Muziek / MusicMeter Live! / Nick Cave (& the Bad Seeds) in Nederland
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2008, 11:51 uur
Maar de lynchmob blijft je bespaard ray, sterk concert 
I feel like a fucking vacuum cleaner,
I'm a complete sucker.

I feel like a fucking vacuum cleaner,
I'm a complete sucker.

0
geplaatst: 29 april 2008, 12:08 uur
rayman schreef:
Je hebt slechte voorprogramma's en slechte voorprogramma's. Maar dit staat met stip bovenaan mijn lijstje allerslechtste die ik ooit heb gezien.
Je hebt slechte voorprogramma's en slechte voorprogramma's. Maar dit staat met stip bovenaan mijn lijstje allerslechtste die ik ooit heb gezien.
Het voorprogramma van Portishead 2 weken terug was (serieus!) nog slechter...
0
geplaatst: 29 april 2008, 12:13 uur
rayman schreef:
Jij hebt duidelijk Deerhoof en Miranda Sex Garden gemist Je hebt slechte voorprogramma's en slechte voorprogramma's. Maar dit staat met stip bovenaan mijn lijstje allerslechtste die ik ooit heb gezien.
Maar dit staat keurig op 4.
0
geplaatst: 29 april 2008, 12:30 uur
VanDeGriend schreef:
Maar dit staat keurig op 4.
(quote)
Jij hebt duidelijk Deerhoof en Miranda Sex Garden gemist
Maar dit staat keurig op 4.Hoi VanDeGriend; ook Depeche Mode gezien met de Songs Of Hope & Devation tour

0
geplaatst: 29 april 2008, 12:32 uur
Nick=Cool
Oeps......
Mr. Cave=Cool
Rauw, ruig en met een fucked organ
Oeps......
Mr. Cave=Cool
Rauw, ruig en met een fucked organ

0
geplaatst: 29 april 2008, 14:17 uur
Gish schreef:
28 april 2008 in de HMH. Nick Cave & the Bad Seeds.
Superlatieven schieten mij tekort. Wat was dit goed.
Een aantal jaren terug in Den Haag veel ballads en een Cave die zijn meer romantische kant [te] veel liet zien.
Bij "Into My Arms" merkte je ook dat een deel van het publiek meer ballads wilde.
Maar nee, het was rauw, emotioneel, hard en zuiver.
Nick Cave in absolute topvorm met een mooie dwarsdoorsnede van zijn gehele oeuvre. Wat een geweldig goed geluid trouwens in die hal. Vergeleken met dat zompige Ahoy geluid was ook dat een openbaring. Een van mijn favoriete concerten ooit.

28 april 2008 in de HMH. Nick Cave & the Bad Seeds.
Superlatieven schieten mij tekort. Wat was dit goed.
Een aantal jaren terug in Den Haag veel ballads en een Cave die zijn meer romantische kant [te] veel liet zien.
Bij "Into My Arms" merkte je ook dat een deel van het publiek meer ballads wilde.
Maar nee, het was rauw, emotioneel, hard en zuiver.
Nick Cave in absolute topvorm met een mooie dwarsdoorsnede van zijn gehele oeuvre. Wat een geweldig goed geluid trouwens in die hal. Vergeleken met dat zompige Ahoy geluid was ook dat een openbaring. Een van mijn favoriete concerten ooit.

De angst voor teveel ballads hield mij deze keer ook thuis.. maar dat was dus achteraf onterecht zie ik

