Muziek / MusicMeter Live! / Concert tip- en verzameltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 29 september 2004, 13:46 uur
Yeah! Ik hoor net dat Tom McRae 11 nov de Melkweg zal aandoen voor een concert!
Kaartverkoop is nog niet begonnen btw.
Kaartverkoop is nog niet begonnen btw.
0
geplaatst: 3 oktober 2004, 15:12 uur
Oemf, ik heb er sinds gisteren een nieuwe favoriet bij:
Zijn naam: Robert Gordon
Ouderwetse Rock & Roll / Rockabilly (muziek als bv Stray Cats) door een man van bijna 70 met een strot die veelal aan Johnny Cash doet denken.
Voor de liefhebbers treed hij vanavond nog op in Paradiso.
Zijn naam: Robert Gordon
Ouderwetse Rock & Roll / Rockabilly (muziek als bv Stray Cats) door een man van bijna 70 met een strot die veelal aan Johnny Cash doet denken.
Voor de liefhebbers treed hij vanavond nog op in Paradiso.
0
titan (crew)
geplaatst: 3 oktober 2004, 17:28 uur
R.E.M. dat op 3 februari 2005 in Ahoy optreedt. In het geval van R.E.M. is dat uiteraard onder voorbehoud
.
.
0
geplaatst: 3 oktober 2004, 19:18 uur
Jaaaaaaaa, ikke !
In Rotown. Het rammelde aan alle kanten, maar dat gaf wel de nodige charme, en ik heb een geweldige avond gehad met dank aan deze band (goed voor de conditie ook
).
0
titan (crew)
geplaatst: 3 oktober 2004, 22:41 uur
Ik was er ook. Leuk optreden. Er was meer enthousiasme dan goede muzikale uitvoeringen maar dat mocht de pret niet drukken.
0
geplaatst: 4 oktober 2004, 17:22 uur
Voor 20 nov heb ik ook een kaartje. Ben verplicht om naar de Prodigy te gaan want op LL ben ik weggelopen.
12 Okt speelt Hatebreed in de Melkweg. Eindelijk weer eens wat hardcore
11 nov! Tom Mcrae ook in de Melkweg. Kaartjes zijn inmiddels door zusje cruella besteld.
12 Okt speelt Hatebreed in de Melkweg. Eindelijk weer eens wat hardcore
11 nov! Tom Mcrae ook in de Melkweg. Kaartjes zijn inmiddels door zusje cruella besteld.
0
geplaatst: 5 oktober 2004, 10:08 uur
Gister naar Solomon Burke geweest en het was geweldig van bgin tot eind. Het begon met zijn 9-koppige band (oa 3 blazers en een te gekke (blinde) pianist. Die brachten eerst lekker de sfeer erin waarna het doek weer dicht ging.
Toen het doek weer open ging zat de meester zelf in zijn troon en speelde vanaf het begin de zaal plat. Wat een enorm charisma heeft die man.
Hij deelde allemaal kettingen en rozen uit en uiteraard wilde hij ook een aantal dames op het podium.
Live is deze artiest veel swingender dan op bv Don't give up on me en hij speelde dan ook veel ander werk. Wat ik niet wist, dat Everybody needs somebody... van hem was.
Maar hij treedt nog op in NL t/m 11 october dus ga hem zien!
Toen het doek weer open ging zat de meester zelf in zijn troon en speelde vanaf het begin de zaal plat. Wat een enorm charisma heeft die man.
Hij deelde allemaal kettingen en rozen uit en uiteraard wilde hij ook een aantal dames op het podium.
Live is deze artiest veel swingender dan op bv Don't give up on me en hij speelde dan ook veel ander werk. Wat ik niet wist, dat Everybody needs somebody... van hem was.
Maar hij treedt nog op in NL t/m 11 october dus ga hem zien!
0
geplaatst: 14 oktober 2004, 14:22 uur
YES! Ed Harcourt 1 dec in de Melkweg.
Kaartverkoop start 22 okt.
Kaartverkoop start 22 okt.
0
geplaatst: 14 oktober 2004, 17:08 uur
Wie gaan er volgende week donderdag nog meer naar Warp Vision in Paradiso?
0
geplaatst: 14 oktober 2004, 19:23 uur
Ik zou zijn gegaan als ik die dag niet in Seattle had gezeten. Verdomd jammer, want mijn helden van Plaid komen ook.
0
geplaatst: 15 oktober 2004, 00:06 uur
Plaid komt hier wel vaker langs toch? Ben iig zéér benieuwd. Die nieuwe plaat van Milanese (talent!) is ook al zo gaaf. Verwacht veel van dit feestje!
0
geplaatst: 15 oktober 2004, 15:56 uur
Ik ga ook (althans, dat is de bedoeling, moet nog even een andere afspraak verzetten). Het lijkt me erg leuk! 

