Muziek / MusicMeter Live! / Morrissey, 20 december in HMH!!!
zoeken in:
0
geplaatst: 26 oktober 2006, 22:55 uur
Het is weer zo ver!
Zo komt-ie nooit en zo komt-ie twee keer in 8 maanden!
20 december is het weer zo ver!
Moz in de HMH!!!
Zo komt-ie nooit en zo komt-ie twee keer in 8 maanden!
20 december is het weer zo ver!
Moz in de HMH!!!
0
SelmaDuim
geplaatst: 26 oktober 2006, 23:11 uur

Heb je enig idee wanneer de voorverkoop begint?
(voordat ik weer te laat ben)
Er staat overigens nog niks over op de site van HMH, ticketservice en Morrissey. Waar vind je die informatie?
0
geplaatst: 28 oktober 2006, 00:23 uur
Mmm.. misschien. Ben vrij nieuw in 'zijn' wereldje. Ken alles van The Smiths, zijn solowerk is me nog redelijk onbekend... maar sinds die nooit meer zullen optreden... Misschien 

0
geplaatst: 28 oktober 2006, 00:26 uur
Ik was er de vorige keer bij in de HMH, en volgens mij was ik een van de weinigen die het lichtelijk vond tegenvallen. Maar dat kan ook te maken hebben met het teleurstellende laatste album. Ik denk dat ik dit keer maar oversla...
0
fastpulseboy
geplaatst: 28 oktober 2006, 14:10 uur
djees
please, doe het eens in een andere zaal.........ik wordt behoorlijk misselijk van die HMH
(ik ga ook al in duitsland kijken, maar daar schijnt de zaal ook niet veel beter te zijn)
we krijgen wel een beetje een overkill aan morrissey, en ik vraag me af of ie nog een keer de HMH uitverkocht krijgt. Lijkt me moeilijk.
please, doe het eens in een andere zaal.........ik wordt behoorlijk misselijk van die HMH
(ik ga ook al in duitsland kijken, maar daar schijnt de zaal ook niet veel beter te zijn)
we krijgen wel een beetje een overkill aan morrissey, en ik vraag me af of ie nog een keer de HMH uitverkocht krijgt. Lijkt me moeilijk.
0
geplaatst: 28 oktober 2006, 19:14 uur
Twee dingen.
In mijn beleving is er weinig mis met de HMH.
En als je genoeg van Morrissey hebt, niemand dwingt je om te gaan natuurlijk.
In mijn beleving is er weinig mis met de HMH.
En als je genoeg van Morrissey hebt, niemand dwingt je om te gaan natuurlijk.
0
SelmaDuim
geplaatst: 28 oktober 2006, 20:05 uur
Behalve dat het geluid niet goed is en de zaal erg koud en kil is.
0
geplaatst: 28 oktober 2006, 20:06 uur
Met het geluid is niks mis. Of je moet je opsluiten op het toilet en dan gaan klagen dat je niks hoort. Wat natuurlijk altijd kan, het is een vrij land.
0
geplaatst: 28 oktober 2006, 20:38 uur
als je gaat lopen klagen dat je niks hoort terwijl je op het toilet zit dan zullen die gasten die daar staan te rillen van de kou je niet opmerken, zover is zeker.
... en als ze staan te genieten van de juiste akoestiek zullen ze anders wel doen alsof ze niemand horen.
... en als ze staan te genieten van de juiste akoestiek zullen ze anders wel doen alsof ze niemand horen.
0
geplaatst: 28 oktober 2006, 20:43 uur
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat als je buiten staat te rillen van de kou, je misschien de volgende keer een kaartje moet kopen zodat je naar binnen kan, alwaar een paar duizend mensen de boel wel warm houden.
Dan hoor je het ook beter volgens mij.
Dan hoor je het ook beter volgens mij.
0
SelmaDuim
geplaatst: 28 oktober 2006, 21:02 uur
Niemand heeft het hier gehad over het volume en de temperatuur in HMH. Dus die flauwe opmerkingen kunnen jullie ook gewoon achterwege laten. Dat jullie slap kunnen zeveren weten we nu wel.
Een zaal als Paradiso heeft veel meer sfeer dan een HMH en dat is iets wat zeker bijdraagt aan hoe positief je een concert ervaart. Mijn ervaring met HMH is dat het geluid erg slecht gemixt wordt en dat de muziek klinkt als een grote brei. Daarmee doen ze veel bands te kort. Ik denk dus wel twee keer na voordat ik een kaartje koop voor een concert in HMH. Want ik hecht nu eenmaal wel waarde aan kwaliteit.
