Muziek / MusicMeter Live! / Morrissey, 20 december in HMH!!!
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2006, 15:07 uur
lebowski schreef:
Ik heb er zin in, voor het eerst Morrissey! Kent iemand het voorprogramma?
Ik heb er zin in, voor het eerst Morrissey! Kent iemand het voorprogramma?
Ik heb haar nu 2 keer gezien en ben niet echt overdonderd. Het lijkt alsof ze maar een song heeft en die 13 keer speelt of zo, maar die ene song is dan wel behoorlijk goed

En ze heeft een prettig podiumpresentatie.
Mooier dan het voorprogramma vind ik echter de videos die tussen het voorprogramma en Morrisseys entree worden gedraaid, door Moz zelf samengesteld.
New York Dolls, Vince Taylor, James Dean en ... Songfestival-nostalgie...
Kijk morgen maar.
0
geplaatst: 19 december 2006, 15:39 uur
heeft iemand een tijdschema? ik ga ervoor nog wat eten in 020-stad, en hoef niet per se het voorprogramma te zien.
0
geplaatst: 19 december 2006, 17:30 uur
charlezzz schreef:
heeft iemand een tijdschema? ik ga ervoor nog wat eten in 020-stad, en hoef niet per se het voorprogramma te zien.
Morrissey begint meestal iets na negenen.
Ik zou er om 20.45 uur wel zijn.
0
geplaatst: 19 december 2006, 17:35 uur
Wel zorgen dat je dan binnen bent, want hij wil nog wel eens beginnen met I Will See You In Far Off Places.
En die bas staat wel zo gruwelijk lekker in je lijf te bonken, dat mag je niet missen.
En die bas staat wel zo gruwelijk lekker in je lijf te bonken, dat mag je niet missen.
0
fastpulseboy
geplaatst: 20 december 2006, 11:21 uur
rayman schreef:
Wel zorgen dat je dan binnen bent, want hij wil nog wel eens beginnen met I Will See You In Far Off Places.
nee hoor, het begint met panic. en dat wil je ook helemaal niet missen
0
SelmaDuim
geplaatst: 20 december 2006, 13:30 uur
SelmaDuim schreef:
...
Maar moet eerst nog even van een keelontsteking af.
...
Maar moet eerst nog even van een keelontsteking af.

Legt maar vast wat extra pijnstillers klaar...

0
geplaatst: 20 december 2006, 13:58 uur
0
fastpulseboy
geplaatst: 20 december 2006, 15:40 uur
nog 5 uur.............
nog ff werken...........
nog ff werken...........
0
SelmaDuim
geplaatst: 20 december 2006, 15:41 uur
Lin schreef:
gaat helemaal goedkomen cat!!
(quote)
gaat helemaal goedkomen cat!!

Zolang ik maar niet te hard mee ga zingen moet het te doen zijn.

0
geplaatst: 20 december 2006, 15:42 uur
hahaha, hou je in dan he

ik hoor later wel hoe t was, veel plezier vanavond!! (allemaal
)
0
SelmaDuim
geplaatst: 20 december 2006, 16:24 uur
Thanks!
Het was voor alle anderen sowieso al een beter idee als ik niet mee zou zingen.
Het was voor alle anderen sowieso al een beter idee als ik niet mee zou zingen.

0
geplaatst: 21 december 2006, 08:48 uur
amper bekend met diens solowerk (ligt hier een stapel cd's waaronder het oeuvre van de man), maar overbekend met het smiths werk stapten wij vroege de angstig lege hmh in. na het prettige kristeen young en de fijne filmpjes een zeer mooi concert aanschouwd. het wordt nu toch hoog tijd dat ik het morrissey werk eens ga beluisteren want dat werd veeeeeeel beter uitgevoerd dan het smiths werk. panic was ronduit schaamteloos slecht, maar daarna werd het allengs beter.
0
geplaatst: 21 december 2006, 11:25 uur
Nou, ook eens de grote Morrissey meegemaakt. De opener Panic was inderdaad wat slordig, maar gaandeweg het concert kwamen Steven Patrick en zijn band lekker op stoom. Ik ben ook niet zo bekend met zijn solowerk, dus titels noemen is er niet bij, maar er zaten enkele duidelijke uitschieters tussen, zeker in de Afdeling Gevoelige Ballades. Prima concert gezien al met al, en die stem is er bepaald niet slechter op geworden, maar kon me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Morrissey niet zo geïnspireerd was.
0
geplaatst: 21 december 2006, 12:03 uur
Ik stond op zo'n 6 rijen van de grote Mozzer-O-Naldus en ik vond het geweldig! Ben het er wel mee eens dat opener Panic een beetje tam begon, en we hadden in het begin ook een beetje last van irritante mensen in het publiek (lees: dronken lallende springende en erg lange gozers). Maar gaandeweg werd het echt weergaloos. Niet om het minst omdat mijn favoriete Smiths-nummers ook nog eens voorbij kwamen.
Morrissey zelf vond ik trouwens ook een innemende en intrigerende vent. Ik had een mopperkont verwacht die het publiek nauwelijks een blik waardig zou gunnen, maar in plaats daarvan maakte hij flauwe grappen, schudde handjes, smeet overhemden het publiek in, stelde op hilarische wijze de bandleden aan ons voor. Geweldig optreden!
Morrissey zelf vond ik trouwens ook een innemende en intrigerende vent. Ik had een mopperkont verwacht die het publiek nauwelijks een blik waardig zou gunnen, maar in plaats daarvan maakte hij flauwe grappen, schudde handjes, smeet overhemden het publiek in, stelde op hilarische wijze de bandleden aan ons voor. Geweldig optreden!

