MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Explosions In The Sky op 26 februari in de AB.

zoeken in:
Explosions In The Sky in de AB.

Verder gaan ze ook een nieuw album uitbrengen, genaamd 'All Of A Sudden I Miss Everyone.'

J Casablancas
Komen ook in Paradiso

Nice die wil ik wel zien!

En het was TOP! Samen met Koenr!
Mooi verrassend goed. En als hoogtepunt een gitarist die op de grond viel , waren er nog meer mensen geweest?

In Paradiso? Daar was ik vanavond wel......samen met Cygnus en Pauljojo! En het concert was

bonothecat schreef:
In Paradiso? Daar was ik vanavond wel......samen met Cygnus en Pauljojo! En het concert was

Daar kan ik alleen maar nog meer 's aan toevoegen...

bonothecat schreef:

Ja joh! Leuk had ff gebeld was het een 5-mans meeting geweest .

Waar stonden/zaten jullie?

Nog foto's gemaakt?

Exfrozen schreef:
(quote)

Ja joh! Leuk had ff gebeld was het een 5-mans meeting geweest .

Waar stonden/zaten jullie?

Rechts van het podium op de verhoging.....zodat we liggende/zittende bandleden ook nog konden zien! Heb je trouwens de naam van het voorprogramma onthouden? Dat vond ik ook best ok! Cygnus heb ik foto's zien maken!

bonothecat schreef:
(quote)

Rechts van het podium op de verhoging.....zodat we liggende/zittende bandleden ook nog konden zien! Heb je trouwens de naam van het voorprogramma onthouden? Dat vond ik ook best ok! Cygnus heb ik foto's zien maken!

Geen idee hoe dat voorprogramma heette, we kwamen zo'n beetje bij het laatste nummer invallen. En dat vond ik helaas niet echt denderend

De naam van het voorprogramma is mij ook helaas ontschoten... Ik was redelijk vroeg en heb hem wat langer aan het werk gezien, wat een geluiden hij uit zo'n gitaartje haalde...

Ik heb een aantal pogingen tot foto's maken gedaan, maar het resultaat is bagger... Je ziet een paar schimmen die de bandleden moeten voorstellen...

Cygnus schreef:
De naam van het voorprogramma is mij ook helaas ontschoten... Ik was redelijk vroeg en heb hem wat langer aan het werk gezien, wat een geluiden hij uit zo'n gitaartje haalde...

Ik heb een aantal pogingen tot foto's maken gedaan, maar het resultaat is bagger... Je ziet een paar schimmen die de bandleden moeten voorstellen...

Op last fm kom ik de naam Josh Pearce tegen, maar daar kan ik verder niks over terugvinden. Ik heb de band inmiddels gemaild.....compliment over hun concert, en of ze de naam van het voorprogramma even kunnen mailen

Het was zeer gaaf gisteren. Voorprogramma heette volgens mij Josh Pearson.

Milktoast schreef:
Het was zeer gaaf gisteren. Voorprogramma heette volgens mij Josh Pearson.

Jup! Dat is em!

(afbeelding)

En ik ben Pearson nu aan het checken.....was live toch leuker geloof ik.

Schitterend optreden!!! Uiteindelijk op het nippertje toch gegaan (afzeggingen etc. uiteindelijk toch iemand die mee wou)

Om bij het begin te beginnen.. ik vond het voorprogramma niet zo, ik vond zijn stem best ok maar de gitaar kon ik werkelijk niet aanhoren, misschien stond die voor mijn gevoel ook iets te hard...

Dan EitS zelf... top!!!! Grote klasse echt waar! Heerlijk weggedroomd tijdens het optreden en af en toe tussendoor ook even opgelet wat ze deden (inderdaad ik zag dat er eentje viel, ). Ook de gitarist die er ineens een snare drum bijpakte en gewoon even meespeelde, erg creatief.

Alleen erg jammer dat ik 1) mijn favoriete nummer, First Breath after Coma niet heb gehoord (of ik moet wel ver weggedroomd zijn) en 2) het einde was een beetje een anticlimax: hoewel ik één van de chocolaatjes heb mogen opvangen (die ik ga inlijsten ) vond ik het toch echt heel jammer dat er geen toegift kwam, het eindigde voor mij een beetje erg abrupt, en dat is jammer

Maar over het algemeen inderdaad geen spijt van gehad Cygnus en nu ga ik eens even een CD van hen opzetten..

Ik vond die Pearson niet zo sterk gisteren. Eerst dacht ik dat hij gewoon een fan was, hij stond namelijk lange tijd gewoon tussen het publiek. Toen kwam hij opeens op het podium. Wel een grappige verschijning, echte Texaan

Explosions in the Sky was wel super!
Kan iemand zich nog de set-list herinneren? Jammer dat ze op het laatst 'chocolates' de zaal ingooiden ipv een encore te doen

First Breath after Coma zat gisteren niet in de setlist, maar vrijdag in Keulen openden ze ermee. Gelukkig zat mijn favo nummer (Memorial) beide keren in de setlist. Wat een geweldige uitbarsting aan het einde! Ik zoek ook naar de setlist, want onthouden heb ik het niet...

Ik herinner me nog dat ze inderdaad Memorial speelden, en van het nieuwe album iig Welcome, Ghosts en Catastrophe and the Cure en bijna zeker ook So long, Lonesome.
Verder dacht ik nog een nummer van The Earth is not....
Jammer dat ze niets van Those who tell... speelden (toch?), hun beste album m.i.

BlueVelvet schreef:
Ik herinner me nog dat ze inderdaad Memorial speelden, en van het nieuwe album iig Welcome, Ghosts en Catastrophe and the Cure en bijna zeker ook So long, Lonesome.
Verder dacht ik nog een nummer van The Earth is not....
Jammer dat ze niets van Those who tell... speelden (toch?), hun beste album m.i.