Een zaal als Paradiso heeft veel meer sfeer dan een HMH en dat is iets wat zeker bijdraagt aan hoe positief je een concert ervaart. Mijn ervaring met HMH is dat het geluid erg slecht gemixt wordt en dat de muziek klinkt als een grote brei. Daarmee doen ze veel bands te kort. Ik denk dus wel twee keer na voordat ik een kaartje koop voor een concert in HMH. Want ik hecht nu eenmaal wel waarde aan kwaliteit.
0
geplaatst: 28 oktober 2006, 21:10 uur
In twee dagen transformeren van iemand die deze beweging maakt
bij het bericht dat Morrissey naar de HMH komt naar iemand die slechts klachten heeft over de HMH, daarvan kan ik me onmogelijk druk maken over de term slap zeveren. Die heeft kennelijk geen idee wat ie zelf aan het doen is.
bij het bericht dat Morrissey naar de HMH komt naar iemand die slechts klachten heeft over de HMH, daarvan kan ik me onmogelijk druk maken over de term slap zeveren. Die heeft kennelijk geen idee wat ie zelf aan het doen is.
0
SelmaDuim
geplaatst: 28 oktober 2006, 21:18 uur
Ettettummu: "koud en kil" heeft niks met temperatuur te maken. Een beetje zelf nadenken mag best wel een keer. Alles is context afhankelijk, maar dat snapt een kind nog wel.
Rayman: Ik vind het leuk te horen dat ik alsnog een kans krijg om Morrissey te kunnen zien. Mij heb je nooit horen zeggen dat ik blij ben dat hij juist HMH uitgekozen heeft voor een concert.
Een beetje flauw on jullie irritaties op deze manier te uiten.
Rayman: Ik vind het leuk te horen dat ik alsnog een kans krijg om Morrissey te kunnen zien. Mij heb je nooit horen zeggen dat ik blij ben dat hij juist HMH uitgekozen heeft voor een concert.
Een beetje flauw on jullie irritaties op deze manier te uiten.
0
geplaatst: 28 oktober 2006, 21:23 uur
Irritaties? Ik kan uiteraard niet voor ettettummu spreken, want ik ken die man niet eens. Maar volgens mij geef ik aan me niet druk te kunnen maken om....
Whatever, Morrissey is, samen met Nick Cave, mijn held. Al gaat ie op het strand van Scheveningen zijn kunsten vertonen, ik ben erbij.
Whatever, Morrissey is, samen met Nick Cave, mijn held. Al gaat ie op het strand van Scheveningen zijn kunsten vertonen, ik ben erbij.
0
geplaatst: 29 oktober 2006, 03:54 uur
Ik kan me beide reacties (beide kampen) wel voorstellen eigenlijk. Ik vind de HMH uitermate geschikt voor 'klinische'acts als Kraftwerk en Massive Attack. Zelfs gitaar-georienteerde acts als REM, Foo Fighters en Placebo klinken uitstekend (ik spreek uit eigen ervaring). Maar de warmte ontbreekt volledig natuurlijk, zalen als Paradiso hebben veel meer allure en sfeer (zoals SelmaDuim al aangeeft, hoewel ik het geluid in de HMH meestal prima vind). Nadeel blijft natuurlijk dat 'grote' acts Paradiso, en vergelijkbare zalen, niet meer aandoen, dus dan biedt de HMH een uitstekend alternatief. Ik persoonlijk neem de kille sfeer dan op de koop toe, en ga na het concert snel huiswaarts.
0
geplaatst: 29 oktober 2006, 09:39 uur
fastpulseboy schreef:
djees
djees
Niet ze negatief, alsjeblieft! In EEN jaar komt hij net zo vaak naar Nederland als in de 23 jaar daarvoor tesamen en dan is het weer niet goed!
En natuurlijk raakt het weer uitverkocht!
Santa Mozz is coming to town.
Wie wil dat nu missen?
0
geplaatst: 29 oktober 2006, 15:13 uur
SelmaDuim schreef:
...Een beetje flauw on jullie irritaties op deze manier te uiten.
als het overkomt alsof ik me irriteer, let op: ...Een beetje flauw on jullie irritaties op deze manier te uiten.

