MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Parkpop

zoeken in:
Slowgaze schreef:
En wat doen ze nog meer behalve optreden dan?

Oh wat zijn we grappig

Leuke line-up, ik ga ook zeker.

De fans die er nog zijn zal het niet zijn ontgaan, dat Adam Ant zowaar zijn 'Stand & Deliver' op de Jupilerstage ten gehore brengen zal. Misschien een beetje Kings........misschien een Cartrouble? Wie weet. Hij is tot alles in staat, zong zelfs samen met Boy George zijn eerste singel uit 1977: Young Parisians.
Heb zin in Parkpop, hopen op mooi weer, goede sfeer, biertje erbij......en heb dat Dry The River een beetje getubed.....klinkt relaxed. Opvallend wel dat er geen blazende rockers tussen staan dit jaar. Alles is oké tot lekker en goed zelfs qua muziek, maar echt uit je dak-knallers zitten er nu geloof ik niet echt tussen. Maar ja, het gaat ook om de lekkere sfeer, en het goede weer (zoals bijna altijd). Biertje, zon, muziek en gras........wordt een puike dag!

Adam Ant zingt aardig wat oud spul bij zijn laatste optredens (wie had gedacht dat ie ooit nog eens op het podium zou staan?!)...... de laatste keer Parkpop voor mij was met Terence Trent d'Arby maar ik denk dat ik dit jaar wel eens wil gaan kijken naar Jack Sparrow, ehm, Adam Ant:

Met Terence Trent D'arby......wow, dat is wel even geleden.
Ik ga elk jaar wel naar Parkpop, maar het is doorgaans voor de gezelligheid en muziek (uiteraard) in algemene zin. Maar nu met Ant ben ik dit keer ook echt helemaal van de partij.

Adam Ant zingt aardig wat oud spul bij zijn laatste optredens (wie had gedacht dat ie ooit nog eens op het podium zou staan?!)...... (quote aERo).....ik heb Ant's biografie gelezen, en als ik het mag geloven is het Trent Reznor geweest, die Adam Ant het podium 'opsleurde' om samen met hem 'Physical' te zingen. Maakte verpletterende indruk op Adam. Dat was het moment dat Adam Ant de draad weer wilde oppakken. Althans, het wekt de indruk dat dát de doorslag heeft gegeven. En idd, vooral oud spul, zijn (voor mij) toch meer vette werk: Plastic Surgery, Red Scab, Deutcher Girls......wow, als dát zijn parkpopbijdrage wordt ben ik een gelukkig man!
Wie weet komen we elkaar er wel tegen aERo!

Manmanman, wat een @%!weer was het gisteren. Bijna altijd mooi weer met parkpop doet de gemoederen mogelijk een verwaande houding innemen, ik ging er nl blind van uit dat dat dit jaar ook zo zou zijn.
Maar de weerberichten bonden er geen doekjes om: regen, wind en regen, dat waren de voorspellingen en ze kregen het gelijk aan de zijde.
Al vroeg in 't Zuiderpark zijnde was het nog steeds aan het zeiken. De hele ochtend al. Ik was om zes uur al op toen het met bakken uit de hemel kwam, en er kwam geen einde aan.
Maar gelukkig, rond een uur of twee - drie hield het op. Maar ik was doorweekt, de wind bleef guren, en de grond zeiknat maakte dat de aangename factor van het festivalgevoel uitbleef.
Maar het gaat natuurlijk ook om de muziek. En die was (voor mij) bijna doorgaans bovengemiddeld oké. En dan.....waar ik voor kwam, mijn eerste held in muziekindustrie: Adam Ant.
En zowaar! Warm werd het niet echt, maar daar begon ineens de zon tevoorschijn te komen!
Een welkome afwisseling was dit kan ik je zeggen. En dit juist toen Adam Ant begon maakte dit voor mij een feestje. De opener werd gespeeld onder een fiks zonnetje, Plastic Surgery.
En Adam Ant was een meevaller. Hij speelde en zong beter dan menig concert dat ik geregistreerd van hem gezien heb in me leven (was fan van zijn muziek, maar live vond ik hem om te huilen. Behalve zijn beginperiode, underground, om de één of andere reden zijn dié liveoptredens vele malen heftiger en dynamische én beter dan toen hij bekend werd (en dan heb ik ze als bootleg(s)!). Goody two Shoes vond ik zwakjes, maar Zerox en Antsinvasion werden puik uitgevoerd. Physical had hij om de één of andere reden zijn Do-It versie gespeeld. Maar zijn singel Prince Charming was dan weer fenomenaal! De beste die ik ooit gehoord heb! En meer natuurlijk, maar dit waren dingen die me opvielen. En bovendien denk ik dat hij een nieuwe gitarist heeft. Hij speelde namelijk niet de solo's in de Antsongs.
Aanvankelijk dacht ik dat het een amateur zou zijn, maar met de cover (weet niet de band, maar het nummer heet) Get It On beweest hij wel degelijk meer te kunnen dan alleen akkoorden.
Hoe dan ook, na dertig jaar Antfan zijnde heb ik de beste man dan toch een keer live gezien, en dat maakte echt damn veel goed.
Er was ook een andere band, die speelde rond drie uur of iets. Ik lette er niet op, maar een moment liep ik langs Jupilerstage en hoorde ik een waanzinnige muziek dat ik er stil van werd.
Genageld bleef ik staan, dit wilde ik horen. En dat heb ik nog twee songs kunnen doen, toen was de volgende band aan de beurt. Normaal zie je overal flyers rondzwerven, maar dat was er dit jaar niet bij (gevolg digitaal tijdperk?) dus kon ik niet direct de band achterhalen. Maar vinden zal ik die zeker.
Al met al een geslaagde dag, maar gewoon, geslaagd. Normaal is het liggen met wat maten in het gras.......de ene dampt wat, de ander met leutige verhalen...maar alle lekker in het gras, in de zon, met een biertje in de hand en een vette peuk en genieten van vette muziek op een sfeervol festival...........volgend jaar weer, wie weet.
Nog iemand anders geweest met een eigen verhaal?

