Muziek / MusicMeter Live! / Metallica op RaR en in Gelredome!
zoeken in:
0
AHWA
geplaatst: 8 februari 2006, 09:53 uur
Een verrassende mega-headliner voor het Duitse duofestival Rock Am Ring en Rock Im Park (2-4 juni): Metallica maakte vannacht bekend, net als in 1995, de studio even te verlaten voor een Escape From The Studio-tour!
De officiële Metallica-website vermeldt: "We had such a great time when we did this back in the day in '95, which was eh, like we had planned for '06, a year dedicated to nothing but writing and recording Oh well how the best laid plans can change. So when we were asked, we figured why not do it again!!! Escape from the studio once more and spend our summer vacation hanging out at the coolest live music festivals on the planet."
Naast de twee Duitse concerten zal Metallica ook te zien zijn in het Gelredome in Arnhem (8 juni) en op het Download Festival in Engeland en Ierland (10 & 11 juni).
De officiële Metallica-website vermeldt: "We had such a great time when we did this back in the day in '95, which was eh, like we had planned for '06, a year dedicated to nothing but writing and recording Oh well how the best laid plans can change. So when we were asked, we figured why not do it again!!! Escape from the studio once more and spend our summer vacation hanging out at the coolest live music festivals on the planet."
Naast de twee Duitse concerten zal Metallica ook te zien zijn in het Gelredome in Arnhem (8 juni) en op het Download Festival in Engeland en Ierland (10 & 11 juni).
0
geplaatst: 8 februari 2006, 12:50 uur
AHWA schreef:
What's in a name...
0
geplaatst: 8 februari 2006, 13:09 uur
Hebben ze dan ook helemaal geen princiepes meer
. Metallica was toch een van de eerste bands die het downloaden zogroots aanpakte. (en hun eerst volgende plaat zelfs zonder kopieer beveiliging uitbracht)
. Metallica was toch een van de eerste bands die het downloaden zogroots aanpakte. (en hun eerst volgende plaat zelfs zonder kopieer beveiliging uitbracht)
0
geplaatst: 10 maart 2006, 12:05 uur
Agja who care's? tegenwoordig doet iedereen dat.. Van mij mogen ze als ze 8 juni maar knallen 

0
geplaatst: 7 april 2006, 23:04 uur
Ik hoop dat ze 8 juni wel knallen, want ik sta niet voor niets op het veld van het Gelredome.
0
handsome_devil
geplaatst: 8 april 2006, 10:26 uur
Als ik mijn raam openzet zal ik zo'n beetje alles gewoon kunnen horen. Dat scheelt weer een kaartje kopen 

0
geplaatst: 9 april 2006, 18:01 uur
emmo schreef:
Knallen doen ze al 10 jaar niet meer.
Knallen doen ze al 10 jaar niet meer.
Live is het nog steeds erg sterk en spelen ze veel oude nummers, ga dat zien, ga dat zien
0
geplaatst: 10 april 2006, 18:24 uur
twin schreef:
Live is het nog steeds erg sterk en spelen ze veel oude nummers, ga dat zien, ga dat zien
(quote)
Dat klopt als een bus, 3 jaar geleden waren ze ook geweldig! (In Gelredome was ik toen
)
0
geplaatst: 5 mei 2006, 10:44 uur
Kasperbert schreef:
Dat klopt als een bus, 3 jaar geleden waren ze ook geweldig! (In Gelredome was ik toen
)
(quote)
)Ik zal het niet weten, ik zie ze voor het eerst.
0
Joy
geplaatst: 14 mei 2006, 01:54 uur
kheb metallica 1 keer gezien, net voor black album,vond het tegenvallen
omdat ze van mijn part net zo goed een cd hadden kunnen opzetten
reetestrak hoor, maar daarmee ook totaal ongeinspireerd
Joy
omdat ze van mijn part net zo goed een cd hadden kunnen opzetten
reetestrak hoor, maar daarmee ook totaal ongeinspireerd
Joy
0
geplaatst: 20 mei 2006, 02:21 uur
Ik ben erg benieuwd wat ze gaan spelen dit jaar, nog 3 weken 
Ik heb ze in de Gelredome gezien en een half jaar daarna in de Arena. In de Arena speelden ze nummers die ze lang niet gespeeld hadden omdat ze zo snel er weer waren. Nu...niet veel later staan ze er weer, ben erg benieuwd. Maar het zal wel gaaf worden

