MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Porcupine Tree 16/09/06

zoeken in:
Zojuist gelezen in Rock Tribune: op zaterdag 16 september treedt Porcupine Tree + support op in Hof Ter Lo in Antwerpen.

ravenstein schreef:
Zojuist gelezen in Rock Tribune: op zaterdag 16 september treedt Porcupine Tree + support op in Hof Ter Lo in Antwerpen.

Mooi, absoluut een aanrader. Als ik het goed heb treden ze 27 september op in Nederland, als me niet vergis in Paradiso!

Lin
Snappy schreef:
(quote)

Mooi, absoluut een aanrader. Als ik het goed heb treden ze 27 september op in Nederland, als me niet vergis in Paradiso!

jaaa, ik heb gelukkig al kaartjes

Omayyad
Lin schreef:
jaaa, ik heb gelukkig al kaartjes

Ik zal er ook zijn!

Lin
tot dan!

Lin schreef:
tot dan!

Ik ben in twijfel, namelijk de 28ste examens!

Ook ik ben er de 27e natuurlijk bij

Lin
Vince vega schreef:
Ook ik ben er de 27e natuurlijk bij

Omayyad
Musicmeet!

Lin
Omayyad schreef:
Musicmeet!

I'll be there in Hof Ter Lo !

c-moon schreef:
I'll be there in Hof Ter Lo !

uitverkocht I presume?

edit: niet dus

Support: Oceansize

Omayyad
Het ziet er naar uit dat ik dit optreden in Antwerpen ook ga bijwonen...

Ik kom er voor uit Groningen: geen kilometer te veel wat mij betreft

Omayyad
lebowski schreef:
Ik kom er voor uit Groningen: geen kilometer te veel wat mij betreft

Dan zeker ook naar Amsterdam...?

Nee dan ben ik Noorwegen, vandaar dat dit concert een geschenk uit de hemel is. Ben benieuwd naar de venue trouwens, ken Hof ter Lo helemaal niet.

lebowski schreef:
Nee dan ben ik Noorwegen, vandaar dat dit concert een geschenk uit de hemel is. Ben benieuwd naar de venue trouwens, ken Hof ter Lo helemaal niet.

sfeer is goed (gemoedelijk), zaal is praktisch, maar qua ligging en inrichting is het niet "je dat"

In Muziek > MusicMeter Live! > Porcupine Tree !!!!!:

Goeie grutjes! Wat een concert! Wat een tractatie!!!! Porcupine Tree bracht ons twee sets: één set met volledig nieuw werk dat ze éérst live gaan uitproberen en dan gaan op plaat zetten: en wat klonk dat fantastisch!!!!!!

En daarna!!! Een prachtige tweede set met vooral werk van Dead Wing en In Absentia.... en de "ususal suspects"!!!

Weer een concertje om in te lijsten!!!

Maar nu ga ik eerst even slapen ))

Het was FANTASTISCH !!!!
We werden zowaar getrakteerd op gloednieuwe nummers!!!!!! Verder kwam natuurlijk ook het werk uit "deadwing" en "in absentia" en andere usual suspects aan bod!!!!!
`

Omayyad
c-moon schreef:
Het was FANTASTISCH !!!!
We werden zowaar getrakteerd op gloednieuwe nummers!!!!!! Verder kwam natuurlijk ook het werk uit "deadwing" en "in absentia" en andere usual suspects aan bod!!!!!
`

Als ik me niet vergis werd er naast de nieuwe nummers (die overigens reeds op de site waren aangekondigd) enkel nummers gespeeld van In Absentia en Deadwing...

... ik dacht toch ook "Buying New Soul" gehoord te hebben hoor

Enfin, het was een prachtig concert en bij de absolute hoogtepunten horen zeker "Arriving Somewhere But Not Here", "Trains", "Open Car", "Dead Wing".. maar goh... het was allemaal van zulks hoog niveau!!!!

Lin
c-moon schreef:
... ik dacht toch ook "Buying New Soul" gehoord te hebben hoor

Enfin, het was een prachtig concert en bij de absolute hoogtepunten horen zeker "Arriving Somewhere But Not Here", "Trains", "Open Car", "Dead Wing".. maar goh... het was allemaal van zulks hoog niveau!!!!

klinkt allemaal geweldig

*moet nog even wachten tot de 27e *

Een geweldig goed optreden was het en dat zullen we geweten hebben!

Zeer geslaagd was het experimenteren met nieuw materiaal in de eerste set. Daar zaten verdomd goeie nummers tussen, ik was vooral ondersteboven van dat 2e nummer. (Steven Wilson zei toen 'A really long one' ofzoiets.) Dat belooft voor de opnames, ik kijk alvast uit naar een nieuwe cd.

De 2e set was natuurlijk ook steengoed, met zoals al gezegd vooral nummers uit Deadwing en In Absentia.

De nummers uit In Absentia waren volgens mij: The Sound of Muzak, Trains en Blackest Eyes beide als 'Encore'.

De nummers uit Deadwing die ik me nog herinner zijn: Arriving Somewhere but not Here, Open Car, Halo en The Start of Something Beautiful. De overige nummers van de 2e set weet ik niet precies.

Iemand die de volledige setlist kent en deze wilt posten aub?

