MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / The Prodigy

zoeken in:
bij The Prodigy - Always Outnumbered, Never Outgunned (2004):

The Prodigy gisteren gezien op I love Techno, nadat ik het album een tijdje had 'weggelegd'. Ik snap de kritiek op dit album nog steeds niet. Platen als Spitfire, Wake Up Call, Hot Ride en Girls staan echt als een huis. Wát een energie, wat een explosies.

Optreden verder was onvergetelijk mooi. Keith Flint werd totaal gek, publiek opzwepend. Klassiekers als Poison, Smack My Bitch Up, Breathe en Their Law kwamen ook nog voorbij, geweldig....

Ja ik was er ook en het was een erg intense ervaring. De halve marathon die ik gelopen heb van een maand terug was er niks bij, maar dat zal ook aan mij hebben gelegen Eigenlijk had ik er niet bij kunnen zijn, omdat de bus veel te laat aankwam en de zaal al vol was. Toch mengde ik mij in de menigte voor de ingang en probeerde daar succesvol doorheen te komen terwijl ze het eerste kwartier echt niemand erdoor lieten. Er kwam veel druk bij de poort en met heel zwaar duwwerk ben ik toch binnen geglipt. Ik ga voor niets of niemand weg bij die poort en dat heeft z'n vruchten afgeworpen. Uiteindelijk waren ik en een vriend de enige van de bus met 70 Prodigy fans die binnen zijn gekomen. Eén nummer gemist, ''Wake Up Call''. Niet meer omdat The Prodigy een half uur stopte met spelen wegens teveel druk bij de ingang. Lichten aan, veel boegeroep. Maar toen kwamen ze tot grote opluchting toch met ''Their Law'' (passend) en speelden ze nog een redelijk lang programma in verhouding tot de verloren tijd De bass was te dominant, maar dat had ook wel z'n charme bij nummers als Poison, Smack My Bitch Up. We krijgen haast allemaal speciale versies van de nummers te horen, die live beter klinken. Origineel en de mixen worden ook weer gemixt, bijvoorbeeld Girls [original] met Girls [Rex The Dog Mix]. Een nieuw live nummer als het snelle ''Warning'' klinkt erg goed met de leuke vocalen van Keith Flint. Het nieuwe album, daar ben ik een grote aanhanger van, op ''Shoot Down'' na. Spitfire klonk geniaal terwijl ik het toch een ietwat leeg nummer begon te vinden. In de uitvoering was er één beat bijgestopt waardoor de drumbeat echt té vet klonk. Uiteindelijk minstens een uur in de Chill Out vertoeft om weer op krachten te komen. Volgende week weer naar The Prodigy in de HMH

Wat_Jij_Wil
Vanwege oponthoud door de vreemde combinatie Haarlem/Zandvoort kwam ik helaas ook erg laat aan. Met de benenwagen in chaotische stand sprintte ik al zoekend indirect door naar de Prodigy. Ook bij mij gaf de abnormaal grote rij voor de zaal geen aanleiding tot opgeven en ik baande een weg door de chaos heen. Toen de eerste beats van ´Wake up call´ vervolgens mijn trommelvliesen bereikte kreeg ik op datzelfde moment te horen dat ik in de verkeerde rij stond. Zwaar balend snel de correcte rij in gedoken. De chaos leek nog groter te worden en achter me bezweek een wit-wegtrekkende jongen bijna aan de druk (vandaag na ontwaking kwam ik erachter dat diezelfde druk lichamelijk letsel bij mij heeft achtergelaten). Vastbesloten reageerde ik impulsief op elk gaatje dat gecreëerd werd en kwam zo langzaam terecht bij het laatste obstakel: ´Wake up call´ ten einde, lichten aan, boegeroep domineert. Gefrustreerd wacht ik 40 minuten waarin ik water uit de lucht opvang en een stukje mandarijn in voordat het dan nog twijvelachtige ultieme eindelijk van start gaat, hier heb ik zo lang op gewacht.