Sorry maar ik had na zo'n druilerige dag thuis hangen in makkelijke broek en shirt geen zin meer om voor Adam de deur uit te gaan en heb mee zitten kijken op TV West (en dat is toch anders)

Ik hoop op een rondje clubcircuit in de nabije toekomst.

Wel aERo, voor mij was ook de enige reden dat ik bleef hangen te vinden in het feit dat Ant kwam optreden. Normaal met festivals, en meestal ook met parkpop, is het gewoon lekker of zelfs schitterend weer: dán is een festival echt superchill. Je mag me ervoor wakker maken.
Maar dit jaar........groot gelijk dat je lekker bij de haard bleef. Het was best leuk maar niet the ultimate experience zeg maar: harde wind, regen, fris tot zelfs koud (eenmaal natgeregend), modderig, en zelfs de kramen vertrokken al snel door het weer. Modderig........nee, ik heb ze leuker meegemaakt. Het enige echte lichtpunt van die dag, voor ij dan, was toen Adam Ant begon het echt zonnig werd. Bovendien had ik geen hoge verwachtingen van Adam Ant (was vroeger groot fan, maar was nooit echt onder de indruk van zijn liveprestaties), en verrassend genoeg wist hij nu wél enigszins een performance neer te zetten. Nog verre van geweldig maar stukke beter dan ik van hem gewend ben dus (behalve uit zijn 'punkperiode', toen vlogen de vonken er vanaf.). Dus al met al voor mij de moeite waard dat ik ben gebleven.
Volgend jaar hoop ik echt op het goede weer dat ik van parkpop gewend ben, want dan is het echt een heerlijk festival.

Gaan er dit jaar nog mensen? Ik twijfel nog...

Ik daarentegen twijfel er niet aan dat er dit jaar nog mensen gaan.

Ik ga Lukas! 5 minuutjes fietsen voor Dexys en Sinead vind ik wel de moeite waard. Laat maar weten als je nog gaat.

Ik op 15 minuutjes fietsen maar mij krijg je er met geen stok meer naartoe. Veel te massaal, te weinig interessante acts en te veel dronken eikels.

Een Hagenees

Zelf niet hele nare ervaringen met Parkpop, maar als er niks speelt wat ik leuk vind ga ik ook niet. Vind het toch wel erg leuk dat ik dingen als Buzzcocks, Elvis Costello, Kula Shaker en The Pretenders afgelopen jaren, voor niets, heb kunnen zien.

Hier nog een Hagenees die een keertje overslaat. Ik vind de line-up dit jaar niet de moeite waard op Soul Sister Dance Revolution (uit Den Haag) na dan maar die heb ik dit jaar al drie keer gezien.

Op TV West veel van Parkpop te zien.
Prima acts als Hoffmaestro, Noisettes en nu Dexys.
Ik vind dit toch wel genieten.
En af en toe switchen naar de BBC met Glastonbury.
Net gezien Kenny Rodgers, PIL, en nu Vampire Weekend

Casartelli (moderator)
Al dan niet tegen beter weten in... maar ik ben toch elke keer weer even blij als er een berichtje langskomt dat doet alsof 2021 een normaal festivaljaar wordt.

Haags festival Parkpop verhuist in 2021 van Zuiderpark naar Malieveld | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Nou ik ben er in ieder geval niet blij met de locatie

Casartelli (moderator)
ik wel

Dat kan reistechnisch gezien misschien voor jou maar verder zou ik geen enkele reden kunnen bedenken. Van een park op een plek waar je niet door hebt in een stad te zijn met allerlei uithoeken met vijvertjes, bomen, struiken e.d. naar een mega stuk open grond met wat afgetrapt gras waar je om je heen alleen maar lelijke gebouwen ziet.

Het zal waarschijnlijk ook snel gedaan zijn met de gratis toegang.

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Het zal waarschijnlijk ook snel gedaan zijn met de gratis toegang.
Dat risico kun je inderdaad wel een beetje lezen uit teksten als
Het is de bedoeling om van Parkpop een van de grootste en relevantste festivals van Nederland te maken.
Maar goed, eerst maar eens zien wat er na corona überhaupt nog over is van de culturele en evenementensector zoals we die voorheen kenden.

Voordeel is in ieder geval dat je op t Malieveld heel veel vakjes kan maken van anderhalve bij anderhalve meter

Nooit meer Zuiderpark
Malieveld, totaal geen gevoel

Allemaal naar Rotterdam dan! Wij verloochenen het Zuiderpark niet, en het festival is ook nog eens toffer.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:30 uur

geplaatst: vandaag om 08:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.