MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Nick Cave (& the Bad Seeds) in Nederland

zoeken in:
Voor wie nog niet bekend! Nick cave geeft een solo concert in het world forum theater in Den Haag! Vandaag is de voorverkoop gestart. Ik heb 2 kaarten! rang 1! Helemaal zin in! voor wie dus wil gaan... vlieg vandaag nog naar het postkantoor want het zal wel snel gaan!

Iemand ooit in het world forum theater geweest??

Wat een prijzen weer zeg:
E 65, E 59 en E 49 (excl. servicekosten)

Ik kan me herinneren dat het 2 jaar geleden in de HMH ongeveer 40 Euro kostte. Ik sla dus maar een keer over (en wacht tot hij the Bad Seeds wel mee neemt).

Hij komt niet geheel alleen. Warren Ellis (viool), Martyn P Casey (bas) en Jim Sclavunos (drum) zullen wel met hem mee komen. De prijs is inderdaad vrij hoog.

Woody schreef:
Hij komt niet geheel alleen. Warren Ellis (viool), Martyn P Casey (bas) en Jim Sclavunos (drum) zullen wel met hem mee komen. De prijs is inderdaad vrij hoog.

Ik heb een tweetal kaartjes. Duur, maar ik lees overal dat je het een keer meegemaakt moet hebben.

Maar wel met de Bad Seeds erbij!!
Voor deze prijzen verwacht ik wel een heel mooi avondvullend programma.

extra concert vrijgegeven. 19-08-2006. Ik ben gek maar nog net niet zo gek om voor die prijs 2 keer achter elkaar te gaan.

Hermy schreef:
Ik sla dus maar een keer over (en wacht tot hij the Bad Seeds wel mee neemt).

rayman schreef:
Maar wel met de Bad Seeds erbij!!

Zijn de bad seeds er nou wel of niet bij?

Ik heb ook kaarten, wel duur inderdaad..maar het is het vast wel waard.

En nee the bad seeds zijn er niet bij

jer-oens schreef:
En nee the bad seeds zijn er niet bij

danku

Woody schreef:
Ik heb 2 kaarten! rang 1! Helemaal zin in!

Ik zit ook op rang 1 en ook helemaal zin in. Ben echt benieuwd naar The Man in het echt.

Ben toch erg benieuwd welke nummers hij maandag en dinsdag ter gehore gaat brengen. No more shall we part en the boatmans call zijn erg geschikt om alleen op piano en acoustisch te spelen. Ik ben daarom het meest nieuwschierig hoe hij Abattoir blues/the lyre of orpheus uit zal gaan kleden en wat de keuze van zijn nummers zullen zijn. Jammer is dat hij dus geen achtergrond zangeressen meeneemt. Dat had het wel afgemaakt denk ik.

@ U-96: welke stoelen heb je? Ik heb kaarten voor rij 5 stoel 1 en 2!

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Een paar hele slechte foto's van het concert gisteren. Ik kreeg het niet voor elkaar ze scherp of mooi te krijgen. (slecht toestel, denk ik)

Het concert was erg gaaf. Nick had er duidelijk zin in. Verassend vondt ik toch wel de setlist. Maar voornamlijk dat hij er voor had gekozen veel harde nummers te spelen. Ik had liever gezien dat de piano meer centraal had gestaan en het wat somberder was. Daarbij moet ik zeggen dat het geluid in het world forum theater niet om aan te horen was gister. Het galmde behoorlijk. Toch genoten!

Der Cave met een prachtige motorrijders moustache!

titan (crew)
Mijn grote god, die snor

Nick goes Lemmy?????

Haha... Zijn we hier tegenwoordig van de modepolitie?

Is bijna een apart topic: De Immer Brute Moustache van Der Cave.

Mijn god, wat was Cave geweldig! Ik kom normaal nooit op concerten (geluid en drukte kan ik niet zo tegen), maar voor Cave maak ik uiteraard een uitzondering. Ik heb echt nog nooit zo genoten van muziek.

Ik zat in het midden op de eerste rij, dus ik had prima uitzicht op Cave. Het moment dat ik Cave voor het allereerst in het echt te zag was natuurlijk geweldig! Ik heb nogsteeds pijnlijke handen van het applaudiseren.

Zijn muzikale prestaties waren gewoonweg geweldig. Vooral toen hij God is in in the House ging zingen, kreeg ik wel een brok in m'n keel. Ook erg geweldig was als Nick vooraan ging staan. Beetje jammer dat hij dit niet vaker deed.

Ook erg leuk, mijn zus heeft als enige uit het hele publiek een handtekening van Nick gekregen (op een t-shirt). Tevens heeft ze een van de playlisten weten te verkrijgen.

Wel jammer om nu thuis te zitten, wetende dat Cave in over een tijdje aan het zingen is.

titan schreef:
Mijn grote god, die snor

Die snor heerst.

Woody schreef:
Ik had liever gezien dat de piano meer centraal had gestaan en het wat somberder was.

Ik had dat ook graag gezien, maar je moet van alles wat proeven toch? Hij was weliswaar niet met The Bad Seeds, maar dit was toch ook behoorlijk geweldig.

Juichende recensie van de Volkskrant ook. Waar ze ook suggereerde dat zijn broer speelde dat snapte ik niet helemaal...

Ruby1966
levenvergeten schreef:
Juichende recensie van de Volkskrant ook. Waar ze ook suggereerde dat zijn broer speelde dat snapte ik niet helemaal...

Ik heb het artikel niet gelezen, maar misschien een grapje vanwege de snor?

Ruby1966 schreef:
(quote)

Ik heb het artikel niet gelezen, maar misschien een grapje vanwege de snor?

Onder andere, maar ook omdat hij schijnbaar de hele tijd op een briefje keek, verzoekjes inwilligde, en redelijk vrolijk was.

Enne.. kan iemand ons de setlist meedelen?

Door andere verplichtingen, maar ook omdat ik niet te spreken was van de prijs, besloot ik niet te gaan, al geef ik toe dat ik daar nu wel een beete spijt van heb (al blijf ik duur vinden). (ik heb het dan over zijn Antwerpse doortocht)...

C-moon. het was ongeveer als volgt:

West Country Girl
Abattoir Blues
Red Right Hand
The Ship Song
Wonderful Life
Babe, You Turn Me On
The Weeping Song
Cannibal's Hymn
Sad Waters
Messiah Ward
Rock of Gibraltar
Henry Lee
Mecry Seat
Hiding All Away
God Is In The House
Tupelo
Deanna
People ain’t no good

Right now I’m a-roaming
Love Letter
Lyre of Orpheus
Stagger Lee
Jack the Ripper
Lime Tree Arbour

Prima Setlist !! Wow!
En dank voor de links, Woody !!!!

c-moon schreef:
Prima Setlist !! Wow!

En die setlist heb ik hier dus liggen thuis.

U-96 schreef:
(quote)

En die setlist heb ik hier dus liggen thuis.

Hij is er hier en daar wel wat van af geweken, toch? schilt het veel?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.