MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / The Prodigy

zoeken in:
Niks over gevonden als ik zo even snel keek ''Spitfire ['05 version]'' is nu wel in studiokwaliteit beschikbaar.

Over een half uur op www.3voor12.nl, webtv link

in het najaar komt er een live DVD van ze uit, daarom laat The Prodigy om de één of andere reden (nieuwsgierigheid opwekken voor de DVD (commercieel) en/of meer voor de echte fans bewaren) de beelden niet openbaar, maar toch heeft 3voor12 ineens de rechten gekregen om het uit te zenden

Het werd bruut afgekapt voor de softe ''Kaiser Chiefs'', die wel goed zijn op hun niveau

Geweldige set tot aan de afkapping, zoals ik al verwachtte.

De nieuwe nummers ''Warning'' en ''Back To School'' zitten erin. Ik heb een stream-opname gemaakt die goed is gelukt, misschien upload ik nog wel eens een link daarvan.

Dit is voor mij echt de top van de muziek, het beste van het beste, dat komt vooral door de beats die beter in elkaar zitten dan in alle muziek (hoewel Autechre op zijn manier weet te concurreren), hardcore/idm getinte namen komen niet in de buurt van deze beats die vooral van de hiphop komen (waar de beste beats vandaan komen, hoewel dat persoonlijk is). Veel nieuwe samples weer ontdekt, ''Firestarter'' in het nieuwe jasje , hoe er ingemixt werd daarnaar is ook gewoon achterlijk vet, voor de mensen die dat kunnen voelen. Mijn mening wordt op het 3voor12 forum wel voldoende gedeeld zag ik.

Mooi stukje Joe, heb echt weer lopen genieten hier. Grote smile op mijn gezicht de hele tijd. Tof ook dat intro: wake up intro en dan their law, meesterlijk... En dan Warning: zo'n ongelovelijk dikke plaat, niet te begrijpen dat die nooit offcieel is uitgebracht...

Ik ben uiteraard zeer geinteresseerd naar een link

Die komt zowieso, als ik het niet upload doet een ander het wel en hier zal de link komen.

maar ik upload het nu al iig, dus de link staat hier over 1-3 uur. Maak alvast 240 mb vrij Geweldige file, meteen weer gekeken. De aggresief aandoende energie van The Prodigy spat er echt vanaf, een erg op rock georiënteerde set vanwege Pinkpop. bij The prodigy kan ik mijn hardrock energieke-uitingen, hiphop beat liefde en electronische geluid liefde het beste kwijt. De elementaire dingen waaruit de muziek bij the Prodigy is opgebouwd vind ik zo geprogrammeerd als het zou moeten zijn: Liam Howlett heeft echt stijl. In het laten samenkomen tot harmonie van zaken die los ook al genietbaar zijn is Liam voor mij de koning Ik vind dat de hardheid van the Prodigy erg groot is, als je alle muziek kunt verwerken. Voor mij is niets energieker dan The Prodigy muziek, na 2 nummers kan je al helemaal afgemat zijn (als je erin meegaat) heb ik ervaren.

Hir is de download link: http://s32.yousendit.com/d.asp...

Binnen één dag of twee, zal deze link niet meer beschikbaar zijn, want ik share 'm voor alle Prodigy fora fans en er zit een download limiet op van 20

Je hebt me supernieuwsgierig gemaakt, maar hij doet het al niet meer.

Ik heb de stream zitten bekijken gisteravond en het was wel een lekker energiek optreden moet ik zeggen. Het berichtje van John Doe vind ik wel wat overdreven, maargoed smaken verschillen enzo.

Ik heb hem... klinkt geweldig!

Set-list totdat er overgeschakeld wordt:

- Wake up Call intro
- Their Law
- Wake Up Call
- Warning
- Breathe
- Spitfire ['05 Version]
- Back To School
- Firestarter ['05 Remix]
- Action Radar fill
----------------------------------------------------------------------------
Wat erna komt zal herman iig niet erg vinden klinkt in mijn oren ook best leuk, hoewel ik destijds diep teleurgesteld was hoe er zonder iets te zeggen werd weggeschakeld van mijn favoriete optreden.

Er is nu informatie over de geplande Best Of van The Prodigy (met twee nieuwe nummers en live dvd):

Prodigy - Greatest Hits CD (Japan Limited Edition):
http://www.hmv.co.jp/product/d...

Release Date: 10 Aug 2005
Catalogue Number: SRCP394
Label: Xl Recordings / Sony
Number of Discs: 3 (2CD + DVD)

CD1. Singles from Experience, MFTJG, TFOTL, AONO + New 2 songs
CD2. B-sides collection DVD. Promo videos of Experience, MFTJG, TFOTL, AONO + Live videos

Prodigy - Greatest Hits CD (Japan Normal Edition):
http://www.hmv.co.jp/product/d...

Release Date: 10 Aug 2005
Catalogue Number: SRCP397
Label: Xl Recordings / Sony
Number of Discs: 1 (CD)
Singles from Experience, MFTJG, TFOTL, AONO + New 2 songs.

Wat_Jij_Wil
Bij The Prodigy - Their Law: The Singles 1990-2005 (2005):

Electronic Beats Festival naar HMH Amsterdam

Op vrijdag 4 november vindt in de Heineken Music Hall in Amsterdam de eerste Nederlandse editie van het Electronic Beats Festival plaats met live optredens van onder meer THE PRODIGY, Audio Bullys, Stereo MC’s en DJ sets van Sister Bliss en Benny Rodrigues. Een vierde live act wordt binnenkort bekend gemaakt. Kaarten kosten 33 euro.

Waarom zet je dat hier neer?