Na het moment licht uit, spot aan kwam ik vrijwel direct in een roes terecht waar ik 2 uur later pas weer uit zou komen. ´Their law´ was een geweldige opening voor me en mijn overweldigende energieuitstoot maakte het direct tot 1 van DE momenten. Tijdens het gehele concert overheerste de beats. Bij ´Smack my bitch up´ leverde dit ook een uniek moment op: elke beat deed een beroep op mijn gehele lichaam en dit uitte zich achtereenvolgens door tal van kippenvelaanvallen. Complimenten aan de uitvoering van de ´Girls/More Girls´ remix en aan het optreden van Keith Flint. Ook de nieuwe toegevoegde beat van Spitfire mag inderdaad genoemd worden die het nummer nog net dat beetje extra gaf. Dit compenseerde goed met de zachte weergave van de mooie melodieuze stukken (wat ook een probleem was in ´Medusa´s path´). Hier hoop ik volgende week verbetering in te zien, want deze stukken maken mede hierdoor de nummers voor mij juist zo speciaal. Dit was echter dan ook het enige minpuntje (exclusief de kopstoot op mijn neus door iets te meeslepend lomp gedrag van mezelf dan ): De gehele ervaring was één lange, te mooie en vooral grote adrenaline uitstoot die niet snel vergeten gaat worden.

bij Muziek > MusicMeter Live! > vraagje over Revolutions (prodigy):

Heeft iemand een idee hoelaat de prodigy zelf begint?
Op de home page van Revolutions staat geen spoorboekje ofzo, dus is er toevallig iemand die die info, via andere sites ofzo, wel weet?
Alvast bedankt!

..........niemand?

Yak
Ik begrijp nu je vraag ook pas, excuses.
Volgens de site van de Bijlmer Bierhal begint het om 22.00 uur. Zie hier.

volgens mij begint het festival om 22:00 tot 06:00, maar hoelaat begint dan de prodigy?
gelijk om 22:00?

aha! laat maar
op de revolutions site is net pas het programma met tijden bekendgemaakt!
ze spelen van 0.30 tot 1.45.

bij The Prodigy - Music For The Jilted Generation (1995):

Hoe moet een live concert van The Prodigy tegenwoordig klinken zonder Keith en Maxim?

Bloompje schreef:

Hoe moet een live concert van The Prodigy tegenwoordig klinken zonder Keith en Maxim?

Bij concerten zijn Keith en Maxim gewoon weer van de partij. 20 november in de HMH waren ze er in ieder geval gewoon bij.

Het klinkt GEWELDIG. Beste optreden wat ik meegemaakt heb en ooit zal meemaken denk ik. The Prodigy en andere fans zijn ook erg positief over hoe hun optredens nu zijn, beste shows sinds vele jaren. Ontzettend veel nieuwe fantastische nummers worden ook alleen live ten gehore gebracht. Ik kan er niet positief genoeg over zijn.

Maar Maxim en Keith zingen toch niet op het nieuwe album?

Nee maar dat is nooit nodig geweest. Live worden de meeste nummers toch altijd verdeeld over hun twee als een soort van zangers/mc's. De nummers zijn best geschikt voor ze, ook al klinkt ''Hotride'' door Keith Flint gezongen erg anders , dat is een uitzondering. In veel nummers zitten ze ook beide. Check maar deze van nummer overschietende live-compilatie die door iemand opgenomen is in Granada, Spanje (04-11-04). Het begint met heel kort een nieuw nummer ''Warning'' en tegen het einde een lang stuk ''Back To School'' tevens een nieuw nummer, enjoy Hiermee zal het wel duidelijk zijn hoe The Prodigy zonder gastartiesten toch de nummers vertolkt.

