en Arrie hebben beiden gelijk. Ik heb een broertje dood aan vastgeroeste, stereotype genderrollen die alleen maar leiden tot meer onbegrip. Het is imo voor onze moderne samenleving het beste wanneer mannen, vrouwen (en al wat daar tussenin zit) zich zo vrij mogelijk kunnen bewegen, zonder veroordeeld te worden. Dus ja, initiatief kan net zo goed van de vrouw komen. Net zoals het anno 2019 ook niet meer gewoon is dat de man voor het volledige inkomen zorgt
- Rudi S: die volgorde kan niet eens omdat de man dan nog niet bij schoonvader langs is geweest voor toestemming.
- Kronos: Maar Rudi toch. Toen ik in het huwelijksbootje stapje (inmiddels is het een vergaan wrak) was dat al anders. Mijn lief en ik zeiden gewoon tegen onze ouders dat we gingen en dat zij moesten betalen.
- Cellulord: Trouwen? Niets voor mij. Maar ja, ieder zijn ding. En natuurlijk mag een vrouw dat vragen. Ik heb nooit verstaan waarom dat niet kan/kon. Als het om het aanvragen van de echtscheiding gaat schijnt het geen probleem te zijn . Als meer vouwen de huweliiksaanvraag doen zijn er misschien ook minder scheidingen.
- Justus18: Het Complete Trouwboek van Elisabeth Mollema (BZZTôH; eerste druk 1993) vermeldt dat "tegenwoordig" de vrouw ook de man ten huwelijk kan vragen. De traditionele volgorde is echter dat de man eerst de beoogd schoonvader om toestemming vraagt. In het boek staan verder tips om het op een originele manier aan te pakken, waaronder de tip om in de rust van een voetbalwedstrijd de microfoon van de stadionspeaker te lenen. Na het zien van het filmpje van Rudi S lijkt mij dat niet zo'n bruikbare tip. Zelf zijn mijn vrouw en ik praktisch omgegaan met het boek. Zo traditioneel mogelijk waar het kan, want dat vonden we allebei leuk, maar afwijkingen waren geoorloofd. Zo heb ik pas nadat mijn vrouw het ja-woord gaf het gesprek met mijn schoonvader gevoerd.
- dix: Ik ben blij dat ik het niet zover heb laten komen.
- Casartelli: ik kan hier nu iets heel politiek corrects noteren, maar ik geloof dat men het in de (niet zo heel talrijke) huwelijken om mij heen ook nog niet zo ver heeft laten komen.
-Rufus: Man en Vrouw zijn voor mij compleet gelijkwaardig. Desalnietemin lijkt het mij dat een vrouw het fijner vind als de man haar ten huwelijk vraagt.
- itchy : gewoon doen joh
- mjuman: als een vrouw de rekening oppikt in een restaurant, en dat zie ik wel gebeuren - waarom zou dat dan niet kunnen? In het geval der genoemden ben ik geneigd te denken: blijven hopen, boys
- Jordi: vrouwen mogen best op de knieën gaan ( ), maar een huwelijksverzoek vind ik toch een mannelijk iets vinden. Ik vind het gewoon er raar uitzien, maar misschien ben ik er te christelijk hiervoor.
- Film Pegasus: maakt niet uit wie het initiatief neemt. Zal in een relatie voor een stuk zich wel uitwijzen zeker? Of dat nu de man is of de vrouw. En of het nu man/vrouw, man/man of vrouw/vrouw is. Het gaat om de liefde en de wil om dat te bevestigen. Die ouwe regels komen nog uit de oertijd.
- Rogyros: Natuurlijk kan dat. Ik zie het probleem niet. Behalve dan dat ikzelf blij ben dat ik mijn vrouw gevraagd heb een niet andersom. Ouderwets dingetje idd. Mijn vrouw zou mij ook nooit gevraagd hebben, zij vond het romantisch als ik haar zou vragen. Mijn schoonvader heb ik overigens niets gevraagd. Dat vind ik dan weer te ouderwets. Zijn dochter was meerderjarig, dus hij heeft er weinig over te zeggen. Mijn schoonouders waren desondanks wel blij met het huwelijk. Alweer bijna zestien jaar geleden.
- Fathead: onzin. Sommige terreinen in het leven behoren nu eenmaal meer aan de man toe, zoals huwelijksaanzoeken, muziek van Wilco, sigaren, kostwinning, kaartlezen, het nemen van belangrijke beslissingen, bommetjes maken, naar zweet ruiken, naar knoflook ruiken, darten, darts kijken, ejaculeren, borsthaar laten staan, de barbecue aansteken, de barbecue uitpissen, parkeren, leidinggeven, muurtjes slopen, winden laten in een slaapzak, humor, iemand op zijn muil slaan, na het boeren je duim tegen je voorhoofd drukken, staand urineren, zittend poepen, logisch nadenken, op safari gaan, te hard rijden, Musicmeter, politiek leider worden, elektrische apparaten aansluiten, Dirkjan-strips en matige zelfzorg.

Casartelli (moderator)
aerobag schreef:
Ik dacht eerst dat dit een artikel van de speld was.
DDS is ook een soort Speld voor rechts Nederland.

Casartelli schreef:
(quote)
DDS is ook een soort Speld voor rechts Nederland.

Is toch vooral de Sylvana nieuwsbrief .

Rudi S schreef:
(quote)

Is toch vooral de Sylvana nieuwsbrief .

Zullen we het dit jaar nog meemaken of wordt 2020 het jaar van het Sylvanisme, het geloof met 1 enkele aanhanger, de Schepper zelve?

Rogyros schreef:
Mijn vrouw zou mij ook nooit gevraagd hebben, zij vond het romantisch als ik haar zou vragen.

Ja. En veel vrouwen vinden het ook romantisch als de man betaalt als ze uit gaan eten.

Kronos schreef:
(quote)

Ja. En veel vrouwen vinden het ook romantisch als de man betaalt als ze uit gaan eten.

Daarom vond ik het ook belangrijk dat we een gezamenlijke rekening hebben!

Hoeveel muggen hebben jullie nu ongeveer in de badkamer?
- Jordi: 80

Hoeveel muggen hebben jullie nu ongeveer in de badkamer?
- Jordi: 80
- Rudi S: geen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:11 uur

geplaatst: vandaag om 12:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.