MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Keuze muziekgenre voor school

zoeken in:
juulhoeks
Voor mijn grafisch atelier ben ik opzoek naar een leuk muziekgenre en zijn oorsprong in een (herkenbaar) land naar keuze (The sound Of .....). Clichés moeten we proberen te vermijden. Voorbeelden die gegeven zijn: The Sound Of The Nederlands (nederhop) en The Sound of Belgium (New Beat).

De opdracht:
Ontwikkel, bedenk en geef vorm aan grafische campagne (met verschillende afgeleiden) die een muziekgenre naar keuze in dekijker zet en tevens aan een land (waar dit muziekgenre zijn oorsprong vindt) koppelt. Het concept zal in alle afgeleiden doorgevoerd moeten kunnen worden (typografisch of combinatie van beeld en typografie).

Heeft er toevallig iemand een leuke muziekgenre? Of misschien voorbeelden of ideeën?

Goregrind

Shangaan Electro

Afro-beat Nigeria

Boer'npunk (It Dockumer Lokaeltsje) of boer'nbietmuziek (Jovink en de voederbietels bijv).

Sir Spamalot (crew)
Death Metal uit Botswana: klik.

catchup
Ik denk direct aan punk, met z'n doe-het-zelf grafische mentaliteit (plakletters, graffiti). Of reggae met veel mogelijkheden voor Afrikaanse motieven.
Of zijn dit juist de cliche's die je wilt vermijden? En bovendien erg oud haha.
Ik zou dat 'genre naar keuze' erin houden, dan blijven ze dicht bij hun eigen smaak, wat de opdracht aantrekkelijker maakt. Het wordt denk ik wel makkelijker als ze dit genre koppelen aan een 'beeldtaal', zoals hiphop-graffiti of drumnbass-op art, en als je die combinatie erg verrassend maakt blijf je uit de buurt van cliche's. Ik zie It Dockumer Lokaeltsje al voor me met Makkumer aardewerk. Begin met een moodboard(s).
Succes

Onweerwolf
Noorse blackmetal is uiteraard het perfecte onderwerp voor zoiets.

Shangaan electro dacht ik ook aan, daar is grafisch ook wel veel mee te doen.

Of inderdaad afrobeat, maar dan kun je ook een ander Afrikaans land dan Nigeria nemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:54 uur

geplaatst: vandaag om 12:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.