Ik heb ze in de Gelredome gezien en een half jaar daarna in de Arena. In de Arena speelden ze nummers die ze lang niet gespeeld hadden omdat ze zo snel er weer waren. Nu...niet veel later staan ze er weer, ben erg benieuwd. Maar het zal wel gaaf worden
0
geplaatst: 7 juni 2006, 15:32 uur
Nog 1 dag. Ik heb gehoord dat in Rock am ring ze het hele
master of puppets album gespeeld hebben wegens het 20 jarig
jubileum. Zou wel gaaf zijn, is wel 1 van mijn favorieten.
master of puppets album gespeeld hebben wegens het 20 jarig
jubileum. Zou wel gaaf zijn, is wel 1 van mijn favorieten.
0
geplaatst: 7 juni 2006, 15:34 uur
Hier is een nieuwe nummer dat ze gisteren gespeeld hebben in Berlijn.
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=457D8D737F7DC0BA
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=457D8D737F7DC0BA
0
geplaatst: 9 juni 2006, 12:06 uur
Ze waren lekker op dreef gisteren, het voorprogramma was zwaar kut. Maar Metallica vergoede alles. Dit was de setlis:
(Ecstacy Of Gold)
Motorbreath
Fuel
Wherever I May Roam
New Song
The Unforgiven
Battery
Master of Puppets
The Thing That Should Not Be
Welcome Home (Sanitarium)
Disposable Heroes
Leper Messiah
Orion
Damage, Inc.
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Die, Die My Darling (Voorprogramma bands zongen mee)
Seek and Destroy
(Ecstacy Of Gold)
Motorbreath
Fuel
Wherever I May Roam
New Song
The Unforgiven
Battery
Master of Puppets
The Thing That Should Not Be
Welcome Home (Sanitarium)
Disposable Heroes
Leper Messiah
Orion
Damage, Inc.
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Die, Die My Darling (Voorprogramma bands zongen mee)
Seek and Destroy
0
geplaatst: 9 juni 2006, 14:51 uur
Was een zeer goed concert. Voorpramma was inderdaad
kut. Het enige wat ik hoorde was een dubbele bass, de
rest viel weg. Alhoewel ik de cover van pantera wel tof vond.
Maar metallica maakte alles goed, zeer tof dat ze openden
met motorbreath, en heel master of puppets
En ik heb een nieuw plectrum
kut. Het enige wat ik hoorde was een dubbele bass, de
rest viel weg. Alhoewel ik de cover van pantera wel tof vond.
Maar metallica maakte alles goed, zeer tof dat ze openden
met motorbreath, en heel master of puppets