Ook veel lof voor het voorprogramma Oceansize met hun fantastisch debuut Effloresce! Hiervan speelden ze One Day all this Could be Yours (als opener geloof ik), Catalyst en Amputee. (zou kunnen dat ik er vergeten ben)

Ik had gehoopt op You wish, Massive Bereavement en natuurlijk Women Who Love Men Who Love Drugs, maar dit is maar een kleinigheid want de nummers die ze brachten waren super.

Nummers van Everyone into Position konden natuurlijk niet ontbreken. Ik weet niet precies welke ze hiervan speelden, dit album ken ik minder goed als Effloresce. (titels ken ik niet echt).

One out of None van de EP Music for Nurses zat er ook nog ergens bij.

Iemand setlist?

Besluit: Weer maar eens 2 schitterende groepen aan het werk gezien die ook live weten te presteren!
Meer dan geslaagde avond!

Heel mooie impressie Avitas Sibannac, en kan mbt Porcupine Tree helemaal akkoord gaan...... maar eerlijk gezegd: Oceansize deed mij niet veel...

Ik zweef nog helemaal, wát een optreden, ik kan me helemaal aansluiten bij een jongen uit het publiek die tussen twee nummers door schreeuwde: YOU ARE SÓ GREAT! Waarop Wilson verlegen bedankte

Geweldig geluid, briljante set met indrukwekkende nieuwe nummers. Man man man, wat een genot allemaal.

Ook de ambiance was lekker, een vage zaal in een vage buitenwijk, gezellig tapmeisjes, niks geen kleerkasten met oortjes, strippenkaarten voor biertjes van € 10 en hotdogs van € 5, maar gewoon een ouderwets clubsfeertje met een enthousiast, luisterend publiek!

Porcupine Tree

... ja, dat hoorde ik ook die "you are so great"
De brave man had overschot van gelijk!!!

Ben dus zéér te spreken over de nieuwe nummers... het beste was dat nummer dat Wilson inleidde met "a really long one" .. O ja, hij voegde er plagend ook aan toe "for prog rock fans"....

Maar ook de songs uit DEADWING en IN ABSENTIA waren meer dan prachtig!!! Met als - voor mij - absolute hoogtepunten toch wel "Arriving Somewhere But Not Here"
en "Trains" !!!!!!

Wat een prachtconcert !!!

Tja, Oceansize.. ben even in de zaal geweest en na een paar minuutjes weer buitegen gegaan. Echt slecht was dat zeker niet, maar goh.. ik kreeg het er warm noch koud van en begrijp dan ook niet dat ene Steve Wilson er zo lovend
over was....

Blij PORCUPINE TREE nog eens live te mogen hebben beleven! Dat was alweer geledenvan 2001 op Bospop! (ja, érg he!!!). Volgend jaar komen ze terug, met een nieuw album op zak, zo beloofde Steve Wilson! HOERA !!!

Dit is inmiddels het 5e concert dat ik heb mogen aanschouwed sinds 1996. Voor mij begon het feest in 1996 in De Pul in Uden. En al die jaren erna bleef het een feest. Maar gisterenavond (16 sept 06) in Hof ter Lo was het een echt KNALCONCERT.

Het dak ging er helemaal af. De band had er zin in en dat was te merken. Ik stond lekker vooraan 1,5 meter van John en Steven vandaan. Nog nooit heb ik het van zo dichtbij kunnen zien. Dan pas zie je de details; blote voeten van Wilson, een batterij aan pedalen en effectboxen op de grond, en volgens mij van John af en toe een knipoog naar mijn vrouw (van mij mag ie). Verrassend was ook dat Steven via zijn m-audio midi-keyboard (met geluidsbankjes) zeer strakke pianogeluiden speelde van NIEUWE nummers!! Dit had ik echt niet verwacht. Ik geloof dat er 6 nieuwe nummers werden gespeeld. Ze waren weer allen dik de moeite waard - helemaal super! Steven wist ook smeuig de boel aan elkaar te praten ''Tonight will be a little bit different, we'll bring you a couple of new songs. We'd like to play them live before we do things in the studio'' waarop het publiek jubelde van geluk. De sfeer zat er meteen al goed in. Dit gezellige publiek en de ruimte deed mij weer denken aan het concert in 1996 in Uden. Persoonlijk vond ik Open Car, Arriving Somewhere..,The start of... en Trains toppers. Ik vind ook dat John een echte aanwinst is voor de band. Prachtige accoorden die het freubelspel van Steven mooi aanvullen. De strakke drums van Harrison lijken wel geprogrammeerd te zijn (dat zijn ze natuurlijk niet) maar zo superstrak gohhh hoe doet ie dat toch. De glimlach van de man met de pet en de bas is zoooo relaxt dat ik zweef als ik naar hem kijk. Richard is voor mij een idool mooie sfeertjes en bubbelende achtergrond geluiden helemaal te gek. Kortom een van de beste concerten die ik ooit heb gezien

volgens mij zijn ze in 1994 en 1998 in de Pul geweest maar niet in 1996.

charlezzz schreef:
volgens mij zijn ze in 1994 en 1998 in de Pul geweest maar niet in 1996.

Klopt helemaal gelijk het was 1994!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:07 uur

geplaatst: vandaag om 14:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.