0
geplaatst: 29 april 2008, 14:54 uur
Twee of drie maximaal.
Verder vooral veel herrie in de goede zin des woords. Heerlijk.
(Alleen jammer van The Mersey Seat)
Verder vooral veel herrie in de goede zin des woords. Heerlijk.
(Alleen jammer van The Mersey Seat)
0
geplaatst: 29 april 2008, 14:59 uur
Je bedoelt "The Mercy Seat"
Feit is wel dat die ballades voor een welkome afwisseling zorgen. Ik vond het juist erg mooi dat je, zeker tijdens "Into my arms", een speld kon horen vallen. En daarna gewoon weer knallen zoals alleen Cave dat kan.
0
geplaatst: 29 april 2008, 15:06 uur
Mijn geruststellende woorden nadat hij voor de 2e keer het podium verliet waren: die komt nog wel terug, hij heeft de Mercy Seat nog niet gespeeld. Hij kwam wel terug maar de mercy seat bleef uit.
0
geplaatst: 29 april 2008, 15:13 uur
Ik kan me ook wel voorstellen dat hij een keer klaar is met dat nummer. Het blijft briljant natuurlijk, maar met zo'n arsenaal aan goede songs kan er zo een ander meesterwerk voor in de plaats.
0
geplaatst: 29 april 2008, 17:15 uur
Ik was er gister ook bij, maar vond het eerlijk gezegd een beetje een teleurstelling. Iedereen rept hier over het goede geluid, maar ik vond het geluid juist best wel matig. Sommige nummers kwamen naar mijn idee helemaal niet over, zoals Your Funeral My Trial en More News From Nowhere. Maar misschien stond ik ook niet goed. Voor de rest heb ik ook erg weinig op met de sfeer van de heineken bierhal. Wel vond ik het erg fijn om Cave een keer gezien te hebben (voor mij was het de eerste keer). Hoogtepunten voor mij waren Red Right Hand, Stagger Lee en Into My Arms. Jammer dat die laatste de enige pianoballad was, maar meer pianoballads hadden misschien ook niet in de sfeer van het concert gepast.
0
geplaatst: 29 april 2008, 17:39 uur
Toch hoop ik dat Dhr. Cave en zijn slechte zaad een volgende keer in een wat sfeervollere (intiemere?) plek staan met beter geluid. Maar misschien dat ze daar te 'groot' voor zijn. 

0
geplaatst: 29 april 2008, 17:56 uur
Your Funeral My Trial klonk vooral anders door de hoofdrol voor de viool.
Wel vreemd dat ze theedoeken met songteksten verkopen, en die nummers juist niet spelen...
Verder niets dan lof, ik kan noch wel 15 nummers noemen die ik graag had willen horen, maar toch had ik er geen een willen ruilen met de gespeelde pareltjes.
Wel vreemd dat ze theedoeken met songteksten verkopen, en die nummers juist niet spelen...
Verder niets dan lof, ik kan noch wel 15 nummers noemen die ik graag had willen horen, maar toch had ik er geen een willen ruilen met de gespeelde pareltjes.
0
geplaatst: 29 april 2008, 18:11 uur
Kaaasgaaf schreef:
Toch hoop ik dat Dhr. Cave en zijn slechte zaad een volgende keer in een wat sfeervollere (intiemere?) plek staan met beter geluid. Maar misschien dat ze daar te 'groot' voor zijn.

Tsja, wellicht is het erg afhankelijk van waar je staat of zit. maar ik vond het geluid eigenlijk erg goed (exact in het midden zo'n 4meter van het podium
)
0
geplaatst: 29 april 2008, 18:14 uur
psychocatharsis schreef:
Tsja, wellicht is het erg afhankelijk van waar je staat of zit. maar ik vond het geluid eigenlijk erg goed (exact in het midden zo'n 4meter van het podium
)
)Ik stond inderdaad niet zo goed (kwam door omstandigheden pas erg laat en baalde daar erg van), maar eigenlijk zou dat niet moeten uitmaken. Iedereen heeft immers hetzelfde betaald, dus dan zou ook iedereen recht moeten hebben op dezelfde kwaliteit geluid, waar je ook staat.
0
geplaatst: 29 april 2008, 18:26 uur
Kaaasgaaf schreef:
Ik stond inderdaad niet zo goed (kwam door omstandigheden pas erg laat en baalde daar erg van), maar eigenlijk zou dat niet moeten uitmaken. Iedereen heeft immers hetzelfde betaald, dus dan zou ook iedereen recht moeten hebben op dezelfde kwaliteit geluid, waar je ook staat.
(quote)
Ik stond inderdaad niet zo goed (kwam door omstandigheden pas erg laat en baalde daar erg van), maar eigenlijk zou dat niet moeten uitmaken. Iedereen heeft immers hetzelfde betaald, dus dan zou ook iedereen recht moeten hebben op dezelfde kwaliteit geluid, waar je ook staat.
En daar ben ik het dus wel weer mee eens.
Feit blijft wel dat in de HMH ( gezien de capaciteit ) het geluid over het algemeen prima te pruimen is.
0
aslan (crew)
geplaatst: 29 april 2008, 18:59 uur
Facedown schreef:
Kan iemand de volledige setlist eens meegeven?
weten we donderdag in Brussel meteen waar we aan toe zijn ! ! !
0
geplaatst: 29 april 2008, 19:02 uur
aslan schreef:
(quote)
You read my mind