Ik zie dit nu pas, anders had ik je wel geholpen

Hoe vond je het?...(In topic ''The Prodigy'' kun je misschien beter antwoorden)

Even samengevoegd.

www.the-prodigy.nl[/url] is uitgegroeid tot de betere Prodigy sites vh Net onderhand. Nu is er ook de nieuwe Firestarter Mix te downloaden die opgenomen is in Manchester. Deze is afgelopen week voor het eerst opgevoerd. Het downloaden gaat alleen niet al te snel, omdat er zoveel op de server wordt geshared. Deze mix is echter slechts 5 MB voor als je DivX codecs hebt. Liam heeft de mix zo gemaakt dat hij harder kickt zegt 'ie zelf.

''Pop Will Eat Itself'' heeft ''Their Law'' gecovered. Met gitaren is Their Law eigenlijk beter, zo presenteerde The Prodigy het nummer ook voorheen met een live spelende gitarist. Er zitten ook extra vocalen in. Heel goed dit.

Maar, maar, het origineen is toch van Pop Will Eat Itself? Volgens mij heeft The Prodigy het gecoverd en niet andersom!

Het was een nummer van 'The Prodigy' featuring 'Pop Will Eat Itself' op Music For The Jilted Generation. Maar dat het origineel van 'PWEI' is wist ik niet, zoals het op 'Brainkiler' stond werd ik iig op het verkeerde been gezet. Ze voerden dit nummer voor het eerst op sinds hun split up en daarom waren ze op die site dus zo enthousiast.

OK. Nouja, dan heb ik het verkeerd onthouden.

Ik zie toch nergens nu ik snel hier doorheen gescand ben, ''Their Law'' in 'PWEI'-CD's en wel op 'MFTJG'. Liam Howlett zal het wel in samenwerking met PWEI hebben gemaakt. Zij meer de gitaar partijen, Liam de beats. Sindsdien heeft PWEI de track zelf ook gespeeld tijdens optredens tot aan '97: de split-up. 22-1-2005 was de eerste dag na de split-up dat ze ''Their Law''speelden En daarvan is deze opname.

Heerlijk snelle clip komt binnenkort uit van ''Hotride''. De video is geregisseerd door de director van ''Butterflies & Hurricanes'' - Muse. Ik heb 'm al gezien in slechte kwaliteit, maar ik heb genoeg gezien. In de videoversie zit een extra beat, ook is het allemaal wat opgepitcht. Het komt allemaal energiek en goed over. Zit bij Liam's favoriete video's. Hij heeft een eerder gemaakte Hotride video afgewezen, omdat 'ie die niet genoeg de muziek vond ondersteunen.

Even een correctie. De clip die nu uitkomt is van ''Spitfire'', niet van ''Hotride'' zoals ik hierboven zei, die twee haalde ik even door elkaar. ''Hotride'' komt niet meer uit nu die is afgewezen. Als er geen goede video kan worden gemaakt die aansluit bij de muziek en iets toevoegt heeft Liam liever helemaal geen video. In de Spitfire video zit de hele band, de opnames zijn onder andere van live concerten. Veel geweldige special effects zijn toegepast en zelfs Liam zingt recht in de camera If I was in WWII they'd call me Spitfire! (Je hoort natuurlijk Julliette Lewis). Dit is echt een nummer waar ik van hou, de ''Spitfire edit'' klinkt een stuk minder momotoom dan de album versie, de beats klinken simpelweg geweldig. Veel mensen zullen erdoor verrast worden als dit op tv komt. Tenminste, dat zou moeten

Nu te downloaden in goede kwaliteit op de de hoofpagina van www.brainkiller.it[/url]

Op pinkpop dit jaar...

Dat wordt TVkijken, denk ik.

Oke dan moet ik maar een keer naar dat pinkpop toe, waar ik zowieso al over na aan het denken was als ik weer eens wat goede beelden zag.

Wat_Jij_Wil
Kijk aan, The Prodigy scheepsrecht op je verjaardag

altijd leuk

Wat_Jij_Wil
Naast Pinkpop, ook op Lowlands en Pukkelpop dit jaar...

Zeg, hoe staat het met dat best of album eigenlijk, ben erg benieuwd naar die nieuwe tracks...

Gast
geplaatst: vandaag om 02:28 uur

geplaatst: vandaag om 02:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.