En ik heb een nieuw plectrum

0
geplaatst: 9 juni 2006, 18:26 uur
Wat een kut, vervelend en irritant voorprogramma was dat zeg
. Metallica daarentegen speelde zo top als het maar kon, NOG beter dan 2,5 jaar terug
. Helaas moesten wij tijdens One weg, omdat de NS weer zo nodig de laatste trein richting Hengelo al om half 12 moest laten vertrekken
. Grote hoogtepunten van de avond vond ik Battery en Sanitarium
, Battery ging geniaal hard en Sanitarium had zoveel sfeer 
3* voor Trivium, 2,5* voor Bullet for My Valentine, 2* a 2,5* voor Avenged Sevenfold en 5* voor Metallica (1na beste optreden dat ik tot nu toe ooit gezien heb)
Trouwens, wat vond men van het nieuwste nummer? Ik vond hem sterker dan hun laatste 4 studio-albums, maar minder dan de eerste 4
. Metallica daarentegen speelde zo top als het maar kon, NOG beter dan 2,5 jaar terug
. Helaas moesten wij tijdens One weg, omdat de NS weer zo nodig de laatste trein richting Hengelo al om half 12 moest laten vertrekken
. Grote hoogtepunten van de avond vond ik Battery en Sanitarium
, Battery ging geniaal hard en Sanitarium had zoveel sfeer 
3* voor Trivium, 2,5* voor Bullet for My Valentine, 2* a 2,5* voor Avenged Sevenfold en 5* voor Metallica (1na beste optreden dat ik tot nu toe ooit gezien heb)
Trouwens, wat vond men van het nieuwste nummer? Ik vond hem sterker dan hun laatste 4 studio-albums, maar minder dan de eerste 4

0
geplaatst: 9 juni 2006, 18:36 uur
Je kan natuurlijk ook jezelf dood verklaren!
Van hun laatste 3 studio-albums spelen ze één nummer als ik het goed heb (Fuel). Voor mij is dat hetzelfde als zeggen: "Wij zijn al 15 jaar dood!"
"Maar we zullen nog snel héél onze cd uit 1986 spelen, want toen waren we nog wel goed!" Haha...
Achja, wie ben ik...
Van hun laatste 3 studio-albums spelen ze één nummer als ik het goed heb (Fuel). Voor mij is dat hetzelfde als zeggen: "Wij zijn al 15 jaar dood!"
"Maar we zullen nog snel héél onze cd uit 1986 spelen, want toen waren we nog wel goed!" Haha...
Achja, wie ben ik...
0
Bobiej
geplaatst: 9 juni 2006, 19:35 uur
Dat nieuwe nummer is het begin voor de gigantische comeback van Metallica
het voorprogramma was echt mega kut
Onverstaanbaar geschreeuw en alleen een hoorbare drum... Maar toen Metallica kwam was het weer helemaal goedgemaakt
Super tof van ze trouwens om die foto van Cliff Burton te laten zien!
ze speelden echt top! Als ze dit als Live album uitbrengen word dat een dikke 5*!
Onverstaanbaar geschreeuw en alleen een hoorbare drum... Maar toen Metallica kwam was het weer helemaal goedgemaakt
ze speelden echt top! Als ze dit als Live album uitbrengen word dat een dikke 5*!
0
geplaatst: 10 juni 2006, 12:04 uur
Ik ben doof, schor en mijn nek is volledig naar de klote, en dat voor een tribuneplek....ik moet toch zeggen dat het geslaagd was!!! Ik vond Trivium en BFMV totaal ruk, Avenged vond ik wel iets beter, maar daar kende ik al wat nummers van dus dat scheelde weer...
Ik had voor het concert nog dat andere concert gedownload van RaR, en ook daar inderdaad speelde ze het hele mop album, maar et was duidelijk dat dit bijna een kopie was van dat concert, zelfs tot aan wat ze tegen ons zeiden, en die kleine 'zittende' solo van James waarbij hij zn gitaar op de proef stelt met en hoog snerpend geluid, geweldig!! Toch wel balen dat ze Creeping Death niet speelde!!
Super! volgende keer sta ik duidelijk vooraan in et veld...
Ik had voor het concert nog dat andere concert gedownload van RaR, en ook daar inderdaad speelde ze het hele mop album, maar et was duidelijk dat dit bijna een kopie was van dat concert, zelfs tot aan wat ze tegen ons zeiden, en die kleine 'zittende' solo van James waarbij hij zn gitaar op de proef stelt met en hoog snerpend geluid, geweldig!! Toch wel balen dat ze Creeping Death niet speelde!!
Super! volgende keer sta ik duidelijk vooraan in et veld...
0
geplaatst: 28 juni 2006, 00:23 uur
Bobiej schreef:
ze speelden echt top! Als ze dit als Live album uitbrengen word dat een dikke 5*!Het optreden is te downloaden via www.livemetallica.com. Kost je 10 dollar maar dan heb je wel een show van ruim 2 uur.Ik heb hem vanmiddag binnengehaald en zit lekker te bouncen nu op de show