0
geplaatst: 21 december 2006, 12:25 uur
Leuk voor jullie liefhebbers!
Kaarten waaren niet eens uitverkocht he? Dus had nog mee gekunt.
0
fastpulseboy
geplaatst: 21 december 2006, 12:57 uur
old mozzer was weer goed bezig! het geluid was ok voor de hmh. alleen jammer dat er zo weinig fans zijn in NL, dat maakt de reactie van het publiek altijd flink lauw...
Wel mooi dat er weer een stage invader was die moz even heeft mogen omhelzen...just like the old days
Wel mooi dat er weer een stage invader was die moz even heeft mogen omhelzen...just like the old days
0
geplaatst: 21 december 2006, 12:59 uur
lebowski schreef:
....maar kon me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Morrissey niet zo geïnspireerd was.
....maar kon me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Morrissey niet zo geïnspireerd was.
eerder getranspireerd.
volgens mij is het nonchalante meer act dan waarheid
dat ventje dat hem trouwens in z'n armen sprong kwam ik bij het verlaten van de zaal in z'n kouwe hempie tegen.
0
geplaatst: 21 december 2006, 12:59 uur
HiLL schreef:
balkon was dicht en de zaal voor 80% gevuld schat ik.
0
fastpulseboy
geplaatst: 21 december 2006, 13:02 uur
charlezzz schreef:
eerder getranspireerd.
dat ventje dat hem trouwens in z'n armen sprong kwam ik bij het verlaten van de zaal in z'n kouwe hempie tegen.
(quote)
eerder getranspireerd.
ja ook weer een typische vuile hmh streek, die mensen gewoon naar buiten flikkeren.
0
geplaatst: 21 december 2006, 13:07 uur
fastpulseboy schreef:
ja ook weer een typische vuile hmh streek, die mensen gewoon naar buiten flikkeren.
(quote)
wij (oude mannen van midden dertig) zaten op de tribunes en daar werd een taper er ook uit getrokken. niet meer gezien. ik dacht dat we dat wel gehad hadden. dat ge-etter (sorry, gisteren het nationale dictee gemist) met mobieltjes is veeeeeeeel irritanter.
0
geplaatst: 21 december 2006, 16:52 uur
charlezzz schreef:
(quote)
die indruk wekt hij al 25 jaar, dus dat lijkt mij geen verrassing! is inderdaad gewoon een act van de man.
In Engeland is het heel gewoon om de Moz te omhelsen dat komt ieder concert zeker wel 10 keer voor. Ik heb beelden gezien dat er op een gegeven moment een man of 50 op het podium stond met Moz (half ontkleed) in het midden. Dat blouse in het publiek gooien hoort ook al jaren bij zijn act.
0
geplaatst: 22 december 2006, 12:35 uur
Ja inderdaad.
Jammer dat dat niet meer kan.
Het was inderdaad niet uitverkocht...
Ik vond het wel het beste concert dat ik van morrissey gezien heb hier in nederland (3 stuks maar). Hij was volgens mij goed in zijn sas en vrij spraakzaam.
De stropdas ging na het 2e nummer al uit.
Op een of andere manier heeft ie echt weining support hier en vond het ook wel vreemd dat ie ons landje weer een keer aandeed.
Maar ik heb enorm genoten.
Jammer dat dat niet meer kan.
Het was inderdaad niet uitverkocht...
Ik vond het wel het beste concert dat ik van morrissey gezien heb hier in nederland (3 stuks maar). Hij was volgens mij goed in zijn sas en vrij spraakzaam.
De stropdas ging na het 2e nummer al uit.
Op een of andere manier heeft ie echt weining support hier en vond het ook wel vreemd dat ie ons landje weer een keer aandeed.
Maar ik heb enorm genoten.
0
geplaatst: 23 december 2006, 13:37 uur
Aaaaaaaaaaaah, dat was een geweldig concert! Nog stukken beter dan de vorige x in HMH, ook al was dat ook al supergoed. Ik vond de filmbeelden echt een vondst!
Persoonlijke hootepunten qua songs: William It Was Really Nothing, Everyday Is Like Sunday, Let Me Kiss You, How Soon Is Now?, I've Changed My Plea To Guilty, National Front Disco en Life Is A Pigsty.
Hoe was trouwens de afterparty? Heb het helaas weer moeten missen, net als de vorige x.
Persoonlijke hootepunten qua songs: William It Was Really Nothing, Everyday Is Like Sunday, Let Me Kiss You, How Soon Is Now?, I've Changed My Plea To Guilty, National Front Disco en Life Is A Pigsty.
Hoe was trouwens de afterparty? Heb het helaas weer moeten missen, net als de vorige x.
* denotes required fields.