0
geplaatst: 15 oktober 2004, 20:11 uur
Ja, da's ook weer zo. Ik heb ze trouwens al twee keer eerder gezien, en het viel beide keren nogal tegen.
0
geplaatst: 23 oktober 2004, 14:27 uur
Wow, inderdaad. Zet hier de jongens van N>E>D bij met hun reis door de archieven van Warp en m'n top 3 van afgelopen donderdag is compleet.
Plaid viel mij ook een beetje tegen, niet meer dan een erg fijne opwarmer. Jamie Lidell krijgt de originaliteitsprijs, maar muzikaal was het allemaal wat karig. Verder was Warp Vision absoluut ge-wél-dig
. Variatie ten op, van Richard Devine tot Plaid... wat wil een mens nog meer?
En hoe vet was het dat Speedy J samen met Devine de gasten van "Dub Cult" kwam vervangen? Na uren melancholische melodietjes, gebliep, gepiep en geknars was die rateltechno perfect op z'n plaats
Plaid viel mij ook een beetje tegen, niet meer dan een erg fijne opwarmer. Jamie Lidell krijgt de originaliteitsprijs, maar muzikaal was het allemaal wat karig. Verder was Warp Vision absoluut ge-wél-dig
. Variatie ten op, van Richard Devine tot Plaid... wat wil een mens nog meer?En hoe vet was het dat Speedy J samen met Devine de gasten van "Dub Cult" kwam vervangen? Na uren melancholische melodietjes, gebliep, gepiep en geknars was die rateltechno perfect op z'n plaats

0
geplaatst: 23 oktober 2004, 14:56 uur
Ik vond het jammer van Plaid dat ze stiltes lieten vallen tussen de nummers. Het halve publiek klapte ook niet eens. Alsof ze zoiets hadden van 'kom op, spelen, klappen doen we na afloop wel'. Pas halverwege kwam ik er een beetje in bij Plaid (vanaf het nummer voor Crumax Rins, weet niet hoe het heet). Ik heb niet alles van N>E>D meegekregen, maar het stuk dat ze deden na Plaid (dat eindigde met Draft 7.30 van Autechre) was wel heel gaaf. Jamie Liddell daarna was ook wel okay (sloot mooi aan op dat nummer van Autechre), maar uiteindelijk toch naar de bovenzaal gegaan en daar het meerendeel van de avond rondgehangen.
Speedy J. versus Devine niet meer meegekregen helaas, toen was ik al naar huis.
Speedy J. versus Devine niet meer meegekregen helaas, toen was ik al naar huis.
0
geplaatst: 23 oktober 2004, 18:34 uur
Hehe, ik ben wel een keer of 5 van boven naar beneden gehobbelt. Ook bijna van iedereen wel een groot deel gezien. Richard Devine in de hoofdzaal was trouwens ook erg sterk. Ik verwachte van die noizy ambient, maar het bleek vooral lekker ongenuanceerd geratel te zijn 
Maar wat klonken die tracks van Autechre goed hè! Wil ze nu helemaal graag 's live zien, bij voorkeur in dezelfde zaal uiteraard. Geluid zum smullen

Maar wat klonken die tracks van Autechre goed hè! Wil ze nu helemaal graag 's live zien, bij voorkeur in dezelfde zaal uiteraard. Geluid zum smullen

0
geplaatst: 23 oktober 2004, 18:47 uur
Idd. Ik was al een hele tijd neit meer in Paradiso geweest (zeker een jaar niet), maar volgens mij hebben ze wel wat nieuwe boxen hangen. 

0
geplaatst: 24 oktober 2004, 02:48 uur
0
geplaatst: 28 november 2004, 02:05 uur
Morgen/vandaag 28 november
Gratis ambient / idm feestje in Haarlem, met o.a. Planet Mu's Nederlander "Kettel".
check
Gratis ambient / idm feestje in Haarlem, met o.a. Planet Mu's Nederlander "Kettel".
check
0
geplaatst: 28 november 2004, 14:19 uur
A.s. vrijdag in Lucky, Rijssen:
Walter Trout
can't hardly wait
Walter Trout
can't hardly wait

0
geplaatst: 23 december 2004, 20:02 uur
Welke website geeft overigens het beste overzicht van concerten en data? En wat is iets om in 2005 naar uit te kijken?
0
geplaatst: 23 december 2004, 21:39 uur
Voor de kleine podia vind ik www.thinksmall.nl[/url] wel een goede. Zelf loop ik maandelijks de site van de podia enigszins in de buurt even langs en stel ik een eigen programma samen.
0
geplaatst: 23 december 2004, 21:56 uur
dajando schreef:
Welke website geeft overigens het beste overzicht van concerten en data? En wat is iets om in 2005 naar uit te kijken?
OOR's digitale Deruit, met een weglengte.
0
geplaatst: 23 december 2004, 21:57 uur
herman schreef:
Zelf loop ik maandelijks de site van de podia enigszins in de buurt even langs en stel ik een eigen programma samen.
Zelf loop ik maandelijks de site van de podia enigszins in de buurt even langs en stel ik een eigen programma samen.
Doe ik ook. Optredens van interessante bands, of ik er nu heenga of niet, zet ik ook gewoon in mijn agenda tussen mijn andere afspraken.
0
geplaatst: 24 december 2004, 01:06 uur
ZA 12 maart 2005:
Dead Can Dance - Den Haag, Congresgebouw-Prins Willem Alexander Zaal (PWA-zaal)

Whiiiiiieeeeeee..... een droom komt uit.
Dead Can Dance - Den Haag, Congresgebouw-Prins Willem Alexander Zaal (PWA-zaal)

Whiiiiiieeeeeee..... een droom komt uit.

* denotes required fields.