0
Joy
geplaatst: 3 juli 2006, 19:07 uur
Bobiej schreef:
ze speelden echt top! Als ze dit als Live album uitbrengen word dat een dikke 5*!altijd grappig hoe het voorprogramma bewust met een oerslecht geluid wordt opgescheept om de hoofdact beter te laten uitkomen
u've been fooled
0
Bobiej
geplaatst: 5 juli 2006, 22:07 uur
Maar wel prettig gefooled;).
Haha, ze gaan denk ik wel van deze tour een live-album uitbrengen, dus ik ga niet nu al 10 euro betalen (dat heb ik niet eens, lang leve de Large;))
Marsellus schreef:
Het optreden is te downloaden via www.livemetallica.com. Kost je 10 dollar maar dan heb je wel een show van ruim 2 uur.Ik heb hem vanmiddag binnengehaald en zit lekker te bouncen nu op de show
(quote)
Het optreden is te downloaden via www.livemetallica.com. Kost je 10 dollar maar dan heb je wel een show van ruim 2 uur.Ik heb hem vanmiddag binnengehaald en zit lekker te bouncen nu op de show

Haha, ze gaan denk ik wel van deze tour een live-album uitbrengen, dus ik ga niet nu al 10 euro betalen (dat heb ik niet eens, lang leve de Large;))
0
geplaatst: 5 juli 2006, 22:09 uur
een
live masters of puppets zou best eens kunnen .aanschaffe natuurlijk
live masters of puppets zou best eens kunnen .aanschaffe natuurlijk
0
Joy
geplaatst: 6 juli 2006, 18:50 uur
of een opnieuw ingespeeld, maar dan wel met een clean geluid, justice for all 

0
geplaatst: 16 juli 2006, 11:06 uur
Bobiej schreef:
(quote)
Ja, maar een optreden hebben waar je zelf bijgeweest bent heeft toch iets extra's, vind ik dan.
0
geplaatst: 3 augustus 2006, 16:55 uur
belachelijk dat ze daar dan ook weer geld voor moeten hebben.. maak een live dvd ofzo en zet gewoon wat shows op de site, iedereen download toch en het is alleen maar goede reclame
maarja ouwe lullen die hetfield had een grijze sik
lachte me kapot
hoe vervelend ik ze ook vind (a) hun oude albums blijven verschrikkelijk goed.. sanitarium was geweldig en dat einde
:):) DIE DIE DIE MY DARLING en daarna ook nog seek and destroy
alles bij elkaar zou ik er niet snel nog een keer heen gaan.. ranzig eten suf stadion 3 vervelende bands die ook nogis weetikveel hoe lang spelen en het werd pas echt vet toen het eigenlijk al afgelopen was en wie gaat er nou een COMPLEET album ook nog is in goede volgorde live spelen vond het een slap verhaal die gasten hadden in 1991 moeten stoppen
maarja ouwe lullen die hetfield had een grijze sik
lachte me kapothoe vervelend ik ze ook vind (a) hun oude albums blijven verschrikkelijk goed.. sanitarium was geweldig en dat einde
:):) DIE DIE DIE MY DARLING en daarna ook nog seek and destroyalles bij elkaar zou ik er niet snel nog een keer heen gaan.. ranzig eten suf stadion 3 vervelende bands die ook nogis weetikveel hoe lang spelen en het werd pas echt vet toen het eigenlijk al afgelopen was en wie gaat er nou een COMPLEET album ook nog is in goede volgorde live spelen vond het een slap verhaal die gasten hadden in 1991 moeten stoppen
* denotes required fields.