Volgens mij ook With Tired Eyes.. en ik dacht Your Hand in Mine ook, maar dat kan ik mis hebben, ik ben nog steeds niet echt bekend met de nummers individueel.. vind het meer een lange trip

frankvankesteren schreef:
(quote)

Volgens mij ook With Tired Eyes.. en ik dacht Your Hand in Mine ook, maar dat kan ik mis hebben, ik ben nog steeds niet echt bekend met de nummers individueel.. vind het meer een lange trip

Dat was het zeker... Je merkte ook aan het publiek dat ze niet wisten wanneer ze moetsen applaudiseren omdat de nummers zo mooi in elkaar overliepen...

Ja, klopt. Zelf was ik af en toe ook in de war, maar ik denk dat ze het met opzet deden: geen seconde stilte tussen nummers, zodat er nauwelijks ruimte is om te klappen.

Setlist:

with tired eyes, tired minds, tired souls, we slept
memorial
catastrophy and the cure
so long, lonesome
your hand in mine
welcome ghosts
the only moment we were alone

Cygnus schreef:
Setlist:

with tired eyes, tired minds, tired souls, we slept
memorial
catastrophy and the cure
so long, lonesome
your hand in mine
welcome ghosts
the only moment we were alone

Ga ik die nummers eens in die volgorde luisteren met de hoofdtelefoon

bonothecat schreef:
(quote)

Ga ik die nummers eens in die volgorde luisteren met de hoofdtelefoon

Veel plezier bij je trip!

Het optreden was inderdaad briljant! Bovendien ben ik volgens mij nog steeds "onder invloed" van de trip. Vandaag, op school, zat ik met mijn hoofd nóg bij het optreden. Niet zo'n nuttig dagje dus wat school betreft.

Bedankt voor de setlist trouwens! Was er zelf denk ik nooit meer achter gekomen wat ze hebben gespeeld. Hoogtepunten waren wat mij betreft Memorial en the Only Moment We Were Alone.

pauljojo schreef:
Hoogtepunten waren wat mij betreft Memorial en the Only Moment We Were Alone.

Wat mij betreft ook, die twee nummers knalden het hardst...

Vond ik ook, alhoewel Welcome Ghosts ook erg goed was: heerlijk agressieve drums
Terwijl ik dat het minste numemr vond van de cd, toen ik die voor het eerst luisterde.

BlueVelvet schreef:
Vond ik ook, alhoewel Welcome Ghosts ook erg goed was: heerlijk agressieve drums
Terwijl ik dat het minste numemr vond van de cd, toen ik die voor het eerst luisterde.

Ik ga de cd straks nog eens luisteren. Ik denk dat mijn waardering voor de nieuwe plaat is gestegen door de concerten.

Mijn waardering voor 'Those Who Tell...' en 'Earth is not...' is in ieder geval wel gestegen door gisteravond. 'All of a Sudden...' zal ik vanavond weer eens draaien.

Goh, superlatieven schieten te kort in alle posts hiervoor. Ben ik dan de enige die het concert in Paradiso lichtjes vond tegenvallen (lees: er meer van verwacht had)? Ik geef toe: ik ben geen die-hard postrock-liefhebber. Maar ik vond het maar een tamelijk saaie bedoening. Ik vergelijk het dan gemakshalve met het laatste Mogwai-concert, die ik wél geweldig vond. Muzikaal was er niks mis met EitS, prima muzikanten hoor, en het geluid was goed. Maar op een of andere manier kwam ik er niet in, het pakte me niet genoeg. Dat kan ook liggen aan het dit keer opvallend rumoerige publiek (waarom komen die mensen eigenlijk?). Ook vond ik het optreden wat eenvormig en wat aan de korte kant. Ook jammer dat er geen toegift werd gespeeld (snoepjes uitdelen noem ik geen toegift ) Desalniettemin weer een ervaring rijker, ik denk niet dat ik deze band nogmaals ga zien. Ik ben blij dat er liefhebbers zijn, maar ik denk dat deze band gewoon niet aan mij besteed is. En, laat ik eerlijk zijn, ik mis gewoon af en toe wat zang.

andré schreef:
Dat kan ook liggen aan het dit keer opvallend rumoerige publiek (waarom komen die mensen eigenlijk?). Ook vond ik het optreden wat eenvormig en wat aan de korte kant. Ook jammer dat er geen toegift werd gespeeld (snoepjes uitdelen noem ik geen toegift )

Goede vraag, die pratende mensen zijn inderdaad mateloos irritant. Blijf dan lekker weg. Het uitblijven van een toegift had ik verwacht. Weinig postrock bands doen dat.

En, laat ik eerlijk zijn, ik mis gewoon af en toe wat zang.

Tja, dat geeft inderdaad wel aan dat je geen die-hard postrock fan bent
Ik hoef hier écht geen zang bij!
Ik vond het concert erg geslaagd, het enige wat beter had gekund was mijn favoriete setlist spelen. Maar daar ontkom je niet aan.
(bijvoorbeeld First Breath After Coma, Have You Passed Through This Night, Greet Death)

Ik ga ze ook proberen te gaan zien op 20 april weliswaar in het Belgische Leuven, maar 'k moet nog wel een kaartje kopen dus 't staat zeker nog niet vast.

mstb schreef:
Ik ga ze ook proberen te gaan zien op 20 april weliswaar in het Belgische Leuven, maar 'k moet nog wel een kaartje kopen dus 't staat zeker nog niet vast.

Goed dat je het zegt! Leuven is goed bereisbaar, en het enige concert in de buurt voor mij, dus daar moet ik maar heen...

Gast
geplaatst: vandaag om 20:41 uur

geplaatst: vandaag om 20:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.