ik irriteer me zelden of nooit op MuMe, geloof me.
daarbij: ik ken HMH niet eens, ik ben er nooit geweest.
0
geplaatst: 29 oktober 2006, 22:41 uur
Wil ik één ding aan toevoegen om er daarna over te zwijgen als het graf: als ik me irriteer doe ik dat aan dingen die er écht toe doen.
0
geplaatst: 30 oktober 2006, 02:05 uur
SelmaDuim Schreef: "Mijn ervaring met HMH is dat het geluid erg slecht gemixt wordt en dat de muziek klinkt als een grote brei. Daarmee doen ze veel bands te kort."
Daar moet ik toch even een paar dingen rechtzetten:
Ten eerste is niet de zaal verantwoordelijk voor de mix van het geluid.
Zeker zulke grote acts als Morrissey hebben hun eigen geluidsman/vrouw.
Nu kan het best zijn dat die persoon niet uit de voeten kan met de acoustiek van die zaal.
Ten tweede doet elke band een soundcheck; daar ligt ook de verantwoordelijkheid bij de band zelf hoe serieus ze dat nemen.
De HMH is een grote zaal, waar geen "kleine" artiesten optreden, in de meeste gevallen zullen zij dus zelf de mix verzorgen, en niet het PA bedrijf. Als er bands zijn die wel goed (kunnen) klinken in die zaal, dan is het zeer waarschijnlijk niet de zaal-acoustiek.
De HMH is er gekomen om het gat op te vullen tussen clubs als Paradiso en de Melkweg èn de stadions of Ahoy, en is dus nieuw gebouwd, veel bands zouden niet meer in nederland kunnen spelen als de HMH er niet was: te groot voor de clubs, te klein voor de stadions.
Daar moet ik toch even een paar dingen rechtzetten:
Ten eerste is niet de zaal verantwoordelijk voor de mix van het geluid.
Zeker zulke grote acts als Morrissey hebben hun eigen geluidsman/vrouw.
Nu kan het best zijn dat die persoon niet uit de voeten kan met de acoustiek van die zaal.
Ten tweede doet elke band een soundcheck; daar ligt ook de verantwoordelijkheid bij de band zelf hoe serieus ze dat nemen.
De HMH is een grote zaal, waar geen "kleine" artiesten optreden, in de meeste gevallen zullen zij dus zelf de mix verzorgen, en niet het PA bedrijf. Als er bands zijn die wel goed (kunnen) klinken in die zaal, dan is het zeer waarschijnlijk niet de zaal-acoustiek.
De HMH is er gekomen om het gat op te vullen tussen clubs als Paradiso en de Melkweg èn de stadions of Ahoy, en is dus nieuw gebouwd, veel bands zouden niet meer in nederland kunnen spelen als de HMH er niet was: te groot voor de clubs, te klein voor de stadions.
0
handsome_devil
geplaatst: 3 november 2006, 15:36 uur
Woooooooooooooohooooooooooooooooooo!!!!!!!!!! Ik hoorde het gisteren, ga morgen kaartjes halen en we zijn natuurlijk weer van de partij met ons uberfoute spandoek 20 december 

0
geplaatst: 3 november 2006, 16:03 uur
En aan de afterparty wordt ook weer gewerkt, hoor ik!
Dat wordt weer een super-Moz-dag!
Dat wordt weer een super-Moz-dag!
0
geplaatst: 12 november 2006, 00:35 uur
charlezzz schreef:
kaartjes gekocht!
kaartjes gekocht!
Me too, naturally!
En net als de vorige keer zal er weer een legendarische Morrissey/Smiths afterparty worden georganiseerd.
Verzoeknummers kunnen vooraf worden ingediend bij ondergetekende!
0
geplaatst: 12 november 2006, 00:53 uur
Gewoon Morrissey en The Smiths draaien, daar krijg je ze wel zoet mee

* denotes required fields.