0
geplaatst: 29 april 2008, 19:03 uur
0
geplaatst: 29 april 2008, 19:05 uur
Facedown schreef:
Sorry. Ik neem nooit een kladblok mee.Kan iemand de volledige setlist eens meegeven?
Maar aERo heeft even terug wat vorige stelists geplaatst. Die komen wel zo´n beetje overeen met wat er gisteren werd gespeeld.
Veel van Dig!!! En verder Red Right Hand, The Ship Song, Your Funeral my Trial, Stagger Lee, Tupelo (
), Into My Arms, en nog wat.En uiteraard een hoeveelheid toppers niet. Maar dan moet die man zes uur gaan staan zwoegen op dat podium. Had van mij gemogen, maar ik vrees dat dat er niet meer in zit.
Sowieso kan je je voorbereiden op een sublieme avond. Meneer Cave is geweldig.
0
geplaatst: 29 april 2008, 19:50 uur
@Kaaasgaaf: Ik weet graag waar ik aan toe ben, maar begrijp heel goed dat anderen dat liever niet hebben 
@Rayman: Thx

@Rayman: Thx

0
geplaatst: 29 april 2008, 20:03 uur
psychocatharsis schreef:
(quote)
*kuch*

0
geplaatst: 29 april 2008, 20:11 uur
My orgel is fucked...
Geweldig concert. Ik stond vrijwel helemaal vooraan met prima uitzicht. Nick Cave & The Bad Seeds waren gewoon weer geweldig.
Voorprogramma was ik ook niet zo van onder de indruk. Niet slecht, maar ze slaan de plank zo dermate mis dat het zo neppig overkomt.
Geweldig concert. Ik stond vrijwel helemaal vooraan met prima uitzicht. Nick Cave & The Bad Seeds waren gewoon weer geweldig.
Voorprogramma was ik ook niet zo van onder de indruk. Niet slecht, maar ze slaan de plank zo dermate mis dat het zo neppig overkomt.
0
geplaatst: 29 april 2008, 20:17 uur
Het concert wordt echt totaal de grond ingeboord op Kindamuzik 

0
geplaatst: 29 april 2008, 20:22 uur
Dit was de setlist van 26 april (Marseilles): het komt redelijk overeen, alleen had de eerste toegift in Amsterdam volgens mij 2 nummers net als de tweede (waar ik zeker weet dat het er 2 waren), verder week het er niet veel van af.
Night Of The Lotus Eaters
Today's Lession
Red Right Hand
Dig, Lazarus, Dig!!!
Tupelo
Midnight Man
The Ship Song
We Call Upon The Author
Your Funeral My Trial
Lie Down Here (& Be My Girl)
Jesus Of The Moon
Deanna
Papa Won't Leave You, Henry
More News From Nowhere
The Lyre of Orpheus
Wanted Man
Hard On For Love
Into My Arms
Stagger Lee
Night Of The Lotus Eaters
Today's Lession
Red Right Hand
Dig, Lazarus, Dig!!!
Tupelo
Midnight Man
The Ship Song
We Call Upon The Author
Your Funeral My Trial
Lie Down Here (& Be My Girl)
Jesus Of The Moon
Deanna
Papa Won't Leave You, Henry
More News From Nowhere
The Lyre of Orpheus
Wanted Man
Hard On For Love
Into My Arms
Stagger Lee
0
geplaatst: 29 april 2008, 20:28 uur
Nu.nl is ook niet positief
maar ach, ik was er niet bij en zolang degenen die er wel waren maar genoten hebben... boeien wat een recensent schrijft
maar ach, ik was er niet bij en zolang degenen die er wel waren maar genoten hebben... boeien wat een recensent schrijft

* denotes required fields.