Wat_Jij_Wil
Om de kans groter te maken dat iedere geinteresseerde het te weten krijgt.

Wat_Jij_Wil schreef:
Om de kans groter te maken dat iedere geinteresseerde het te weten krijgt.

Voortaan svp in het forum

Heel erg aggressief publiek ook al bleef de sfeer wel opgelaten. Ik vind dat eigenlijk wel een leuke hardmakingstraining, maar er moesten een paar worden afgevoerd Vrij kort concert, een uur denk ik. Geweldige setlist, lijkende op de Lowlands versie (mooi videootje gezien ). No Good, Poison, Out Of Space. Dat wil ik ook eens live horen, en kreeg ik. Geluid was vorig jaar wel stuk strakker, de beats. Teveel noise nu, stond ook té hard. Nu zijn die jammerlijke Audio Bullies bezig, terwijl dit is getypt uit het gratis Planet Internet plekje bovenin de HMH

Nouja...toen ik hierna bij de Audio Bullys naarbinnen liep, kreeg ik wel veel goeds. ''Snake'', ''100 Million'' en keihard experimenteel geklooi op het eind toverden toch nog menige smiles op mijn gezicht.

Wat_Jij_Wil
Blur - Song 2

Mijn brakke lichaam vertelt me op dit moment dat het optreden misschien wel beter was dan de vorige keer, maar wat maakt het uit; het was beide briljant. De setlist was erg gevarieerd: Out of Space, Their Law, Voodoo People!, No Good, Smack My Bitch Up, Breath en Hotride. Verder een aangepaste Wake Up Call, de Firestarter remix, een ongelooflijk vette Poison edit en Spitfire edit, alweer de zoveelste nieuwe versie van Warning, Back to School en sowiezo 1, maar ik geloof zelfs 2 nieuwe nummers. Erg veel van mijn favoriete nummers dus in een compleet losgaande Heineken Music Hall; zo extreem zag ik het nog niet eerder (zelfs de schattigste, kleine meisjes bleken klaargestoomd te zijn voor de pit, rock on). Bij de laatste toegift trachtte het publiek nog hun laatste beetje energie om te zetten in gejuich, maar dat klonk terecht nergens naar. Duidelijk minpunten voor Amsterdam, maar iedereen wist toch dat Out Of Space zou komen .

De Audio Bullies vond ik heel gaar. Erg veel identiteit-loze nummers van het nieuwe album (sampletje hier, sampletje daar; zie ´Baby Shot Me Down´ als perfecte voorbeeld). De mc kwatte ernstig gare vocalen het publiek in om ons wat hitsiger te doen worden. En vaak leek het ook dat wanneer de MC vocalen uit Ego War album begon uit te kramen, er vervolgens een heel andere beat overheen werd gegooid die ook meteen weer oversloeg in een break. Het geklooi op het einde was inderdaad wel gaaf door met mijn oogjes dicht die geluidsmuren in ontvangst te nemen, jam.

Kos
Ghehe, er werd inderdaad redelijk gebeukt. Vond het wel leuk Prodigy een keer live te zien, wist niet echt goed wat ik me erbij moest voorstellen.

Poison live was iig al het kaartje waard . Ik had stiekem gehoopt dat Kool Keith er misschien zou zijn voor Diesel Power (hij is toch in het land rond deze tijd) maar helaas.

Audio Bullys was ook wel goed vond ik, al waren de meeste mensen om me heen het daar niet mee eens.

The Prodigy

In 2005 op Pinkpop gezien en ge-wel-dig! Man man man..

Nu een vraag; ik hoorde een versie uit 1995 van Pinkpop van het nummer 'Smack My Bitch Up' met een andere vocal erin! Iemand enig idee of dit te krijgen is, of dat dit nummer een wat andere benaming oid heeft?

Twee maal in de Heineken Music Hall mogen meemaken, onbeschrijvelijke ervaring.
Vroeger veel naar (grote) hardcore en dance evenementen geweest, maar dit sloeg echt alles.
Ik heb nog nooit een menigte zo hard los zien gaan, echt onbeschrijvelijk. Vetste nummer voor mij was Smack My Bitch Up (eerste optreden) en voor de rest herinner ik me de setlists niet zo goed meer
Ook de locatie was natuurlijk super, vandaar dat ik toch wel diep teleurgesteld was toen ik hoorde dat ze ineens ipv de HMH een keer in de Melkweg gingen optreden, dan hoeft het van mij niet mer zo...
Helaas heb ik ze daarna niet meer live gezien, maar misschien dit jaar op Lowlands!

Wat betreft de versie van Smack my Bitch Up waar hierboven naar wordt gevraagd; ik zal even voor je kijken want volgens mij heb ik die ergens op m'n pc staan als mp3.

Zo dan. Net wat nieuwe live tracks van de beste heren gehoord voor het nieuwe album dat eind dit jaar zou moeten verschijnen. Als het hele album net zo goed en hard wordt als dat ik tot nu toe gehoord heb is er op z'n zachts gezegd weer iets om naar uit te kijken. The Prodigy is (toch wel onverwachts) helemaal terug na het slappe AONO en in mindere mate IMD. Dit is het hardste wat ik tot nu toe van ze gehoord heb met snoeiharde breakbeats en zelfs een hardcore achtig nummer en de typische prodigy deuntjes. Kan niet wachten om ze weer live te zien! De nummers die ik heb gehoord en vrijwel zeker op het album komen zijn: Jetfighter (2014 versie), Rockweiler (2014 versie), AWOL, AWOL Beats (2014), Dogbite, (Poison) New Fill.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:40 uur

geplaatst: vandaag om 05:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.